Skocz do zawartości

Poszukiwany fachowiec e39 530d nieustanny brak mocy


boa5

Rekomendowane odpowiedzi

Nie prawda. Intercooler ma za zadanie schłodzić rozgrzane powietrze idące z turbinki. Jesli z zewnątrz są pozapychane blaszki, to tak jakby tego intercoolera nie było i rozgrzane gęste powietrze dochodzi do cylindrów. Stad zaleznosc ze im cieplej i im bardziej rozgrzany silnik, tym moc ucieka.

 

Odnosnie postów wyzej.

Na Twoim miejscu przyjrzałbym sie pompie progowej. 3.1 bar to za mało - bedziesz widział po wysokim ciśnieniu, bo przy takim cisnieniu nie bedziesz miał wymaganych 1300 bar.

Mysle, ze masz kilka problemow jednoczesnie. Pompa progowa do wymiany i przy okazji filtr paliwa, IC do wyczyszczenia, oraz wywaliłbym katy, bo przy 350tyś przebiegu sa bankowo przypchane, jesli jeszcze seryjne.

 

 

 

Witam. Z zewnątrz inercooler jest czysty, myslalem raczej o nim w srodku bo jesli sciagne wąż z turbo do intercoolera to sa sladowe ilosci oleju wiec wydaje mi sie ze przy takim przebiegu nazbieralo sie go troszke w srodku. A uwierzcie mi wczoraj- myslalem ze krew mnie zaleje tak strasznie mu moc spadla. Filtr paliwa nówka. Dziwną rzeczą jest dla mnie to ze samochod w ogóle nie kopci, poprostu nigdy nie pusci malutkiego dymka nawet podczas rozruchu gdzie na zewnatrz bylo -19 i podczas jazdy z pedalem w podlodze takze nic a chyba troszke powinien. Katy jak najbardziej seryjne. Najgorsze teraz jest to ze wszyscy maja ten dlugi weekend i musze czekac na ta hamownie do poniedzialku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

kilka opcji do sprawdzenia już masz przedstawionych.

Skad jestes kolego? Moze ci bede w stanie pomoc interfejsem

 

 

 

Warminsko mazurskie olsztyn... Juz umowiem sie w servisie bosha na wtorek po hamowni i mam nadzieje ze cos w końcu wykryja, oczywiscie chetnie bym sie spotkal ale jak znam zycie dzieli nas pewnie cala Polska. nie mam juz sil tak na wlasna reke szukac, ta wiskoza wyje na okraglo jak tylko auto sie rozgrzeje a jak w miare chlodno albo po odpaleniu z rana jeszcze jakos jedzie choc nie katuje go na zimnym silniku... ech....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze tak jak pisałem pompa progowa do wymiany no i filtr paliwa ma być knecht nie filtron nie wiem jaki wstawiłeś.

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze tak jak pisałem pompa progowa do wymiany no i filtr paliwa ma być knecht nie filtron nie wiem jaki wstawiłeś.

 

 

 

Tak sie zlozylo wlasnie ze jest filtron ale na starym niemieckim tez tak samo sie zachowywal. Spróbuje w piatek zmienic tę pompe i dam znac jakie zmiany zaszly jesli w ogole cos sie zmieni. dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Opolu jest swietny fachowiec robia tylko i wyłacznie BMW .

A tak przy okazji nie swieci ci czasem kontrloka ABS i trakcji ja miałem spadek mocy polegał na tym ze do 3,5 tys obr auto ciągnęło super później ja gaz a on zero szybkości wymieniłem czujnik bo sie swiecił od dłuższego czasu i problemu nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Opolu jest swietny fachowiec robia tylko i wyłacznie BMW .

A tak przy okazji nie swieci ci czasem kontrloka ABS i trakcji ja miałem spadek mocy polegał na tym ze do 3,5 tys obr auto ciągnęło super później ja gaz a on zero szybkości wymieniłem czujnik bo sie swiecił od dłuższego czasu i problemu nie ma

 

 

 

wlasnie oto chodzi ze zero bledow na konsoli, nic sie nie swieci i zero bledow na diagnostycznym kompie ale ja w końcu dojde. Od poniedzialku biore sie za niego. Jesli mozesz to daj mi namiary na tego goscia w Opolu, chetnie sie z nim skonsultuje. Z gory dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jestem po hamowni :( Moment obrotowy jest jeszcze jako taki bo wyszlo 375Nm ale za to moc tak jak przypuszczalem 162KM. Turbo dmucha super i przeplywomierz takze bez zarzutów i nic wiecej nie mogli sprawdzic. Wrzucilbym skan przebiegu krzywej ale nie mam pojecia jak to zrobic. Nie chodzi mi wentylator klimy i przypuszczaja ze przy wiekszych predkosciach powinien wspomagac wiskoze i intercooler tymczasem wiskoza wyje jak opetana a wentylator klimy stoi i to tyle... ma ktos jakies uwagi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jestem po hamowni :( Moment obrotowy jest jeszcze jako taki bo wyszlo 375Nm ale za to moc tak jak przypuszczalem 162KM. Turbo dmucha super i przeplywomierz takze bez zarzutów i nic wiecej nie mogli sprawdzic. Wrzucilbym skan przebiegu krzywej ale nie mam pojecia jak to zrobic. Nie chodzi mi wentylator klimy i przypuszczaja ze przy wiekszych predkosciach powinien wspomagac wiskoze i intercooler tymczasem wiskoza wyje jak opetana a wentylator klimy stoi i to tyle... ma ktos jakies uwagi?

Dawno nie słyszałem takich bzdur. Wentylator przy większych prędkościach nie pracuje wcale, wystarczy pęd powietrza. A co w wersji bez klimy?? Wcale go nie ma. Szukaj dalej.

p.s. W co drugim dieslu nie pracuje wentylator klimy:)

e39 3.0D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jestem po hamowni :( Moment obrotowy jest jeszcze jako taki bo wyszlo 375Nm ale za to moc tak jak przypuszczalem 162KM. Turbo dmucha super i przeplywomierz takze bez zarzutów i nic wiecej nie mogli sprawdzic. Wrzucilbym skan przebiegu krzywej ale nie mam pojecia jak to zrobic. Nie chodzi mi wentylator klimy i przypuszczaja ze przy wiekszych predkosciach powinien wspomagac wiskoze i intercooler tymczasem wiskoza wyje jak opetana a wentylator klimy stoi i to tyle... ma ktos jakies uwagi?

 

 

 

Dawno nie słyszałem takich bzdur. Wentylator przy większych prędkościach nie pracuje wcale, wystarczy pęd powietrza. A co w wersji bez klimy?? Wcale go nie ma. Szukaj dalej.

p.s. W co drugim dieslu nie pracuje wentylator klimy:)

 

 

 

Ajjj ku....wa co mechanik to diagnoza a kasa znika. Jeszcze mi gadali ze malo ktory automat u nich na hamowni wygenerowal nominalna moc i ze to czesta przypadlosc automatow...szukam dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem nie dawno podobne problemy z moją 530 d ' 02 manual , wymieniłem turbo, przepływomierz itd. i niby troszkę się poprawiło ale dalej czułem ,że coś jest nie tak . Z dołu jeszcze sie niezle zbierala ale potem coraz gorzej i gorzej.....wywaliłem oryginalne katalizatory bo okazalo sie ,że byly totalnie pozapychane i auto w końcu odżyło :D

 

 

 

 

A powiec mi ile tych katow bylo u Ciebie i jaki byl koszt ich usuniecia? i przede wszystkim w jaki sposób sprawdziłeś je wcześniej? Z tego co u mnie wyliczylem sa 4. dwa tuż za turbina i dwa pod przednimi fotelami. Objawy mam identyczne... z dolu jako tako ale u gory kibel. Czy miales momentami opóznioną rakcje na gaz? tzn czy zastanawial sie po wcisnieciu pedalu gazu do oporu? Najgorsze jest to ze w bmw mowili iz odkrecali wydech przy turbinie tylko jakos sobie nie potrafie wyobrazic jak sprawdzali po miescie moc i to bez wydechu zwlaszcza w gornym zakresie obrotow. Jak sie zdenerwuje to jutro pojade na usuniecie tych katów :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katy wypie** katowka wspawaj rurki i tyle... i jeszcze katy mozesz sprzedac u mnie na gieldzie w gliwicach daja 300zł za kg tego syfu ze srodka:)

 

Kumpel mechanik co tydzien ma 7-9 stowek za katy i DPFy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też obstawiam katalizatory i wątpie że odkrecili wydech.

Poza tym, usunięcie oporów wytłoczenia spalin też psuje ch-ke pracy silnika i nie jest powiedziane, ze tym procederem cokolwiek się poprawi, zakładając że tym sposobem wyeliminowali zapchane katy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra przekonaliscie mnie. Bez wzgledu na wynik (a mam nadzieje ze cos sie poprawi) jade jutro wywalic katalizatory. Po powrocie z warsztatu napisze co i jak. Dzieki

 

 

 

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wywalilem to cholerstwo ale musze powiedziec ze na moje oko to wygladaly jak nowe, czyste i drozne nawet nie byly czarne.Glosniej slychac turbine ale to akurat przyjemny dzwiek dla ucha. Intercooler czysty nawet nie bylo sensu go myc bo w srodku w zasadzie suchy. Poprawa mocy jest owszem, ale ciągu nadal nie widac tzn nie powala lecz zamula zwlaszcza u gory. Chodzi mi jeszcze po glowie pompka podprogowa bo wszyscy mowia ze 3,1 przy obciazeniu to za malo a tak na prawdę najwieksze obciazenia sa przy pelnych predkosciach i kto wie czy ta cholera nie schodzi ponizej 3. Wszystko porobione, sprawdzone juz nie wiem do czego sie czepic...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega wyżej i ja zresztą wcześniej,

pompa progowa na początek!

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech kolega nie zaluje wywalenia katów, bo zostawienie przypchanych katow sieje wiecej zlego niz dobrego.

Przy tym przebiegu sa na bank przypchane (nie mylić z zatkanym) i taki kat bardziej meczy turbo, niektore bardzo zawalone wręcz uśmiercają turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziekuje za wszystkie uwagi i sugestie uwazam ze sa bardzo pomocne zwlaszcza ze ktos juz borykal sie z takimi problemami i ma jakies inne lub wieksze pojecie niz ja. Na pewno nie zaluje wywalenia katow bo jednak jakis efekt jest i fajnie turbawke slychac. Bede walczyl dalej i zabiore sie za ta pompke. Jesli chodzi o spalanie to musze sie mocno ale to mocno postarac zeby zejsc w miescie do 12 a w trasie do 7,5 przy 110km/h jak tylko zaczne troche dociskac 15 w miescie a przy katowaniu 19 tak jak pisalem i dodam ze czesto resetuje kompa zeby miec porównanie takze nie wiem jak to ma sie do tej pompki. Automat zmienia ladnie biegi nie slizga sie ani nie przeciaga wiec nie wiem czego jeszcze chciec od tej skrzyni. Jak tylko zmienie pompke lub wyjdzie mi cos nowego na pewno napisze.Jeszcze raz dziekuje.... :)

 

 

....Aha jeszcze mi sie przypomialo... podprogówka musi byc koniecznie pierburga czy moze byc jaki tanszy zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Aha jeszcze mi sie przypomialo... podprogówka musi byc koniecznie pierburga czy moze byc jaki tanszy zamiennik?

Ze zamiennikami jest tak ze moga dzialac poprawnie albo nie. Prawdziwa loteria. Kupisz taka wywalisz kase a po roku i tak kupisz orginal bo zamiennik sie spie***y.

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.