Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, przymierzam sie do zakupu E60 w automacie z silnikiem 3.0.Czy są wersje z łopatkami do zmiany biegow w kierownicy?Jak jest z szybkością zmiany biegow w automacie,czy reaguje błyskawicznie na dodanie gazu?Pytam ponieważ przesiadam się z Porsche Boxster S 986 automat tiptronic i tam po dodaniu gazu występuje przez ułamek sekundy pauza i dopiero zmienia bieg,ale jest tam zmiana biegow w kierownicy i można zmienić bieg kiedy się chce.

 

 

 

 

Wyslane z mojego iPada przy użyciu

Tapatalk

Pozdrawiam
Opublikowano

Witam,

Wypowiem sie choc posiadam 535D 286ps dopiero od 3 dni wiec dopiero zaczynam smakowac. Wystepuje opóźnienie na dodanie pedalu gazu, ale wydaje mi sie ze to głównie z powodu ze to diesel, skrzynia raczej powoduje niewiekie opóźnienie (moze 1/3 sek albo i mniej). Na poczatku bylem troche rozczarowany poniewaz myslalem ze 535d bedzie bardziej sportowe jesli chodzi o opóźniona reakcji na dodanie gazu. Nie podoba mi sie ze jak wcisniesz pedal do podlogi to kreci (535d) do 4800obr/min i dopiero zmienia bieg, gdzie max moc jest przy 4500obr/min. Czuć ze auto juz slabo ciagnie a po zmianie znacznie lepiej, takze myle ze zmiana powinna byc w przypadku 535d i 335d o 200 obr/min wczesniej. W 530D raczej jest inaczej bo max moc jest przy 4000obr/min.

Lopatki masz dopiero w modelu po lifcie (okolo polowa 2007 roku) auto ma ekonomiczniejszy silnik kilka koni mocniejsze i troche ladniejsze, no i idrive jest nowoczesniejszy i ponoc duzo latwiejszy w obsludze.

Przy trybie manualnym jesli masz zbyt niskie obroty (zalezy ktory bieg) np. 2300 to po wcisniecie pedalu do podlogi i uruchomieniu guzika pod pedalem gazu automat i tak zmieni bieg na nizszy co jest problemem gdy bys chcial popróbować jazdy bokami. Oczywiscie na suchym asfalcie w 535D i mocy 286ps i 580nm jest dosc trudne bo to troche za malo mocy na opony 275mm. Precyzujac jadac na 3cim biegu musisz miec z 2600-2700 obr/min. conajmniej aby nie zmienil na 2gi bieg, dostal 3800obr/min i za chwile ponownie zmienil na 3ci bieg.

Reasumujac dla mnie 535d z 286 koniami i 580nm jest za malo, a przesiadlem sie z 140konnego diesla i nigdy nie mialem nic mocniejszego (a4 b7 2.0TDI 140ps) ale kocham dobrze dac i mam nadzieje ze kiedys bedzie M.

Mialem okazje przejechac sie 535D 272ps przed liftem ale po programie i ogromna różnica. Auto przy przyspieszaniu na wprost bez wprowadzania w poslizg na mokrym asfalcie tracilo przyczepnosc przy 150km/h. Byla to jazda próbna wiec nie wiem jak długo by to dalej trwalo ale mysle ze gdy by zmienil bieg na 5ty to byl by juz koniec z utrata trakcji.

Dlatego napewno zrobie w swojej program :-)

Mam nadzieje ze cos wyjasnilem, choc mam bardzo male doswiadczenie z tym autem, ale dokladnie wiem o co putasz poniweaz mialem takie same watpliwosci.

Pozdrawiam

Sebastian

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, gratuluję nowego auta,żeby się dobrze sprawowało.

 

 

Wyslane z mojego iPada przy użyciu

Tapatalk

Pozdrawiam
Opublikowano
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem , sprawdzałeś przyczepność a właściwie utratę przyczepności przy 150 km / h ?
Opublikowano

535d po programie,tak sie właśnie zachowuje na mokrym :cool2: ale,

z tym 150/h na 4 biegu i utrata trakcji na mokrym to kolega troche zafantazjowal...

Na 3-cim biegu w zakręcie przy suchym asfalcie i depnieciu w podłogę kontrola trakcji zamruga,ale przy 150/h to jakiś mocny ten program musiał być...

Opublikowano

Nie fantazjowalem Koledzy,

Bylo 90mph (czyli niespelna 150 kmh), tryb sport i poprostu przy tej predkosci i wcisnietym pedale gazu do podlogi kontrolka trakcji zaczela mrygac caly czas az odpuscilem pedal gazu, przy tej predkosci zapewne byl to 4ty bieg. kontrola mrygala mysle ze od 135 do 150 kmh.

Nie dodalem ze bylo to w UK a tu asfalt jest gorszej jakosci. Zapewne dlatego tak tracil przyczepnosc. Gdy przeczytalem co napisaliscie przyszedl mi na mysl asfalt, a jest dziadoski tu.

Bylem rowniez zaskoczony poniewaz byla to jazda prubna, a gdy kilka dni temu pojechalem i kupilem auto ktore mam, nie wiedzialem o co chodzi taka byla roznica. Niemoglem zrozumiec jak 272ps moze byc tak drastycznie agresywniejsze od 286ps. Zrezygnowalem wrucilem do komisu 350km w jedna strone (tuz kolo mojego domu) i jeszcze raz przejechalem sie ta 272ps aby na swiezo porownac i zrozumialem ze jest tak samo agresywna jak moja byla A4 B7 2.0 TDI po programie.

Wiem, posmakowalem i 535D po programie jedzie! Zrozumialem rowniez ze tylko conajmniej M moze dac naprawde konkretna frajde, ale narazie nie stac, a sam zakup to nie wszystko.

Ja z tych co robia to co mowia, a dla niewiężących w lato wrzuce link z filmu nakreconego przezemnie z toru Nurburgring, oraz jak to miga kontrola trakcji w UK po programie.

Bedzie najprawdopodobniej zrobiony w ecuproject ale to dopiero w lato wybiore sie do Polski.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
...gdy bys chcial popróbować jazdy bokami. Oczywiscie na suchym asfalcie w 535D i mocy 286ps i 580nm jest dosc trudne bo to troche za malo mocy na opony 275mm.

 

Czy ty wyłączasz DSC ? bo nie jeden drifter chciałby mieć takie parametry w swoim samochodzie.

Opublikowano

Nie rozumiem Waszych problemow chlopaki :(

Dobrze wiecie ze z seri do driftu amatorskiego to tylko M i pisanie ze nie jeden drifter chcialby miec taka moc jest :?:

To takie typowo Polski bedziesz mial 9 za i jeden przeciw i odrazu znajda sie co beda czepiac to tego jednego przeciw.

286 ps i 580nm do driftu moze jak auto by wazylo 1000kg, ale nie wiem ile waza auta do driftu.

Napisalem ze ta moc to zamalo aby pojechac bokiem, ale cos sie da. Nie chodzilo mi o jazde z katem 45 stopni i palacymi sie gumami, ale jadac w luku majac miejsce mozna auto wprowadzic w maly kontrolowany uslizg (uzywajac kierownicy i pedalu gazu).

Napisalem ze auto mam od kilku dni i moge sie mylic, a trakcje wylaczam dla rozchwiania watpliwosci czasem i w calosci bo zaraz ktos sie spyta w jaki sposób wylaczam.

 

Odpisalem chlopaczynie bo mialem identyczne watpliwosci przed kupnem tak jak potrafilem podkreslajac ze uto mam od kilku dni i moge sie mylic.

Opublikowano
Nie fantazjowalem Koledzy,

Bylo 90mph (czyli niespelna 150 kmh), tryb sport i poprostu przy tej predkosci i wcisnietym pedale gazu do podlogi kontrolka trakcji zaczela mrygac caly czas az odpuscilem pedal gazu, przy tej predkosci zapewne byl to 4ty bieg. kontrola mrygala mysle ze od 135 do 150 kmh.

 

Pozdrawiam

Jeśli było zimno i lekko przyłysawe opony na mokrym to wydaje się realne,

Mi na kamyczkach po wiosennym smołowaniu jezdni na 4 też świeciła się trakcja na wprost.

Ogólnie jest tak jak Pieczek pisze . 3 bieg na zakręcie lub podczas wyprzedzania, ewentualnie jakieś nierówności drogi oczywiście na suchym - może zaświecić się "trójkącik" ale nie świeci się non stop.

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Opublikowano

Tu sa inne kamyczki jak w Polsce, asfalt jest duzo bardziej slizgi po deszczu.

Opony byly zdrowe, tyle ze nie firmowa jodelka czyli raczej liche, ale nie ma sensu cagnac tematu za 3 miesiace jak wruce z Polski po programie to nakrece filmik i wrzucę link.

Opublikowano
Nie fantazjowalem Koledzy,

Bylo 90mph (czyli niespelna 150 kmh), tryb sport i poprostu przy tej predkosci i wcisnietym pedale gazu do podlogi kontrolka trakcji zaczela mrygac caly czas az odpuscilem pedal gazu, przy tej predkosci zapewne byl to 4ty bieg. kontrola mrygala mysle ze od 135 do 150 kmh.

Nie dodalem ze bylo to w UK a tu asfalt jest gorszej jakosci. Zapewne dlatego tak tracil przyczepnosc. Gdy przeczytalem co napisaliscie przyszedl mi na mysl asfalt, a jest dziadoski tu.

 

Hej, jak to czytam to oczom własnym nie wierze,"dziadowski asfalt"??? :shock: skąd kolego takie wnioski?

Tu w UK małe miejscowości i wsie mają lepsze drogi (włącznie z asfaltem :!: ) jak w PL nowoczesne autostrady.

Troche po UK śmigam i napewno asfalt to jest ok nawet i mokry.

 

Auto którym próbowałeś popełnic samobójstwo miało pewnie opony firmy "summers" które nie nadają sie nawet na blokady rolnicze :mrgreen: a w uk ludzie ze względów oszczędnościowych zakładają takie nawet do bmw gdzie sam byłem ofiarą takiej sytuacji po zakupie poprzedniej E46.

 

Poz

Opublikowano

Bylem rowniez zaskoczony poniewaz byla to jazda prubna, a gdy kilka dni temu pojechalem i kupilem auto ktore mam, nie wiedzialem o co chodzi taka byla roznica. Niemoglem zrozumiec jak 272ps moze byc tak drastycznie agresywniejsze od 286ps. Zrezygnowalem wrucilem do komisu 350km w jedna strone (tuz kolo mojego domu) i jeszcze raz przejechalem sie ta 272ps aby na swiezo porownac i zrozumialem ze jest tak samo agresywna jak moja byla A4 B7 2.0 TDI po programie.

 

 

Ty stary- co ty jarasz??? :shock:

Opublikowano
Bylem rowniez zaskoczony poniewaz byla to jazda prubna, a gdy kilka dni temu pojechalem i kupilem auto ktore mam, nie wiedzialem o co chodzi taka byla roznica. Niemoglem zrozumiec jak 272ps moze byc tak drastycznie agresywniejsze od 286ps. Zrezygnowalem wrucilem do komisu 350km w jedna strone (tuz kolo mojego domu) i jeszcze raz przejechalem sie ta 272ps aby na swiezo porownac i zrozumialem ze jest tak samo agresywna jak moja byla A4 B7 2.0 TDI po programie.

 

 

Ty stary- co ty jarasz??? :shock:

 

Nikt tu sejmu nie robi, i tak jak mowisz, kazdy ma prawo wypowiedzi.

Ale niestety jak czytam, ze- Audi A4 B7 2.0 Tdi 140 ps i 535d 272ps obie po wirusie sa tak samo agresywne to nie moglem sie powstrzymac :mad2: (Sorry)

A pozatym nie nadazam za rozumowaniem kolegi-"Zrezygnowalem wrucilem do komisu 350km w jedna strone (tuz kolo mojego domu)"- czy to takie wazne, albo interesujace?? Jesli tak to dlaczego?

Odpuszczam i daje sobie spokoj, bo nie kumam :idea: :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.