Skocz do zawartości

[E34] Tuleje tylnej belki - wymiana (kto da rady?)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie/Panie

Jako, że przyszedł czas na wymiane tulejek w tylnej belce mojej bordowej E34 sedan.

Zakupiłem lemforderki sztuk 2.

Od razu uprzedzam, że przeczytałem chyba wszystkie a na pewno większość opisów wymiany, które są w internecie. Niestety częśc ludzi opisuje jako niewykonalne we własnym zakresie, część opisuje jako wykonalne nawet w "akceptowalnym" czasie niecałej dniówki. Niedługo będę się za to zabierał. Nie mam żadnego profesjonalnego ściągacza.

Planuję wyciągnąć tuleje raczej na zasadzie "gwałtu" czyli młotek/wiertarka/piłka. Bardziej martwi mnie (nie wiem czy słusznie) instalacja nowych tulejek na swoje miejsce.

Wyczytałem, że nie wolno smarować tulejek - ale zaś z drugiej strony lekko przesmarować czymś by wypadało bo patrząc na to jak tuleja jest zbudowana jak i jej twardość stwierdzam, ze spora szansa ze bez posmarowania - może w ogóle nie wejść.

Czy jest szansa wciśnięcia tulejki mając do dyspozycji podnośnik (korzystać tylko z ciężaru samochodu).

Potrzebuje kilku aktualnych porad (sprawdzonych patentów) od Was - czyli od osób, które same z sukcesem (lub też nie) wymieniły te silentblocki.

Z góry dziękuję.

 

Moim BMW jeżdze 6 lat, chciałbym pojeździć kolejne 6 ;D wiec wymiana wiadomo dla siebie!

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Jak chcesz smarować to wazelina. Z lewarkiem będziesz miał problem bo musi tuleja iść równo . Ją użyłem 2 dużych podkładek i długi gwintowany pręt 12 bo 10 pękł dodam że wciskałem na sucho . Zajęło mi to wszystko około 4 do 5 godzin . Belkę miałem lekko opuszczona po odłączeniu linek ręcznego i przewodów hamulcowych ( warto mieć na nie jakieś zaciski ją miałem 2 klucze francuskie ) . A tuleja wyciągałem młotek przecinak i moment wyszły bo był alumin .

Mam nadzieję że coś pomogło . Jakby co pytaj

Opublikowano

Jak masz kanał to poradzisz sobie bez problemu, robiłem tą operację z 1.5roku temu i poszło bez kłopotów.

Odkręcasz śruby mocujące odciągasz sobie belkę, tak aby dało się piłką przeciąć tuleje. Ja podkładałem sobie klucz nasadowy. Po przecięciu tuleja praktycznie sama wychodzi, przy montaży psikałem delikatnie czymś, ale dosłownie ciut. A tuleje wciskałem podnośnikiem.

Opublikowano
Mi się nie chciało piłować
5minut roboty, a po co
Belkę miałem lekko opuszczona po odłączeniu linek ręcznego i przewodów hamulcowych
przy tym sporo czasu się marnuje, chyba że ktoś przy okazji chce sobie płyn hamulcowy wymienić, czy też ręczny opanować.
Opublikowano

Niewiem czy u mnie były dorabiane przewody czy tak mają ale są tak krótkie że bym nawet belki że bym belki nawet ze śrub nie zdjął a żeby z młotkiem podejść to też trzeba miejsca a linki odkręcałem przy ręcznym to długo nie zajęło ale ile lepsze dojście a płynu hamulcowego dolałem tyle co nic bo miałem klucze zaciśnięte na przewodach .

5 minut piłowania czym ? Bo raczej nie brzeszczotem a wyżynarkę nie wszyscy maja .

Każdy sobie radzi jak może :D

Opublikowano
Jak masz kanał to poradzisz sobie bez problemu, robiłem tą operację z 1.5roku temu i poszło bez kłopotów.

Odkręcasz śruby mocujące odciągasz sobie belkę, tak aby dało się piłką przeciąć tuleje. Ja podkładałem sobie klucz nasadowy. Po przecięciu tuleja praktycznie sama wychodzi, przy montaży psikałem delikatnie czymś, ale dosłownie ciut. A tuleje wciskałem podnośnikiem.

 

Mam do dyspozycji kanał najazdowy.... oraz podnośnik typu żaba 2T

Coś jak w linku na dole postu.

Czy takim podnośnikiem dam rade wcisnąć tuleje?

Czym smarować? na pewno nie olejem, wazeliną techniczną? WD? smary miedziane? towot? mydło? szampon? może jakiś krem kosmetyczny?

 

 

http://images.okazje.info.pl/p/dom-i-ogrod/6465/bass-polska-podnosnik-zaba-2-25t.jpg

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Haaaaa.

Jestem "w trakcie" wymiany (lewej tulei)

O ile z "wyrwaniem" jej nie było aż takiego problemu (rozwiercenie środka, przepiłowanie aluminium na bokach) - można powiedzieć, że poszło gładko.

Natomiast WKŁADANIE tulei to totalna masakra (i nie zakończona sukcesem!) ;/

 

- po wyciągnięciu gniazdo jest idealnie gładkie (nie było potrzeby równania papierem ściernym)

- użyłem TROSZKĘ wazeliny technicznej (teraz myslem, że mogłem użyć jej 10x więcej wtedy być może udałoby się wcisnąć tuleje).

- do 1/4 poszło ręką, do ponad połowy poszło żabą (później dzwiagło auto do góry na niewsadzonej tulejce) bez większych problemów, reszta "urządzeniem" zrobionym: 1 płaskownik u góry, drugi na dole, przez środek śruba i na górze nakrętka - i kręcenie. Zostało około 1,5 cm tuleji i nie chce drgnąć! (jedna śruba złamana, druga - zjechany gwint, oczywiście pogięty klucz etc). Skręciłem z myślą, że jak troche pojeżdze to jest szansa na to, że tuleja sama osiądzie.

 

I teraz pytanie do Was. Co dalej? Na wyciągnięcie tej prawiewsadzonej tulejki nie ma co liczyć ani drgnie w jedną ani w drugą strone. (gdy będę robił drugą stronę ukąpie całą tuleje w wazelinie) Pytanie jak docisnąć tą zaczętą?

 

Gdyby u mnie szło jak tym chłopakom z filmu to wymiana tulejki trwałaby max pol godziny!

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
I tu pisałem o gwincie 12 mm bo 10 mi pękło . To jest lepsze od lewarka bo tuleja idzie prosto . Tuleja sama nie wskoczy na swoje miejsce , predzej ją zniszczy więc musisz ją poprawić może bez demontażu 2 żaby po przeciwnych stronach tulei i francuz żeby im pomoc . Polak potrafi
Opublikowano

ja dorobiłem do tego przyrząd zwykła S355J2 nie wytrzymywała dlatego użyte 27MCB5-2 mod i obróbka cieplna na 10.9

 

ja to robiłem wg instrukcji z niemieckiego forum z wyjęciem tylnej kanapy i wybiciem szpilek do góry, przyrząd posłużył, do wyjęcia i wciśnięcia tulei, jako lubrykant poszedł ludwik, możne się wydawać ze nie będzie dużych naprężeń ale jednak sa............ i ten element w kształcie U musi być solidny

 

http://img21.imageshack.us/img21/2405/img2846lr.jpg

By krilqn at 2012-03-30

 

http://img3.imageshack.us/img3/7139/img2849bk.jpg

By krilqn at 2012-03-30

 

http://img851.imageshack.us/img851/371/img2851u.jpg

By krilqn at 2012-03-30

Opublikowano

POSZLO!.

Heh. Wstyd się przyznać no ale.... człowiek uczy się na błędach. Wcześniej tuleja nie szła ponieważ... na góre położyłem płaskownik na równo z gniazdem belki a przecież tuleja WYSTAJE. Nie jest więc dziwnym, że "nie szła" do góry jeśli była blokowana przez płaskownik. Postawiłem go 1,5cm wyżej na kawałeczkach blachy i poszło bez problemów!.

Druga tuleja to "czysta przyjemność" troszkę wazeliny technicznej i .....

Podsumowująć: myślę, że obecnie ze zdobytym doświadczeniem wymiana tulejek to pewnie max 2 godziny - a mając do dyspozycji porządny ściągacz (np. taki jak kolega u góry w poscie) myślę, że po 30m na strone jest realne bez problemów.

Wszystkim dziękuje za pomoc. A ja cieszę się nowymi tulejami. Dodam, że u mnie występowały "stuki" tylko przy przełączaniu biegów (automat) czasami przy dohamowywaniu. Samo prowadzenie, dziury, nierówności - idealnie. Na stacji diagnostycznej elegancko było widać jak na szarpakach belka skacze (tuleje miały już pozrywane środki).

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

  • 1 rok później...
Opublikowano
No to budujące. Zbieram się do wymiany tych tulei już ze 2 lata ... :) ... ale po lekturze tego wątku, mając do dyspozycji kanał i sporo narzędzi, wyspawam sobie chyba ściągacze i porwę się na tą wymianę.
Opublikowano
Ja u siebie wymieniałem bez kanału auto na kobyłki i jazda.Na początku wcisnąłem trochę lewarkiem a do końca ściągaczem do piast.Ramiona ściągacza zaczepiłem o belkę a pomiędzy tuleję a śrubę ściągacza wsadziłem porządny metalowy krążek i poszło bez problemów nawet nie musiałem wybijać szpilek.
Opublikowano
Kolego powiedz mi coś więcej na temat tego poliuretanu. Jest duża różnica w jeździe? Jest bardziej twardo czy jak? Z tego co czytałem jest to dużo bardziej trwałe rozwiązanie ale nie chcę stracić na komforcie.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

  • 1 rok później...
Opublikowano

Wiem, że ostatni post był dawno temu ale mam pytanie. Na realoem pokazana jest podkładka {7} której u mnie nie było z żadnej strony, a właśnie na realoem jest pokazana (tyle, że bez numeru, wymiarów ani niczego wiec nawet nie wiem jaką kupić). Czy może mi ktoś powiedzieć czy podkładka powinna być, jeżeli tak to jaka i czym grozi jazda bez niej.

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=HJ61&mospid=47393&btnr=33_0219&hg=33&fg=30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wymieniałem u siebie tuleje to też nie było tam żadnych podkładek.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.