Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam zamiar obciąć sprężyny w swojej 525 tds 94r. Chce ja obniżyć tanim kosztem około 5 cm poradzcie jak to zrobic. sprawa dotyczy tylko przodu bo tył z wiekiem sam usiadł.

pozdrawiam i z góry dziekki za odpowiedz

Opublikowano
Zły pomysł. Pomijam kwestię ucinania sprężyn bo to nie jest dobry pomysł, ale również obniżenie polega nie na założeniu krótszych sprężyn ale również na wymianie amortyzatorów na 'specjalne i drogie'. 5 cm to dużo za dużo.
Opublikowano

To nie zły pomysł, ale wręcz głupi... sorry...

Amory wykończysz bardzo szybko (mają swój punkt pracy, nawet parę cm to sporo), a potem będziesz leczył wątrobę... z potłuczeń. Daj se spokój albo wydaj konkretną kasę za konkretne zawieszenie (komplet sprężyn i amortyzatorów).

Kai
Opublikowano
To nie zły pomysł, ale wręcz głupi... sorry...

Amory wykończysz bardzo szybko (mają swój punkt pracy, nawet parę cm to sporo), a potem będziesz leczył wątrobę... z potłuczeń. Daj se spokój albo wydaj konkretną kasę za konkretne zawieszenie (komplet sprężyn i amortyzatorów).

 

 

Jak obetnie tylko po 1 zwoju to chyba nie bedzie tak zle ?? nie bedzie to 5 cm ale zawsze cos....

Opublikowano
Witam!

Mam zamiar obciąć sprężyny w swojej 525 tds 94r. Chce ja obniżyć tanim kosztem około 5 cm poradzcie jak to zrobic. sprawa dotyczy tylko przodu bo tył z wiekiem sam usiadł.

pozdrawiam i z góry dziekki za odpowiedz

obetnij sobie nogi... będziesz oglądać świat z niższej perspektywy ;)

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

Zgadzam sie w 100% z przedmowcami to glupi pomysl zeby obcinac sprezyny takie "tunningi" to mozna bylo w malaczu robic albo w cegle (bez obrazy dla posiadaczy tych kultowych samochodow tez mialem takich kilka)

Jesli chcesz miec nizsze auto i zeby oprocz wygladu jeszcze dzialalo musisz odzalowac troche kasy i kupic jakies chocby nawet uzywki, nizsze sprezyny i do tego amortyzatory. A wtedy to juz zupelnie inna rozmowa :D

Opublikowano
Kup sobie klamry obniżające dostępne są na allegro :wink:

Tak najlepiej takie za 20zl :doh:

To juz lepiej uciecie niz wkladanie jakichs dodatkowych pretow pomiedzy zwoje :doh:

Kup krotsze sprezyny tak -30mm i juz bedzie inaczej stala

Pozdro

Pozdrawiam wszystkich chorych na tzw chorobe BMW :)

http://img500.imageshack.us/img500/4504/06102004bmwe34series5m5resize3.jpg

Opublikowano

Lepiej wymien sprezyny z tylu na nowe, bo zrozumialem ze chodzi Ci o to zeby tyl nie "siedzial"? Niedawno bylem u zwojego mechanika, ktory akurat spawal miske olejowa od E34 TDS... nie warto obnizac w tym kraju.

Oryginalna sprezyna ma okreslony skok, jak sie obetnie jeden zwoj to na wybojach bedzie strasznie nisko schodzic, poza tym jak wyzej napisano amorki trzba zmienic itd. szkoda gadac

gnojowka pedzona rakieta:D

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

Opublikowano

czlowieku, wydaj 100 na sprezyny H&R albo Eibach, uzywane ale jakies w dobrym stanie i bedzie dobrze, jak beda obnizac do -40 mm to nie musisz zmieniac amorow...

obciecie sprezyny to rosyjska ruletka, ten material jest hartowany, czyli ingerencja w jego strukture moze spowodowac ogolne oslabienie, czyt. jak to co zostanie peknie w czasie jazdy to nie badz zaskoczony, do tego po obcieciu sprezyna bedzie bardzo mieka, co spowoduje bujanie sie przodu, nie wspominajac o tym ze jak obetniesz za duzo to auto oprze sie na odbojach i bedzie twarde jak kamien, ale to nie powod zeby sie cieszyc ze sportowego zawieszenie, po paru tysiacach kilometrow na odbojach powinno zaczac sie od pekniecia przedniej szyby, a dalej to leci i oznacza ze rozłazi Ci sie buda :mad2:

 

w skrocie z powyzszego wywodu wynika ze to nie najlepszy pomysl i osobiscie odradzam

 

Pozdrawiam

Opublikowano

ja odpwiem cos innego niz poprzednicy :?

 

 

do wielu aut (VW,Opel napewno, nie wiem jak z BMW) sa oferowane sprecjalne Domlagery-gorne mocowania amortyzatorow, sa tak wykonane ze obnizaja o ok 10-15mm

nie ingerujesz w amortyzator ani sprezyne a autko siedzi nizej

 

popytaj w firmach tuningowych

Opublikowano

od samego początku

 

1. dla auta ważącego 2 tony na kole spoczywa masa ok. 500 kg to jest ok. 5000 N czyli innaczej 500 kgm

 

2. sprężyny w standartowym aucie uginają sięok 10 cm czyli 100 mm

 

3. zatem aby sprężyny miały dalej swoją sztywność i powracały w pozycję wyjściową po naciśnięciu muszą wytrzymywać moment gnący ok. 50 kNm przy skoku 10 cm a jeśli ten warunek zachwiejesz czyli obetniesz sprężyny to musisz

 

- albo obcinać sprężyny mocniejsze (są na rynku 70000 N, 95000 N 115000N), gdzie standartowe mają 50000N

- albo obniżyć masą samochodu (czyli resorowaną)

 

w innym przypadku sprężyna się odkształci lub pęknie - po resztę pytań odsyłam do poradnika inżyniera mechanika - dział kinematyka sprężyn

 

____________________________________

pozdrowienia Tomek :nienie:

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano

Ciecie sprezyn to nie jest dobry pomysł . Po ucięciu czesci zwoju spręzyna pracuje juz inaczej i pęka ( wiem bo kolega tak zrobił w WV ).

Lepiej od razu poszukac nizszych uzywanych spręzyn ok - 40 mm , które nie kosztuja fortuny i nie bac sie jazdy powyzej 80 km/h.

 

Pozdro

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Opublikowano

Ja uciełem kiedyś w e21 i było super,tylko przesadziłem i ciachnołem po 2 zwoje z każdej jak utniesz po 1 góra 1,5 zwoja to tanim kosztem posadzisz autko na glebie,wcale nie jest taka tragedja jeździłem 2 lata i nic (poza zerwaną miską i bakiem :twisted2: )

choc teraz to bym już nie bawił się w cięcie! ech człowiek się starzeje! :D

Opublikowano

Nie bede i odradzal tak jak cla reszta, twoje auto,jestes dorosly i zrobisz jak bedziesz chcial :twisted:

Na stronce BMW M-POWER CLUB-u torunskiego jest dosyc fajny poradnik tuningowania samochodow,na temat obnizania zawieszen tez tam cos znajdziesz.

Pozdrawiam

2FST4U
Opublikowano

Nie rozumiem ludzi ktorzy mowia ze jak obetniesz sprezyny to ci urwie watrobe a jak kupisz krotsze ale oryginalne to juz ci nie urwie. Niewiele jest w tym prawdy oprocz tego ze na naszych drogach i na obcietych i na sportowych bedzie jezdzilo sie smutno :( - zwlaszcza jezeli Dav5 mowi o 50mm obnizenia. Powiem tylko tyle ze mam sprezyny u siebie skrocone o jeden zwoj - obcinalem tylko dla wygladu nie myslac bron Boze o tym ze mi sie trakcja polepszy!! Obnizenie jakie uzyskalem to jakies 30mm ,jezdze juz rok i ani nie wysypaly sie amorki ani nie zauwazylem zadnej zmiany w jezdzie - powiem wiecej ze w przeciwienstwie do tego co niektorzy pisali nie wypadam z drogi na zakrecie :nienie:

Na ten wedlug niektorych haniebny czyn obcinania zdecydowalem sie tylko dlatego ze kupilem oryginalne sportowe sprezyny o obnizeniu 60/40 ale z przykroscia je zdjalem po 3 dniach gdyz jazda po Polsce szybko stracila sens :!: , a ze wyglad auta nadal chcialem troche zmienic a o sprezyny o obnizeniu 30mm trudno (cena nowych przeraza) to obcialem i nie zaluje :)

Tak wiec Dav5 nie pekaj tylko tnij - najwyzej sobie kupisz oryginalne jak ci nie wyjdzie - roboty nie jest duzo - pobawic sie mozna. Pozdro.

Opublikowano
Kup sobie klamry obniżające dostępne są na allegro :wink:

 

taka klamra spowoduje calkowity brak pracy sprzezyny, po prostu bedziesz jechal jak wozem drabinastym, lub jak na zamarznietych amorach wiec wielkie :clap: wspaniala rada!!

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
Nie rozumiem ludzi ktorzy mowia ze jak obetniesz sprezyny to ci urwie watrobe a jak kupisz krotsze ale oryginalne to juz ci nie urwie. Niewiele jest w tym prawdy oprocz tego ze na naszych drogach i na obcietych i na sportowych bedzie jezdzilo sie smutno :( - zwlaszcza jezeli Dav5 mowi o 50mm obnizenia. Powiem tylko tyle ze mam sprezyny u siebie skrocone o jeden zwoj - obcinalem tylko dla wygladu nie myslac bron Boze o tym ze mi sie trakcja polepszy!! Obnizenie jakie uzyskalem to jakies 30mm ,jezdze juz rok i ani nie wysypaly sie amorki ani nie zauwazylem zadnej zmiany w jezdzie - powiem wiecej ze w przeciwienstwie do tego co niektorzy pisali nie wypadam z drogi na zakrecie :nienie:

Na ten wedlug niektorych haniebny czyn obcinania zdecydowalem sie tylko dlatego ze kupilem oryginalne sportowe sprezyny o obnizeniu 60/40 ale z przykroscia je zdjalem po 3 dniach gdyz jazda po Polsce szybko stracila sens :!: , a ze wyglad auta nadal chcialem troche zmienic a o sprezyny o obnizeniu 30mm trudno (cena nowych przeraza) to obcialem i nie zaluje :)

Tak wiec Dav5 nie pekaj tylko tnij - najwyzej sobie kupisz oryginalne jak ci nie wyjdzie - roboty nie jest duzo - pobawic sie mozna. Pozdro.

 

a czy nie logiczne jest dla ciebie ze krotsza sprezyna powina miec wieksza sztywnosc od tej o oryginalnej dlugosci??

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
Logiczne to jest to ze im mniej zwojow tym trudniej ugiac sprezyne :!: Zauwaz ze kazda sportowa a zarazem krotsza sprezyna ma duuuzo mniej zwojow . a to ze jest ona krotsza i predzej dobije to juz zupelnie inna sprawa (wtedy by trzeba jeszcze zmienic amorki na krotsze) -wiec nie myl pojec stones1 :nienie: Poza tym nie powiem- masz racje i ciecie sprezyn zeby zglebowac wóz na maxa to glupota (wybor uzywanych sprezyn o obnizeniu 60mm jest naprawde duzy) ale ja opisalem swoj przypadek obcinania zeby obnizyc tylko max 30mm (jak masz takie sprezyny to chetnie kupie) i powiem jeszcze raz ze naprawde niema roznicy w jezdzie tylko w wygladzie. Pozdrawiam.
Opublikowano
do mojego przedmówcy - "Logiczne to jest to ze im mniej zwojow tym trudniej ugiac sprezyne" , akurat jest odwrotnie, albo dopowiem jest proporcjonalnie i to jeszcze w charaktrystyce linowej

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.