Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Niedawno stałem się posiadaczem E60 550i, rocznik 2008, manual, itp. Auto jest moim 3-cim BMW i właściwie takie jakie sobie wymarzyłem poza jednym mini detalem - silnikiem. Tak, brzmi pięknie, ma spory moment, bez trudu radzi sobie z masą auta, nawet wypakowanego po brzegi. Jednak dwie kwestie nie dają mi spokoju.

 

1. Auto ma 34.000 przebiegu teraz (sprawdzane milion razy i tak jest, auto nie miało też żadnych przygód blacharsko-lakierniczych) jednak mam wrażenie, że minimalnie się dławi przy mocnym dodaniu gazu i to pod obciążeniem. Czyli na biegu jałowym można intensywnie dodawać gaz i silnik pięknie się wkręca na obroty. Na jedynce to samo, tylko opon szkoda :). Jednak dwójka czy trójka, to przy gwałtownym naciśnięciu gazu jakaś sekunda, półtorej przydławienia i dopiero ryk i odejście. Dajcie chociaż jakiś punkt zaczepienia to będę szukał. Przegląd olejowy mam za 7 tysięcy - zmienię wtedy filtr paliwa dodatkowo. Teraz zatankowałem super paliwo (bez zmian, nie ma sensu) i myślę nad filtrem powietrza.

 

2. Kusi mnie chip-tuning. Chciałbym uzyskać nie tyle te (pewnie niezauważalne) 20-25KM więcej z silnika co większą responsywność na gaz i oczywiście zdjąć limit prędkości. W teorii jest to do zrobienia w każdym serwisie. Pytanie tylko czy ktoś z was to robił na takim silniku (albo podobnym) i może się na ten temat wypowiedzieć? Do tej pory chipowałem same zaturbione silniki i efekty zawsze były bardzo dobre. Tu to jednak co innego.

Edytowane przez EvilD
Opublikowano
Za bogata mieszanka czyli za duże wzbogacenie. Sonda, przepływomierz, świece, cewki, niemiecka elektronika?
Opublikowano

Auto oczywiście w manualu (moja ulubiona opcja), wersja europejska, pełny M-Pakiet. Ogólnie bardzo ładne, maksymalne audio, jednak bez nawigacji i PDC, ale do rzeczy.

 

Sprawdziłem filtr i jest cały dość mocno zakurzony, więc na pewno go wymienię - to chyba będzie to. Odpiąłem i przypiąłem też przepływomierz. Bez tego czujnika auto wolniej zbierało się z wolnych obrotów i ogólnie czasem ciężko było mu utrzymać obroty na biegu jałowym. Jakby słabsze :/ Jak przypiąłem złączkę, to przez te kilka minut jazdy nie byłem w stanie wywołać efektu zadławienia się auta, więc może po prostu nie kontaktowała do końca wtyczka. Na tablicy czy przepływomierz jest przypięty czy odpięty - żadnego błędu, więc nie wiem do końca czy osiągnąłem jakiś wymierny efekt, ale będę obserwował.

 

W środę robie akcję serwisową, przy okazji zajawię temat mechanikom.

 

W przyszłym tygodniu jak będę miał chwilę czasu, to też dam znać jak wygląda chipowanie takiej maszyny.

Opublikowano
Filtr powietrza wymieniony - zdecydowałem się koniec końców na oryginał, bo nie chciałem wnikać w jakość zamienników. Po problemach ani śladu, silnik pracuje równo i przyspiesza bez zastrzeżeń. Zostało już tylko chipowanie :)
Opublikowano
Dziękuję, ale sportowy tłumik mimo że kuszący, jest pewnie nie do zaakceptowania przez moją żone. OK, ma swoje auto, ale zazwyczaj w dalsze trasy jedziemy jednym i komfort zawsze jest na pierwszym miejscu. A świadomość wyciśnięcia ostatnich soków z silnika jest bezcenna :) I głównie tym się kieruję... Oczywiście da się wsadzić kompresor i robić kolejne modyfikacje, jednak takie przerabianie dopuszczam w Imprezie czy Evo. W BMW dla mnie zawsze liczył się oryginał + drobne usprawnienia, tu w grę wchodzi najwyżej spoiler od M5, ale i tak chyba sobie daruję.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Niedawno stałem się posiadaczem E60 550i, rocznik 2008, manual, itp. Auto jest moim 3-cim BMW i właściwie takie jakie sobie wymarzyłem poza jednym mini detalem - silnikiem. Tak, brzmi pięknie, ma spory moment, bez trudu radzi sobie z masą auta, nawet wypakowanego po brzegi. Jednak dwie kwestie nie dają mi spokoju.

 

1. Auto ma 34.000 przebiegu teraz (sprawdzane milion razy i tak jest, auto nie miało też żadnych przygód blacharsko-lakierniczych) jednak mam wrażenie, że minimalnie się dławi przy mocnym dodaniu gazu i to pod obciążeniem. Czyli na biegu jałowym można intensywnie dodawać gaz i silnik pięknie się wkręca na obroty. Na jedynce to samo, tylko opon szkoda :). Jednak dwójka czy trójka, to przy gwałtownym naciśnięciu gazu jakaś sekunda, półtorej przydławienia i dopiero ryk i odejście. Dajcie chociaż jakiś punkt zaczepienia to będę szukał. Przegląd olejowy mam za 7 tysięcy - zmienię wtedy filtr paliwa dodatkowo. Teraz zatankowałem super paliwo (bez zmian, nie ma sensu) i myślę nad filtrem powietrza.

 

2. Kusi mnie chip-tuning. Chciałbym uzyskać nie tyle te (pewnie niezauważalne) 20-25KM więcej z silnika co większą responsywność na gaz i oczywiście zdjąć limit prędkości. W teorii jest to do zrobienia w każdym serwisie. Pytanie tylko czy ktoś z was to robił na takim silniku (albo podobnym) i może się na ten temat wypowiedzieć? Do tej pory chipowałem same zaturbione silniki i efekty zawsze były bardzo dobre. Tu to jednak co innego.

 

nie rób tego ja byłem w znanej firmie w polsce,powiedziano mi ze efekt bedzie zadawalający.EFEKT PO CHIPIE zero poprawy w aucie ,ale na wykresie było sporo,byłem już pare razy na poprawkach i nic , moim zdaniem, nie ma sensu robic wolnossaka dla mocy bo efektu nie bedzie ,jeśli chodzi o kaganiec to fajna sprawa ale ile razy bedziesz miał okazje tak zap........ za tą gotówke.pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.