Skocz do zawartości

e46 330Ci ktoś wymieniał tę uszczelke? - wymieniona


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Planuje wymianę uszczelki '6' z diagramu http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BN51&mospid=47620&btnr=11_2201&hg=11&fg=30

Ktoś to już robił, jakieś przeszkody po drodze, DIY ;)

Próbowałem szukać czegoś w necie ale nie bardzo mam pomysł czego szukać, jak to nazwać. :?

 

Pozdro.

Edytowane przez BaX
Opublikowano

Nie ma jakiś większych problemów z wymiana. Zaczynasz od ściągniecia paska, następnie alternator wykręcasz, powinien byc razem z rolką mimosrodowa przykręcony u góry i śrubą z nakrętką u dolu. Odkrecasz sruby którymi przykrecona jest pompa wspomagania, podstawa jest przykręcona szescioma srubami do bloku, żeby ją wyciagnąć nie musisz jej rozbierac z podzespołów. Mi nawet się udało odkrecic bez ściągania wiatraka. Odpinasz jeszcze wtyk od czyjnika oleju i odkrecasz przewód olejowy od wanosa. Przed odkreceniem podstawy popusc filtr oleju żeby olej zszedł do silnika.

Ja wymontowałem najpierw filtr powietrza i kanał dolotowy alternatora, dobrze jest jeszcze sciągnać kanał ssący gumowy, będzie więcej miejsca.

Opublikowano
Witam.

 

Planuje wymianę uszczelki '6' z diagramu http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BN51&mospid=47620&btnr=11_2201&hg=11&fg=30

Ktoś to już robił, jakieś przeszkody po drodze, DIY ;)

Próbowałem szukać czegoś w necie ale nie bardzo mam pomysł czego szukać, jak to nazwać. :?

 

Pozdro.

 

Prosim:

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=422843 - Tu masz fotki i tekst.

 

A tu filmik:

 

Warto przy okazji wymienic separator, bo dobry dostęp sie robi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

bastaz: dzięki, dzięki :cool2: będzie co analizować przez weekend.

 

Trochę rozkręcania jest widzę, za cholerę nie widzi mi się ruszanie chłodnicy, najwyżej wentylator bo u mnie jest elektryczny.

Opublikowano
, za cholerę nie widzi mi się ruszanie chłodnicy, najwyżej wentylator bo u mnie jest elektryczny.

 

A po co chłodnicę chcesz ściągać? Nie ma takiej potrzeby.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo się zasugerowałem zdjęciami i rozłączaniem węża górnego. Na filmiku faktycznie chłodnicy nie ruszają.
Opublikowano
bastaz: dzięki, dzięki :cool2: będzie co analizować przez weekend.

 

Trochę rozkręcania jest widzę, za cholerę nie widzi mi się ruszanie chłodnicy, najwyżej wentylator bo u mnie jest elektryczny.

 

Sam wentylatorek odkrecasz. Tak z ciekawosci, to z ktorego roku i miesiaca masz auto?

 

Aha, robiac to warto sprawdzic stan rolek od paskow. Moje juz troche szumiały, a ze mialem napinacz mechaniczny (ten głowny) to zrobilem konwersje na hydrauliczny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bastaz: dzięki, dzięki :cool2: będzie co analizować przez weekend.

 

Trochę rozkręcania jest widzę, za cholerę nie widzi mi się ruszanie chłodnicy, najwyżej wentylator bo u mnie jest elektryczny.

 

Sam wentylatorek odkrecasz. Tak z ciekawosci, to z ktorego roku i miesiaca masz auto?

 

Aha, robiac to warto sprawdzic stan rolek od paskow. Moje juz troche szumiały, a ze mialem napinacz mechaniczny (ten głowny) to zrobilem konwersje na hydrauliczny.

 

Ja mam wymienione z rok temu napinacze bo grzechotały, auto jest 09/2000.

Opublikowano

Zastanawia mnie, jaka jest zależność rocznika od montażu elektrycznego wiatraka.

3.0 z jakimi sie spotkalem mialy zawsze wiatrak na wiskozie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie jest elektryka, oryginalnie był nawet silnik ze zintegrowanym modułem, a nie tak jak u większości silnik osobno, moduł sterowania osobno.
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymieniłem wczoraj te uszczelkę. Stara oczywiście twarda jak plastik, nie dziwie się, że puszczała oleum. Wymiana prostsza niż na to wygląda, w sumie po za pracą ze śrubami w aluminium to większego stresu nie ma. Do trzeciej śruby od pompy wspomagania da się spokojnie dojść od góry, nie trzeba podnosić auta i odkręcać od spodu.

 

No i znowu stała się rzecz dziwna, odłączenie aku na czas wymiany uszczelki /ok 4h/ spowodowało, że wskazówka temp, znowu jest w pionie, a nie przesunięta o grubość w prawo. :?

Opublikowano
Jakim momentem dokrecales te sruby od obudowy filtra oleju? Ja znalazlem w necie info, ze niby 22Nm przy M8.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakim momentem dokrecales te sruby od obudowy filtra oleju? Ja znalazlem w necie info, ze niby 22Nm przy M8.

 

Na filmie z yt sa momenty ale ja niestety 'z reki' :oops: Ogolnie stare dość mocno trzymały ale nie dociągałem na sile. Sprawdzę za parę dni od spodu czy nie ma wycieków. Będzie wyciek to nowe szpilki i klucz z warsztatu pożyczę.

Opublikowano
W dynamometryczny klucz warto zainwestowac, bo to cos co sie kupuje raz a rzecz bardzo przydatna jak sie samemu grzebie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jestem już na etapie zakupu ale żeby ogarnąć zakres typu 5-2xxNm trzeba by kupić min. ze 2 klucze. Te 'mocne' są długie więć operowanie np. na śrubach na silniku gdzie jest mało miejsca raczej będzie niemożliwe. Druga sprawa, że taki klucz który ma zakres od 10-220 a czesto i więcej do użytku domowego, a nie profesjonalnego w warsztacie będzie zapewne miał duży margines błędu co przy małych śrubach może być katastrofalne w skutkach. Myślałem nad takim 5-40Nm i drugim mocniejszym powiedzmy do 200-220Nm.
Opublikowano
Jestem już na etapie zakupu ale żeby ogarnąć zakres typu 5-2xxNm trzeba by kupić min. ze 2 klucze. Te 'mocne' są długie więć operowanie np. na śrubach na silniku gdzie jest mało miejsca raczej będzie niemożliwe. Druga sprawa, że taki klucz który ma zakres od 10-220 a czesto i więcej do użytku domowego, a nie profesjonalnego w warsztacie będzie zapewne miał duży margines błędu co przy małych śrubach może być katastrofalne w skutkach. Myślałem nad takim 5-40Nm i drugim mocniejszym powiedzmy do 200-220Nm.

 

No dokładnie. Ja mam proxxon 6-30Nm i Kabo 30-210Nm - very good stuff ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No dokładnie. Ja mam proxxon 6-30Nm i Kabo 30-210Nm - very good stuff ;)

 

Oooo właśnie, nad tym proxxon-em myślałem bo z tymi najmniejszymi momentami jest zazwycaj największy problem.

 

Jest jeszcze NEO 10-60Nm :?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.