Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 190
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

dobra poszperalem troche zasiegnelem opinii ... i w przyszlym tygodniu oddaje do warsztatu bo do tej pory nie bylo czasu :(

te dwa błędy 227 i 228 tycza sie nieszczelnosci w ukladzie dolotowym -wartość O2 za wysoka. Jedn o co mnie dziwi to ta kontrolka silnika - bo innych bledow nie ma - pojawia sie i znika. Generalnie auto chodzi rowno be zarzutu jedynie czasem wystapi lekkie falowanie obrotow a czasem silnik zgasnie ale nie jest to stale regularne, i jeszcze zdarza sie ze jak dluzej postoi nie jezdzony to przy pierwszym odpaleniu nie zaskoczy dopiero za 2- kazde nastepne juz bez problemu. Jak kontrolki nie ma to praktycznie nic sie nie zmienia chodzi mi o falowanie i gasniecie, a jak kontrolka sie pojawia to do tego dochodzi taki bialy dym z rury. Jak usune na kompie błedy dym znika a pozostale rzeczy zostaja.... i teraz pytanie czy ta nieszczelnosc to jedyna wina. A dodam ze falowanie wystepuje tylko przy nagrzewaniu sie silnika po uzyskaniu temperatury juz nie wystepuje.

BUNIA :)
Opublikowano

ZWYCIĘSTWO :D

po 2 miesiacach zmartwien znaleziona przyczyna....

otoz po bardzo dokladnym przegladzie dolotu okazalo sie że jeden przewod pod kolektorem jest pękniety. Przyczyna nieszczelnosci wykryta :)

postanowilem przy okazji wymienic uszczelki w dolocie. cala operacja ( robocizna, nowy przewod uszczelki do kolektora) kosztowala mnie 400 zł wraz z wprowadzniem nowej adaptacji paliwowej ktora mi sie troche przez to rozjechala :D. I tak przy okazji robilem to w BMW na ul. Ojcowskiej.... Ja poraz to kolejny sie na nich nie zawiodlem... naprawde nie wiem dlaczego maja taka opinie :D POLECAM

BUNIA :)
Opublikowano
... z wprowadzniem nowej adaptacji paliwowej ktora mi sie troche przez to rozjechala...

Że adaptacje paliwowe się rozjechały to oczywiste przy nieszczelnym kolektorze (długoterminowe additiv mocno na plus). Natomiast nie rozumiem jak można "wprowadzić" nowe adaptacje?? Warsztat po prostu wykasował wszystkie i puścił auto - żadna filozofia.

Opublikowano

mozliwe ze tak wlasnie zrobili ... nie wnikam. w sumie tez moglem to zrobic bo mam inpe... ale zaufalem im i teraz jest cacy. Kasy za to nie wzieli. pytalem sie jeszcze w bmw na zwyciezcow... w sumie mam pod domem oni za podlaczenie pod kompa biora 250 mimo ze im mowilem co chce zrobic tooni i takza to kasa biora i to jest dopiero oszustwo... lu oni w ten sposob ludzi naciagaj... rozumiem 50,- no 100,- ale 250 !!! a i do tego za ta robote to uszczelki plus robota u nich to koszt 550 zl...

Wkoncu pozbylem sie problemu :) mam nadzieje bo w sumie to dopiero dzis autko odebralem ale jak narazie jest super nie zapeszajac.

BUNIA :)
Opublikowano
to samo im powiedzialem... i najciekawsze ze oni od tego zaczynaja kazdego klienta czyli chcial nie chcial 250 zł minimum u nich zostaje ... za nic
BUNIA :)
Opublikowano

poezja .. wszystko wrocilo do normy. dzis sobie inpa sprawdzilem i adaptacje paliwowe wrocilydo normy i ... brak błędów :D

i obrtoty troche wieksze i jakby jeszcze wiekszy kop wrocil ... pierdzielony przewod 3-4 miesiace martwienia sie i szukania przyczyny :D

BUNIA :)
Opublikowano

Kolego powiesz dokładnie co to za przewód był ?? sprawdziłem rurę co idzie do przepustnicy żadnej dziury itp. czyściłem silnik krokowy przepustnice,DISA uszczelki ok wymieniłem świece,cewki ok, vanos sprawdzony idealnie, rozrząd super, wcześniej podmieniałem również przepływomierz i nic. OBJAWY : falujące obroty i czasem gaśnie moc czuć tylko na wysokich obrotach :/ podmieniałem czujnik wałka rozrządu dalej to samo błąd co mi wyskakuje po 30 km to właśnie

227 bank 1

i czasem

18 signal camshaft sensor outlet

jak mówiłem czujnik zmieniłem (ten bez kabla) są dwa czujniki wałka rozrządu więc może to chodzi o ten drugi (z kablem)

Piątek sobota będę patrzył jeszcze odmę tylko już chyba na to liczę że tego jest wina żadnego pierdzenia nie ma po wyjęciu bagnetu bulgotanie i jak by delikatne zasysanie. Może to jednak przepływomierz mam inpe 1.05 proszę o pomoc jak prawidłowo powinno wskazywać na inpe może ktoś zrobić zdjęcie z analogu jak to prawidłowo powinno wyglądać PLISSSSS

 

 

LUDZIE POMOCY BO NIE MAM SIŁY NA BUNIE :(

Opublikowano
spokojnie ja tez z tym powalczylem... sam bład 227 tyczy sie nieszczelnosci w układzie dolotowym. Musisz sprawdzic wszystko pokolei. Od puszki z filtrem dalej czyli wszystkie gumowe przewody do kolektora. U mnie to byl przewod pod kolektorem... Powiem ci mi samemu sie nie udalo tego znalesc, znajomy mechanik tez tego nie zrobil dopiero Jak oddalem go na ul. Ojcowska ( serwis Bmw ) powiedzialem czego maja szukac to im sie udalo. tego przewodu z gory nie widac trzeba bylo dostac sie pod kolektor. Troche roboty przy tym bylo. Teraz juz mi ten bład nie wraca wie 100%, zreszta błędy 227 i 227 dotycza wlasnie nieszczelnosci wiec nie szukaj czujnikow (chyba ze tego w kolektorze) i to jest 100% troche przestudiowalem i zebow zgryzlem... spokojnie jak masz czas mzesz sam sprobowac poszukac... to moze byc juz puszka z filtrem jakies peknieciem ktorys gumowy przewod. Niektorzy sugerowali odme i jej nieszczelnosc ale u mnie mimo ze przewod byl jeden od odmy pekniety to po wymianie calej z przewodami blad dalej powracal. Mam nadzieje ze pomoglem. Musisz poprostu szukac dziury w całym hehe :D i łącze sie w bolu bo mnie tez troche to kosztowalo zanim do tego doszedlem ... ale u mnie milośc przetrwala
BUNIA :)
Opublikowano
u mnie odma tez nie dawala oznak bulgotania. Ale po wyjeciu jeden przewod byl pekniety ktoredy uciekal mi olej, generalnie przewody byly bardzo ktuche i zajebiscie zapchane ... prawie przeswitu nie bylo. ale centralna czesc byla cala .. ale tez przypchana. Warto to wymienic robilem to tez niedawno wlasnie ze wzglaedu na blad bo tak mnie pokierowano... ale to nie bylo przyczyna tego bledu. Po wymianie odmy tez czuc inna prace silnika i olej przestal zniakac.
BUNIA :)
Opublikowano
Jeszcze coś mnie męczy przepływomierz po odpięciu kostki lekko przygaśnie i np. w czasie jazdy żadnej różnicy na inpie za bardzo nie znam się bo dopiero co się bawię nią. Jak byś miał czas i chęci zrzuć parę fotek analogu przepływki vanosa i sond z góry dziękuje. Dziś albo jutro biorę się do pracy a co do odmy to przy wyjęciu bagnetu bulgocze i silnik trochę przygaśnie ale chodzi równo u ciebie też tak jest ??
Opublikowano

ja tez poczatkujacy jestem... :D pare rad dostalem od forumowiczow ale powiem ci... wszystko traktuj z przymruzeniem oka malo tu fachowcow. Najlepiej pojsc do dobrego i sprwawdzonego serwisu. Poprostu na koncu okazuje sie ze tak by wyszlo taniej. Ja pisze ci jak bylo u mnie co nie znaczy ze i u ciebie bedzie tak samo. Mamy inne silniki jak widze ty masz M52 a ja M54 torche sie roznia.

co do przeplywki ci nie pomoge ... bo jeszcze tematu nie ogarnialem. Ale chyba jest ok u ciebie gdyz zle by bylo gdyby po odpieciu nagle silnik nabral mocy i sie by mu ogolnie polepszylo ale tu moge sie mylic.

Co do odmy ... u mnie nie bylo zadnych objaw czyli bulgotania ani przygasaniu po odkreceniu korka badz wyjecia bagnetu nie bylo. U mnie objawem byl ubytek oleju, dziwny bo blok silnika blok silnika byl suchy wyciekow tez nie bylo. Po rozkreceniu okazalo sie ze jeden przewod byl pekniety i pod cisinieniem wypluwal olej. Generalnie warto to wymienic swinstwo gdyz czesto tego sie nie robi to raz, dwa silnik odzywa i poprawia sie jego kultura zauwazalnie, a po 3 to moze narobic szkod.... u mnie te przewody na dobra sprawe nie chcialy dac sie rozebrac... one sie poprostu lamaly byly mega zapchane i usyfione tylko ta glowna czesc jako tako wygladala ale wymienilem wszystko na nowe. po wymianie i gdy odma sprawna tych objawow nie ma prawa byc wlasnie.

BUNIA :)
Opublikowano

Błędy 227 i 228 mogą świadczyć o bardzo wielu rzeczach, a nieszczelność w kolektorze to tylko jedna z nich. Może być też niesprawny przepływomierz - przy pomocy inpy można sprawdzić jego wskazania na wolnych obrotach, to by dużo powiedziało.

 

Wyskakujący czasem błąd 18 i towarzyszący brak mocy od dołu świadczy o niesprawnym czujniku wałka rozrządu - WYDECHOWYM. Wymiana na zamiennik za 100zł z allegro nie musi rozwiązać problemu.

Opublikowano

dobra jesli tobie to pomoze to znalezlem przewod ktory byl pekniety.

http://www.realoem.com/bmw/showphoto.do?id=11617504536 jesto to przewod powrotny do odmy ... czyli jak w jednym warsztacie mi wymieniali to nie zauwazyli. W drugim zauwazyli. Jak kuppwalem ODME to z 3 przewodami ... tego nie mieli, szkoda tylko ze mi wtedy nie powiedzieli ze ten byl uszkodzony a moze poprostu go nie ruszali cholera wiem. W kazdym badz razie to on ten przewod sie rozchodzilo ostatecznie.

jak bedziesz szukac o swojego auta to poszukaj na tej stronce http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AW11&mospid=47667&btnr=11_2194&hg=11&fg=15 a potem na allegro :)

BUNIA :)
Opublikowano
Zaraz biorę się do roboty jak się uda porobię jeszcze foty z inpy może ktoś się określi i czy jest oki. Życzę sobie powodzenia w pracy :P:P:P
Opublikowano
ale to jest taka nasadka? to masz pewnie swoja przyczyne... dobrze sprawdz pozostale. Na twoim miejscu jak juz sie tam dogrzebales to bym cala odme wymienil
BUNIA :)
Opublikowano
Jest to cienki przewód i idzie do góry do jakiegoś kółka nie wiem co to zaraz będę szukał w necie reszta była dobra tylko przy wyciągnięciu odmy dwie rurki pękły.Odma o dziwo praktycznie czysta rurki lekko zabrudzone wiec odma idzie ta sam tylko teraz szukam rurek do zakupu ale zdrowia to w garażu zostawiłem boże jakie dojście :/
Opublikowano

ile zapłaciłeś za rurki ?? i na tej stronie kupowałeś co podałeś ??

ten cienki przewód idzie do regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej o ! więc chyba jest to bardzo ważne :) ciekawy już jestem czy błędy będą ale rurki pewnie będę miał dopiero we wtorek :(

Opublikowano
Błędy 227 i 228 mogą świadczyć o bardzo wielu rzeczach, a nieszczelność w kolektorze to tylko jedna z nich. Może być też niesprawny przepływomierz - przy pomocy inpy można sprawdzić jego wskazania na wolnych obrotach, to by dużo powiedziało.

 

Wyskakujący czasem błąd 18 i towarzyszący brak mocy od dołu świadczy o niesprawnym czujniku wałka rozrządu - WYDECHOWYM. Wymiana na zamiennik za 100zł z allegro nie musi rozwiązać problemu.

 

 

Podmieniałem na or.

Opublikowano
jak dobrze pamiętam to za całość zapłaciłem jakieś ok 300 zł kupowałem na allegro. mam zła wiadomość... w piątek pojechałem na działkę i byłem bardzo zadowolony jakieś 170 km spalanie 8,4 l. dziś pojechałem w dalsza część drogi nad.może jakieś 300 km. tylko po krótkim postoju po 200 km i włączeniu silnika znów mi błędy wróciły.. już nie wiem o co chodzi spalanie wzrosło mi do 9,3 fakt jechałem szybciej bo autostrada ...w sumie wszystko ładnie chodzi trochę zdarza się że obroty zafaluja ... może to ta przepływa jednak..
BUNIA :)
Opublikowano
zrobię to jak wrócę. każdy to indywidualny przypadek. sprawdź na początek szczelność na spokojnie. daj znać jak ci poszło
BUNIA :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.