Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam taki problem czesto ostatnio zdarza mi sie ze silnik mi gasnie. Zastanawiam sie co moze byc przyczyna moze ktos ma jakis pomysl?

Najczesciej dzieje sie to gdy stoje w korku i jadac w korku ruszam z jedynki i zaraz musze sie zatrzymc.... kilka razy z rzedu i silnik gasnie w chwili gdy hamuje( chwile wczesniej wyglada to tak ze obroty troche szarpia tzn spadaja ponizej 500 nagle troche podskakuja i wszystko gra ale co jakis czas silnik gasnie)... czy przyczyna moze byc Odma? powiem jeszcze ze walcze z check engine :) ( tzn wymienieone swiece, sondy, obecnie po wymianie oleju, filtow oleju-powietrza-i paliwa) z gory dziekuje za pomoc

BUNIA :)
  • Odpowiedzi 190
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A co dzieje się jak odkręcisz korek wlewu oleju przy pracującym silniku? Zmieniają się obroty silnika?

Poza tym przy padniętej odmie pewnie słyszałbyś odgłos osła spod maski dodając gazu :mrgreen: Objawy pasują np. do padniętego czujnika wałka rozrządu. Podłącz pod kompa najlepiej żeby się czegokolwiek dowiedzieć.

Opublikowano

co do odmy... oddalem auto do znajomego i zdarzyl wymienic mi jeden przewod. Widzialem go na wlasne oczy... praktycznie caly zatkany, mial 2 pekniecia a w rekach jak prochno :D w tym tygodniu wymienie calosc.

Mowisz ze czujnik hmm sprawdze co wyjdzie na kompie...

BUNIA :)
Opublikowano
a moze to byc wina np. pompy paliwa? ma moze ktos taka wiedze... co do bledow jutro bede wiedzial narazie kombinuje
BUNIA :)
Opublikowano

Koledzy dzis odebralem autko i juz jestem madrzejszy

otoz w pamieci kompa byly tylko 2 bledy:

bank 2 blad 228

bank 1 blad 227

w obu przypadkach byly adnotacje ze wartosc mieszanki jest za wysoka. bledy dzis zostaly usuniete

Mechanik stwierdzil ze to sonda. Tylko przypomnialem mu ze przed majowka wymienialismy wszystkie sondy. Co moze byc tego przyczyna ze po wymianie sond znow wyskoczyly bledy z nimi zwiazane? Dzis wymienilem cala odme czy to moze miec znaczenia czy ona mogla to powodowac? sprawdzony byl uklad dolotowy i nie bylo zadnych pekniec czy nieszczelonosci. sTARA ODMA BYLA JAK "PROCHNO" ROZPADALA SIE W REKACH. Dzis z nowa ODMA AUTKO ODZYLO JAK NOWE I DZWIEK JAKIS INNY :D

Macie pomysl co w takim przypadku moze powodowac Gasnacy silnik?

Dzis jezdzilem troche i na poczatku (od wyjazdu od mechanika) troche obroty mi falowaly ale silnik nie zgasl. Popoludniu wszystko wyglalo normalnie musze troche go poobserwowac.

BUNIA :)
Opublikowano

I powrót kontrolki silnika :( ... juz nie mam pomysłu siły POMOCY!!!

jedno co zauważyłem dodatkowo to, że powrót następuje po przejechaniu ok 50 km????

Wymienieone sondy, cała Odma, w zeszłym roku silnik krokowy, teraz filtry (powietrza, oleju, powietrza oraz paliwa), Sprawdzona szczelność dolotu (chyba dokładnie), świece... Hmmm chyba wszystko wymieniłem ... Ma ktos jakis pomysł????

BUNIA :)
Opublikowano
Tez mam podobny problem tylko, ze na kompie nic nie wykazalo. Jak odpale na zimnym to chodzi normalnie. Jak odpale na rozgrzanym silniku to obroty skacza od 500 do 1000 i strasznie muli. Musze krecic silnik na wysokie obroty bo z dolnych masakra. Odma tez podejrzewam u mnie jest do wymiany bo porzedni wlasciciel to tuman i pewnie nawet nie wiedzial o istnieniu odmy. Kolezka ma ten sam silnik w e46sedan z 1998r i w niedziele pojade do niego i podmienie czujnik walka rozrzadu i zobaczymy czy to cos da. Napisze jakie efekty
Opublikowano

po wymianie odmy silnik odzyl zdecydowanie.

U mnie to wygladalo tak.... dopoki nie bylo bledu bylo pieknie. Wieczorem jechalem (na liczniku wybilo 50 km moze to przypadek) i wyskoczyla kontrolka co odrazu bylo widac w tylnim lusterku bo mieszanka za bogata wiec i dym wiekszy.. dojechalem do nastepnych swiatel samochod zgasl. Pozniej bylo raczej normalnie obroty dylikatnie falowaly aczkolwiek wydaje mi sie ze sa w granicy 600-650 na rozgrzanym silniku. Sam sielnik nie daje innych objaw ladnie rowno pracuje nic nie szarpie ladnie sie zbiera. Ale jak staje przed siatłami to zastanawiam sie czy tym razem obroty stana czy spadna ponizej 500 czasami silnik je "poderwie" a czasami zgasnie.

BUNIA :)
Opublikowano

kolejny dzien nastepna obserwacja.

dzis rano gdy odpalalem za 1 raz auto zgaslo... przy drugim juz przekreceniu odpalilo normalnie (bez dodawania gazu tak bylo rano i wieczorem gdy silnik byl zimny). w trakcie jazdy potrafi zgasnac do casu az nie uzyska optymalnej temperatury ... potem wyglada juz normalnie rowno prauje. Moze to pompa paliwa ??? hmm :duh:

BUNIA :)
Opublikowano

hmm dzis koleja obserwacja...

dzien ciepły ładny i auto zapalilo normalnie bez problemow od pierwszego przekrecenia.

czy ktoś orientuje sie czy ta kontrolka moze miec cos wspolnego z cewkami zapłonowymi ? wiem ze jak jest walnieta to moze powodowac falowanie obrotow jak i gasnacy silnik ale czy moze byc powiazana z Kontrolka silnika i z zwiekszonym spalaniem? Bardzo byłbym rad za podpowiedz koledzy :D

BUNIA :)
Opublikowano
dzis nie bylo problemu z odpalaniem, jednak na krotkich odcinkach do czasu osiagniecia pelnej temperatury faluja obroty (nie jakos uciazliwie) i potrafi zgasnac silnik. Jednak silnik pracuje rowno ... raz lekko szrpnal (ale to raczej ja jestem przewrazliwiony). Ktos ma jakis pomysl moze kogos dobrego z kompem do BMW
BUNIA :)
Opublikowano
dzis z autko jezdzilo ladnie plynnie .... bez zadnych objaw. nie zgaslo. Moze to czujnik walu ??? tylko czemu to sie tak dziwnie dzieje? ktos ma pomysł
BUNIA :)
Opublikowano

zdaje mi sie ze beda to albo cewki albo czujnik walu. Orientuje sie ktos ile to moze kosztowac?

i czy ktos juz to wyminenila i czy mial takie objawy jak ja?

BUNIA :)
Opublikowano
Proponuje podjechać do jakiegoś specjalisty który potrafi zdiagnozować twoje auto, bo jeśli mechanik po błędach 227 i 228 oskarża sondy lambda to omijaj szerokim łukiem. To może świadczyć o niesprawności każdego innego elementu, akurat sondy lambda rzadko. A to że komp nie pokazuje ci dokładnie uszkodzonego elementu to nie znaczy że wszystkie są sprawne. Trzeba to sprawdzać na podstawie badania odczytów ze wszystkich czujników po kolei dobrym programem diagnostycznym np. DIS. Jeśli tego nie zrobisz to nadal będziesz błądził po omacku.
Opublikowano
co do sond to mechanik je wczesniej wymienil... kiedy byly takie bledy. Akurat jest to dobry mechanik doswiadczony i znajomy od lat ufam mu jak nikomu innemu. Jeden problem taki ze zajmuja sie bardziej VW a nie maja dobrego programu do BMW tylko z uniwersalnego korzystaja( nie pamietam jego nazwy). Wiem wlasnie mysle (szukam) dobrego i sprawdzonego mechanika. Jezdzilem w wawie na ojcowska, blisko mam na zwyciezcow(ale tych to szerokim łukiem omijam). JA w tej chwili obstawiam albo cewki albo czujnik walu korbowego. Po wymianie odmy auto odzylo wiec jesli wczesniej byla ewidentnie walnieta odma to tak sbie mysle, ze ten czujnik walu to moze byc rozwiazanie bo te bledy wyskoczyly po wymianie odmy. Pytanie czujnik walu jest tylko jeden ? na allegro znalazlem siemens'a za 210,-
BUNIA :)
Opublikowano
hmm to nie takiego objawu nie mam.... cholera dzis wszyswtko w sumie ladnie obroty troche falowaly na poczatku ale potem bylo wmiare ok. a ty co bys obstawil?
BUNIA :)
Opublikowano
Czujnik walka rozrzadu i czujnik walu to co innego. Przy uszkodzonym czujniku walu auto nie odpala. A czujniki walko rozrządu są dwa- dolotu i wylotu bodajrze. Ja mailem uszkodzony czujnik walka rozrządu dolotowy.objawy to: odpalałem na zimnym i moglem przejechac nawet 100 km i auto chodzilo poprawnie. Gdy odpalałem na cieplym silniku to czułem wyraźny brak mocy na wolnych obrotach i falowały obroty na biegu jałowym oraz po wciśnięciu gazu czasami silnik gasł. Po wymianie wszystko chodzi jak powinno. Może masz założony nie oryginalny czujnik wałka rozrzadu. Słyszałem o przypadku, że ktoś miał podróbe czujnika wałka rozrządu , komputer nie pokazywał błedu a jednak po wymianie na oryginał silnik zaczął pracować prawidłowo.
Opublikowano
hmm musze to tez sprawdzic... moze cos w tym byc bo w zeszlym roku wymienialem jeden czujnik. Ale najgorsze jest to ze bledu nie pokazuje
BUNIA :)
Opublikowano

Podsumowujac obserwacje...

dzis autko przy pierwszej probie zapalenia autko odpalilo ale z wielkim trudem (tzn zakrecilo, zapalilo obroty spadaly az sie podniosly i bylo ok to trwalo chwilke), za kazdym nastepnym zapaleniem bylo juz normalnie. JAK juz zapalilo byl taki dzwiek jakby "wiatrak" od chlodzenia sie wlaczyl (ale na zimnym silniku by sie wlaczyl??? :duh: ). autko chwile pochodzilo i na jalowym biegu chodzi rowno bez falowania. Problemy pojawiaja sie gdy autko jedzie i dojezdzajac do swiatel wrzuce luz ... autko jedzie a raz na 10 zatrzyman gasnie... panowie prosze pomozecie wiecie co to moze byc? nie mam teraz czasu za bardzo podjechac do warsztatu ale nie wiem na co zwrocic uwage. O wszystkim co robilem w aucie pisalem wczesniej. Generalenie nie narzekam na autko tzn. mocy mu nie brakuje wszystko ladnie plynnie przyspiesza, Pracuje rowno ( czasmi sie zdarza minimalne falowanie), oleju mu nie ubywa, silnik sprawdzony suchy. Albo moze ktos kogos polecic z wawki najlepiej z okolic saskiej kepy :D kogos uczciwego i solidnego kogos kto chociaz zdiagnzuje co to moze byc.

 

ai i dodam to kochana lampka kontrolka silnika... wspanialy check engine mi sie pali... i zgasnac nie chce jak narazie(wczesnie sie zapalala a po jakims czasie gasla

BUNIA :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.