Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Kilka posiadam BMW E91 z 2007r model 318d z przebiegiem 180000km ostatnio postanowiłem zaglądnąć pod maskę i ku mojemu zdziwieniu zobaczyłem coś takiego :( olej na rurach , co to może być?

 

http://tinypic.pl/i/00186/wckfm6xy4ow2_t.jpg

 

http://tinypic.pl/i/00186/qntr2psu4j8t_t.jpg

 

 

 

Bardzo proszę o pomoc :cry2:

 

reeno

Opublikowano

nie wiem czy dobrze widze ale wygląda mi to na rurę powietrza doładowującego z intercoolera. NIeduża ilość oleju w rurach doładowania jest w porządku ale nie powinno być tam oleju tyle, zeby się lało i raczej nie tak wysoko, daleko za turbina i za intercoolerem.

 

1. sprawdź tą rurę, może tam jest jakieś łaczenie i żle siedzi, może jakaś klamra jest niedomknięta albo moze jakiś oring do wymiany

2. sprawdź za turbospreżarką a przed intercoolerem rurę powietrza doładowującego czy nie jest wypełniona za bardzo olejem.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Dzięki za podpowiedz i jeśli chodzi o sugestię nr 1 to faktycznie jest tam złączka ale jest odpowiednio zapięta natomiast jeśli chodzi o rurę między turbina a intercoolerem to złączka również tam jest również dobrze zapięta a mimo to widać zbierający się na niej olej.

 

Byłem u mechanika i on tylko zobaczył to zdiagnozował iż jest to wina turbiny :cry2: powiedział że w tych rurach jest ciśnienie 1,5 bar więc będzie cisnąć olej , więc najprawdopodobniej mam walnięte turbo dodał, tylko moim zdaniem w tej marce(BMW) przy stanie 188000km nie powinno się tak robić a przebieg mam faktyczny , wytrzymałość częśći jest chyba na wysokim poziomie :?: .

 

Jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o podpowiedz co zrobił, czy wymiana turbiny , czy regeneracja czy też może miał inny problem przez który widać było olej na łączeniach rur między turbiną a intercoolerem oraz między intercoolerem a silnikiem.

 

Bardzo proszę o jakieś sugestie :idea:

 

 

Pozdrawiam

reeno

Opublikowano (edytowane)

Wczoraj byłem u mechanika z tym samym problemem co ty. Tez sie przestraszyłem, ale stwierdził, ze nie ma obaw. Opaska na łaczeniu jest oryginalna i moze źle dociskać. Zostałem odesłany i mam sie pokazać jesli bedzie bardzie "zatłuszczone" olejem, wtedy przetnie oryginalną i zmieni na nową. Stwierdził, że nie ma turbiny która nie zaciągnie oleju - dziwne ale postanowiłem się tym nie martwić. Wole sie w tym nie zagłębiac skoro auto jeździ.Bo jeśli się szuka to zawsze się coś znajdzie. Chyba, że ktoś coś podpowie na temat tego przypadku to pomyśle. :)

 

 

 

http://tinypic.pl/i/00186/888x47tzp30c_t.jpg

http://tinypic.pl/i/00186/856gl7sznean_t.jpg

http://tinypic.pl/i/00186/0d957hsmpdjs_t.jpg

Edytowane przez Przemo84
Opublikowano
Dzięki za podpowiedz i jeśli chodzi o sugestię nr 1 to faktycznie jest tam złączka ale jest odpowiednio zapięta natomiast jeśli chodzi o rurę między turbina a intercoolerem to złączka również tam jest również dobrze zapięta a mimo to widać zbierający się na niej olej.

 

Byłem u mechanika i on tylko zobaczył to zdiagnozował iż jest to wina turbiny :cry2: powiedział że w tych rurach jest ciśnienie 1,5 bar więc będzie cisnąć olej , więc najprawdopodobniej mam walnięte turbo dodał, tylko moim zdaniem w tej marce(BMW) przy stanie 188000km nie powinno się tak robić a przebieg mam faktyczny , wytrzymałość częśći jest chyba na wysokim poziomie :?: .

 

Jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o podpowiedz co zrobił, czy wymiana turbiny , czy regeneracja czy też może miał inny problem przez który widać było olej na łączeniach rur między turbiną a intercoolerem oraz między intercoolerem a silnikiem.

 

Bardzo proszę o jakieś sugestie :idea:

 

 

Pozdrawiam

reeno

 

1. wytrzymałość wielu podzespołów w BMW nie róźni się od innych marek a czesto można trafić na elementy o trwałości z dużego fiata. Także tym, że to BMW za bardzo bym sie nie sugerowal. Zdarzają sie problemy z turbosprezarkami właśnie w okolicy 150 kkm, także jesli mialaby dociągnać do ok 200 kkm to i tak nieźle.

2. proponuje podjechać do mechanika, ktory ogarnia turbodiesle i niech sprawdzi ilość oleju w rurze za turbosprezarką. Może to typowa ilość i nie ma sie czym martwić

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Wyciek z turbiny to rzeczywiście problem, ale w tych silnikach najczęściej cieknie niewielka ilość oleju z rurki odmy, która doprowadzona jest do dolotu przed turbiną i przelatuje przez turbinę do intercoolera. Na łączeniach rur powietrza może wtedy być widoczne zabrudzenie olejem. Może warto najpierw sprawdzić/wymienić odmę a dopiero potem brać się za turbinę?
Pozdrowienia od lenia
Opublikowano
Wyciek z turbiny to rzeczywiście problem, ale w tych silnikach najczęściej cieknie niewielka ilość oleju z rurki odmy, która doprowadzona jest do dolotu przed turbiną i przelatuje przez turbinę do intercoolera. Na łączeniach rur powietrza może wtedy być widoczne zabrudzenie olejem. Może warto najpierw sprawdzić/wymienić odmę a dopiero potem brać się za turbinę?

Dokładnie tak jak mówisz, nie ma co panikować, u mnie też rura za turbo jest mokra i właśnie z odmy lekko leci. Ostatniej soboty wymieniłem tą odmę, zobacze jak teraz będzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.