Skocz do zawartości

530d ABS/ASC zapala sie po rozgrzaniu silnika .... pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

wiem ze tematów tego typu jest tu mnóstwo nieznalazlem jednak mojej usterki. moze przyczyna inna?

do rzeczy, usterka jak w temacie po rozgrzaniu sie silnika do optymalnej temp. zapala sie kontrolka ABS+ASC co za tym idzie nie dziala abs i kontrola trkcji(sprawdziłem). gaszenie odpalnie nie dziala, nie pomaga. jednak gdy postoi kilka godzin np. przez noc wszytko jest ok. przejade kilka kilometrów i znowu sie zapalają i tak w kółko. auto(e39 530d 184 km 1999) mam od niedawna, usterka zaczela sie dziać po nabiciu klimatyzacji (no w sumie nie od razu tak po kilku dniach) nie wiem czy ma to jakiś związek????!!!??? czytałem na innych forach ze to niby może być problem z tasma zasilająca (ta co wchodzi do pompy abs) niby wysoka temperatura metal sie zwiększa , rozszerza . prawdopodobnie trzeba n\zalutować ta wiazke na nowo.

co o tym myslicie? jestem za granica i nie mam możliwości podpięcia pod kompa itd(no niby mam ale wiadomo ze u niemcow stawki sa x10). pomocy

Opublikowano
U mojego ojca było tak samo. Gdy silnik się nagrzał (wysokie temperatury na zewnątrz) to pokazywały się kontrolki abs i asc. Gdy było zimno to można było przejechać np 10km i nic się nie działo. Natomiast gdy przekręciło się stacyjkę to świeciły kontrolki. Ojciec miał ciągle błąd lewego przedniego koła przy świecących kontrolkach, inpa pokazywała wartości normalnie, chodzi tu o km/h z każdego koła. Nie mogłem się raz połączyć ze sterownikiem przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i silnika. Pomogła naprawa sterownika abs, końcowy numer seryjny to 001, abs to system w wersji 5.7 z niebieskimi wtyczkami przy kołach.
Opublikowano
Nie mogłem się raz połączyć ze sterownikiem przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i silnika. Pomogła naprawa sterownika abs, końcowy numer seryjny to 001, abs to system w wersji 5.7 z niebieskimi wtyczkami przy kołach.

 

ile może taka naprawa kosztować?

dodam jeszcze że nawet gdy pale sie te kontrolki to wszystko inne działa ok tzn prędkościomierz, itd.

Opublikowano
Koszt w PL to 200zł. Licznik działał normalnie, jeśli lewy tylny czujnik jest uszkodzony to wtedy nie wiesz ile jedziesz, ekonomizer też nie działa. Auto ojca też z 99 roku. Po wymontowaniu można podobno jeździć autem, ale my tego nie próbowaliśmy, po naprawie kasowanie błędów inpą.
Opublikowano

W Zielonej Górze jest gościu który się tym zajmuje,tu masz adres. Leszek Wrotniak

ul. Ptasia 34/24

65-525 Zielona Góra

792 92 92 91

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
sprawa wyjaśniona, po dlugiej drodze poszukiwan. serownik ABS! problem z mechanikami bo wiekszosc sie nie zna na tym i analizuja wymieniaja itd itp sprawdzaja wtyczki polaczenia..... a nto przeciez niem kombajn tylko zaawansowane tech auto , tu styki nie sniedzieja itd.... mniejsza o to regeneracja sterownika, akurat to jest typowa usterka modelu sprzed liftu i jest kilka firm ktore to naprawiaja. ponoc sie nie naprawia takich rzeczy (tak mowia mechanicy) ja zaryzykowalem i mam 1 rok gwarancji. niby to ryzyko bo moze sie zepsuc podaczas jazdy i cooo......... i ja mowie ze nic bo hamulce i tak beda normalnie dzialac tylko ze bez ABSu. alternatywa kupic uzywke (niewiadomo ile ona podziala!), albo nowy 1500 zl(to nie dla mnie)!!! moje kosty to ok 300zl w tym wliczona zaaajebiscie. droga wysylka(35 zl sobie licza hamy a mnie donich poczta kosztowalo 14zl).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja zaryzykowałem i kupiłem używkę za chyba 650zł i już śmigam 2.5 roku. :cool2: Mojego sterownika nie udało się zregenerować.Zakład znaleziony na Allegro oddał mi pełną kwotę za naprawę,stratny byłem tylko za dwie wysyłki od siebie do zakładu.
Opublikowano
A właśnie kolego, że śniedzieją przewody. Moja walka z ABS'em była długa i ciężka. Otóż miałem padnięty sterownik, padniętą pompę, padnięte 4 czujniki (poprzedni właściciel szukając usterki wsadził 4 zamienniki z których każdy był do kitu :duh:) oraz po wymianie wszystkiego zaśniedziałe były przewody przedniego prawego czujnika, które prułem aż do wtyczki sterownika i wlutowałem nowe bo były tak skorodowane. Technika techniką ale materiały się starzeją.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.