Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
u mnie w 328i w automacie na eco pro generalnie 9-10 w miescie jazda srednio plynna.

Na trasie w eco pro kolo 7.

 

 

swietny wynik tylko jakie predkosci miales na liczniku bo u na w PL to strasznie odbiega od normy 50 czy 140 KM/H

 

Na trasie przewaznie jezdze 140 km/h stwierdzilem ze poza jazda z krk w kierunki niemiec nie ma sensu szybciej bo jadac 180 km/h doganiaja mnie przy bramkach Ci co jada po 140...

W miescie to 50-80 max.

  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:) tez uwazam iz na A4 nie ma co jedzic szybko jest duzo aut i wariatow 150-160km/h na tempomacie i spokojnie gne do zachodu kiedys jechalem z predkoscia 160-200km/h i tylko zwalnianie i przyspieszanie
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

To i ja sie dorzuce-

miałem 2 szt E9*

E90 320d i

E92 335i

z obydwu byłem bardzo zadowolony

Miesiąc temu przejechalem sie F30 328i wiem ze różnica miedzy tymi autami jest jak kiedyś gdy przesiadlem sie z e46 na e90

Ja do e9* już nie wrócę, kupiłem F30 328i

Co mi sie podoba- 8 biegowy aut, przełącznik stylu jazdy.

Do 100km/h faktycznie nie słychać silnika, pózniej od 160km/h szum wiatru zaglusza silnik wic także go nie słychać...

W dalszej perspektywie pomyśle nad jakimś Remusem.

Opublikowano
:) tez uwazam iz na A4 nie ma co jedzic szybko jest duzo aut i wariatow 150-160km/h na tempomacie i spokojnie gne do zachodu kiedys jechalem z predkoscia 160-200km/h i tylko zwalnianie i przyspieszanie

 

Coś w tym jest. Tydzień temu wracałem z Monachium - jadąc przez niemcy, nikt mi przez 700km nie zajechał drogi, jak tylko wjechałem do Polski to notorycznie hamowanie z 200km/h do 100km/h oczywiscie na klaksonie i długich światłach. W Polsce nie ma nawyku patrzenia w lusterka, własciwie to mam wrazenie ze 70% ludzi wogole nie spogląda nigdy.

 

Przekłada sie to na statystyki zgonów motocyklistów...

 

 

Cod do topicu. Nie ma co ukrywać F30 to nowa jakość, przepaść technologiczna. E90 nawet po LCI ma gałke zmiany biegów automatu rodem z końcówki XX wieku

Hmmmm
Opublikowano

, dla mnie szczelina w E90 jest OK: ładuje kluczyk i nie ma problemu gdzie go „włożyć”, jadąc F30 przeważnie kluczyk ląduje w „miejscu na kubki” gdzie się „tłucze” i nie ładuje…

pozdr.

 

Ja mam kluczyk cały czas w kieszeni...

Pewnie tylko trzeba zmienić przyzwyczajenia. Ja z kluczem od auta mam pęk innych więc „w kieszeni” nie wygodnie. Niemiec, z którym jeżdżę używa podobnie, też ma pęk, który ląduje w „kubku”.

Pozdr.

 

Ja nie lubię wypchanych kieszeni, dlatego kluczyk noszę na smyczy na szyi.

 

 

Czy możecie w końcu wrócić do tematu???? Pozwólcie, że przypomnę: e90 vs. f30 !!!

Fenomenalnie sprawuje sie osmiobiegowy automat. W aucie jest cicho. Niestety nie jeździłem dotąd dieslem w f30 więc nie wiem na ile to zasługa silnika benzynowego. Pod maska widać spore oszedności na wygluszeniu.

 

 

Automat - zgoda. Wygłuszenie - porażka. Do 140 km/h jest OK, ale powyżej, niestety huczy wiatr. Wkrótce czeka mnie podróż 2800km którą zamierzam pokonać z Vmax 140-150km/h. Wcześniej jechałem tą trasą 180-200km/h i skończyłem z bólem głowy.

17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Opublikowano

F10 sie idealnie nadaje na dłuuugie trasy. Bylem objazdowo przez 10 dni Niemcy, Szwajcaria, Włochy itd. 3700 km z predkością 160-220 km/h

 

Pełen luzik, no stress. "Małe" auta typu seria 1-3 zawsze bedą meczyły na długie trasy z dużą predkością

Hmmmm
Opublikowano
F10 sie idealnie nadaje na dłuuugie trasy. Bylem objazdowo przez 10 dni Niemcy, Szwajcaria, Włochy itd. 3700 km z predkością 160-220 km/h

Pełen luzik, no stress. "Małe" auta typu seria 1-3 zawsze bedą meczyły na długie trasy z dużą predkością

 

Tylko że ja później 95% czasu spędzę w wwie :twisted: a to żywioł F30. :D

17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Opublikowano

 

E90 nawet po LCI ma gałke zmiany biegów automatu rodem z końcówki XX wieku

 

 

Ta gałka w E90 wygląda zdecydowanie gorzej, mniej nowocześnie, ale "feeling" z użycia jest wg mnie lepszy. To subiektywne odczucie, ale tej "starej" można używać szybciej. Jej położenie wyczuwa się bezwzrokowo. Tę nową odbieram jako zbyt "delikatną". Porównuję tę z E90 do tej z E60 LCI. Nie wiem, czy tak samo działa ta w F30.

 

Oczywiście to pierdoła i odczucie bardzo subiektywne, a wspomniałem o tym tylko dlatego, że thestructor wywołał temat.

Opublikowano
Przez Schweiz na pewno nie jechałes 160-220 km/h ;)

Faktycznie F10 lepsza w trasy, ale w mieście już niekoniecznie.

 

No faktycznie Austrie i Szwajcarie troche sie bałęm ;-)

 

PS.Co do lewarka zmiany biegów, ja mam wersje "sport" i jestem efektem estetycznym miło zaskoczony, ale jak ktoś lubi te stare duże wajchy jak przepustnice od boinga to jego sprawa

Hmmmm
Opublikowano
ostatnio w ASO wyjaśnili mi że w serii 1 i 3 specjalnie jest głośniej bo to samochody dla innej grupy klinetów niż wyższe serie :mrgreen: czytaj młodych !
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

A czy ktoś już się orientuje jak wychodzi porównanie zawieszenia pod względem skomplikowania i komfortu miedzy serią E a F?

Sprzedałem z ciężkim sercem e90 i znowu zaczyna sie długie szukanie dobrego egzemplarza i zbieranie info na temat eksploatacji..

Edytowane przez Sincere
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Różnica konstrukcyjna jest taka, że w e90 jest zawieszenie aluminiowe a w f30 stalowe. Być może pozornie bmw wykonało krok w tył, ale może być i tak, że nowe zawieszenie stalowa z uwagi np. na przestrzenną konstrukcję profili nie jest cięższe. Choć przy wykorzystaniu runflatów, które są cieższe, powszechnym stosowaniu elektroniki do kontroli zawieszenia bmw zaprzestało walki o jak najlepszy stosunek masy nie resorowanej do resorowanej.
Opublikowano
e90 jest zawieszenie aluminiowe a w f30 stalowe.
o! To pierwszy plus.. Ciekaw jestem jak sprawdzi sie zastosowany downsizing: ponad 200km z dwu litrowego benzyniaka. Jak awaryjną będzie to jednostka opinie pokażą.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Hop hop,

 

Może takich już tematów kilka było, ale nie mogłem się powstrzymać ;) No bo stało się, dziś właśnie E90 320d z 2005r w manualu bez idrive przechodzi na emeryturę, zastąpiona F30 320dA modernline z końca 2012. Wrażenia na szybko:

 

plusy

+ 8-stopniowa skrzynia działa super, biegi zmienia prawie niezauważalnie. Auto wydaje się chyba dzięki temu znaacznie mniej ociężałe, bo między silnikami 163km a 184km jakiejś mega różnicy nie ma chyba

+ rozszerzone zegary - bardzo fajna sprawa. prawie nie trzeba patrzeć w nawigację.

+ w trybie sport prowadzi się super, znacznie pewniej, przyklejone do drogi. Pewnie nie bez znaczenia fakt że miałem 16" a teraz 17" i runflaty.

+ adaptacyjne xenony, też super sprawa, na autostradzie oświetlają prawą część drogi, nie oślepiając samochodów na przeciwnym pasie, do tego doświetlanie zakrętów, automatyczne ściemnianie na incoming traffic, no o wiele przyjemniej i pewniej jeździ się w nocy

+ cruise control z funkcją hamowania, o wieeele lepiej się na tym jedzie niż na zwykłym w E90

 

no to teraz minusy:

- cholernie głośno! nie wiem na ile kwestia runflatów a na ile marnego wyciszenia, mam wrażenie, że raczej od asfaltu szum niż od wiatru. komuś udało się coś z tym zrobić?

- za każdym razem trzeba wyłączać auto start/stop, ale chyba można go wykodować

- zegary w modernline zajeżdżają dacią :) mają kawowe tło

- żarówki w kierunkach, przecież już w E90LCI były ledy.. dwa kroki wprzód, krok w tył? ;)

 

pozdro,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Różnica w dynamice i ekonomice miedzy 163km a 184km jest ogromna...
Opublikowano
Mhm, różnica w zachowaniu 520d i 320d z tym samym silnikiem 184 również. 520d jeździła tak jak się spodziewałem mniej więcej, 320d znacznie zaskoczyła na plus. Szkoda, że wrażenia akustyczne jak w Tu-134. :duh:
Opublikowano

 

 

 

Automat - zgoda. Wygłuszenie - porażka. Do 140 km/h jest OK, ale powyżej, niestety huczy wiatr. Wkrótce czeka mnie podróż 2800km którą zamierzam pokonać z Vmax 140-150km/h. Wcześniej jechałem tą trasą 180-200km/h i skończyłem z bólem głowy.

 

Nie obraź się ale może to już kwestia problemów z głową albo wieku...

ja regularnie moją f320d po lifcie jeźdzę takimi prędkościami i jakoś nic mnie nie boli. Hałas wcale nie jest znaczący i ne jest też dużo głośniej niż w f10.

Opublikowano
Hm, a jakie masz opony? Nie wiem jakie dają do poliftowych, ale Pirelli P7 robią serio niezły huk. Możliwe, że są też różnice w wygłuszeniu prelifta i polifta.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie to może i ja dorzucę parę groszy od siebie w temacie porównań bo niedawno z bardzo lubianych e90 przesiadłem się do f30 328i sedan 2012r. Miałem 3 szt e90 : 330i '05, 330d '07, 318 d '12. Według mnie F30 sprawia wrażenie klasy wyższej w porównaniu do e90 (stylistyka ,wymiary, wykończenie wnętrza , wyposażenie etc.) Trójka ewidentnie zyskała na prestiżu .

Sporo było tu na temat głośności silnika w 328i . Owszem kultura pracy nie jest atutem tej jednostki ale generalnie w środku auta jest cicho jak na mój i nie tylko mój gust.

Kilka razy na pustej autostradzie na chwilę przycisnąłem do 250 kmh(skrzynia manualna, felgi 18 + runflaty) i nie pamiętam abym jakoś się irytował głośną pracą silnika ale może byłem tak skoncentrowany na prowadzeniu auta ,że nic więcej się nie liczyło. Ktoś tu sugerował in minus dla 328i jakieś niewiarygodne hałasy przy dalekich podróżach z maksymalną prędkością i 4 osobami.

Generalnie nie ogarniam o co kaman w takiej koncepcji i zarzutach względem f30. Kto i gdzie w taki sposób w ogóle eksploatuje samochód ? Abstrakcja . Poza tym nie zapominajmy to nie jest w końcu model 7 czy np. Audi A8 żeby mieć aż takie oczekiwania względem wyciszenia.

 

Padały też zarzuty o zbyt lekki układ kierowniczy względem tego do czego przyzwyczailiśmy się w e90 , owszem na samym początku też tak miałem ale jak przełączyłem na funkcje sport to od razu kierownica ciężej chodzi. W ogóle bardzo fajny i nowoczesny patent z tą 3 stopniową opcją ustawień charakterystyki auta. W trybie sport z adaptacyjnym zawieszeniem M + sportowym układem kierowniczym i silnikiem który reaguje błyskawicznie na nawet delikatne wcisnięcie gazu jest duży banan na twarzy :D

Mam wrażenie ,że to 328i w trybie sport lepiej przyspiesza w całym zakresie obrotów i obojętnie na którym biegu od 330i które miałem (jedynie kulturą pracy silnika zdecydowanie przegrywa z rzędową 6) za to spalaniem bije ją na głowę. Miasto przy normalnej srednio dynamicznej jeździe w granicach 11 l przy 15-16 l 330i)

 

Co prawda nie mam w mojej modern line Navi ale i tak jest sporo fajnych bajerów jak np. bardzo miły dla oka pakiet light który w nocy robi wewnątrz auta fajny nastrój dyskretnym oświetleniem punktowym. Tempomat z funkcją hamowania tez swietna sprawa . Podgrzewana kierownica , znakomite skrętne xenony z doświetlaniem zakrętów , super jakość dzwięku harman /kardon logic7 itd

Za to niespecjalnie podoba mi się beżowe tło zegarów i coś co mnie chyba najbardziej irytuje to fakt ,że nie mam czujników parkowania chociaż z tyłu co uważam za totalne nieporozumienie w aucie tej klasy(powinno być w standardzie!)

To tyle na razie ode mnie .

Z pozdrowieniami

Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.