Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam zbliża mi się wymiana oleju i filtra i tu moje pytanie bo czytałem na różnych forach :reading: wiele różnych opinii na temat zmiany oleju z mineralnego na syntetyczny i sam nie wiem co o takiej wymianie mam myśleć ? :roll: szczerze opinii osób którym w ten sposób zaczęły się dziać dziwne rzeczy z silnikiem nie znalazłem, typu rozszczelnienie silnika jedynie "mity" opinii paru osób które oceniają taką wymianę na + za to znalazłem, a co wy o tym myślicie? pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź
ludzką rzeczą jest błądzić
Opublikowano
Taka zmiana moze zaszkodzić,jak motor jest uszczelniony nagarem zamiast uszczelek,ale to Juz nie te czasy fiatów 125p,kiedy oleje na to pozwalały.Myślę że zmiana odrazu z min na pełny syntetyk np 0w moze cię niemiło zaskoczyć,radzę raczej dobry 10w.Napisz ile masz nalatane autem.
Opublikowano (edytowane)
Nie słuchaj głupot lej ful syntetyk pierwszy raz słyszę żeby nagar uszczelniał silnik Edytowane przez darek K
Opublikowano

czy nagar to nie wiem, ale po tym jak przeczyscilem z zewnatrz [nie pisze ze mylem, bo nie pryskalem go calego srodkiem do mycia i nie plukalem myjka cisnieniowa] silnik, to spod obudowy filtra oleju zaczelo ciec jak siemasz

:P :P :P

 

zatem pewnego rodzaju uszczelnienie z brudu bylo, czemu z nagarem mialoby byc inaczej?

Opublikowano
Ja przeszedłem na 5w 40 i nic się nie rozszczelniło silnik ciszej pracuje i przy mrozach o wiele lepiej odpala. Zmieniaj i się nie zastanawiaj jak by miało coś cieknąć to by ci już uszczelki się pociły , a jak pocieknie to wymień uszczelkę i jeździj na syntetyku
Opublikowano
Akurat to jest prawda ze silnik zanieczyszczony uszczelniony nagarem tudzież olejem mineralnym a potem wlany pół syntetyk roszczelni układ i pocieknie wszystko i rozwali wszystkie uszczelki. Nie raz widzialem takie cuda w warsztacie ze baba przyjechala na zmiane oleju ale nie wiedziala jaki ma to wlewali pól syntetyk a okazało sie po tygodniu ze wszystko pociekło tak samo moze miec miejsce sytuacja z pół syntetyka na syntetyk. Zasada jest taka zeby unikać wlewania z gęstszego oleju na rzadszy.. Choć nie zawsze. Jeżeli silnik był remontowany to lepiej wlać ten rzadszy olej
Opublikowano
Moje jeździło na pół syntetycznym, mineralnym, później zalałem mu syntetyczny i od razu słychać spokojniejszą pracę silnika, nie mówiąc nawet o starcie w zimie na mrozach. Tyle samo znika syntetyka co mineralnego, ani trochę więcej.
Opublikowano
Moje jeździło na pół syntetycznym, mineralnym, później zalałem mu syntetyczny i od razu słychać spokojniejszą pracę silnika, nie mówiąc nawet o starcie w zimie na mrozach. Tyle samo znika syntetyka co mineralnego, ani trochę więcej.

dokładnie takich opini jak twoje widziałem najwięcej :8)

ludzką rzeczą jest błądzić
Opublikowano

Ja w mojej E36 z mineralnego Valvo przeszedlem na 10W40 Shell i sucho jak pieprz :8)

Jednak półsyntetyk powinien ci starczyć, miałbym obiekcje co do pełnego syntetyka. duzo zalezy od tego na jakim minerle śmigała beta. Jak ktoś uzywał jakiegos syfu, to naprawde dobry olej zacznie wypłukiwać nagary i mogą pojawić się problemy nie tylko z uszczelkami.

Najlepiej żeby olej który wybierasz nie miał zadużo srodków płuczącys (np. edge takie posiada).

Opublikowano

Witam,

ja gdy kupiłem moje BMW też jeździł na mineralnym.

Przy ostatniej wymianie jesienią zalałem go półsyntetycznym Castrolem 10W40. Nie bierze mi ani grama oleju, aż jestem zdziwiony :8) . Tak jak we wrześniu zalałem silnik Castrolem to do dzisiaj nie wlewałem ani ml oleju. A poziom nie zszedł mi ani o mm na bagnecie.

 

Moim zdaniem od mineralnego do pełnego syntetyka, a szczególnie 0w40 powinno się przechodzić stopniowo: minerał -> półsyntetyk -> syntetyk 5w40 -> syntetyk 0w40.

Ominiesz tym samym problemy z tzw rozszczelnieniem. To nie prawda że jak większości osobom nic się nie dzieje po zmianie z mineralnego na syntetyczny, to nie znaczy że u Ciebie nic się nie stanie. A nawet jak puści ci jaka uszczelka to nie tak gwałtownie i nie tyle na raz jakbyś zmienił drastycznie olej z gęstego na b.rzadki.

Nawet nowe auta, które wyjeżdżają z fabryki zalewane są olejem mineralnym:

1 - dla zbierania syfu, elementów w trakcie docierania się silnika,

2 - właśnie dla uszczelnienia silnika.

Dopiero po kilku tyś. km producent zaleca zmianę oleju na właściwy.

 

pozdrawiam

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano
chyba zaleje półsyntetykiem :) tak po środku przy ewentualnych, późniejszych wymianach może zaryzykuje syntetyka :wink:
ludzką rzeczą jest błądzić
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
chyba zaleje półsyntetykiem :) tak po środku przy ewentualnych, późniejszych wymianach może zaryzykuje syntetyka :wink:

 

Zdecydowanie najlepiej najpierw na półsyntetyk. Ze 2 wymiany pojezdzij na półsyntetyku, dopiero potem ewentualnie przejdz na syntetyk.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

1.Obecne oleje mineralne mają prawie tyle samo detergentów myjacych co oleje syntetyczne.

2.Oleje mineralne powoli wycofuje się z rynku.

3.Przejście z gorszego oleju na lepszy w autach BMW skutkuje tym że silnik pracuje dużo lepiej, w okresie zimowym rozruch i praca silnika jest lepsza o 80%.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.