Skocz do zawartości

530d 2002 układ paliwowy


Sebidini

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam kilka pytań jak sprawdzić pompę paliwa w baku , jakie ciśnienie powinna mieć pompa progowa oraz jak sprawdzić wtryskiwacze ?

 

jesli pompa w zbiorniku daje za mało to powie Ci to wyświetlacz na zegarach ... nawet jesli podepniesz najlepszy komputer swata to odczyt bedzie z tego samgo czujnika tyle ze komp poda Ci konkretną wartoś,ć ale jesli komputer pokładowy sie nie drze to znaczy ze jest ok ... a co do wtryskiwaczy to przeciwnie ... tylko wyjecie i stół. komputer powie tylko jakie ciśnienie na wejściu i czas otwarcia (kąt) ... ale nie powie czy iglica trzyma czy zaworek dobrze reaguje jak przelewa (auto nie ma czujnika na przelewie ) itd ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieeee.. pompa w baku podaje wstepne niskie cisnienie. Nie pamietam w tej chwili wartosci ale jesli chcesz sprawdzic to wystarczy ci manometr i kawalek przewodu (oczywiscie ktory wytrzyma takie cisnienie.... mozesz sprobowac teflonowe wytrzymuje podobno do ponad 100 barow). Odlacz sobie przewod zasilajacy i tam podepnij manometr). uruchomisz autko i manometr ci pokaze :norty: tak uczciwe warsztaty robia jak komputer milczy albo jemu nie chca wierzyc...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie czaje ... po kiego potrzebujesz konkretną wartość ???? jeśli jest minimalna to komputer się nie drze i wszystko ok .... po jakiego walczyć z manometrami ??????? a w system niskiego ciśnienia jest wszczepiony czujnik na 100% .... wytłumacz mi to proszę po co to robić ? zakłada sie manometr na szynę wysokiego miedzy szyne a pompę bo jak w autach jak wyskakuje błąd cisnienia to czesto nie wiadomo czy wtrysk sie zamkną czy pompa umarła ..... ale po co na niskim ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jesli umarla pompa w baku, to jesli wacha spadnie ci ponizej 15l, to nie odpalisz auta. Pompa w baku przelewa tylko i wylacznie z jednej komory do drugiej.

2. NIe trzeba uruchamiac auta, zeby uzyskac wartosc na niskim cisnieniu, wystarczy przekrecic na zaplon i pompka pracuje przez ok minute

3. wtryski to sprawdzasz przelewami, jesli przelewa za bardzo to nie odpalisz auta, a jesli nie przelewa a komp widzi za małe cisnienie to wtedy albo pompa, albo nieszczelnosc w ukladzie, ale wtedy czujesz ropę i widzisz wyciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jesli umarla pompa w baku, to jesli wacha spadnie ci ponizej 15l, to nie odpalisz auta. Pompa w baku przelewa tylko i wylacznie z jednej komory do drugiej.

2. NIe trzeba uruchamiac auta, zeby uzyskac wartosc na niskim cisnieniu, wystarczy przekrecic na zaplon i pompka pracuje przez ok minute

3. wtryski to sprawdzasz przelewami, jesli przelewa za bardzo to nie odpalisz auta, a jesli nie przelewa a komp widzi za małe cisnienie to wtedy albo pompa, albo nieszczelnosc w ukladzie, ale wtedy czujesz ropę i widzisz wyciek

 

zaraz zaraz i Ty tak wzrokowo widzisz ze dobrze przelewa ???? nie za dużo nie za mało ????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie ;-) od tego sa menzurki, od biedy cylindry zwyklych skrzykawek

 

super ... menzurki strzykawki ... a skad wiesz JAKA ILOŚĆ ZOSTAŁA ZADANA i skad wiesz ile poszło do trzpienia przez zaworek na wtrysk a ile powinno sie przelac .... bez demontażu wtryskiwacza ??????

 

przyklad .... ile powinno sie przelać w silniku m57 przy obrotach 2 tys /min a ile przy 2,5 ?:)

gdyby byłoby to takie proste to po co stoły po 100 tys zł ?:) z tego co piszesz kupują je idioci :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nigdy nie ma tak, ze puszczają naraz wszystkie wtryski.

Logiki troche nie zawadzi...

 

I tu własnie sie mylisz .... jak pompa zaczyna umierac i "wali" opiłkami a cisnienie jeszcze daje to dostają wszystkie po równo ,jak nalejesz jakieś gnojówki niechcący dostają wszystkie po równo , jak sa po prostu juz zajechane i leja to nie jeden tylko wszystkie po równo ( nie znając wartości wejściowej nie masz pojecia co widzisz na wyjściu ) a nawet nich by było pół na pół to i tak nie wiesz które jest dobrze a które nie a różnice sa tak małe ze wystarczy na nierówną prace lub brak mocy a na menzurkach nic nie pokarze ( za mała dokładność)

-kazdy by chciał móc zrobić wszystko metodami garażowymi ,ale tu sie nie da "LOGIKI TROCHĘ NIE ZAWADZI... "

menzurkami i strzykawkami za 200 zł z allegro to można ..... aaaaaaaaaaa pewnie masz racje,. co ja tam głupek wiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
witam mam kilka pytań jak sprawdzić pompę paliwa w baku , jakie ciśnienie powinna mieć pompa progowa oraz jak sprawdzić wtryskiwacze ?

 

Nie wiem, czy uzyskałeś dokłądne odpowiedzi, ale podpowiem Ci co nie co, bo jakieś pół roku temu walczyłem z pompkami:

Jeśli masz momenty, że zapali Ci się rezerwa i wiesz, że masz mało paliwa, a BMKA jedzie, to pompka w zbiorniku działa, ona tylko przelewa z jednej komory zbiornika do drugiej i podaje paliwo na tak zwaną półkę, która jest kilka centymetrów wyżej niż dno zbiornika. Z tej półki pobiera paliwo pompka przykręcona w okolicach progu kierowcy, ta półka jest też zabezpieczeniem, że pomka nie zassie paliwa ze śmieciami z dna zbiornika.

Pompka podprogowa zaciąga paliwo ze zbiornika i podaje je do pomki wysokiego ciśnienia przy silniku, czy działa możesz sprawdzić bardzo prosto, między progówką a wysokiego ciśnienia masz jeszcze filtr paliwa(pod maską po prawej stronie), masz tam dwa węże i kostkę, zdejmij prawy wąż, włóż go w jakąś buteklę, np.: po coli i przekręć zapłon, jak paliwo leci do butelki, to pmpka działa, oczywiście musisz mieć więcej niż magiczne 15 litrów paliwa w zbiorniku, bo tyle paliwa potrzeba, gdyby ewentualnie nie działała pompka w zbiorniku, gdy jest poniżej 15 litrów, to paliwo nie sięga wspomnianej wcześniej półki w zbiorniku.

Następnie, gdy paliwo dochodzi do wtrysków, to pompka wysokiego ciśnienia działa, ale.... musi mieć ciśnienie 5 barów, nawet 4 wystarczą ostatecznie, ale to już dokładnie sprawdzisz tylko kompem..

Wtryski to już inna historia, wcześniej wspomniany przez kolegów test przelewowy da rezultat, gdy padnięty jest jeden wtrysk, no może dwa, ale faktycznie są sporadyczne sytuacje, gdy padają wszystkie wtryski i wtedy tylko komp Ci prawdę powie. Można oczywiście wtryski wyjąć i sprawdzić całą ich mechanikę działania, ale jak się na tym nie znasz, to i tak nie będzie sz wiedział o co w tym wszystkim chodzi..

Póki autko chodzi, podłącz je tylko do kompa i nie ruszaj niczego, to najlepsza rada :cool2:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet nich by było pół na pół to i tak nie wiesz które jest dobrze a które nie a różnice sa tak małe ze wystarczy na nierówną prace lub brak mocy a na menzurkach nic nie pokarze ( za mała dokładność)

 

ok, słuchaj, bo widzę, że wybitnie chcesz jakoś błysnąć na forum, tudzież pokazać się.

Jak dla mnie możesz wymienić od razu wszystkie 6 wtrysków na OE BMW, gdy bedzie się cokolwiek tam działo, ale:

 

1. temat dotyczy niskiego cisnienia w układzie, więc nie naginaj tematu pod swoje już rozrzucone z lekkością argumenty

2. piszesz o extremalnym przypadku np. zatarcia pompy, że rozruca wzsystkim co się da i zapycha wtryski, co rowniez ma mało wspolnego z puszczeniem uszczelniaczy i przelewajacych wtryskach

3. z moim 4 letnim stażem zarówno z doświadczenia jak i obserwacji innych uzytkowników M57, nie widzialem przypadku takiej usterki pompy, jak i przelewajacych wszystkich wtryskiwaczy

4. znajdz mi specjaliste, który wloży brudne wtryski na maszynę :-) Taka operacja to minimum 200zł/wtrysk, bo musi zmienic końcowkę na nową przed rozpoczęciem testu.

 

Menzurki dają pogląd tego co sie tam dzieje i nie jest to domowy sposób testu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obejrzyj sobie to:

 

jesli czujniki milcza albo nie chcesz im wierzyc to najprostsza fachowa metoda sprawdzenia dzialania pompy w baku.

wtryskiwacze to najlepiej wyciagnac i dac do sprawdzenia na maszynie. Kazdy wtryskiwacz ma rozne parametry (takie dane moga dla ciebie nie byc nawet dostepne). Ktos kto tym sie zajmuje bedzie mial to w ksiazce, podlacze do aparatury i bedzie zza szyby jeszcze ogladal jak twoj wtryskiwacz dziala... to najlepsza metoda, jednak mozesz kilka stow za to wydac... moze prosciej pod dobry komp podlaczyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Koledzy, mam do was pytanie. Czy ta pompka w baku powinna pracować za każdym razem po przekręceniu na zapłon? Czy jeśli jest wystarczająco paliwa (rozłożonego w obu komorach) to nie będzie ona pracowała?

Mam taką sytuację, że właśnie po przekręceniu na zapłon nie słychać w ogóle pompki w baku, za to progowa pracuje.

Dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bo może nie był tego pewny?

Jeździłem sporo czasu z padnięta pompka, między czasie sporo razy podłączałem auto pod kompa i nic.

Pompka w baku rozlewa tylko paliwo między komorami, tam nie ma nawet żadnego czujnika ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tego właśnie do końca nie jestem pewny, to jest możliwe, ale nie rozgryzałem schematów, a ten bak jest sporo przekombinowany.

W każdym razie jak ona jest padnięta to progowa sama spokojnie ciągnie paliwo (do pewnej wartości).

I nie odczułem różnicy w osiągach, czy ta w baku działa, czy nie.

Więc może być że są jakoś połączone, ale jest to jeszcze uzależnione od ilości paliwa w baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.