Skocz do zawartości

Poszukiwany fachowiec e39 530d nieustanny brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam i blagam o pomoc. E39 530d 99r automat. Poszukuje czlowieka dla ktorego bmw nie jest zagadka i nic go nie jest w stanie zaskoczyc. Auto nie ma mocy w gornym zakresie obrotow. Pozmieniane i pozamieniane jest juz wszystko co moglo budzic watpliwosci. Elektrozawory egr i turbo sprawne, filterki na nich czyste, przeplywka zamieniana byla 4rokrotnie na nowszy model z adaptacja i nawet na uzywana od kolegi auta. Zmienione oprogramowanie na nowsze w serwisie bmw w Olsztynie i nawet im rece opadly. Turbo wedlog kompa dmucha idealnie, wymagane masy powietrza idealne, wtryski idealne, pompa podprogowa podmieniana, przewody podcisnienia wymienione, katalizatory zdejmowane, egr sprawny. Wszystkie wymagane parametry super oprócz spalania i mocy. predkosc max 200km/h gdzie od 170 jedzie jak tds. Spalanie w trasie 10 a w miescie 15 a jak deptam to 19l/100km. Pomocy.... co mam jeszcze zrobic? auto nie bierze oleju w ogole i odpala pieknie obojetnie w jakich temperaturach i w ogole nie puszcz dyma nawet kiedy chce go skatowac, chodzi rowno, ma przelatane 355tys. Walka trwa juz 3miesiace i rece juz opadaja. Pomoze mi ktos?
  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
z kont jesteś kolego czy skrzynia biegów pracuje dobrze?

 

 

Warminsko-mazurskie Olsztyn kurcze skrzyni nie bralem pod uwage ale zachowuje sie na moje oko normalnie tzn nie szarpie nie przeciaga ani sie nie slizga. Co z nią moze byc nie tak?

Opublikowano

moim zdaniem troche sie spieszyles z tymi wymianami. ale skoro juz to zrobiles to napewno nie zaszkodzi :mrgreen:

Jesli komputer milczy a mechanik juz nie wie... ja na twoim miejscu podjechalbym na hamownie :norty: ich komputer pokaze ile motorek twoj wyciaga konikow, ile momentu obrotowego i przy jakich predkosciach obrotowych... nie wiem ile takie badanko moze kosztowac ale przynajmniej bedziesz wiedzial czy silnik jest zdrowy i czy wytwarza tyle mocy ile fabryka dala

 

tak jak kolega przede mna pisal, to moze byc cos z przeniesieniem napedu... sprzeglo.. skrzynia...

Opublikowano
moim zdaniem troche sie spieszyles z tymi wymianami. ale skoro juz to zrobiles to napewno nie zaszkodzi :mrgreen:

Jesli komputer milczy a mechanik juz nie wie... ja na twoim miejscu podjechalbym na hamownie :norty: ich komputer pokaze ile motorek twoj wyciaga konikow, ile momentu obrotowego i przy jakich predkosciach obrotowych... nie wiem ile takie badanko moze kosztowac ale przynajmniej bedziesz wiedzial czy silnik jest zdrowy i czy wytwarza tyle mocy ile fabryka dala

 

tak jak kolega przede mna pisal, to moze byc cos z przeniesieniem napedu... sprzeglo.. skrzynia...

 

 

W wiekszosci czesci byly podmieniane rzeby jak wiadomo zminimalizowac koszta. Hamownia chodzila mi po glowie i hyba tak zrobie.Ale na chlopski rozum to zmierzą mi moc i moment obrotowy a przyczyny przeciesz i tak nie znajda a to ze jest slaby i w gornym zakresie ledwo jedzie to ja juz sam wiem. Mysle jeszcze o intercoolerze ktory morze juz przy tym przebiegu byc zawalony olejem no i jeszcze jedna rzecz czy moze gdzies kolektor ssacy nie jest dziurawy. Zajade na te hamownie i umowie sie . Dam znac co z tego wyniknelo. :(

Opublikowano

Warminsko-mazurskie Olsztyn kurcze skrzyni nie bralem pod uwage ale zachowuje sie na moje oko normalnie tzn nie szarpie nie przeciaga ani sie nie slizga. Co z nią moze byc nie tak?

 

to daleko ja mazowieckie może być jeszcze kilka powodów no ale musiał bym brykę przetestować na kompie należało by sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania.

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Opublikowano

to daleko ja mazowieckie może być jeszcze kilka powodów no ale musiał bym brykę przetestować na kompie należało by sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania.

 

Czy mowa o czujniku w kolektorze ssacym? jesli tak to w serwisie go podmieniali i tez nic. Dzisiaj jest bardzo goraco na dworzu i widze ze jest coraz slabszy nawet z dolu. Wiskoza buczy caly czas a samochod tragedia jakby ze 100KM mial. Zebym mial pewnosc ze go ktos ogarnie to nawet do Mazowieckiego bym pojechal. Teraz mam watpliwosci czy w BMW oni go tak dokladnie sprawdzili,ale w serwisie diesla sam widzialem na wlasne oczy parametry jakie pokazywal bo wlasciciel tego warsztatu sam jedzil tym samochodem a ja trzymalem kompa na kolanach.

 

 

Umowilem sie na hamownie za tydzien w poniedzialek bo chlopaki juz maja dlugi weekend. Ale temperatury dobijaja to auto juz lepiej wyglada jak stoi bo jak jedzie to tak jakby stal..... kocham te auta ale juz niestety brak mi sil....

Opublikowano
a sprzawdzales szczelnosc wezykow podcisnieniowych??? to czesta i czasem pomijana przyczyna slabego diesla. chyba ze to wymieniales. czy czysciles gruche czy kierownica nie jest zapieczonaw turbawie??? napisz czy cos z tych rzeczy robiles bedziemy myslec dalej.

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano
Witam i blagam o pomoc. E39 530d 99r automat. Poszukuje czlowieka dla ktorego bmw nie jest zagadka i nic go nie jest w stanie zaskoczyc. Auto nie ma mocy w gornym zakresie obrotow. Pozmieniane i pozamieniane jest juz wszystko co moglo budzic watpliwosci. Elektrozawory egr i turbo sprawne, filterki na nich czyste, przeplywka zamieniana byla 4rokrotnie na nowszy model z adaptacja i nawet na uzywana od kolegi auta. Zmienione oprogramowanie na nowsze w serwisie bmw w Olsztynie i nawet im rece opadly. Turbo wedlog kompa dmucha idealnie, wymagane masy powietrza idealne, wtryski idealne, pompa podprogowa podmieniana, przewody podcisnienia wymienione, katalizatory zdejmowane, egr sprawny. Wszystkie wymagane parametry super oprócz spalania i mocy. predkosc max 200km/h gdzie od 170 jedzie jak tds. Spalanie w trasie 10 a w miescie 15 a jak deptam to 19l/100km. Pomocy.... co mam jeszcze zrobic? auto nie bierze oleju w ogole i odpala pieknie obojetnie w jakich temperaturach i w ogole nie puszcz dyma nawet kiedy chce go skatowac, chodzi rowno, ma przelatane 355tys. Walka trwa juz 3miesiace i rece juz opadaja. Pomoze mi ktos?

 

Idealne parametry wg kogo?

Co sie dzieje z cisnieniem wstepnym paliwa pow. 3000 obr?

Pomimo wlasciwych wartosci masy powietrza, podmien przepływke - ona ma jeszcze czujnik temp. ktory moze fałszować.

Poza tym nic nie piszesz o intercoolerze, a w tym wieku sa zapchane czy nawet dziurawe, ale nie mialbys wplywu na wysokie zuzycie, o ile nie deptasz bardzo w jezdzie na codzień.

Duze spalanie + muł na górze, o ile wtryski nie leją, to zapchany katalizator, bądź fałszująca przepływka, ale bardziej kat. Napisales, ze wywalales, ale pytanie czy wszystkie katy wywaliles?

 

Aha, no i zobacz przy max predkosci jak dmucha turbo i jakie masz wysokie cisnienie (powinno być >1300bar)

Opublikowano
a sprzawdzales szczelnosc wezykow podcisnieniowych??? to czesta i czasem pomijana przyczyna slabego diesla. chyba ze to wymieniales. czy czysciles gruche czy kierownica nie jest zapieczonaw turbawie??? napisz czy cos z tych rzeczy robiles bedziemy myslec dalej.

 

Witam ponownie. Wezyki wymienialem sam osobiscie,gruchy nie czyscilem ale czyscilem filterki na elektrozaworkach. A kierownica chyba nie jest zapieczona bo na kompie turbo dmuchalo wg wymaganych parametrow czyli gdzies do 2100, 2200 przy maksymalnym depnieciu no i przy odpuszczaniu i wciskaniu ponownym- podobnie. jakby mechanik a w zasadzie wlasciciel warsztatu ktory mi to sprawdzal przy mnie z reszta stwierdzil ze turbo dmucha idealnie wiec chyba nie moze byc mowy o zapieczonej kierownicy ale powiem szczerze ze w obecnej sytuacji juz niczego nie moge byc pewny

Opublikowano

Idealne parametry wg kogo?

Co sie dzieje z cisnieniem wstepnym paliwa pow. 3000 obr?

Pomimo wlasciwych wartosci masy powietrza, podmien przepływke - ona ma jeszcze czujnik temp. ktory moze fałszować.

Poza tym nic nie piszesz o intercoolerze, a w tym wieku sa zapchane czy nawet dziurawe, ale nie mialbys wplywu na wysokie zuzycie, o ile nie deptasz bardzo w jezdzie na codzień.

Duze spalanie + muł na górze, o ile wtryski nie leją, to zapchany katalizator, bądź fałszująca przepływka, ale bardziej kat. Napisales, ze wywalales, ale pytanie czy wszystkie katy wywaliles?

 

Aha, no i zobacz przy max predkosci jak dmucha turbo i jakie masz wysokie cisnienie (powinno być >1300bar)

 

 

 

 

Sprawdzal mi to serwis diesela w Olsztynie-Zdzislaw i Robert Mądrzy. Cisnienie wstepne paliwa przy w zasadzie maksymalnym depnieciu pedału gazu spadalo do 3,2 a nawe do 3,1 ale to bylo przy predkosciach miejskich ewentualnie na prostej do 100km/h. Przeplywke podmienialem chyba trzykrotnie bo juz nie pamietam, raz sam podmienilem od kolegi, potem zamienili na uzywana w serwisie bmw w Olsztynie takze przy mnie, nastepnie wlozyli zupelnie nowa z adaptacja i bylo jeszcze gorzej. Na mojej oryginalnej przynajmniej z dolu jakos to auto próbuje jechac. Jesli chodzi o intercooler to myslalem o nim ale go niestety nie sprawdzalem bo nie mam pojecia jak sie za to zabrac, ale rzeczywiscie, im cieplej na zewnątrz tym gorzej to auto jedzie. Jesli chodzi o wtryski zarowno w bmw jak i w tym serwisie diesela powiedzieli ze sa jak nowe, natomiast katalizatory.... Pan w serwisie bmw stwierdzi ze odkrecal caly wydech od turbo i jezdzili bez niego i takze bez zmian ale mnie przy tym nie bylo. tak czy inaczej katalizatory obecnie wszystkie sa na swoim miejscu. Jestem umowiony na hamownie w poniedzialek i obiecali ze pomierza wszystkie wartosci przy maksymalnych obrotach i maksymalnej predkosci. Jeszcze jedna sprawa. Kiedy wyciagalem egr zauwazylem ze kolektor ma dosc duzo nagaru w sobie-czy moze miec to jakis wplyw? i prosze powiedzcie mi jak zabrac sie za czyszczenie intercoolera bo i on nie daje mi spokoju, jak go wymontowac? I dziekuje za zainteresowanie moim problebem...choc klopot wielki to na pewno go sam nie rozwiąrze....

Opublikowano (edytowane)

Miałem taką sytuację i właśnie w 99. Dałem przepływkę od innego auta, pokazywała że płynie zbyt dużo powietrza niż potrzeba i auto żyje. Ale nie jestem do końca zadowolony bo tak na prawdę usterki nie znalazłem.

pozdro.

ps. a może to ta sama? czarna kombi bez regulowanego zawieszenia?

Edytowane przez waldek500
e39 3.0D
Opublikowano
w jakich partiach obrotow nie ma mocy???

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano

ta pompa progowa to trochę mało daje przy obciążeniu powinno schodzić max do 3,5bara

a jakie jest ciśnienie na pompie wtryskowej przy max obciążeniu powinno być 1300bar.

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Opublikowano
Miałem taką sytuację i właśnie w 99. Dałem przepływkę od innego auta, pokazywała że płynie zbyt dużo powietrza niż potrzeba i auto żyje. Ale nie jestem do końca zadowolony bo tak na prawdę usterki nie znalazłem.

pozdro.

ps. a może to ta sama? czarna kombi bez regulowanego zawieszenia?

 

 

 

NIe to na pewno nie ta. moja jest granatowa co prawda kombi ale z regulowanym zawieszeniem.

Opublikowano
w jakich partiach obrotow nie ma mocy???

 

 

 

z reguly najwiekszy ciag ma jak turbina zlapie czyli tak 2100, 2200 ale nawet fajnie z dolu startuje, problem zaczyna sie gdzies tak od 2900, 3000 to zalezy jaki bieg i wtedy juz ciagu nie czuc tylko taka mozolna jazda do przodu ....hmm... wrazenie jakbym przyczepe wtedy podpiął, czasami jest tak ze przy powiedzmy 140km/h debne, skrzynia zrzuci bieg i przez chwile sie nic nie dzieje totalny brak mocy gdzie pedal caly czas w podlodze i po chwili zaczyna "jechac" bo ciezko nazwac kopem. 170 do 200 to juz naprawde tds by mnie ogarnał (oczywiscie nic nie ujmując TDSom) i jak go tak cisne caly czas wlacz sie wiskoza i wyje na okrągło. Dodam jeszcze ze nie chodzi mi wentylator od klimy i moze powiniem wspomagac intercooler bo widac ze na niego na dole zachodzi.

Opublikowano
ta pompa progowa to trochę mało daje przy obciążeniu powinno schodzić max do 3,5bara

a jakie jest ciśnienie na pompie wtryskowej przy max obciążeniu powinno być 1300bar.

 

 

 

Tak mi sie tez wydaje ze przy malo daje podprogowka gdzie tak naprawde sprawdzana byla w taki miejskim cyklu i ciekawe jak sie zachowa wlasnie przy prerdkosciach rzedu140-180km/h. Powiem szczerze ze nie mam zielonego pojecia jakie tam jest cisnienie na pompie wtyryskowej i nie mam ochoty jechac juz do tych serwisow i warsztatow w ktorych bylem poniewaz ci ludzie daja mi do zrozumioenia ze zawracam im gitare i nie potrafia sobie z moim problemem poradzic. Powiem tak cytuje: "auto chodzi jak nalezy wszystko jest super i ja ci tutaj nic nie bede rozbieral ponieważ wg kompa nie ma zadnych usterek". Mam nadzieje ze podczas testow na hamowni wyjdzie jakis problem.

Opublikowano
ta pompa progowa to trochę mało daje przy obciążeniu powinno schodzić max do 3,5bara

a jakie jest ciśnienie na pompie wtryskowej przy max obciążeniu powinno być 1300bar.

 

 

 

Tak mi sie tez wydaje ze przy malo daje podprogowka gdzie tak naprawde sprawdzana byla w taki miejskim cyklu i ciekawe jak sie zachowa wlasnie przy prerdkosciach rzedu140-180km/h. Powiem szczerze ze nie mam zielonego pojecia jakie tam jest cisnienie na pompie wtyryskowej i nie mam ochoty jechac juz do tych serwisow i warsztatow w ktorych bylem poniewaz ci ludzie daja mi do zrozumioenia ze zawracam im gitare i nie potrafia sobie z moim problemem poradzic. Powiem tak cytuje: "auto chodzi jak nalezy wszystko jest super i ja ci tutaj nic nie bede rozbieral ponieważ wg kompa nie ma zadnych usterek". Mam nadzieje ze podczas testow na hamowni wyjdzie jakis problem.

na hamowni nic ci nie wyjdzie tylko że masz za mało koni nic więcej

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Opublikowano
ta pompa progowa to trochę mało daje przy obciążeniu powinno schodzić max do 3,5bara

a jakie jest ciśnienie na pompie wtryskowej przy max obciążeniu powinno być 1300bar.

 

 

 

Tak mi sie tez wydaje ze przy malo daje podprogowka gdzie tak naprawde sprawdzana byla w taki miejskim cyklu i ciekawe jak sie zachowa wlasnie przy prerdkosciach rzedu140-180km/h. Powiem szczerze ze nie mam zielonego pojecia jakie tam jest cisnienie na pompie wtyryskowej i nie mam ochoty jechac juz do tych serwisow i warsztatow w ktorych bylem poniewaz ci ludzie daja mi do zrozumioenia ze zawracam im gitare i nie potrafia sobie z moim problemem poradzic. Powiem tak cytuje: "auto chodzi jak nalezy wszystko jest super i ja ci tutaj nic nie bede rozbieral ponieważ wg kompa nie ma zadnych usterek". Mam nadzieje ze podczas testow na hamowni wyjdzie jakis problem.

na hamowni nic ci nie wyjdzie tylko że masz za mało koni nic więcej[/quot

Pytalem ich i powiedzieli ze beda podlaczac kompa do diagnostyki podczas hamowania i moim zdaniem sa tu wieksze szanse ponieważ bedzie widac problem przy wiekszych predkosciach o co za tym idzie wiekszych obciążeniach. Nurtuje mnie intercooler, Panowie moze mi ktos powiedziec od czego zaczac demontaż tego ustrojstwa?

Opublikowano
jeżeli ciśnienie doładowania masz dobre to znaczy że nie jest zapchany więc nie ruszaj intercoolera

 

 

 

no tak to by bylo logiczne... no to juz nie mam punktów zaczepienia no chyba ze podprogowka za malo daje

Opublikowano
kurde to jest nieco dziwne troche. przychodzi mi na mysl jeszcze potencjometr pedalu gazu. moze tam cos jest wykrzaczone. jesli wszystko masz sprawne to zostaje tylko sterownik. a czy dmuchawa byla sprawdzana pod obciazeniem???

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano
kurde to jest nieco dziwne troche. przychodzi mi na mysl jeszcze potencjometr pedalu gazu. moze tam cos jest wykrzaczone. jesli wszystko masz sprawne to zostaje tylko sterownik. a czy dmuchawa byla sprawdzana pod obciazeniem???

 

 

byla sprawdzana i dmucha wg wartosci oczekiwanych, ale dzisiaj tak mnie wkurw....ł ze chcialem go spalic. Trasa nr 16 z Olsztyna do Biskupiec Reszelski nowa droga gdzie auto mozna smialo do 200 rozpedzic a tu ledwo 160km/h i nie moglem wyprzedzac bo jak odpuscilem gaz to byl problem z powtornym wejsciem na obroty a momentami nie bylo reakcji na gaz. W miescie jeszcze jak cie moge ale trasa to jakies nieporozumienie....

Opublikowano
moze faktycznie to pedal gazu jest uszkodzony.

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano
jeżeli ciśnienie doładowania masz dobre to znaczy że nie jest zapchany więc nie ruszaj intercoolera

no tak to by bylo logiczne... no to juz nie mam punktów zaczepienia no chyba ze podprogowka za malo daje

 

Nie prawda. Intercooler ma za zadanie schłodzić rozgrzane powietrze idące z turbinki. Jesli z zewnątrz są pozapychane blaszki, to tak jakby tego intercoolera nie było i rozgrzane gęste powietrze dochodzi do cylindrów. Stad zaleznosc ze im cieplej i im bardziej rozgrzany silnik, tym moc ucieka.

 

Odnosnie postów wyzej.

Na Twoim miejscu przyjrzałbym sie pompie progowej. 3.1 bar to za mało - bedziesz widział po wysokim ciśnieniu, bo przy takim cisnieniu nie bedziesz miał wymaganych 1300 bar.

Mysle, ze masz kilka problemow jednoczesnie. Pompa progowa do wymiany i przy okazji filtr paliwa, IC do wyczyszczenia, oraz wywaliłbym katy, bo przy 350tyś przebiegu sa bankowo przypchane, jesli jeszcze seryjne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.