Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Stalo sie, zgubilem srube do odkrecania szpilek zabezpieczajacych kola przed kradzieza a mialem sie brac za odnawianie felg :mad2:

Mogl by ktos mi powiedziec czy sa jakies standardy dotyczace tych srub? Np E39 jeden rodzaj a E46 inny rodzaj?

Najbardziej odpowiadajace wydaja mi sie takie http://www.ebay.co.uk/itm/bmw-e36-set-locking-wheel-nuts-set-4-key-nut-genuine-bmw-parts-/330723446954?pt=UK_Cars_Parts_Vehicles_Wheels_tyres_Trim_Nuts_ET&hash=item4d00a750aa

Nie jestem jednak pewien na 100%

Opublikowano

To ciesz się że nie złapałeś gumy gdzieś w trasie, bo wtedy miał byś zonk. Uważam ze niema standardów na poszczególne modele ( sam do poprzedniej e34 wykręcałem na szrocie śruby zabezpieczające z e46) jedynie jest kilkanaście kombinacji nacięć freza na srubie zabezpieczajacej.

p.s.

Jedż na wulkanizację, na pewno tam ci odkręcą sruby zabezpieczajace.

Pozdrawiam

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
zaryzykuje i kupie te z linku bo wygladaja identycznie. Szkoda ze nie mozna dostac samego tego dinksa. Najchetniej bym jednak wywalil te sruby zabezpieczajace bo z nimi tylko problem.
Opublikowano
zaryzykuje i kupie te z linku bo wygladaja identycznie. Szkoda ze nie mozna dostac samego tego dinksa. Najchetniej bym jednak wywalil te sruby zabezpieczajace bo z nimi tylko problem.

cze

Z tego co kiedys mówił mi znajomy znający się na bmw,śrub zabezpieczających jest 17 albo 19 rodzai(miałem kiedyś problem,), wszystkie wyglądają prawie identycznie,zastanów się zanim kupisz. Najlepiej jedź do serwisu,tam ci dopasują,zamówią.

Pozdro

http://images.chomikuj.pl/button/Mr.Lova.gif


Na Chomiku mapy 2014,soft spolszczający MK2/3/4 mono-kolor,MK3 z polskimi znakami.

Opublikowano
Po omacku się nie da, za dużo rodzai, chyba, że kupisz wszystkie naraz. Postaraj się wykręcić jedną, jakoś pokombinuj. Na odwrocie jest wybity numer, z numerem do aso, około 30zł i masz drugą końcówkę.
Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
Opublikowano
Za czym kupować kolego dobra nasadka, przedłużka i duuży młot :D ja miałem kiedyś w golfie podobno nie do rozwalenia te śruby (górna półka) jednak nabiłem nasadkę na śruby i odkręciłem. Wydaje mi się, że ten patent najmniej Cię będzie kosztował. Powodzenia :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja zgubiłem kiedyś tzw.''złodziejkę''.W sklepie z częściami BMW kupiłem nową metodą prób i błędów (musisz podać numer złodziejki,ja mam nr.38).Po zakupie wypierdaczyłem owe śruby i założyłem zwykłe i mam święty spokój :cool2:
Opublikowano
Ja też kiedyś zgubiłem nasadke do śrub zabezpieczających, pojechałem do ASO, dopasowałem odpowiedni numer nasadki. Zamówiłem i na drugi dzień miałem. Cena 14,75zł. Do dziś pamiętam:)
Opublikowano
na wulkanizacji jak odkrecaja to dopierdzielaja te nakladki zabezpieczajace, kiedys w e36 mialem juz taka zdarta ze tez musialem jechc do aso zeby mi odkrecili, kupilem zwykle szpilki i problem z glowy
Opublikowano
na wulkanizacji jak odkrecaja to dopierdzielaja te nakladki zabezpieczajace, kiedys w e36 mialem juz taka zdarta ze tez musialem jechc do aso zeby mi odkrecili, kupilem zwykle szpilki i problem z glowy

 

Widziałem jak na wulkanizacji dokręcają i odkręcają nakładając "złodziejkę" na pneumat i do przodu :duh:

Opublikowano
na wulkanizacji jak odkrecaja to dopierdzielaja te nakladki zabezpieczajace, kiedys w e36 mialem juz taka zdarta ze tez musialem jechc do aso zeby mi odkrecili, kupilem zwykle szpilki i problem z glowy

 

Widziałem jak na wulkanizacji dokręcają i odkręcają nakładając "złodziejkę" na pneumat i do przodu :duh:

 

Podobno powinno dokręcać się z momentem obrotowym ok. 115nm, wtedy nie grozi uszkodzeniem złodziejki oraz gwintu.

Opublikowano
Ja dokręcam swoje na 130 Nm i dobrze jest.Anty złodzejek nie mam.

 

Ja mam u siebie antywłamaniówki. U brata w passacie próbowali już ukraść felgii. Ucieki, bo mieli problem z odkręceniem śrub. Może nie jest to super zabezpieczenie, ale na pewno nie ułatwia kradzieży ;)

Opublikowano

Dzieki za podpowiedzi. Zamowilem w serwisie za 1.23£ wiec grosze (na wszelki wypadek zamowilem dwie)

Co do dokrecania srub kluczem pneumatycznym to nie wiem czy to tak zle skoro ja zawsze dokrecam po pneumatycznym sam i zawsze wydaja mi sie sruby nie dokrecone. Kilka lat temu skarzylem warsztat ktory oddal mi samochod z kolami dokreconymi tylko pneumatycznym, po czym w czasie jazdy odpadlo mi kolo (na szczescie bylo to tylne wiec zyje) Sad uznal wine warsztatu ktory powinien dokrecic sruby kluczem dynamometrycznym a nie pneumatycznym (ktory wg specyfikacji technicznej nie mial na tyle duzego momentu zeby poprawnie dokrecic kola).

Opublikowano
Dzieki za podpowiedzi. Zamowilem w serwisie za 1.23£ wiec grosze (na wszelki wypadek zamowilem dwie)

Co do dokrecania srub kluczem pneumatycznym to nie wiem czy to tak zle skoro ja zawsze dokrecam po pneumatycznym sam i zawsze wydaja mi sie sruby nie dokrecone. Kilka lat temu skarzylem warsztat ktory oddal mi samochod z kolami dokreconymi tylko pneumatycznym, po czym w czasie jazdy odpadlo mi kolo (na szczescie bylo to tylne wiec zyje) Sad uznal wine warsztatu ktory powinien dokrecic sruby kluczem dynamometrycznym a nie pneumatycznym (ktory wg specyfikacji technicznej nie mial na tyle duzego momentu zeby poprawnie dokrecic kola).

 

Masakra.... Dobrze, że nic się nikomu nie stało, a jak wyszedł z tego samochód?

Opublikowano

Na szczescie nic sie nikomu nie stalo, Chwile wczesniej gonilem 150km/h po autostradzie. Kolo odpadlo tuz po zjezdzie z autustrady.

Samochod jednak ucierpial, tarcza do wymiany, sruby zdarty gwint, piasta rowniez ucierpiala.

Pojechalem do ww warsztatu z zadaniem zwrotu kosztow, a oni na to ze moga przegwintowac piaste i zalozyc grubsze szpilki na moj koszt. Nie zgodzilem sie na to mowiac im ze maja trzy dni na naprawienie powstalych szkod, jesli nie to sprawe kieruje do sadu.

Oczywiscie sprawe olali. Wiec zalozylem sprawe do sadu. Usilowali tlumaczyc sie ze sam zmienialem kolo po wizycie w warsztacie. Na moje szczescie moi pasazerowie jechali ze mna od samego warsztatu to odpadniecia kola i mogli poswiadczyc ze nie zmienialem kola.

Za namowa kuzyna ktory studiowal wtedy na politechnice kierunek zwiazany z budowa samochodow, wynajalem rzeczoznawce z PZMot.

Sprawe wygralem a sad nakazal zwrocic warsztatowi koszty naprawy samochodu, koszty sadowe, koszty rzeczoznawcy oraz odszkodowanie, lacznie na kwote 12500zl.

Nigdy wiecej nie bylem klientem tego warsztatu.

Od wtedy zawsze sam dokrecam kola w swoim aucie.

Opublikowano
Na szczescie nic sie nikomu nie stalo, Chwile wczesniej gonilem 150km/h po autostradzie. Kolo odpadlo tuz po zjezdzie z autustrady.

Samochod jednak ucierpial, tarcza do wymiany, sruby zdarty gwint, piasta rowniez ucierpiala.

Pojechalem do ww warsztatu z zadaniem zwrotu kosztow, a oni na to ze moga przegwintowac piaste i zalozyc grubsze szpilki na moj koszt. Nie zgodzilem sie na to mowiac im ze maja trzy dni na naprawienie powstalych szkod, jesli nie to sprawe kieruje do sadu.

Oczywiscie sprawe olali. Wiec zalozylem sprawe do sadu. Usilowali tlumaczyc sie ze sam zmienialem kolo po wizycie w warsztacie. Na moje szczescie moi pasazerowie jechali ze mna od samego warsztatu to odpadniecia kola i mogli poswiadczyc ze nie zmienialem kola.

Za namowa kuzyna ktory studiowal wtedy na politechnice kierunek zwiazany z budowa samochodow, wynajalem rzeczoznawce z PZMot.

Sprawe wygralem a sad nakazal zwrocic warsztatowi koszty naprawy samochodu, koszty sadowe, koszty rzeczoznawcy oraz odszkodowanie, lacznie na kwote 12500zl.

Nigdy wiecej nie bylem klientem tego warsztatu.

Od wtedy zawsze sam dokrecam kola w swoim aucie.

 

Ja mam wulkanizacje 2 domy dalej. Gadałem z właścicielem i stwierdził, że dokręca koła z odpowiednią ilością nm (rzekomo 115-120nm sprawdzoną). Dobrze, że wynająłeś rzeczoznawcę z PZMot'u, mój kuzyn również walczył z jakimś warsztatem i też niezależny rzeczoznawca pomógł mu wygrać sprawę...

Opublikowano

Kazdy klucz pneumatyczny ma zalaczona specyfikacje lub jak tez opis techniczny a w nim jest napisany maksymalny moment z jakim mozna dokrecic sruby. Rzeczoznawca ktorego wynajmowalem, powiedzial mi ze ponad 90% uzywanych przez zaklady wulkanizacyjne kluczy nie osiaga momentu potrzebnego do dokrecenia kola, a poza tym zaden z tych kluczy nie ma ustawianego momentu z jakim chcesz dokrecic srube.

Prawidlowo powinni po uzyciu klucza pneumatycznego, dokrecic kola kluczem dynamometrycznym z momentem dla danego samochodu.

Opublikowano
Kazdy klucz pneumatyczny ma zalaczona specyfikacje lub jak tez opis techniczny a w nim jest napisany maksymalny moment z jakim mozna dokrecic sruby. Rzeczoznawca ktorego wynajmowalem, powiedzial mi ze ponad 90% uzywanych przez zaklady wulkanizacyjne kluczy nie osiaga momentu potrzebnego do dokrecenia kola, a poza tym zaden z tych kluczy nie ma ustawianego momentu z jakim chcesz dokrecic srube.

Prawidlowo powinni po uzyciu klucza pneumatycznego, dokrecic kola kluczem dynamometrycznym z momentem dla danego samochodu.

 

Muszę zapytać się z jakim momentem należy dokręcić śruby w e39 i czy mogą sprawdzić kluczem dynamometrycznym

Opublikowano
czytając post sam zamówię sobie drugą końcówkę do odkręcania :) w poprzedniej e36 wyrobiła mi sie i nie moglem zmienic na zimówki kół i wziąłem taką duzą końcówkę klucza gwiazdkę i nabilem w srodem i poszlo :)
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Do kolegi tommyarbi

Ktory napisal do mnie na priv, niestety nie moge mu odpisac na priv wiec pisze tutaj.

Nowa srube kupilem w salonie bmw. Poprostu jedz do pierwszego lepszego salonu, powiedz ze zgtubiles swoja srube. Pracownik salonu przyniesie zestaw srub i dopasuje do twojej.

Co do mojej starej to sie znalazla. Corka ktora zawsze chce mi pomagac jak cos robie przy aucie poprostu zamknela ja dekielkiem od felgi. Pewnego dnia, podczas odkrecania kola odkrylem ze stara sruba siedzi sobie w szpilce w jednym z kol. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.