Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
F30 nie jest autem luksusowo wykończonym , ale ma deskę rozdzielczą i całe wnętrze w większym procencie wykonaną z miękkich i jędrnych tworzyw niż uznawane za najlepsze do tej pory Audi A4

 

A w moim odczuciu deska F30 wcale nie jest miękka. Plastik jest z pewnością dobrej jakości, ale odczucia organoleptyczne są dla mnie gorsze niż w najnowszym VW Polo. Jeszcze raz podkreślam, że porównuję tylko deskę a nie samochody.

  • Odpowiedzi 751
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

 

Idąc takim tokiem rozumowania, zakup kilkuletniej 330i to też snobizm. Przecież można kupić młodszą Octavie albo Focusa ;).

 

 

Przeczytaj dokładnie wcześniejszy mój wpis i do czego się odnosił. A propos twojej sugestii, jeśli, np. Alfa miałaby takie silniki w ofercie plus zawieszenie i układ jezdny, wybrałbym ją niż BMW, bo design bawarek nie jest najwyższych lotów, a byłaby sporo tańsza w zakupie.

Opublikowano

Alfa 159 i Giulietta jeżdżą bardzo dobrze, niewiele ustępują Bmkom...

 

I co do Alfy to poruszyłeś temat rzekę...bo nie wiem jak tak olbrzymi koncern mający najlepsze na świecie zaplecze technologiczne i marketingowe (Ferrari) nie potrafi wykreować Alfę na należne jej miejsce - a sumie Alfa to jedyny naturalny rywal BMW.

Opublikowano

Cóż, byłem przez ładne parę lat alfistą i myślę, że AR potencjalnym rywalem BMW mogła być wtedy, gdy zachowywała pewną samodzielność konstrukcyjną (boksery, Twinspark, silniki V6, dieslowska "piątka" itp..) . Obecnie to tylko stopniowo marginalizowana marka Fiata korzystająca ze wspólnych rozwiązań konstrukcyjnych, nawet trudno by ją było porównac do Audi. Przełomem dla mnie było właśnie pojawienie się 159, czyli w praktyce Opla w nieco innym nadwoziu, notabene wcale nieszczególnym.

 

Sądzę że tak naprawdę Fiat chętnie by się pozbył AR, gdyby ktokolwiek zaoferował rozsądną cenę. Mówiło się zresztą kiedyś w tym kontekście o BMW, ale sprawa jakoś ucichła.

Primator
Opublikowano

Ale Alfa 159 dobrze jeździ, ma naprawdę dobre materiały we wnętrzu (mnóstwo miękkich, jędrnych tworzyw, szczotkowane aluminium, skóra bdb gatunku) oraz ładną stylistykę wnętrza + według prasy jest samochodem całkiem solidnym (nie odbiega od średniej).

 

Były plotki, że AR będzie sprzedane, ale ten mega-boss Fiata (Sergio Marchione ?) powiedział, że dopoki on tutaj rządzi to AR pozostanie włoska...

 

I mam nadzieje, że tak pozostanie, bo za chwilę Niemcy mieliby już monopol na dobre marki...Niemcy wiedzą jaki AR ma potencjał (piękne, usportowione samochody z historią i duszą).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
. Przełomem dla mnie było właśnie pojawienie się 159, czyli w praktyce Opla w nieco innym nadwoziu, notabene wcale nieszczególnym.

.

 

No to pojechałeś! Co Alfa 159 ma wspólnego z oplem po za silnikami 1,9??? całe podwozie jest całekiem inne, inne zawieszenia (wielowachacz z przody). Pomyliło się chyba z cromą...

Moim zdaniem jedynymi rywali dla BMW to DB, AUDI (chodź przednionapędowe wersje nie powinny istnieć), LEXUS, INFINITY. Alfa, mimo całej swoeje histrorii i legendy dopiero coś tam działać w klasie PREMIUM. (o ile można tak mówić o tych modelach:)

 

PZDR>

Opublikowano

159 Na pewno jest solidnym autem i dobrym jakościowo. Tyle tylko, że nic ją szczególnego od większości samochodów w tej chwili nie wyróżnia. Ani silniki, ani design, ani jakiekolwiek oryginalne rozwiązania konstrukcyjne.W tej chwili to tylko "marka" i nic więcej.

Pamiętam, jak po debiucie Brery odbyłem nią próbną przejażdzkę, wersją z GM-owskim silnikiem 3.2. Po prostu dramat, dźwięk jak z odkurzacza, ociężały, bez wyrazu.Włosy mi dęba stanęły,rzadko kiedy byłem tak rozczarowany testowanym autem.

Jakby nie patrzeć, BMW się jednak cokowiek od większości aut różni, chociażby rzędowymi szóstkami i stale forsowanymi nowinkami technicznymi (mniejsza o to, czy zawsze sensownymi).

 

Nie wiem swoją drogą, czy Marchione nie zbiera się powoli do wylotu, wyniki raczej kiepskie, a połknięcie Chryslera może okazać się niezdrowe..Szkoda by było Fiata, w sumie lubię też włoskie samochody.

Primator
Opublikowano
. Przełomem dla mnie było właśnie pojawienie się 159, czyli w praktyce Opla w nieco innym nadwoziu, notabene wcale nieszczególnym.

.

 

No to pojechałeś! Co Alfa 159 ma wspólnego z oplem po za silnikami 1,9??? całe podwozie jest całekiem inne, inne zawieszenia (wielowachacz z przody). Pomyliło się chyba z cromą...

 

NIe pomyliło mi się ( najwyżej zamiast Opla możesz podstawić GM). Model powstał w czasach sojuszu strategicznego Fiata z GM (efektem był nie tylko diesel 1,9 ale np. 1.3 Multijet) i dzielił z modelami GM wiele zespołów, zawieszenie również, a także silników. Model, który mnie interesował, czyli 3.2 V6 , był wyposażony w silnik produkcji australijskiego Holdena, kompletne nieporozumienie w porównaniu ze wcześniejszą alfowską V6.

 

Przez kilka tygodni testowałem 159 i auto zrobiło na mnie jak najfatalniejsze wrażenie. Było oczywiście absolutnie poprawne technicznie, ale zupełnie bez wyrazu w porównaniu z wcześniejszymi modelami, nadto zwyczajnie ociężałe. To właśnie ten model sprawił, że przestałem brać w rachubę AR w swoich planach motoryzacyjnych.

 

W obecnej postaci AR nie jest moim zdaniem żadną konkurencją dla BMW, a dawne osiągnięcia w tym zakresie zostały zaprzepaszczone po unifikacji z Fiatem.

 

Wyczerpując temat AR muszę dodać dla równowagi, że te auta wcale nie były tak awaryjne, jak głosi obiegowa opinia.

Primator
Opublikowano

A ja dodam jeszcze tylko, że mam nadzieję, że Włosi pójdą po rozum do głowy i oszlifują diamencik jakim jest w świecie motoryzacji AR.

 

Nie mówiąc o Lancii , która dawniej wprowadziła wiele innowacyjnych rozwiązań.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Również byłem alfistą swojego czasu posiadając GTV 3.0 v6 24v i potwierdzam, że ten motor był wspaniały: osiągi, dźwięk, bezawaryjność. Niestety sporo palił. Nowy 3.2 v6 w 159 to porażka. Mimo swojej miłości do Alf, BMW jest niezaprzeczalnie lepszym autem, choć moim zdaniem model 159 jeździ i wygląda lepiej niż np. Opel, VW, Ford i reszta gawiedzi.
Opublikowano

Zdecydowanie...biorąc pod uwagę cenę Alfy 159 - wszelkiego rodzaju Passaty, Avensisy, Insignie są naprawdę gawiedzią...

 

Alfa kosztując tyle co one oferuje lepsze prowadzenie (rozmawialiście kiedyś z Policjantami z drogówki ? Ja wielokrotnie spotkałem się z opiniami tychże stróżów prawa, że 159 to najlepsze auto w polskiej drogówce - porównując ją z Superbami, Passatami, Vectrami i Insigniami) , lepsze materiały we wnętrzu (skóra w AR jest wspaniała, szczotkowane alumunium, boczki drzwi itp itd wszystko dobrego gatunku) , piękny design całego wnętrza (liczniki, deska, kierownica) oraz oryginalny , ciekawy i przez wielu uważany za ponadczasowy wygląd.

 

 

Co do silnika 3,2 v6 260 km to wszyscy mówią, że to jakaś porażka, która nie umywa sie do jednostki ze 147/156 GTA 3,2 v6 250 PS czy 3,0 224 km , 2,5 V6 192 Km.

Opublikowano
Warto jeszcze zauważyć, że zakup 159 przez policję ma dość osobliwy minus, a może plus. Jakkolwiek design 159 uważam osobiście za bardzo mierny, to jednak nie da się zaprzeczyć, że scudetto na pasie przednim jest widzialne z daleka. Aut tych jest raczej niewiele, stąd zobaczywszy scudetto daleko w lusterku wstecznym najczęściej mamy dobry sygnał ostrzegawczy :D
Primator
Opublikowano
Kiedyś miałem Alfę 159 jako samochód zastępczy na 2 tygodnie. Ot normalny FWD sedan tej klasy z ciut ciekawszą od standardu linią. Poza tym wrażenie jakiegoś ponadprzeciętnego ciężaru wiszącego nad przednią osią, deska przeciętna. Szału nie było mimo całej mojej sympatii do włoskiej motoryzacji. W tej klasie dobrze prowadzące się FWD to Mondeo. Jeśli chodzi o wzornictwo to z kolei DS5 obecnie kasuje wszystkich bardziej tuzinkowych konkurentów. Przypadkowo trafiłem na południu Francji na prezentację przez Citroena aut z gamy DS. Stało obok siebie kilkanaście różnych DS3, DS4, DS5. Robią duże wrażenie, szczególnie w porównaniu do gamy innych producentów. DS5 może być realnym konkurentem dla F30 dla osób bardziej nastawionych na design i komfort niż osiągi i czystą przyjemność z jazdy.
Opublikowano

Wiesz 159 to jest juz starsza konstrukcja - w latach 2005-6-7-8 była dosyć powszechnie uważana za jedno z najładniej i najlepiej wykończonych samochodów w środku...Jak dla mnie to nawet w obecnym momencie nie ma auta tej klasy z ładniejszą deską...A wygląd przyciąga uwagę bardzo i to nie politowanie tylko zachwyt...Także to jednak bardzo subiektywne sprawy.

 

Natomiast taka Giulietta - biorąc pod uwagę prowadzenie, trzymanie się drogi i bezpośredni układ kierowniczy (tym autem akurat jezdziłem) to godny konkurent BMW F20, nie mówiąc o A3. Jeżeli chodzi o wykończenie wnętrza to model ten prezentuje podobny poziom do w/w konkurentów - gdzieniegdzie twardo a gdzie indziej miękko i szlachetnie (dobry gatunek skóry, szlifowane aluminium, aluminiowa gałka skrzyni, aluminiowe przełączniki itp itd).

Opublikowano

NIe pomyliło mi się ( najwyżej zamiast Opla możesz podstawić GM). Model powstał w czasach sojuszu strategicznego Fiata z GM (efektem był nie tylko diesel 1,9 ale np. 1.3 Multijet

Diesle fiata 1.9 i 1.3 są samodzielną konstrukcją tego koncernu!

Inaczej było z np. klekotem 1.7 - pierw w oplach był montowany ten silnik samodzielnej konstrukcji ISUZU, następnie opel wykupił prawa do tego silnika, robiąć zmiany w osprzęcie.

Opublikowano
Passat to złe porównanie, ponieważ to starsza konstrukcja i w vw o wiele lepszą jakość wnętrza mają samochody typu golf i tiguan, które dostały nowsze standardy. Co prawda dolna część deski jest twarda (wiadomo, że musi coś zostać dla audi), ale samo spasowanie jak i konstrukcja danych elementów (np podłokietnik) sprawiają, że te auta są przed paskiem w tych kategoriach.
Opublikowano

ja mam pytanie odnośnie spalania silnika 28i przy wyższych prędkościach. często jeżdżę w trasy i interesuje mnie jakie jest spalanie przy stałej prędkości 180-200km/h ?? obecnie mam E90 320d po remapie i auto jest bardzo, bardzo ekonomiczne. przy F30 mam duży dylemat 20d czy 28i.

 

p.s.

końcówka wydechu w F30 20d jest przeobrzydliwa. ciekawe czy w m-pakiecie będzie taka sama, jeśli tak to bardzo słabo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja mam pytanie odnośnie spalania silnika 28i przy wyższych prędkościach. często jeżdżę w trasy i interesuje mnie jakie jest spalanie przy stałej prędkości 180-200km/h ?? obecnie mam E90 320d po remapie i auto jest bardzo, bardzo ekonomiczne. przy F30 mam duży dylemat 20d czy 28i.

 

p.s.

końcówka wydechu w F30 20d jest przeobrzydliwa. ciekawe czy w m-pakiecie będzie taka sama, jeśli tak to bardzo słabo.

 

Srednie spalanie cykl mieszany 8,5-9l/100km

 

Przy predkosci 180km/h srednie spalanie 12-13l/100km

Opublikowano

To powiem Wam, że 13 l średnio przy jezdzie około 180 to niezbyt powalający wynik...żeby nie powiedzieć kiepski...

 

Też mam 328i tyle , że E90 - 3,0 R6 234 KM (wróciłem do fabrycznego wydechu). Ostatnio złapałem traske ok 400 km w obie strony...czasami było gwałtowne zwalnianie i gwałtowne przyspieszanie, było stawanie na światłach też...Prędkość oscylowała w granicach 160-220, średnia około 180-190, bardzo często zwalniałem np do 140-150 i potem akceleracja do 180-200...

 

Średnie spalanie wprawiło mnie w osłupienie - 10,8 L...

Opublikowano
Nie chce wchodzić w dyskusje, ale warunki: niemiecka autobana, prędkość 170-190, odcinek od Hamburga do Goerlitz, spalanie na poziomie 9l... Mowie to na podstawie i komputera i tego co lałem do baku. No chyba, ze niemieckie dystrybutory leja 100 litrów a kasują za 60, a bak ma dodatkową komorę, wtedy się zgodzę, że moje spalanie jest nieprawidłowe.
Opublikowano
jakie jest spalanie przy stałej prędkości 180-200km/h ?? obecnie mam E90 320d po remapie i auto jest bardzo, bardzo ekonomiczne. przy F30 mam duży dylemat 20d czy 28i.

trasa Kassel-Szczecin-Kassel (~1100km), 4 dużych mężczyzn (~400kg) + 4x mały bagaż (~60kg), but cały czas w podłodze (200-250km/h), średnie spalanie: 23l/100km, chałas uniemożliwiający rozmowę czy słuchanie radia, od 6 tys. obrotów dźwięk od silnika typu "litości rozwalam się"...

 

jak w mieście czy w trasie do 150km/h to super :cool2: to powyżej 200km/h mega porażka :duh:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

No bez przesady...sądzę, że do 200-210 będzie całkiem ekonomiczny.....Jasne, że 2,0 to nie 3,0 czy więcej, ale 245 koni i płaska krzywa 350 nm dają bardzo duże możliwości...

 

Ja natomiast do tej pory "jezdem" w lekkim szoku, że benzyna 3,0 R6 234 KM przy tak szarpanej jeździe na autostradzie (140-220) + przejazdy przez małe miasta, światła itp itd może zjeść średnio na 400 km 10,8l/100 km...

 

Znajomemu E60 530xd 231 KM potrafi spalić więcej przy tak ostrej jeździe.

Opublikowano

Lemon jeżeli dużo jeździsz i spalanie jest waże polecam 320d...uwierz te 184 konie i świetna elastyczność naprawdę wystarczy, a i tak objedziesz 90 % aut w PL...przy tym spalanie będziesz miał naprawdę niskie...średnio nawet o 3-4 a nawet 5l (jezeli jezdzisz duzo po miescie) mniej od 328i.

 

Dodatkowo 320d jest tańsze od 328i o te 7 tys zł.

Opublikowano
Moim zdaniem dla kogoś kto nie jest wrogiem diesli 320d będzie lepszym wyborem. Różnica duża w osiągach do setki na korzyści 328i, ale już jeśli chodzi o elastyczność przy normalnych drogowych prędkościach do wyprzedzania, to takich dużych różnic nie będzie. Jeśli chodzi o spalanie przy dużych prędkościach to doświadczenia tutaj nie mam, ale moim zdaniem nie będzie dramatycznych różnic między tymi silnikami. Za to duża będzie w mieście, pewnie około 4 litrów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.