Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, w moim bmw e46 320d 1999r mam webasto. Znajduje się w lewym górnym rogu (patrząc od przodu po otwarciu maski).

Czytałem ze jest potrzebny jakiś pilot żeby uruchomić, albo coś...

Czy to prawda? Czy on działa jakoś automatycznie?

Szukałem trochę na necie, ale jestem zielony w temacie, więc ciężko jest cokolwiek stamtąd zrozumieć...

Poza tym on służy do ogrzania tylko silnika, czy również kabiny?

Pozdrawiam.

 

http://iv.pl/images/87345925074308840785.jpg

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Masz zwykłe webasto służące temu żeby silnik się szybciej nagrzewał. Teraz latem chyba się w ogóle to nie włącza tylko jak jest zimniej ale tego nie jestem pewien. Jest jakaś opcja przerobić to na ogrzewanie kabiny tzw webasto postojowe ale oszczędzę ci czasu i powiem że jak się wgłębisz w temat to ci się odechce :D
Opublikowano (edytowane)
Dokładnie jak kolega wyżej pisze. Jest to tylko dogrzewacz silnika. Latem nie chodzi. Przerobic sie da, ale to nie na moje nerwy :D Kiedys czytalem, ze chyba kolega TC ogłaszał sie z wykonaniem wiazki. Do tego musiał bys jeszcze dokupic programator i chyba jakas pompke zeby ganiala plyn. Ale dla mnie sie wydaje, ze to i tak bedzie miało za mało powera zeby nagrzac kabine i silnik.. Edytowane przez Karol OO=[][]=OO
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie webasto włącza sie jak jest chyba poniżej +10 stopni
Opublikowano
[]=OO"]Dokładnie jak kolega wyżej pisze. Jest to tylko dogrzewacz silnika. Latem nie chodzi. Przerobic sie da, ale to nie na moje nerwy :D Kiedys czytalem, ze chyba kolega TC ogłaszał sie z wykonaniem wiazki. Do tego musiał bys jeszcze dokupic programator i chyba jakas pompke zeby ganiala plyn. Ale dla mnie sie wydaje, ze to i tak bedzie miało za mało powera zeby nagrzac kabine i silnik..

wcale nie jest tak strasznie, mam zestaw od TC już drugi rok i wcale nie ma jakiś problemów z podłączeniem zestawu, jest to parę kabelków i sterownik + pilot. założenie godzinka po czym programowanie i śmiga. extra el. pompka już jest w zestawie z webasto ale faktem jest że moja oryginalna padła, zastąpiłem ją pompką chłodzenia turbo od coopera s i jest ok, odmarznięte zimą auto - bezcenne, warto tylko pomyśleć o dobrej baterii, ja zapobiegawczo dałem nówkę agm, nie ma się co oszukiwać, paliwa nie schodzi prawie wcale, ale prądu idzie, pompka wody w ori ma 35w' + świeca żarowa, pompka paliwa i silniczki nawiewów - oj ciągnie prądu, na szczęscie system sam się wyłącza przy nadmiernym spadku

Opublikowano
I Ile Cie wyniosła ta cała impreza? Da sie tym dobrze ogrzac auto? Skoro mowiesz ze nie tak duzo roboty, to ja tez chce takie cos :P
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano

ale te webasto samo się włącza? jeśli tak to po jakim czasie się wyłącza?

czy potrzebny jest kluczyk w stacyjce lub włączony zapłon?

Opublikowano

wszytko włącza się automatycznie ... w e46 jest taki plus że montowali piec o dużej sile grzewczej 5 kW to naprawdę dużo ... chętnych zapraszam na priva ... mogę wykonać samą wiązkę lub cały komplet ...

i oczwyiście dalej zostaje automatyczne dogrzewanie ... wszystko jest pompka itp.

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Hmm a w praktyce takie działanie się sprawdza?

Powiedzmy w styczniu wyjeżdżam na tydzień w góry, auto zostawiam w garażu.

Wiec jak będzie zimno to webasto się włączy, ogrzeje do 60-70 stopni i wyłączy się. Temperatura spadnie to znów się włączy, ogrzeje do 60-70 stopni i wyłączy się.

I tak w kółko, tak?

Opublikowano

nie ...

masz pilota którym włączasz i dostajesz info zwrotne czy webasto dotało sygnał do uruchomienia ...

potem webasto się wyłączy po osiągnięciu 75 stopni lub 60 min ... przeważnie nagrzewanie trwa ok 20-25 min

 

jeśli wolisz opcję zamiast pilota programator możesz ustawić dwa czasy o której ma się włączyć webasto ...

 

mozna też zrobić aby działało i z pilotem i z programatorem ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

ok TC ale w moim poprzednim poście chodziło mi o te webasto, które mam teraz.

a tera żadnego pilota ani nic nie mam...

Opublikowano
Hmm a w praktyce takie działanie się sprawdza?

Powiedzmy w styczniu wyjeżdżam na tydzień w góry, auto zostawiam w garażu.

Wiec jak będzie zimno to webasto się włączy, ogrzeje do 60-70 stopni i wyłączy się. Temperatura spadnie to znów się włączy, ogrzeje do 60-70 stopni i wyłączy się.

I tak w kółko, tak?

 

Jeśli pytasz o standardowe webasto to uruchamia się tylko po włączeniu silnika jeśli jest zimno i dogrzewa płyn chłodniczy aż się nagrzeje silnik/płyn. Wtedy się wyłącza. Jeśli wyłączysz silnik zanim się nagrzeje i webasto ciągle działa to pochodzi jeszcze jakieś tam 3 minuty żeby wychłodzić się i się wyłączy. Możesz to zimą usłyszeć jak po wyłączeniu auta ciągle coś tam pracuje cicho pod maską. Taka opcja jak mówisz jest nierealna bo po powiedzmy 2-3 godzinach by padł akumulator.

Opublikowano
Hmm a w praktyce takie działanie się sprawdza?

Powiedzmy w styczniu wyjeżdżam na tydzień w góry, auto zostawiam w garażu.

Wiec jak będzie zimno to webasto się włączy, ogrzeje do 60-70 stopni i wyłączy się. Temperatura spadnie to znów się włączy, ogrzeje do 60-70 stopni i wyłączy się.

I tak w kółko, tak?

 

Jeśli pytasz o standardowe webasto to uruchamia się tylko po włączeniu silnika jeśli jest zimno i dogrzewa płyn chłodniczy aż się nagrzeje silnik/płyn. Wtedy się wyłącza. Jeśli wyłączysz silnik zanim się nagrzeje i webasto ciągle działa to pochodzi jeszcze jakieś tam 3 minuty żeby wychłodzić się i się wyłączy. Możesz to zimą usłyszeć jak po wyłączeniu auta ciągle coś tam pracuje cicho pod maską. Taka opcja jak mówisz jest nierealna bo po powiedzmy 2-3 godzinach by padł akumulator.

 

a no wlasnie o to mi chodziło :)

 

a jak myślicie, warto wywalić trochę kasy i przerobić te standardowe, na te lepsze, o którym wczesniej pisał TC ?

Opublikowano
Jak się ktoś w końcu wypowie ile za wiązkę, piloty, sterowniki itd, cały komplet to będzie wiadomo :P Mi wsiadanie do auta zmrożonego do -20 nie przeszkadzało specjalnie tym bardziej że mam skórzaną tapicerkę ale wiadomo ktoś inny ceni sobie bardziej ciepełko :D Weź też pod uwagę to że zimą głównym tematem na forum jest "olaboga mój diesel nie odpalił po nocy" a rozgrzanie auta też trochę aku dodatkowo rozładuje i jak do tego jeździsz tylko blisko do pracy i nie zdąża się porządnie naładować to może być lipa kiedyś. Oczywiście się zaraz wypowie ktoś że jak auto jest sprawne to nie ma prawa, itd... . Moje nigdy zimą nie zawiodło nawet przy prawie -30 ale u kogoś innego może się okazać że akumulator, alternator, rozrusznik czy coś tam innego nie da rady w takich warunkach. Nie chce nikogo zniechęcać jakby co to tylko takie moje uwagi :cool2:
Opublikowano
dzisiaj w nocy jak było zimno to sie webasto włączyło :D potem po zgaszeniu silnika pochodził około minutę i ucichł :)
Opublikowano
ja chyba póki co się wstrzymam z przeróbką tego webasto. jak będzie jakas dodatkowa kasa to się tym zajmę :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.