Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mechanik wymienił mi olej koło 20 lutego 2012. Jakiś tydzień temu sprawdziłem z ciekawości poziom oleju. Okazało się, że było grubo ponad MAX. Znajomy spuścił mi jakieś 1 - 1.5 litra nadmiaru oleju! Teraz bagnet wskazuje prawie maksymalny poziom.

 

Na razie teorie są dwie:

 

1. Mechanik (niby ekspert od e46 z Bytomia) wlał za dużo oleju.

2. Do oleju zaciągnęło paliwa.

 

- Jeśli to wersja pierwsza okazałaby się prawdziwą, to czy mogę się obawiać o stan silnika jeśli zostało przejechane około 1tys. km na podwyższonym stanie oleju?

- Czy wersja druga mogłaby wiązać się z drogą naprawą silnika?

- Czy powinienem niezwłocznie udać się do jakiegoś warsztatu, czy czekać i obserwować czy poziom oleju wzrasta i czy z silnikiem nie dzieje się nic dziwnego?

 

Dodam, że na razie nie zauważyłem nic niepokojącego w działaniu silnika (kopcenie itp.)

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
za jaka ilość oleju zapłaciłeś? Musisz sprawdzic jak to było z tym olejem, bo do następnej ewentualneie zwiększonej objetości oleju mozesz juz miec sporo elementów przytartych w silniku. (rozrzedzony olej paliwem).
Opublikowano

Po pierwsze sprawdź czy ci płynu chłodzącego nie ubywa ? Bo paliwo w oleju to mniejszy problem, a płyn chłodniczy to problem z uszczelką pod głowicą. Druga sprawa to taka czy masz DPF ? auto jest Eutro4 ? jaką masz końcówkę wydechu, prostą czy zagięta do doły ?

Kontroluj poziom oleju na bieżąco!

Opublikowano
Bo paliwo w oleju to mniejszy problem,

chyba raczej spory, zważywszy na to, że zaraz będą wycieki z każdej strony, a smarowanie silnika będzie prawie żadne. :nienie:

Opublikowano
Po pierwsze sprawdź czy ci płynu chłodzącego nie ubywa ?

 

Jakby mu 1,5 l ubyło to raczej by to zauwazył :norty:

Opublikowano
jaką masz końcówkę wydechu, prostą czy zagięta do doły ?

 

Sorki, że nie na temat, ale jestem ciekawy jaka jest różnica i w jaki sposób rodzaj końcówki wpływa na silnik.

 

Z góry dziękuję

Opublikowano
za jaka ilość oleju zapłaciłeś? Musisz sprawdzic jak to było z tym olejem, bo do następnej ewentualneie zwiększonej objetości oleju mozesz juz miec sporo elementów przytartych w silniku. (rozrzedzony olej paliwem).

 

Niestety oprócz wymiany oleju robiłem też kilka innych rzeczy... nie dostałem na nic paragonu - nie było powiedziane dokładnie ile płacę za sam olej.

 

 

Po pierwsze sprawdź czy ci płynu chłodzącego nie ubywa ? Bo paliwo w oleju to mniejszy problem, a płyn chłodniczy to problem z uszczelką pod głowicą. Druga sprawa to taka czy masz DPF ? auto jest Eutro4 ? jaką masz końcówkę wydechu, prostą czy zagięta do doły ?

Kontroluj poziom oleju na bieżąco!

 

Płynu chłodzącego nie ubywa. Zresztą z tego co wiem to wtedy olej inaczej by wyglądał. Końcówka wydechu zagięta do dołu z tego co pamiętam...

 

Czy mam DPF? Nie wiem sam. Da radę to stwierdzić na podstawie tych danych?

Numer podwozia WBAAP71090PP06475

Kod typu AP71

Typ 320D (EUR)

Typoszereg E E46 (3FL)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M47DO1

Pojemność skokowa 2.00

Moc 110

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor TITANSILBER METALLIC (354)

Tapicerka STOFF/LEDER SCRITTO/SCHWARZGRAU (V8TM)

Data prod. 2003-10-27

 

Opublikowano

Skoro końcówkę wydechu masz do dołu to raczej DPF nie masz, pisze raczej bo mógł być doposażony ze względu na spełnianie normy emisji spalin.

Osobiście uważam ze jeśli pojawia ie paliwo w oleju to tylko rozrzedza olej i potrafi samo odparować do tego może to być problem lejącego wtrysku wiec wtrysk do wymiany i po sprawie.

Jak płyn chłodniczy rozrzedza olej to robi się maź a do tego nawet jak odparuje z oleju to olej tarci swojej właściwości lepkości. Do tego dochodzi wymiana uszczelki pod głowica wiec koszt większy niż zakup używanego wtrysku.

Nic nie pisałeś o wyglądzie oleju wiec nie mogłem wykluczyć że płyn chłodniczy się nie dostaje do silnika.

Nie pisałeś tez ze sprawdzałeś płyn chłodniczy.

 

W takim razie proponuję podłączyć się do kompa i sprawdzić jakie są korekty na wtryskach bo może któryś ci leje i to bardzo.

Opublikowano
....paliwo w oleju ... potrafi samo odparować .....Jak płyn chłodniczy rozrzedza olej to robi się maź a do tego nawet jak odparuje z oleju ....

 

Nie no kolego, skad ty taka wiedzę masz :duh: ? Co ty za bzdury wypisujesz? :mad2:

 

W obu przypadkach nie ma na co czekać.

ropa napewno nie odparuje :nienie:

A płyn bedzie olej zamieniał w szkodliwa dla całego układu smarowania maź :duh:

 

"odparuje" :roll:

Opublikowano

Po pierwsze nie pisze że trzeba czekać wiec nie wiem skąd to wziąłeś :mad2:

Po drugie wszystko co tam napisałem jest prawdą bo nie wiesz jakie są proporcje tej ropy w stosunku do oleju, do tego ropa ma niższa temperaturę parowania i dla temperatury normalnej pracy oleju ropa ma już stan lotny. Nie napisałem też że nie należy wymienić oleju ? Tak wiec o co ci w ogóle chodzi ?

Opublikowano
Jeśli poziom oleju nie będzie się zwiększał i przyjmę wersję, że po prostu było wlane za dużo oleju przy wymianie, to czy mogę jeździć dalej spokojnie? Czy lepiej jednak byłoby gdybym udał się na kontrolę do jakichś specjalistów?
Opublikowano
Tak wiec o co ci w ogóle chodzi ?

 

Bo takie twoje teorie mogą komuś zaszkodzić jak będzie czekał aż mu ropa, czy płyn z oleju odparuje :duh:

Opublikowano
Tak wiec o co ci w ogóle chodzi ?

 

Bo takie twoje teorie mogą komuś zaszkodzić jak będzie czekał aż mu ropa, czy płyn z oleju odparuje :duh:

 

Ale czy ja napisałem że ma czekać ? Czy Ty czytasz ze zrozumieniem ? :mad2:

Opublikowano

Ale czy ja napisałem że ma czekać ? Czy Ty czytasz ze zrozumieniem ? :mad2:

 

No niby nie napisałeś. Ale zamiast walić konkretami to robisz jakiś wykład na temat odparowywania, a ktoś jak pyta i nie bardzo się zna to będzie czekał aż naprawdę będzie za późno.

Opublikowano

Brat zrobił teraz w majówkę ponad 700km i poziom oleju nie wzrósł.

Poziom płynu chłodniczego jest dalej na MAX.

Samochód nie dymi na biało ani na niebiesko (puszcza zwykłe lekkie czarne chmurki, jak na diesla przystało).

Praca silnika wydaje się być normalna...

Opublikowano

Po przejechaniu kolejnych kilkuset kilometrów, poziom oleju utrzymuje się poniżej MAXa.

 

Ale pytanie, czy olej nie jest zbyt czarny? Przypomnę, że wymiana była w lutym tego roku, przejechane na nim zostało około 3 tys km.

 

http://pmdesign.art.pl/upload/upload_files/olej.jpg

 

Pozdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dieslach olej szybko robi się czarny bo w procesie spalania powstaje sadza która w sporej ilości przenika do skrzyni korbowej gdzie łapie ją olej, dlatego to że jest czarny nie świadczy o tym że jest zużyty.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Gość wymienił mi olej na nowy, lecz bez mojej wiedzy został zamontowany filtr oleju firmy "Denckermann" (wcześniej miałem MANN). Czy normalnie na tym filtrze jeździć te 25 - 30 tys km (tyle ile będzie pokazywał komputer)? Czy jednak wymienić go trochę wcześniej ze względu na 'teoretycznie' gorszy filtr oleju? :P
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tam zawsze wymieniam co 15 tyś, ale decyzja należy do ciebie :-)

 

Ja tak samo max. 15 tys lub co 1 rok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.