Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
to są te moje błędy... nieszczelności. ją też podejrzewam że to sterownik... ale mam jeszcze jedno podejrzenie.... jak wymieniłem odme to jest tam jeden wąski kanalik który nigdzie nie prowadzi i powinien mieć taki gumowy kapturek a u mnie go nie było. jeśli to nie to to będzie sterownik. bo ta kontrolka wyskoczy ci jak wartości przekroczą dopuszczalne wartości... ale jak już masz te błędy to i kontrolka się pojawi :)
BUNIA :)
  • Odpowiedzi 190
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
kolego to nie zaślepka tylko ona idzie do listwy wtryskowej :) gadaliśmy o nim :) a co do błędów tych to podejrzewam cewki zapłonowe do wymiany i gitara. Ogółem bunia fajnie chodzi tylko czasem na niskich obrotach szarpie ale to jak mówiłem na 6 cylindrze mam padniętą cewkę
Opublikowano

od cewki sa inne bledy tak mi sie zdaje... te bledy sa przypisane nieszczelnosci w okolicach dolotu oraz odmy....

tzn ze ona powinna byc podlaczona do listwy ? a ta gumowa koncowka widoczna na zdjeciu ?

BUNIA :)
Opublikowano
Co do odmy przy pokrywie vanosa z rurki mokro na tych zatrzaskach widać trochę oleju. Rurka i idealnie prosto nie wchodzi może wyciągnę i na gorąco wygnę trochę albo starą włożę bo tylko ta ocalała :) tłumaczył bym błąd 288 bo wcześniej tego nie miałem. Cewki podmieniłem jedną i brak szarpnięć itp. było git. Jeszcze co do błędów to są to błędy za bogata mieszanka lub za słaba poznałem kolesia miał takie same błędy i po wymianie świeć było ok. przy tych cholernych błędach chyba trzeba wszystko sprawdzać po same jakieś pierdoły filtry świece cewki itp.ale pierwsze co to jak mówisz lewe powietrze. :)
Opublikowano
A no to oki u mnie idzie do listwy. Po obserwacjach a robię ostatnio dużo km to wyskakuje tylko błąd 227 i to przy spokojnej jezdzie jak mam dosyć ciężką nogę to zero błędów a kontrolka silnika się nie zapala chyba wszystko sprawdziłem. Silnik po wymianie cewki gitara od naprawy vanosa ani razu nie zgasł brak falujących obrotów itp. daje chyba już z tym spokój napisz jak tam u ciebie ?????
Opublikowano
Check wyskakuje także przy padniętej cewce, oczywiście po odczycie z sondy po niespalonym paliwie
Opublikowano
nie wiem kiedy to zrobie ... teraz mnie w domu nie ma i z auta nie korzystam. do chaty zjezdzam na weekendy i nie mam kiedy auta na warsztat podzucic bo i sam warunkow tez tam nie mam. a jak u ciebie? mysle ze to blizej listopada zrobie ale zdeje sie ze to to ... bo w dolocie wszystko sprawdzone wiec albo cos przy odmie albo sterowniki te bledy powoduja ( 227 i 228) jak sie okaze ze to ten pizdziorek to bhede happy a jak nie to bede myslal o sterownikach.. z tym ze u mnie wszystkie objawy ustapily silnik juz nie gasnie, spalanie mam na poziomie 10,5 L w miescie, czasami obroty zafaluja ale z tm sie da zyc... jedynie ta kontrolka.
BUNIA :)
Opublikowano
sprawdzilem sobie INPA ostatnio i cos nowego blad 243 ... wypadajacy zapłon. bledy wykasowalem ciekaw jestem czy bład powroci ale jesli dobrze kombinuje to ten bład oznacza ze musze sie cewka zajac na 6 cylindrze? co do tematu to dalej nie mam czasu podjechac do warsztatu
BUNIA :)
Opublikowano

takie pytanko juz nie pamietam czy je zadawalem.

Ta kontrolka teraz mi zgasla ... za chwile pewnie znow sie pojawi. Czy to oznacza ze ten bład jest na granicy dopuszczalnej adaptacji paliwowej? jak ja przekroczy to sie zapala a jak przez nastepne 100 km obliczy mniejsze to gasnie? blad napewno jest wiec o co chodzi w tym momecie? nie mam kiedy sprawidzc tego elementu o przy odmie narazie.

BUNIA :)
Opublikowano
Jeśli w ogóle zapala się check engine to znaczy że jest źle. Często bywa nawet tak, że silnik jest niesprawny, mimo że check engine się nie pali. Chociażby słynna klapka disa czy cieknące vanosy - check engine nie zaświeci. Mi nie zapala się w ogóle, a mam w silniku cały szereg rzeczy do naprawy. Polecam program DIS, można naprawdę wiele rzeczy sprawdzić bez otwierania maski.
Opublikowano
niby zle .. ale nie ma zadnych objaw juz. wiec nie wiem o co chodzi moze cos z kompem... ewentualnie ta czesc odmy o ktorej wczesniej pisalem. W serwisie ostatnio jak bylem to sprawdzali wszystko i odme i dolot i kolektor ssacy... wszystko ok. cholera mnie bierze bo nie mam mozliwosci teraz tego sprawdzic. albo te sterwniki.
BUNIA :)
Opublikowano

Usterka komputera bardzo rzadko się zdarza, a skutki tego byłyby dużo bardziej poważne. Po objawach jakie u ciebie występują możesz to wręcz wykluczyć.

 

Niestety musisz szukać dalej - w M54 jest się co psuć i często ciężko znaleźć przyczynę problemów. Możesz oddać do aso - naprawić naprawią - ale niepotrzebnie wymienią niektóre części zanim dojdą do tej walniętej.

Opublikowano
ja oddaje do warsztatu ktory ma licencje aso :) poprostu tez szukaja po omacku bo mnie znaja i nie chca mnie naciagnac na koszty. Są uczciwi raz wzieli za rozlozenie i pozniej juz nie biora... wymienione mam juz wszystkie przewody odmy (popekane) sprawdzony dolot i uszczelki przy kolektorze. Zostal ten dziwny element przy odmie ewentualnie sterowniki. Ostatnio mowilem ze mi lampka zgasla ... i nie ma zadnych juz objawow oprocz tego ze wzrosl apetyt na paliwo (jakos tak z 1-1,5 L na 100 km) ale bez tragedi. W piatek z ciekawosci sprawdzilem poziom oleju i odpalilem auto po 5 dniach ... chwile pochodzil na wolnych obrrotach i znowu sie lampka pojawila. Bledy sprawdzilem dalej tylko 227 i 228. Ten od wypadajacego zaplonu ( 243 - 6 cylnder ) juz sie nie powtorzyl. Czy to ze sprawdzilem olej moglo miec znaczenie? chyba nie... i wiecie moze jakie moga byc konsekwencje nieszczelnosci w dolocie ( poza zwiekszonym apetytem na paliwo?)? auto chodzi rowno i ladnie przyspiesza na kazdym biegu nie zaleznie od obrotow, nie gasnie i obroty nie faluja... :D
BUNIA :)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

ja nie mam czasu podjechac z tym do serwisu bo mnie nie ma w domu do konca grudnia.

u mnie ten blad caly czas wyskakuje ... ale kontrolka pojawia sie i znika :) narazie odpuscilem bo wszystko chodzi jak nalezy a ta kontrolka .. juz sie przyzwyczailem. Po tej ostatniej wizycie i wymianie tego peknietego wezyka wszystko jest ok ten blad wyskakuje prawdopodobnie przez to ze nie mam tej gumowej nasadki na odmie (zdjecie wczesniej zamiescilem) ale to sprawdze jak juz wroce do domku.

Bede musial sie bunia zajac wtedy bo juz mi jakas uszczelka puscila i mam "wyciek" ze tak powiem... i do tego ostatnio przygoda z linka maski ktorami pekla... :D

BUNIA :)
Opublikowano
i wiecie moze jakie moga byc konsekwencje nieszczelnosci w dolocie ( poza zwiekszonym apetytem na paliwo?)? auto chodzi rowno i ladnie przyspiesza na kazdym biegu nie zaleznie od obrotow, nie gasnie i obroty nie faluja... :D

 

Przede wszystkim falowanie obrotów. W skrajnym przypadku gaśnięcie na wolnych obrotach.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
u mnie ten blad caly czas wyskakuje ... ale kontrolka pojawia sie i znika :) narazie odpuscilem bo wszystko chodzi jak nalezy a ta kontrolka .. juz sie przyzwyczailem.

 

Też tak miałem przez rok albo dłuzej. Tylko kontrolka, czasem byla, czasem gasła, a auto chodziło świetnie. Pewnego dnia niespodziewanie auto zaczęło szarpac... Po wymianie dolotu na nowe części problem jak ręką odjął.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.