Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Forumowicze!!

Od nie dawna jestem posiadaczem E46 330d z końca 2003 roku.. Z forum udało mi się wyczytać, że autko powinno ciągnąć już od 1500 obr.. Natomiast moje reaguje dopiero kiedy przekroczy ok 2500.. Może orientujecie się czy jest to kwestia wymiany jakiś filtrów czy coś takiego.. Dodam, że jestem na forum nowy i jeszcze nie orientuję się jakie panują zasady więc za błędy sorki.. Za wszelkie informacje serdeczne dzięki!!

Opublikowano
Z Jaworzna.. Ale mieszkam w Holandii..

Czy to może być ta słynna odma?

 

nie, odma nie. to najprawdopodobniej problem związany z układem podciśnienia lub sterowania turbosprężarką jeśli masz elektrycznie sterowaną. potrzebna jest diagnoza na kompie przez ogarniętego człowieka który sprawdzi parametry w LIVE DATA czyli podczas jazdy... samo odczytanie błędów nic nie da!

Opublikowano

Problem układu podciśnienia? lub sterowanie turbiną? Nie wiem jak mechanicy tutaj czy oni są na tyle kumaci żeby coś takiego zdiagnozować..

A czym może być spowodowany problem układu podciśnienia? Lub ta turbina..Bo dodam tylko, ze po przekroczeniu 2500 obrotów.. autko momentalnie dostaje kopa i aż maskę podrywa.. Do tych obrotów nic się szczególnego nie dzieje..

Opublikowano
masz turbinę ze zmienną geometrią łopatek, one są sterowane podciśnieniem (2003r i do połowy 2004 roku) albo serwomechanizmem (od połowy 2004 roku i 2005r). to co opisujesz sugeruje brak sterowania łopatkami. tak na szybko albo siadł ci elektrozaworek podciśnienia od sterowania turbo, albo masz nieszczelność w układzie podciśnienia, albo zapieczone kierownice łopatek turbiny, albo EGR coś miesza.
Opublikowano
masz turbinę ze zmienną geometrią łopatek, one są sterowane podciśnieniem (2003r i do połowy 2004 roku) albo serwomechanizmem (od połowy 2004 roku i 2005r). to co opisujesz sugeruje brak sterowania łopatkami. tak na szybko albo siadł ci elektrozaworek podciśnienia od sterowania turbo, albo masz nieszczelność w układzie podciśnienia, albo zapieczone kierownice łopatek turbiny, albo EGR coś miesza.

 

 

Dzięki bardzo za info.. Mam jeszcze pytanko.. Czy podpięcie do komputera pokaże co dokładnie jest nie tak? I czy ew. naprawa może pochłonąć sporo funduszy?

Opublikowano
masz turbinę ze zmienną geometrią łopatek, one są sterowane podciśnieniem (2003r i do połowy 2004 roku) albo serwomechanizmem (od połowy 2004 roku i 2005r). to co opisujesz sugeruje brak sterowania łopatkami. tak na szybko albo siadł ci elektrozaworek podciśnienia od sterowania turbo, albo masz nieszczelność w układzie podciśnienia, albo zapieczone kierownice łopatek turbiny, albo EGR coś miesza.

 

 

Dzięki bardzo za info.. Mam jeszcze pytanko.. Czy podpięcie do komputera pokaże co dokładnie jest nie tak? I czy ew. naprawa może pochłonąć sporo funduszy?

 

dla ogarniętego diagnosty pokaże... podejrzewam, że koszt naprawy nie przekroczy 100zł.

Opublikowano
serwomechanizmem (od połowy 2004 roku i 2005r)

 

mam cos takiego u siebie. mozecie opisac na jakiej zasadzie to działa, jak sprawdzic czy chodzi i ewentualnie zdiagnozowac kompem??

turbiny sterowane podcisnieniem mam w paluszku tzn. działanie - wczesniej jezdziłem grupa VW-Audi :D

Opublikowano
jceel: Czy modele po FL 320Cd też działają na tej samej zasadzie i to może być rozwiązanie tego problemu ?

 

dokładnie tak samo i też wersje Euro4 z końcówki 2004r i 2005r mają elektryczne sterowanie turbiny.

Opublikowano
hmm, nie wiem już sam czy to tak powinno być czy nie, mam co prawda EURO 4 normę spalania, produkcja 3.03.2004 (za 2 dni trzeba coś kupić do autka). Często mam lagi etc konkretne przyśpieszenie od 2500 obr/min wcześniej to już różnie bywa ale nie ma na pewno konkretnego. Wcześniej miałem Opel Vectra C 19 CDTI i ciągła tak samo od dołu aż nawet do 3,5 k obr/min bez jakiegoś progu od którego zaczyna ciągnąć nieźle. Na pewno nie ciągła tak dobrze jak bmw ale lipy nie było :)

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Opublikowano
Witam.. odnośnie kiepskiego przyspieszania z niskich obrotów (1500) wyczyściłem EGR.. ale nie dało to za wiele.. Pojechałem więc do mechanika i razem zdjęliśmy kolektor ssący.. okazało się, że nie ma w nim już klapek a zawór sterujący nimi odłączony.. Powiedział mi, że to może być przyczyną "muła" z niskich obrotów ponieważ silnik dostaje za dużo powietrza.. Czy to może być prawdą? Chciałbym usłyszeć wasze opinie..
Opublikowano
Z tego co czytalem na forum to osoby ktore specjalnie demontowaly klapki i ich machanizmy nie wspominaly ze auto gorzej sie zbiera po tym zabiegu , a wiec moim zdaniem to nie moze byc prawda. Potrzebna dobra diagnoza, moze to przeplywka, byc moze cisnienie CR
''Impossible is nothing''
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W moim przypadku (m47n) po wywaleniu klapek nie ma negatywnych objawów, więc zdecydowanie to nie to.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
jeździłem 330d bez klapek i nie miałem żadnych negatywnych efektów z tym związanych.
Opublikowano

Co do klapek to z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec, ze po demontarzu klapek od razu w czasie pierwszej jazdy zauwazylem roznice. Slabszy dol, do 1800 obr/min, szczegolnie widoczny na wysokich biegach (przyspieszanie od 80 km/h na 6 biegu).

Dodam jeszcze tylko, iz parametry Live-Data mam idealne a w kompie nie ma zadnych bledow. Takze nikt mi nie wmowi, ze klapki nic nie daja.

 

Co do kiepskiego przyspieszania na niskich obrotach, to tak jak pisal kolega wyzej, sprawdzil bym sztange od turbiny. Byc moze jest zapieczona i nie steruje kieownicami, ewentualnie moze jest zle wyrwgolowana. Ale najlepiej i najszybciej to podlaczyc pod kompa i sie przejechac. Wtedy wyjdzie jakie jest cisnienie rzeczywiste a jakie oczekiwane i mozna ocenic w jakim stanie jest turbo.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
Co do klapek to z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec, ze po demontarzu klapek od razu w czasie pierwszej jazdy zauwazylem roznice. Slabszy dol, do 1800 obr/min, szczegolnie widoczny na wysokich biegach (przyspieszanie od 80 km/h na 6 biegu).

Dodam jeszcze tylko, iz parametry Live-Data mam idealne a w kompie nie ma zadnych bledow. Takze nikt mi nie wmowi, ze klapki nic nie daja.

 

A więc to może być przyczyną.. Swoją drogą w wersji 184hp klapek w kolektorze niema a auto ciągnie już niżej.. Jak to jest rozwiązane?

Opublikowano

184KM nie ma klapek ale tylko w manualu. Automaty wszystkie posiadały klapki.

Te fabryczne 330d 184KM bez klapek może miały inne mapy w porównaniu z automatami albo też miały słaby dół. Ale takie sa tylko moje domysły.

Prawdą jest, że jeżeli przy niskich obrotach odwarty jest drugi kanał to zawirowania w komorze spalania negatywnie wpływają na sprawnosć silnika i zwiększają wydzielanie sadzy.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
I to by się zgadzało.. kiedy dodam "trochę" gazu z niskich obrotów na postoju czasem zostawiam czarną plamę pod tłumikiem.. Rozglądałem się za kolektorem ale ceny zaczynają się od ok 1900 zł.. Orientuje się ktoś może czy można z powrotem same klapki wmontować w kolektor i czy da się je w ogóle kupić osobno?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.