Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ludzie oczekują pomocy, a nawet nie mają w opisie skąd są/gdzie mieszkają.

Jedyna opcja to podłączyć pod kompa a nie zgadywać.

Może na forum znajdziesz kogoś z twojej okolicy, kto zrobi konkretną diagnostykę.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Koledzy odświeżam temat, zakupiłem interfejs, przesyłam zrzuty ekranu LIVE DATA z INPY:

 

https://www.dropbox.com/sc/aos2sp31nleutc0/hU5anRlJWa

 

Pomiary robiłem:

3 bieg przy 2000 obr.

3 bieg przy 3000 obr.

wtryski na jałowym

 

pozostałe zrzuty dotyczą piątego biegu z pedałem w podłodze były robione podczas przyśpieszania w przedziale 2800-3000

 

Błędy:

E R R O R M E M O R Y ---------------------------------------

Date: 22.04.2014 16:17:43 ECU: D60M47A0 JobStatus: OKAY Variant: D60M47A0 -------------------------------------------------------------

RESULT: 2 error in error memory ! -------------------------------------------------------------

4587 4587 fuel filter

Error counter: 2

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz Mileage 245448 km

Engine speed 827.47 1/min

coolant temperature 86.27 °C

Rail pressure Actual 299.33 bar

Injection quantity 10.63 mg/Hub

Air mass per cylinder 478.92 mg/Hub

Charge pressure Actualwert 1023.99 mbar

pre-discharge flow index value 99.90 l/h

Battery Voltage 14500.44 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

fuel temperature 34.06 °C

2. Umweltsatz Mileage

245464 km

Engine speed 855.05 1/min

coolant temperature 83.25 °C

Rail pressure Actual 322.96 bar

Injection quantity 8.66 mg/Hub

Air mass per cylinder 460.02 mg/Hub C

harge pressure Actualwert 984.61 mbar

pre-discharge flow index value 99.90 l/h

Battery Voltage 11893.62 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

fuel temperature 57.15 °C

Filter verstopft Test conditions not yet fulfilled Error present now and already stored Error would not cause a warning lamp to light up Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase

Error code: 45 87 74 06 00 00 02 28 77 D9 1E 88 26 1B 4C 68 64 59 00 54 77 DB 1F 85 29 16 49 64 64 49 00 6B -------------------------------------------------------------

 

 

4521 4521 air charge control, control deviation

Error counter: 2 Logistic counter: 36

1. Umweltsatz Mileage 245624 km

Engine speed 3365.05 1/min

coolant temperature 92.29 °C

Rail pressure Actual 1606.93 bar

Injection quantity 67.74 mg/Hub

Air mass per cylinder 1184.70 mg/Hub

Charge pressure Actualwert 2510.76 mbar

Pedal value sensor 99.21 %

duty cycle exhaust refeed actuator 4.73 %

duty cycle air charge pressure controller 6.30 %

Environment pressure 974.76 mbar

2. Umweltsatz Mileage 245624 km

Engine speed 3613.29 1/min

coolant temperature 91.28 °C

Rail pressure Actual 1599.05 bar

Injection quantity 68.13 mg/Hub

Air mass per cylinder 1191.00 mg/Hub

Charge pressure Actualwert 2510.76 mbar

Pedal value sensor 99.21 %

duty cycle exhaust refeed actuator 4.73 %

duty cycle air charge pressure controller 6.30 %

Environment pressure 974.76 mbar

Ladedruck zu hoch/negative Regelabweichung Test conditions not yet fulfilled Error not occurred yet Error would not cause a warning lamp to light up Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase

Error code: 45 21 12 06 00 00 02 24 77 EF 7A 8E CC AC BC FF 7E 06 08 63 77 EF 83 8D CB AD BD FF 7E 06 08 63

 

Trochę poszukałem w necie, przyczyną może być przetwornik ciśnienia 11747796634

 

 

Wyraźcie swoje opinie.

Edytowane przez insane.mr
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam ponownie, wiem że trochę truję z tematem ale wiadomo że chyba nikt z nas nie lubi wydawać kasy niepotrzebnie, dlatego zacząłem podchodzić do mojego problemu z większym dystansem. Po konsultacjach z kilkoma użytkownikami przez PW chciałbym przedstawić przed szerszym gronem filmiki z inpy.

 

Jazda od 3 do 6 przy pedale w podłodze

https://www.dropbox.com/s/znnzny038cha9la/bmw-3-6.mp4

 

Jazda na 5 przy pedale w podłodze

https://www.dropbox.com/s/ghvbmnw94uq9yx0/bmw-sprint5.mp4

 

Pedał na obu filmikach mam w podłodze, fajnie to widać na tym drugim jak ecu zaczyna żądać 2100 zamiast 2700 (dzieje się to gdzieś przed 3000 tys obrotów)i wtedy turbo ładuje 2100 ale po przekroczeniu 3000obr turbo zaczyna przeładowywać, ecu nadal żąda 2100 a turbo daje ponad 2500 dlatego błąd 4521.

 

Przesłałem te filmiki do firmy w której poprzedni właściciel robił program, oto odpowiedź:

"Witam!

Teraz zauważyłem dopiero, że program robiony był ponad rok temu, a klient przez cały rok ani słowa nie skarżył się na program.

Rozmawiałem z kolegą który zajmuje się u nas modyfikacjami i powiedział, że w sofcie wartość doładowania jest ustawiona na "nie zmienną" tzn. w sensie że soft nie odpuszcza na wyższych biegach i obrotach. Powiedział, że zwykle tego typu problemu są spowodowane albo kontrolerem doładowania albo czujnikiem ciśnienia doładowania.

Zmodyfikowaliśmy około 40 aut z takim silnikiem i nigdzie ten problem nie występuje. Proszę sprawdzić mechanicznie auto."

 

W związku z powyższym mam kilka pytań:

Czy w tych turbo występuje kontroler doładowania albo czujnik ciśnienia doładowania który nie jest zintegrowane z turbiną i podlega wymianie?

Czy Waszym zdaniem problem jest z turbo a nie softem?

Możecie polecić mi gości znających się na turbo z okolic Tarnowa?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Normalnie - może być taka mapa doładowania. Poprzez zmiane geometrii aktualne cisnienie powinno sie dopasować. Jak wyskakuje błąd przeładowania w tym samym czasie to z pewnością obcinane jest paliwo przez ECU.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Przyczyną może być albo zacinanie się łopatek zmiennej geometrii spalin, albo zaczyna padać elektroniczny sterownik turbosprężarki. Bardzo często wyciera się w nich ślimak, stawia opory dla silniczka i auto wtedy wchodzi w tryb awaryjny, traci moc itp. Jeżeli po wykonaniu diagnozy okaże się że pada sterownik, możesz go naprawić - w przypadku sterowników HELLA/GARRETT koszt ok 300zł, rok gwarancji, naprawa na nowych czesciach, czas naprawy max 2 dni robocze łącznie z wysyłką. Mogę jedynie polecić siebie samego :P bardzo częsty przypadek w BMkach ze sterowniki HElla/Garrett padają...

http://allegro.pl/naprawa-sterownika-turbo-bmw-hella-garrett-i4317289024.html

w razie pytań prosze dzwonic 75 641 09 85 lub [email protected]

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

wracam do tematu, turbo sprawdzone u Mariusza Bociana i niestety wszystko z nim ok :(,

 

Analizowałem filmik z inpy klatka po klatce i widać że:

ECU żąda 2699 i takie ciśnienie jest osiągnięte, po czym żądane ciśnienie maleje do 2100 - turbo dostosowuje się do tego ciśnienia, dzieje się to w zakresie 2800-3000 paliwo zostaje odcięte ekonomizer się cofa.

Następny etap: komputer nadal żąda 2100 a turbo zaczyna przeładowywać do 2700 i wtedy następuję odcięcie.

 

Na co teraz zwrócić uwagę?

Katalizator? (nie mam DPF)

EGR?

może przetwornik ciśnienia 11747796634 ?

Opublikowano
Na co teraz zwrócić uwagę?

Katalizator? (nie mam DPF)

EGR?

może przetwornik ciśnienia 11747796634 ?

 

Może sprawdź czujnik ciśnienia doładowania

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3717-instalacja-ssaca-agr-ze-sterow-klapami/i48480/kL/sN/r2006/m11

nr 19

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Nie wiem jak go dokładnie sprawdzić. W Disie jest pewnie jakaś opcja.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Koledzy! W sobotę byłem w PIM Kraków - warsztat chwalony przez użytkowników forum, niestety nie udało im się nic zdiagnozować. Zaproponowali wgranie najnowszego softu i dopiero wtedy diagnozę. Jednak nie bardzo mnie to przekonuje.

 

Mam pytanie, co się dzieje kiedy przepływomierz zawyża?

 

Wyczytałem, że komputer dawkuje za dużo paliwa co wiąże się z dymkiem. I rzeczywiście zauważalna jest za moim samochodem czarna chmura przez chwilę przy mocnym wciśnięciu gazu. Do tej pory myślałem, że jest to spowodowane programem i brakiem DPF. Dzisiaj mam jednak wątpliwości. Analizowałem filmik po raz setny i wymyśliłem teorię, że ECU poprzez zmniejszenie doładowania chce zminimalizować zapotrzebowanie na powietrze idąc dalej zbyt dużą dawkę paliwa.

Nie wiem czy dobrze kombinuję bo na samochodach się nie znam, jeśli jestem w błędzie to mnie nie zlinczujcie :P

 

Dla przypomnienia filmik na piątym biegu:

 

https://www.dropbox.com/s/ghvbmnw94uq9yx0/bmw-sprint5.mp4

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.