Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam koledzy i prosze o porade. Wczoraj po trasie pojechalem odwiezc kumpele i tak pod jej blokiem sie rozgadalismy, stalem na wlaczonym silniku chyba z 15 min. Nagle zorientowalem sie ze wskaznik temperatury powedrowal ok 2mm za "pion" wylaczylem silnik pogadalismy jeszcze z 5 min. i pojechalem. Po jakims czasie wskaznik zaczal wracac na miejsce. Moje pytanie brzmi czy to normalne czy powinienem sie niepokoic a dodam ze wczesniej takiej sytuacji nie mialem. Dodam ze posiadam V8 3.0 . Pozdrawiam
Opublikowano

A czy to prawda, że temperatura robocze M60B30 to 105 stopni a nie 90 ? Nigdzie nie umiem znaleźć odpowiedzi na to pytanie.

Pozdrawiam!

Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Termostat sprawdzałeś, może się kończy? Ktoś wymyślił sobie plastikowe obudowy termostatu i czasem różne historie się z tym dzieją.

pzdr

yaz

Opublikowano
A czy to prawda, że temperatura robocze M60B30 to 105 stopni a nie 90 ? Nigdzie nie umiem znaleźć odpowiedzi na to pytanie.

Pozdrawiam!

 

Tak, M60 ma podwyższoną temperaturę pracy. Patrz temperatura otwarcia termostatu.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Witam, wczoraj pojezdzilem troche w korkach i jest wszystko ok. Wskazowka tak jak wskazywala wczesniej tak jest. Dodam ze ten postoj na wlaczonym silniku byl zaraz po trasie wiec moze dlatego sie troche przypocil?? wisko dzisiaj sprawdze czy chodzi tak jak nalezy, co do termostatu to nie wiem jak to zrobic, jak mozna go sprawdzic czy jest jakis patent na diagnoze??

 

A czy to prawda, że temperatura robocze M60B30 to 105 stopni a nie 90 ? Nigdzie nie umiem znaleźć odpowiedzi na to pytanie.

Pozdrawiam!

 

Tak, M60 ma podwyższoną temperaturę pracy. Patrz temperatura otwarcia termostatu.

 

zaintrygowal mnie temat temperatury pracy m60 (105 st/cel) jesli tak a pion wskazuje na 90 to u mnie jest nawet minimalnie przed pionem, od momentu jak zakupilem auto nigdy wskaznik nie przekroczyl w/w pozycji :?

 

pozdrawiam serdecznie

Opublikowano
Hej, gdzie przeczytałeś, że pion w M60 to 90 stopni?. Pion w tych silnikach jest od 95 do 115 stopni, dopiero jak jest więcej wskaźnik rusza w prawo. Pion 86 stopni jest w M70 oraz M30 i tutaj nie ma zakresu, wskaźniki wahają się i są bardzo czułe.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
A cha, hmm... nie wiem co mi sie ubzduralo, pewnie to brak wiedzy. Dzieki za informacje. ale w tej chwili przychodzi mi jeszcze jedno pytanie ze skoro odchylil mi sie wskaznik nieznacznie od pionu to czy nie mialo to wplywu na przegrzanie albo co? (gdzies wyczytalem ze czerwone pole to ok. 130 stopni wiec skoro pion trzyma do 115 to w momencie odchylenia moze mial ok. 120 a moze i wiecej no chyba ze wskaznik jest tak czuly ze kazdy stopien wiecej momentalnie wskazuje roznice na wskazniku. Dodam ze u mnie ruszyl na postoju z wlaczonym silnikiem i po trasie ok. 2mm w prawo od pionu). Cholera uwazam e32 za kunszt stylistyczny zawsze mi sie podobal ten model ale jak sobie pomysle ile trzeba nań uwazac to troche mam dyskomfort psychiczny. Pozdrawiam
Opublikowano
co do termostatu to nie wiem jak to zrobic, jak mozna go sprawdzic czy jest jakis patent na diagnoze??

 

wyjmij termostat zagotuj wodę w garnku i wrzuc go do garnka podczas gotowania wody i zobacz czy otwiera się cały czy tylko lekko się uchyla.

Opublikowano

Hej, cieżko mi tak sądzić na odległość. Dwa milimetry w prawo to jest trochę. Musisz sprawdzić strumień pompy w zbiorniku wyrównawczym, czasami wisko się spóźnia z załączeniem i zanim schłodzi bezwładność cieplna ogrzeje płyn o parę stopni. Generalnie sprawdź wisko oraz pompę i będzie ok. U mnie takie wychylanie nadmierne w prawo w ciągu kilku dni zaowocowało całkowitym padnięciem wisko.

 

Tutaj ładnie opracowałem co robić w takim wypadku:

 

viewtopic.php?f=74&t=142647&hilit=nag%C5%82a+usterka+wisko

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
jak moge sprawdzic pompe czy dziala jak nalezy. Ta sytuacja z temperatura juz nie miala miejsca, wczoraj specjalnie pojechalem w miasto w godzinach szczytu aby postac w korku i zaobserwowac czy bedzie podobnie ale wszystko jest ok. szczerze mowiac gdybym sie nie oczytal i osluchal jak to silniki bmw nie lubia wzrostu temp. poza norme to nawet bym sie nie przejal tym faktem ale cos tam wiem i chce rozwarzyc kazda opcje. dzieki wielkie za informacje mam nadzieje ze to nic powaznego i bedzie ok bez wiekszej ingerencji, tym bardziej ze kupilem auto od faceta ktory naprawde dbal o 7er i wcale bym sie nie zdziwil gdyby wisko bylo juz wymienione.
Opublikowano
Hej, sprawdź czy masz strumień przelewowy w zbiorniku wyrównawczym. Powinien być ciągły od zimnego silnika, na ciepłym po otwarciu termostatu powinien się nasilić. Jeżeli go nie ma, pojawia się tylko jak zwiększysz obroty to pompa, jeżeli przerywany to układ zapowietrzony.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Hej, cieżko mi tak sądzić na odległość. Dwa milimetry w prawo to jest trochę. Musisz sprawdzić strumień pompy w zbiorniku wyrównawczym, czasami wisko się spóźnia z załączeniem i zanim schłodzi bezwładność cieplna ogrzeje płyn o parę stopni. Generalnie sprawdź wisko oraz pompę i będzie ok. U mnie takie wychylanie nadmierne w prawo w ciągu kilku dni zaowocowało całkowitym padnięciem wisko.

 

Tutaj ładnie opracowałem co robić w takim wypadku:

 

viewtopic.php?f=74&t=142647&hilit=nag%C5%82a+usterka+wisko

 

tak jak pisze kolega u mnie też kiedyś wisko się spóźniało dochodziło do 3/4 i wtedy dopiero zasprzeglało do końca i w ciągu kilku sekund wskaźnik wszedł na połowę.

Opublikowano
Hej, sprawdź czy masz strumień przelewowy w zbiorniku wyrównawczym. Powinien być ciągły od zimnego silnika, na ciepłym po otwarciu termostatu powinien się nasilić. Jeżeli go nie ma, pojawia się tylko jak zwiększysz obroty to pompa, jeżeli przerywany to układ zapowietrzony.

 

 

czesc ale czy sprawdzic mam na dotyk, sluch czy wzrok hehehe jestem laikiem i potrzebuje lopatologicznego instruktarzu. pozdrawiam

Opublikowano

Ustan naprzeciwko silnika od strony pasażera odkręc korek od zbiornika wyrównawczego(tego co się płyn wlewa do układu chłodzenia) odpal silnik podejdz w to samo miejsce i spójrz do środka zbiornika czy widać jak woda się przelewa na jałowym cienki strumień a jak dodasz gazu linka pod maska powinien być większy strumień, jeżeli nic nie widać to układ zapowietrzony lub pompa padnieta jeżeli woda leci i psika powietrzem układ zapowietrzony.

 

Edit.

 

Na rozgrzanym silniku odkręcaj korek powoli żeby nie wysadzilo go, najlepiej na zimnym to sprawdź.

Opublikowano
jak miałem wydmuchaną uszczelka pod głowicą w m73 to jak odkręcałem korek to pod koniec go wyrzuciło w powietrze na 3 metry i ręka była poparzona przez 2 tygodnie :duh: :duh: a wisko jak sprawdzałem ręką to miesiąc czasu ręka się goiła :mad2: ma się te pomysły :norty:
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
Kolego miałem taka sama akcje z korkiem jak ty wystrzelił fontanna na 2 metry, ręką poparzona i nie mogłem znaleźć korka , znalazł się u sąsiada w ogródku :mrgreen:
Opublikowano

Witam sprawdzalem dzisiaj wisko i pompe, wszystko na prawie zimnym silniku. wisko wysprzeglone smialo moglem palcem zatrzymac wiatrak, chodzil delikatnie luzno. Jak wskaznik osiaga pion i dodaje gazu to slysze jak wiatrak pracuje (cos jak odrzutowiec hehehe) wiec zdaje mi sie ze chyba mechanicznie wszystko w pozo. Co do sprawdzenia pompy odkrecilem korek od zbiornika wyrownawczego i teraz nie wiem czy to na co mialem spojrzec to o to chodzilo. Na "szyjce" wlewu zbiornika jest taka mala dziurka (od strony kierowcy) chyba polaczona jest z rurka ktora dochodzi od gory, jak silnik pracowal na jalowym to lecialy kropelki jak dodawalem gazu to siural drobnym strumieniem tylko nie wiem czy to akurat o to chodzi. Jak patrzylem do zbiornika na ciecz, to nie zauwazylem jakis wiekszych ruchow wody moze za malo zagrzany.

Dodam ze ubytkow w plynie nie ma, z takim poziomem z jakim kupilem auto rok temu tyle samo jest teraz. Poza tym smialo moge odkrecic korek od zbior. wyrow. na zagrzanym silniku, nie mam z tym problemu syknie i tyle zadnych fruwajacych korkow, buchania fontanny goracej wody itd. nie ma.

pozdrawiam

Opublikowano
Wygląda na to, że wszystko jest ok. To wisko może się załączać za późno. A jak się załączy to zbija temperaturę do połowy?
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

czesc, tak temperatura zaczela opadac jak tylko ruszylem samochodem i slyszalem ten charakterystyczny "odrzutowiec" . Przejechalem moze z 7km i powoli wracala do pozycji pionowej. Dodam ze wtedy na postoju przy wlaczonym silniku, wskaznik ruszyl mi sie niewiele ponad polowe (daleko mu bylo do pozycji 3/4 zaznaczonej kreska na desce) tak jak pisalem wczensiej gdyby to nie bmw to nawet bym sie nie przejal poniewaz byl to wedlug mnie niewielki wzrost temp. ale dlatego ze ta marka jest czula na temperature wolalem sie upewnic i stad ten temat. Zreszta na poczatku tematu w pierwszym poscie zapytalem czy to normalne ze odrobine wskazowka poszla w prawo, tym bardziej ze przejechalem ok. 200km i stalem na wlaczonym ok. 20min. Na drugi dzien pojechalem sie przejechac po miescie w godzinach szczytu czy aby nie bedzie podobnej sytuacji. Wszystko bylo ok stalem w korkach jechalem powoli przy temp. zewnetrznej ok 28 st/c. mysle ze jakby uklad chlodzenia dawal d..py to pewnie byloby to samo co dzien wczesbniej a tu wszytko w pozo.

Wisko jak jezdze pracuje normalnie, proporcjonalnie do pracy silnika, co najwyzej zastanawiam sie nad ukladem chlodzenia czy nie jest zapowietrzony lub czy pompa nie szwankuje (tak jak to zasugerowal jeden z kolegow) Sprawdzalem w niedziele wedlug instrukcji napisanej na forum, co opisalem ale nikt nie mial zastrzezen wiec chyba z opisu mozna bylo wywniskowac ze jest ok. nie wiem szkoda ze w tarnowie i okolicach nie ma mechanika ktory specjalizowalby sie w bmw, no chyba ze ktos zna taka osobe to proszilbym o kontakt. pozdrawiam serdecznie

Opublikowano
Kolego wychodzi na to że wszystko jest w porządku, na postoju temperatura skoczyła Ci dlatego że wisko jest mechaniczne i uzależnione jest od obrotów silnika dlatego na jałowym wisko nie kręciło się na tyle szybko żeby studzić silnik (przy wysokich temperaturach na dworzu jest to dosyć częste), a gdy tylko ruszyłeś wisko już zaczęło kręcić szybciej i silnik chłodziło więc wszystko w porządku z Twoim układem chłodzenia nie ma co się martwić.
Opublikowano
czesc czyli to niewielkie odchylenie temp. to norma? no to dobrze bo juz myslalem ze moze faktycznia mam jakies niedomagania ukladu. pozdrawiam
Opublikowano
Hej, w silnikach M60 wskazówka nie powinna się wychylać w praco, ten zakres pracy jaki był w starszych silnikach tutaj skompensowany został w liczniku i wskazówka stoi pionowo dla dużego zakresu temperatur, tak ja napisałem wcześniej, tak jest również w nowszych BMW. Dwie opcje jakie są u Ciebie, to albo wisko, które załącza się zbyt późno, ale termostat, który otwiera lub zamyka się zbyt wolno. Wymiana wiska plus termostat może być wykonana samemu i nie kosztuje majątku. Zacząłbym od wiska. Ponadto, kiedy ostatnio wymieniałeś płyn i termostat? Nowy termostat tylko wahler, wisko możesz przyspieszyć odginając delikatnie blaszkę bimetalową. Wisko możesz również zregenerować nowym olejem, było na forum.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
czesc jutro jade do mechanika aby sprawdzil uklad chlodzenia z moich obserwacji wydaje mi sie ze wisko jest ok, byc moze ze termostat szwankuje. Kiedy byl wymieniany tego nie wiem, tak samo jak ciecz. Od kad kupilem samochod (rok temu) nie wymienialem plynu poniewaz nie widzialem potrzeby uklad byl szczelny temperatura trzymala pion. Dziwne jest to ze od tamtego momentu kiedy temp poszla troche w gore nie mialem ani razu podobnej sytuacji. Sprawdzalem auto na jezdzie w korkach, dzisiaj nawet stalem dluzej na wlaczonym silniku i nic wisko sie zalacza, wskaznik trzyma pion, czy to mozliwe ze moglo dojsc do chwilowej niewydolnosci ukladu, taki kaprys 7er. ktory moze sie juz nie powtorzyc. pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.