Skocz do zawartości

e39 523i benzyna+lpg 1997 sedan problem z odpaleniem


Kamil Jasinski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chcialbym sie zapytac rok temu wymienialem odme,i ciagle mam jeden problem tzn jak fura postoi z jeden dzien to jest problem z odpaleniem tzn za 1 razem nie zawsze zalapie za 2 odrazu, zauwazylem ze jak leje do paliwa dodatek zalecany do aut zasilanych lpg to tego problemu nie ma wogole i nie wiem co jest musze lac co jakis czas ten dodatek wy tez tak macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie ma sensu lać żadnych dodatków tylko lać porządne paliwo i mieć go sporo, a nie jeździć na oparach.

Ja w lato mam ok 30l w zimę pełny bak. Problemów nigdy żadnych nie miałem z żadnym autem z LPG, warunkiem jest pilnowanie paliwa.

Spróbuj też ok 30sek przed zgaszeniem silnika przełączyć na PB i rano sprawdź czy odpali normalnie czy nie. Możliwe też, że kończą Ci się wtryskiwacze i leją. To wszystko dział się po wymianie odmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paliwa zawsze miedzy 15-25 litrow leje 98 na statoilu,przed wymiana odmy bylo tak samo i gasilem na paliwie i nic to samo, i nawet nieraz przelaczam go na paliwo i daje po garach na maksa, :D jak jest cieply to pali na dotyk, ze 2 lata mam ten problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrobił tak. ( o ile to syf w baku) Jak zapali się rezerwa w trasie to przejedź jeszcze z 50km najlepiej z tym dodatkiem żeby wywaliło ten syf i zatankuj auto i sprawdź czy jest ok czy nie. Trudniejsza sprawa to wyciągnięcie baku i zlanie paliwa i wyczyszczenie jego. Paliwo nada się do kosiarki ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacze wiem ze poprzedni wlasciciel jezdzil na rezerwie non stop (moj kumpel) dopiero jak odkupilem basie od niego doprowadzilem ja do stanu czyli zatankowalem caly bak :D i ze 3 tysie wlozylem ale wiedzialem o tym taniej mi sprzedal furke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dziwny problem.Nie sądzę żeby to był jakiś syf, bo przecież obojętnie czy zbiornik jest prawie pusty czy pełny to i tak ciągnie z dna zbiornika.Do głowy przychodzi mi myśl, że może paliwo cofa się do zbiornika i za nim pompa poda i zanim dopłynie do celu to trochę czasu trwa i stąd to gorsze odpalanie (zapowietrza się).

Jak byś zamontował zaworek zwrotny na zasilaniu paliwem i zobaczył jaki będzie efekt.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ja bym tu stawiał na rozregulowaną instalację gazową. Adaptacja się pozmieniała.

JA żadnego dodatku nie dolewam ale w zasadzie nigdy nie mam mniej jak 30 litrów benzyny.

Może być tak , że wtryski od gazu ci puszczaja i masz pełno gazu w kolektorze. Trzeba b y sprawdzić ich szczelność.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To nie tak jak myślisz.

Zakręć gaz zaworem na butli.

Wypuść resztę gazu z układu < przy wtryskiwaczach>

I dopiero badaj czy pomogło.

To , że gasisz na benzynie nie oznacza , że w układzie gazowym nie masz gazu. Bo jest pod ciśnieniem i tylko wtryski są zamknięte. A jak któryś jest nieszczelny to gaz ucieka do kolektora.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyzio pytalem gazownika o tym co mowiles to powiedzial ze malo prawdopodobne gdyz gaz szybko zanika do filtra, kurde nie wiem gdzie jest ten zawor ktorym sie zakreca butle od gazu.Wczoraj wrocilem z trasy 1000km zrobilem i dzisiaj rano poszedlem odpalic i kurde z tym odpalaniem coraz gorzej dzisiaj za 3 razem odpalil, dzwonilem do gazownika i powiedzial ze wchodza 3 opcje .1 Musze klemy odpiac na noc i zrobic 200-300km na benzynie.2 opcja podlaczyc gaz pod kompa. 3 opcja wtryski od benzyny sa zawalone i czeka mnie czysczenie ukladu paliwowego.Co tym myslicie? Najgorsze to odpalanie jak furka postoi cala noc. Jak raz odpale to pozniej odpala normlanie.Powiedzcie mi koledzy co ile wymieniacie swiece ja mam nalatane 22 tys na gazie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja na gazie ostatnio zrobiłem na świecach grubo ponad 50 000. Zmieniłem tylko dlatego , że pomyślałem , że chyba powinienem profilaktycznie bo żadnych kłopotów nie było.

 

Gazownik proponuje ci reset kompa. To może zadziałać ale jeśli tak to oznacza , że masz kiepsko wyregulowany gaz i miesza ci w adaptacji sterownika. To jest możliwe. Zresztą już ci o tym wspominałem.

 

Zawór na butli w zasadzie nie musisz zakręcać a tylko wyłaczyć gaz i wypuścić resztkę gazu. Jeśli mawet na chwilę nie włączysz gazu to układ będzie pusty. Elektrozawory będą zamknięte.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie odswiezam temat, czy nie dokrecony plywak po stronie pasazera to znaczy powietrze dostawalo sie do baku ma wplyw na to ze fura mi ciezko odpalała?Klemy dzisiaj odlaczylem od akumulatora zobaczymy czy bedzie lepiej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plywak dokrecony powietzre sie nie dostaje do baku paliwa,odlaczylem klemy na noc i nic dalej to samo samochod ciezko pali po postoju okolo 8 godzin dzisiaj mam deszczowa pogode i po wyjsciu z pracy znowu ciezko palil i szybko ruszylem samochodem to kurde dusił sie dodawalem gazu to przez chwile zamulal a pozniej ruszyl z kopyta i tak przez okolo 1 minut jazdy.Cos sie dzieje i coraz bardziej to czuc szczegolnie w desczowa pogode.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie rece mi opadaja zauwazylem ze jak nie zagrzeje sie tak kolo 20 stopni to na benzynie dziwnie chodzi to znaczy dodaje gaz a on zamula a za chwile wyrywa do przodu no i ciezko pali na zimnym silniku.Bede musial chyba na kompa jechac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.