Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,żeby nie zakładać oddzielnego tematu, mam na imię Darek,25 lat,jak dotąd śmigam Mitsubishi Eclipse 1 generacji,ale przyszedł czas na zmianę auta,od jakiegoś czasu już nastawiłem się,że będzie BMW serii 5 E39,od samego początku chciałem model 528i,oraz założenie do niego instalacji LPG.Lecz na moje szczęście(bądź nieszczęście) poznałem człowieka który śmiga 530d,model z 2002 roku z silnikiem o mocy 216KM,skrzynia automatyczna - i co najciekawsze na sprzedaż ;) Woła sobie za nie 24000 tyś zł,bardzo mi się to autko spodobało,komfort jazdy,cisza,przyśpieszenie i kultura pracy silnika.Wiem,że kupując od niego dostał bym w swoje ręce sprawdzoną,zadbaną maszynę(rozmawialiśmy dość długo o tym co przy niej robił,co wymieniał itp, człowiek godny zaufania,mój dobry znajomy od 10 lat),ale tutaj nasuwa mi się pytanie, co będzie lepsze dla mojego portfela ? Wiem,ze diesle są z założenia autami droższymi w utrzymaniu i delikatniejszymi na sprawy jakości paliwa,za to silniki benzynowe o takiej samej mocy będą zostawać w tyle,dzięki tym ponad 400NM siedzącym w dieslu .... Autko planuję kupić około października tego roku,ponieważ we wrześniu biorę ślub i mój Eclipse będzie służył jako Auto pary młodej.

Teraz trochę o moim stylu jazdy -w wekkendy robię około 300km, w ciągu tygodnia około 50-100,czyli miesięcznie 1200 km,styl jazdy raczej dynamiczny mieszany ze spokojnym,dużo wyprzedzam i nie lubię wisieć komuś na ogonie.W mieście także dynamicznie ale raczej bez szaleństw.Nie ma mowy o emeryckiej jeździe.

 

Dziękuję za wszystkie porady

 

Masz przyklejony właściwy temat na samej górze

Opublikowano

trochę dziwne porównanie.

jak już to 530d a 530i.

ja osobiście mam 530i + LPG.

231km

100km/35zł trasa.

Dziękuję i pozdrawiam

Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
Opublikowano

no ja swojej trochę poszukałem, ale musiał być m54 3.0.

Ja ogólnie bym Ci polecał m54. 2,2 2.5 albo 3.0

miałem e39 520d to jeśli chodzi o spalanie to super, osiągi nawet dawała radę. ale chciałem koniecznie coś w automacie.

ogólnie teraz czasem się zastanawiam, czy nie kupił bym teraz 540i. Instalacja nieznacznie droższa, spalanie nieznacznie większe, a wrażenia z jazdy ..... bezcenne :)

Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
Opublikowano

Zrobilem przez rok 35 tys swoja 528 i moge potwierdzic ze silnik jest na prawde godny polecenia. Dobra instalacja gazowa kosztuje, ale eksploatacja wychodzi bardzo tanio. Domyslam sie ze wiesz co boli diesla- mimo ze auto od znajomego to musisz je dobrze przeswietlic. Na trasie IMO lepiej nada sie diesel, wyprzedzanie z niskich obrotow jest przyjemniejsze. Klekot 3.0d jak dla mnie do zniesienia, choc po przesiadce z benzynki na poczatku troche irytuje. Auto mozesz latwo podchipowac o ile juz to nie bylo zrobione. 530d jest po lifcie, 528 przed liftem roznica dosyc istotna. 540 fajny samochod, ale najlepiej wersja bez vanosow czyli do wrzesnia 98 no i ciezko znalezc cos niezarżniętego. Jesli auto glownie na trase to kupuj manual- tutaj punkt dla 4.4 czyli skrzynia 6b.

 

Spalanie w moim 528 to srednio 13.5 l gazu, na trasie moge zejsc ponizej 10, ale to nie jazda. Nie wiem jak ksztaltuje sie spalanie diesla, ale podejrzewam ze bedzie spora roznica na plus w stosunku do 2.8. 4.4 na trasie wychodza rozsadnie (szczegolnie z manualem) ale w miescie fyrkna. Obecnie ropa ma kiepska cene i nie zapowiada sie poprawa. Jak masz pewne i mlode auto to kupuj- dobre 2.8 + gaz wyniesie Cie podobnie a bedzie starsze.

Opublikowano

Witam kolege ja posiadam 530D 99 przed liftem ale rowniez posiadam czipa:) moc zostala podniesiona do 420NM oraz 200km z 184 autko mam 4 miesiące i jak dotad wymienilem oczywiscie filtry oleje, weżyk ktory idzie z filtra paliwa do pompy ( ori 240zl) dalem zwykly paliwowy za 10zł i jezdzi juz 3 miesiac... amor z przodu sie rozlal ale to dzieki mega dziurze w ktora wpadlem w nocy... oraz laczniki stabilizatora. Nie wiem jak kolega ale mnie pali na dotyk przy minus 27 oraz +30 niewazne cieply czy zimny nie puszcza chmury powyzej 2 tys obrotow jest juz nawet ladny dzwiek silnika. Jak jest 25 stopni w plusie na dworze i zagrzeje ci sie auto wlacza sie Wisko na wyzsze obroty i zapie** jak samolot 80% ludzi sie obraca i patrzy bo nie wie co to za silnik... :)

 

Ze spalaniem wychodzi nastepujaco

Miasto normalnie 12l na dziadka 11l w zime 13,5 oraz 12l najwyzszy wynik w miescie jaki udalo mi sie zrobic to 14l ale uwierz mi ze nie jezdze powoli:)

w trasie zalezy jak jedziesz 80/90 km/h z tempomatem to nawet do 5,5 zejdziesz.

Ostatnio za E65 jechalem jakies 150km po autostradzie oboje do 250km/h co prosta sie rozpedzalismy to wyszlo tak 11l sredniego spalania w 3 osoby z czego kolega wazy 160kg:)

do 160km/h spalisz w trasie gdzies 8 litrow

 

Mam nadzieje ze to co napisalem o spalaniu jest zrozumiale haha

 

Podalem ci wartosci moje sprawdzone nie przeklamane zeby sie pochwalic na forum... ze w miescie pali mi 8 litrow^^ oczywiscie da sie ale chyba w wegrzynku malym...

 

 

Pozdrawiam i zycze szybkiego zakupu Buni!:)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.