Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pompka spryskiwacza w BMW ma faktycznie dużą wydajność

zbiornik płynu zużywam w BMW znacznie szybciej niż w Audi A4 którym częściej jeżdzę...

a pojemności są podobne

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 751
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czy w silnikach 320d w F30 nadal jest pojedynczy łańcuszek rozrządu umieszczony przed skrzynia biegów i czy do jego wymiany będzie potrzebne wyjęcie silnika?
17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Opublikowano
Nic sie nie zmieniło w kwestii konstrukcji. To dalej silnik N47. Za jakiś rok wejdzie B37 i B47. Ale w kwestii napędu rozrządu pewnie niewiele sie zmieni. Jesteś mechanikiem ze cię to interesuje? :norty:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)
Nic sie nie zmieniło w kwestii konstrukcji. To dalej silnik N47. Za jakiś rok wejdzie B37 i B47. Ale w kwestii napędu rozrządu pewnie niewiele sie zmieni. Jesteś mechanikiem ze cię to interesuje? :norty:

 

nie nie jestem mechanikiem, jestem użytkownikiem , ale tak sobie właśnie czytam że przyszłym kupującym odradzają zakup uzywanego auta z tym silnikiem a przecież kiedyś będę chciał je sprzedać.

 

tylko że takich aut przed którymi ostrzegali ją jest znacznie więcej

 

http://

http://m.onet.pl/moto/asqdw#moto,flbd2

 

Sam kiedyś chciałem kupić nissana patrola 3 0 diesel. Po informacjach w prasie, że po pięćdziesięciu tysiącach silnik się rozpada na drobne części, dalem sobie spokój.

Edytowane przez BMW_3
17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Omijaj tylko wersje z końcówką A czyli z początku produkcji (od połowy 2007 do połowy 2008). Później już BMW poprawiło co trzeba i jest w miarę ok czyli awaryjność nie odbiega od średniej. Jak widać F30 to nie dotyczy. Edytowane przez mmw
Opublikowano
Nic sie nie zmieniło w kwestii konstrukcji. To dalej silnik N47. Za jakiś rok wejdzie B37 i B47. Ale w kwestii napędu rozrządu pewnie niewiele sie zmieni. Jesteś mechanikiem ze cię to interesuje? :norty:

 

nie nie jestem mechanikiem jestem użytkownikiem , ale tak sobie właśnie czytam że przyszłym kupującym auta używane odradzają zakup samochodów tym silnikiem a przecież kiedyś będę chciał go sprzedać

Bo bredzą jak potłuczeni. Wymiana rozrzadu to koszt na poziomie 3 tysięcy na oryginalnych częściach. Będzie to problem jak te auta bedą kosztować 20 tysięcy. Po wymianie rozrzadu problemu nie ma. Zreszta największy problem dotyczy tak naprawde starszych egzemplarzy sprzed czasów f30. A z drugiej strony i tak juz po frytkach.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Jak widać F30 to nie dotyczy.

 

Dlaczego nie dotyczy? Poprzednicy pisali ze to ten sam silnik z tym samym problemem, wiec jak jest na 100%?

17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak już pisałem problem miała tylko wersja silnika A z lat 2007/2008, później BMW poprawiło wadliwe rozwiązania. Uważasz, że jakakolwiek firma na świecie klepałaby przez 7 lat silnik, w którym rozrząd wytrzymuje ledwie ponad 120-130 tys km a czasami mniej?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

NIe nalezy za bardzo zagłębiać sie w prasę "dla mas" jak onety czy inne auto światy, bo to jest prasa sensacji i jak wyjdzie 1 useterka to będą trąbić, żeby tylko był szum.

 

Awarie tych silników z tego co wiem dotyczą silników w autach x18d, produkowanych przez jakis okres w latach około 2008-2009, tak jak pisał mmw. Pytałem o to w zaufanym serwisie bo sam chciałem 320d zmienić na nowszą wersje z tym samym silnikiem, informacja jaką dostałem brzmiała: problem dotyczy niektórych 318d (118d również), natomiast w 320d się nie spotkali jeszcze i nie słyszeli, aby były jakieś przypadki masowe tego problemu.

Opublikowano
To Są bzdury. Problem dotyczy wszystkich silników N47 od x16d do x25. Przy czym im nowsza produkcja tym problem jest mniej poważny. Wg BMW w silnikach od marca 2011 nie ma ryzyka zerwania łańcucha. Natomiast zdarza sie szuranie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

@Zodiac zmien zaufanych mechanikow z ASO :wink: Oni nigdy o niczym nie slyszeli :norty: :norty: ... isie w sumie nie dziwie kto u nich za wymiane rozrzadu bedzie placic 10-15tys jak dobry warsztat zrobi to za 4-5 :wink:

 

tak jak pisze kolega , to dotyczy calej rodziny silnikow a nie ze tylko 118d . ... mysle ze 118d to dotyczy najmniej z uwagi na to ze rozrzad wyglada tak samo tylko obciazenia sa mniejsze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To słabo jeśli tak jest jak mówicie, nie sądziłem że problem jest aż tak poważny
Opublikowano

A cóż takiego zrobiło BMW że nie ma ryzyka zerwania łańcucha? Czytałem że przeniesienie go pomiędzy skrzynie a silnik ostatecznie nie byłoby złe gdyby przy okazji księgowi nie kazali zrobić łańcucha jednorzedowego (?). I podobno dopiero to stało się przyczyną kłopotów.

 

Co w nowych silnikach poprawiono, że piszecie iż nie ma już ryzyka zerwania? Ktoś wie?

17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przede wszystkim zmieniono materiały z którego wykonano te podzespoły. Podobnie jest z częściami do naprawy i wymiany, które teraz w ASO można kupić do wersji A. Są dużo wytrzymalsze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oj jak ty pierd.... non stop to aż żal łapie. Nie wiem po co w ogóle siedzisz na tym forum, bo tylko psioczysz na to BMW i psioczysz. Weź sobie idź na forum nissana albo innej toyoty i sobie tam będziesz się zachwycał jakością Japończyków i będziesz szczęśliwy. Tutaj tylko psujesz klimat i nic więcej. BMW i tak nie kupisz, bo skoro od pół roku tego nie zrobiłeś to nie zrobisz. Twoje jedyne wypowiedzi dotyczą dopieprzania się do BMW, a szczególnie nieszczęsnego rozrządu. Jesteś tak monotematyczny, że aż się cofa człowiekowi jak to czyta.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie... też już na dziale e90 nie da się nic czytać - PPGG - daj spokój wraziłeś swoje zdanie i wystarczy nie musisz klepać w kółko tego samego!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam nadzieję, że jakiś moderator będzie miał jaja i cię pogodni w cholerę z tego forum, czego ci życzę, bo jesteś typowym forumowym hejterem i trollem w jednej postaci.
Opublikowano

Mam pytanie za 100 punktów:

Jak w F34 można ustawić klimę na tryb 'mono' (czy jak on się tam w BMW nazywa) aby kręcąc tylko pokrętłem kierowcy regulować także temperaturę pasażera? Mam wrażenie, że próbowałem już wszelkich konfiguracji przycisków ale nie udało mi się tego osiągnąć. Czyżby się nie dało?

Opublikowano

ja mam F30 i rowniez brakuje mi tej funkcji... niestety jestem (prawie) pewien, ze jej brak :)

 

za duzo od BMW nie wymagajmy w dziedzinach wygody :P

Opublikowano

Ej no bez jaj :shock:

Poważnie? Trzeba kręcić dwoma gałkami zamiast jedną? :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W instrukcji obsługi nie ma słowa o możliwości regulacji lewym pokrętłem obiema stronami, więc może się nie da. :) Muszę przy okazji pogrzebać czy można taką funkcję zakodować w sterowniku. Powiem szczerze, że mi nigdy nie przeszkadzało to. W końcu klimę automatyczną ustawia się na jedną temperaturę i raczej dużo się nią nie kręci, może dlatego nie zauważyłem żeby to było problemem. Aczkolwiek pamiętam, że np. w Omedze miałem tak, że po odpaleniu auta lewa regulacja zmieniała obie strony dopóki nie ruszyło się prawej regulacji. Wtedy system się rozdzielał.

 

PS. W F10 jest taki przycisk ALL, który właśnie robi to czego potrzebujesz. :) W F30 go nie ma.

Opublikowano
Mały przycisk a robi "robotę". Mnie to strasznie drażni w e92 jak muszę kręcić dwoma pokrętłami z rana (bo zimnoooo) a potem trzeba znowu oba zmieniać jak jest za gorąco. :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.