Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Problem: moje przednie tarcze znowu są do wymiany(krzywe),zakładałem rok temu ATE PowerDisc. Ale tarcze tylne są praktycznie nieruszone,zardzewiałe w 50%. Podejrzewam że hamuje tylko przód.

Pytanie:czy to wina regulatora? Gdzie się znajduje? Jak działa,na ciśnienie w sprężynach powietrznych?

Nie mówię że nie ma odpowiedzi na forum,ale szukałem i nic nie znalazłem.Proszę o radę

Pozdro

Edytowane przez Mr.Lova

http://images.chomikuj.pl/button/Mr.Lova.gif


Na Chomiku mapy 2014,soft spolszczający MK2/3/4 mono-kolor,MK3 z polskimi znakami.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Większość siły hamowania i tak idzie na przód dlatego przednie się szybciej zużywają.

Skoro tarcze tylne masz zardzewiałe to strona leży po zapieczonych tłoczkach w zaciskach warto też przeczyścić prowadnicę zacisku.

Pytanie:czy to wina regulatora? Gdzie się znajduje? Jak działa,na ciśnienie w sprężynach powietrznych?

To nic nie ma wspólnego z hamulcami.Pompka nivo/kompresor znajduje się w bagażniku pod kołem zapasowym.

tutaj masz schemat.

http://img200.imageshack.us/img200/149/e39.png

01 Sprężyna pneumatyczna lewa 1 37121094613 $187.40

01 Sprężyna pneumatyczna prawa 1 37121094614 $187.40

Dla samochodów z

Podw. sport.+ obniż. zaw.+ regul. poz.

S227A=Tak

01 Sprężyna pneumatyczna lewa

01 Sprężyna pneumatyczna prawa

02 Śruba z podkładką M8X20

03 Podkładka zabezpieczająca B8

04 Przewód rurowy lewy

04 Przewód rurowy prawy

05 Zbiornik powietrza z przewodem lewy

05 Zbiornik powietrza z przewodem prawy

07 Śruba z podkładką M6X12-Z1

08 Zespół zasilania instalacji pneum.

09 Przekaźnik ze stykiem zwiernym

10 Nakrętka samozabezpieczająca M6-Z1

11 Drążek gwintowany

12 Sterownik inst. dopływu powietrza

13 Przewód instalacji lewy

13 Przewód instalacji prawy

14 Połączenie śrubowe

15 Czujnik poziomu.Dla samochodów z Światło ksenonowe

15 Czujnik poziomu

16 Bracket, level sensor

16 Uchwyt czujnika poziomu, prawy

17 Płytka gwintowana

18 Śruba z łbem walcowym

19 Nakrętka samozabezpieczająca

20 Łącznik regulatora

21 Zaczep

 

PS.Z mień tytuł tematu bo taki dziwny jest i opisz temat po ludzku,bo nie wiadomo o co chodzi.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Miałem problem z ręcznym, który jak wiadomo w E39 to jakies nieporozumienie (jedyne słuszne rozwiązanie to tłoczek z dźwigienką do linki, pomijając jakieś elektroghydrauliczne cuda), ale do tematu. Przy okazji wymiany szczęk, zauważyłem, że tłoczek wysuwał się tak jakby skokami, rozbebeszylem całość wyczyściłem, tłoczek papierkiem wodnym 3000, nowe ogringi i jest git. Do tego miedziany smar na prowadnice i jest jak 10 lat temu;-)
Opublikowano

Płyn wymieniałem rok temu przy okazji wymiany przednich tarcz,a jak już miałem pościągane koła to przesmarowałem smarem miedzianym prowadnice zacisków.Ale przyznaję się bez bicia:nie sprawdziłem jak chodzą tłoczki bo gumy zabezpieczające były ok;trochę leniwy jestem.Ale dzięki,będę wiedział na co zwrócić uwagę. Wymienię komplet łącznie ze szczękami bo ręczny też już nie teges.

CIHY525,w samochodach ze zwykłymi sprężynami jest regulator siły hamowania,w zależności od obciążenia(czyli w sumie położenia tylnej osi)rozdziela siłę hamowania na osie(to pewnie wiesz). Wydaje mi się że w autach ze sprężynami powietrznymi też coś takiego powinno być,z tym że czujnik musi inaczej funkcjonować bo położenie tylnej osi jest zawsze takie samo. Jeżdżę ciężarówką i tu działa to na zasadzie pomiaru ciśnienia w sprężynach:im większe ciśnienie tym ,wiadomo,większe obciążenie i większa siła hamowania na oś. Myślę że tu działa to na takiej same zasadzie bo chyba nie może być tak że załadujesz 300kg do bagażnika a hamulce będą działały tak jak na pusto.

Ale mogę się mylić :D

Pozdrawiam

http://images.chomikuj.pl/button/Mr.Lova.gif


Na Chomiku mapy 2014,soft spolszczający MK2/3/4 mono-kolor,MK3 z polskimi znakami.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wiem co to jest korektor siły hamowania.

Miałem nie przyjemność go poznać w Seacie Toledo-zaciął się i miałem hamulce tylko z przodu.

Na szczęście w E39 ani w sedanie,ani w touring-u nie ma nic takiego.Mamy po to różnego typu systemy elektroniczne.Jak nie wierzysz sprawdź sobie na OEM.

Dlatego nie znajdziesz go w swoim aucie.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
hmm... ciekawe co koledzy pisza. Z tego co wiem to kazde auto ma tak zwany czujnik obciazenia. Jak auto jest pusty to przednie hamulce przyjmuja na siebie wiekszosc sily hamowania. Jak jest obciazone to zwieksza sie sila hamowania na tylnych kolach. Czujnik dziala na zasadzie takiej, ze mierzy wysokosc zawieszenia, jesli ustali, ze auto nizej stoi, to to rozumie, ze zostalo obciazone i musi zwiekszyc skutecznosc tylnych hamulcow. Dlaczego slaba dzialaja? sprawdz, czy ci nie cieknie z pompy, poziom plyny, czy moze masz zapowietrzony uklad... ewentualnie tak jak kolega napisal, tloczki potrafia tez siadac i maja uscisk jak zgryz malego kociaka... latwo to sprawdzic... pozdrawiam
Opublikowano

alexandersalamin

Jak pisałem na wstępie ja mam sprężyny powietrzne i zawieszenie jest zawsze na takiej samej wysokości niezależnie od obciążenia.

Al zgodzę się z Tobą,jakiś regulator albo sposób regulacji powinien być. Pytanie:jak to działa?

pozdro

http://images.chomikuj.pl/button/Mr.Lova.gif


Na Chomiku mapy 2014,soft spolszczający MK2/3/4 mono-kolor,MK3 z polskimi znakami.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

langi_84 szukałem na real-oem,oringów do tyłu nie ma w spisie,jest tylko cały zacisk. Dopasowywałeś jakoś te oringi czy sprzedali Ci w serwisie? I jeszcze jedna sprawa:znalazłem w necie coś takiego http://www.autopartsway.com/PartDetails.cfm?W0133-1902209/WBR&a_aid=78baf74f&a_bid=6773b32f .

Cena,wiadomo,to raczej chiński "oryginał",zastanawiam się czy warto to zamówić,różnica w cenie jest kolosalna,odpadają pieszczoty papierem ściernym i masz wszystko nowe.Ciekawe jak będzie z jakością. Zamawiał ktoś coś z tego sklepu?

Pozdrawiam

http://images.chomikuj.pl/button/Mr.Lova.gif


Na Chomiku mapy 2014,soft spolszczający MK2/3/4 mono-kolor,MK3 z polskimi znakami.

Opublikowano
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-tyl-tloczek-bmw-e39-81-87-85-i2313413633.html

 

Jak robiłem i siebie to oringi wykorzystałem sam nie wiem z czego;-) 100% były z jakiejś maszyny rolniczej (prawdopodobnie ładowacz) mam trochę różnych gratów i udało się dopasować. Wydaje mi się, że ten co założyłem był lekko grubszy, ale narazie nic się nie dzieje.

 

 

a tryby od sieczkarni pasują do skrzyni biegów :D

kolego zbezcześciłeś firmę BMW :mad2:

Opublikowano
a tryby od sieczkarni pasują do skrzyni biegów

kolego zbezcześciłeś firmę BMW

 

Nie wiem, ale może do Twojej możemy coś wyrzeźbić;-)

 

A czy uważasz, że wszystkie części w naszych autach są produkcji BMW? Wiele elementów produkowanych przez różnych podwykonawców z różnych krajów.

A gdyby coś miało mi się przydać choćby ze szpadla ogrodowego to też bym wykorzystał;-)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Sprawa wyjasniona. Hamulce byly zapowietrzone :-(

Wymienialem wszystkie tarcze, klocki i okladziny. Nie bylo potrzeby wymieniac tloczkow (chociaz zestaw naprawczy mialem) bo byly ok. Przy okazji wymienialem plyn no i z plynem "wyciekalo" powietrze.Niewiele ale zawsze. Teraz hamulce dzialaja bez zarzutu. Musze jeszcze sciagnac kolo i odgiac blache bo ociera (lepiej bylo sprawdzic od razu) ale to juz pikus.

Temat do zamkniecia

http://images.chomikuj.pl/button/Mr.Lova.gif


Na Chomiku mapy 2014,soft spolszczający MK2/3/4 mono-kolor,MK3 z polskimi znakami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.