Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie bardzo rozumiem. Męczy Was podwójne kręcenie gałkami, czy jestescie aż tak leniwi? :mrgreen:

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

  • Odpowiedzi 751
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale właśnie klimatyzacja automatyczna jest po to żeby tymi pokrętłami nie kręcić i zawsze doprowadza do optymalnej temperatury za nas. Oczywiście są sytuacje, że człowiek jest wychłodzony i te same 22 stopnie odczuwa inaczej niż jak mu ciepło, ale generalnie automat jest po to żeby nie trzeba było zmieniać ciągle ustawień.
Opublikowano
Ja kompletnie nie rozumiem po co kręcić dwiema galkami, pasażer ustawia sobie to co chce. W ogóle nie rozumiem po co kręcić nawet jedna gałka. Czasem wykonuje sie jakaś drobna korekcję temperatury i finał. :shock:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
A ja często zmieniam temperaturę o 1, 2 stopnie. I teraz, w klasie premium, zamiast raz muszę kręcić dwa razy :duh:
Opublikowano
niestety mnie tez to niesamowicie drazni... jade sam, chce zmienic temperature i musze 2x krecic. Szczegolnie to irytujace, gdy czasem wozi sie pasazera, ktory lubi kompletnie inny zakres temperatur.
Opublikowano
Muszę kręcić u pasażera bo często jeżdżę sam i jak chce schłodzić auto to zmieniam np na 19 stopni w obu strefach. Fizyka jest nieubłagana i powietrze nie rozróżnia stref w samochodzie.
Opublikowano
OMG. to po co sa te strefy? Taka ściema dla naiwnych ? Producent mówi jasno, ze auto jest w stanie utrzymać różnice miedzy strefami do bodajże 6 stopni. Nie kumam tego, jesli jedzie pasażer to strefy działają a jak jedziesz sam to nagle inna fizyka działa i strefy nie działają, czy o co chodzi ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli wg Ciebie powietrze stoi i nie miesza się w tak małym pomieszczeniu jak wnętrze samochodu? Kolega holek ma rację. Jeżeli ma ustawione 19 stopni u siebie a u pasażera 23 stopnie to sumarycznie w samochodzie będzie około 21 stopni po chwili. Strefy działają głównie pod kątem bezpośredniej temperatury nadmuchu z wylotów po danej stronie deski rozdzieleczej w stosunku do temp w aucie. Wiadomo, że po chwili to się miesza w aucie bo nie ma innej możliwości.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ściema. Wytłumaczyłem już po co są. Chodzi o temp nadmuchów. Osoba, która ustawi wyższą odczuje to na nogach albo przy nadmuchu ustawionym na twarz. Jak sobie wyobrażasz coś takiego, że w malutkim pomieszczeniu powietrze będzie stało i nie mieszało się? Przecież to niemożliwe. Nawet już pomijając ruch powietrza z różnych przyczyn, to powietrze o różnych temperaturach w naturalny sposób dąży do wymieszania się.
Opublikowano (edytowane)

No i sobie daży do wymieszania, ale nie wiem czy zauważasz, ze nadmuch w aucie działa cały czas. Powietrze nie ma czasu sie zmieszać by wyrównać temperature miedzy strefami, bo tym dążeniom przeciwstawia sie powietrze z układu. Temperatura by sie wyrównała gdyby wyłączyć całkowicie wentylację/klimatyzację. Dopóki jest ona włączona niewielkie różnice temperatury (do kilku stopni ) miedzy strefami da sie utrzymać. Weź termometr i zmierz jak nie wierzysz.

 

Ja jak chce schłodzić auto ktore sie nagrzalo to ustawiam dla siebie temperaturę początkowo 26 stopni, a u pasażera zostawiam 20 (jesli jadę sam) dzięki temu nie dmucha na mnie bezpośrednio bardzo zimne powietrze, a temperatura szybciej spada. Jest mnóstwo przypadków gdzie różnice miedzy strefami daja porządny efekt.

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, tylko po co samotny kierowca ma odczuwać od prawej cieplejsze powietrze, które zaczyna się mieszać z powodu prawych nadmuchów, w stosunku do lewych nadmuchów? Po co klimatyzacja ma chłodzić lewą część auta gdy z prawej ogrzewa? To oczywiście skrajny opis ale pokazuje sens tego rozwiązania. Zresztą w jakimś celu w F10 w klimatyzacji rozszerzonej jest przycisk ALL.
Opublikowano

Juz ci odpowiedziałem powyzej. W końcówce produkcji e90 tez jest przycisk ALL, Co moim zdaniem jest błędem i bardzo mnie wkurza. Natomiast ludzi którzy sie przyzwyczaili do takiego rozwiązania jest dużo i byc może zrobiono to pod ich gust.

 

W większych autach stref jest wiecej, to jak widzę juz jest w ogóle problem. Tu rozumiem jednak, ze przycisk all moze sie przydać.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Zdania co do działania stref podzielone i dobrze - niech tak będzie. Nie mam zamiaru angażować dyplomowanych fizyków do udowodniania lub obalania teorii, które tutaj zaprezentowano. Mnie osobiście irytuje to, że muszę kręcić dwiema gałkami zamiast jedną stąd moje pytanie czy da się to gdzieś ustawić. Rozumiem, że w F3x się nie da. Trudno, przyzwyczaję się do dodatkowego ruchu tak jak do wyłączenia ASS po uruchomieniu silnika.
Opublikowano
Tu nie trzeba fizyka, wystarczy termometr. Możliwość zmiany ustawienia by sie przydała. Także w druga stronę. Ja mam przycisk ALL w e90 i wolał bym go przekonfigurowac na REST.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Przepraszam ale nie rozumiem po co kręcić dwoma. Czy jade sam czy z pasażerami, jeśli potrzebuje zmienić czy w gore czy w dol to kręcę tylko jedna galka. Mam wrażenie , ze im droższe ktos kupuje auto tym większych dupereli sie czepia.

Naprawdę ma to dla Was aż takie znaczenie? Ja w swoich autach widzę tylko plusy :8)

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdania co do działania stref podzielone i dobrze - niech tak będzie. Nie mam zamiaru angażować dyplomowanych fizyków do udowodniania lub obalania teorii, które tutaj zaprezentowano. Mnie osobiście irytuje to, że muszę kręcić dwiema gałkami zamiast jedną stąd moje pytanie czy da się to gdzieś ustawić. Rozumiem, że w F3x się nie da. Trudno, przyzwyczaję się do dodatkowego ruchu tak jak do wyłączenia ASS po uruchomieniu silnika.

 

ASS można ustawić tak, że pamięta ostatnią pozycję lub jest wyłączony przy odpaleniu auta. Jak byś był w Łodzi kiedyś to daj znać, uruchomię Ci tę funkcję za niewielką opłatą.

Opublikowano
ASS można ustawić tak, że pamięta ostatnią pozycję lub jest wyłączony przy odpaleniu auta. Jak byś był w Łodzi kiedyś to daj znać, uruchomię Ci tę funkcję za niewielką opłatą.

 

Spoczko, na razie daję radę ale jak będę się wybierał to się odezwę.

Opublikowano

@ chendo

Dokładnie tak jak mówisz. Jak ktoś wywala kasę na auto za które mógłby kupić 2- pokojowe mieszkanie w Poznaniu to oczekuje, że właśnie takie duperele są rozwiązane. Nie oczekuje się tego w aucie typu Astra IV czy Golf VII ale właśnie w BMW powinno to być przemyślane i wdrożone. Oczywiście, że nie zajmuje to dużo czasu ale dla mnie jest to strasznie irytujące to kręcenie. W e46 wystarczył jeden ruch ręki (manualna klima) i szczerze powiedziawszy automatyczna klima właśnie z tego powodu mnie drażni. Nigdy nie przywiązywałem wagi do cyferek na wyświetlaczu tylko sam "odczuwałem" optymalną temperaturę i raz to jest 24, raz 22, raz 18. :cool2:

Opublikowano

No dobrze wiec zadam pytanie inaczej. Czy próbowaliście pokręcić tylko jednym pokretlem? Przeciez ustawiając temperaturę dla kierowcy wystarczy tylko jedna regulacja. No chyba ze u pasażera jest temperatura znacząco inna wtedy potrzeba drugiego pokrecenia.

Przepraszam ale nie widzę w tym żadnego problemu. Oczywiście to kwestia indywidualna i macie prawo uwazac inaczej.

Musze sie zastanowic co mnie wkurza w aucie bo na razie nic mi nie przychodzi na myśl ;)

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

Opublikowano
Ja na przykład oczekuje wlasnie indywidualnej regulacji temperatury dla stref, tak jak to było w starszych e90. Dla mnie o wiele wygodniejsze jest kręcenie jednym pokrętłem w jednej strefie, a nie jednym na dwie strefy. O wiele bardziej w kłamie dokucza mi brak możliwości ręcznej regulacji płynnego rozdziału nadmuchow miedzy strefami szyba/przód/nogi. Dla mnie idealna klima, to ta podstawowa z e60 gdzie można było w automacie ustawić porządaną temperaturę, a w bardzo wygodny sposób sterować ilością, podziałem powietrza na nogi/głowę.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Tak się zastanawiam czy gdy wciśnie sie tryb auto to kręcąc temperaturą po stronie kierowcy nie ustawia się dla wszystkich stref jednakowo :?:

Nie wiem, musze sprawdzić u siebie :think: F30 mamy od 10 dni ale jeszcze nie mialem okazji się nawet przejechać. Wiec nic mnie w nim jak na razie nie denerwuje :8)

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.