Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Absolutnie się zgadzam, dlatego też wtedy również pytałem na forum co w takiej sytuacji. Jestem teraz na przegladzie i troche zdziwieni, że taka sytuacja ale dali mi wydruk z kluczyka i faktycznie przy 31K komputer pokazywal jeszcze 11K, a potem jeszcze 10K. Tak więc z mojej strony błędu nie ma, nalegałem na wymianę, nie chcieli. Po aktualizacji softu, komputer dalej wskazywał, że jeszcze sporo km do przejechania.
  • Odpowiedzi 751
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Teraz z tym nie będzie problemu ale po ponad 100 tys km kiedy nie będzie już gwarancji będzie wesoło jak się okaże że kanały olejowe mają zmniejszone przekroje, turbo ma dużo mniejsze smarowanie itp. Z chęcią sprzedadzą nowe części nową turbosprężarkę :)

 

A po drugie to przecież jak kupujecie nowe auto w Polsce to przecież macie pakiet serwisowy, czyli dlatego proponują wymianę co 50 tys km. Jedna maks dwie wymiany (w okresie do 100 000km) i BMW Polska jest do przodu, a później ile jeszcze na cześciach zarobią :)

Edytowane przez maciekszz
Opublikowano

30 tys i wymiana oleju w uturbionej benzynie ... wyzylowanej na 245koni.... :duh: :duh: :duh: . Co tez to producent nie wymysli ... :duh: ... No Tobie jak sie cos spierzpy do 100tys przebiegu to Ci wymienia na gwarancji ale jak sie walki rozsypia przy 105tys to powiedza ze Twoja wina... A oliwa 2-3 razy bedzie wymieniona do tego czasu . Dla mnie zenada.

 

W EVO X i Imprezie , gdzie maja troszke wiecej doswiadczenia z dokokszonymi 2.0T wymiany sa co 8-12tys a BMW mowi 50 :mrgreen: :mrgreen:

 

ps w pelni zgadzam sie z przedmowca...

Opublikowano

z inspekcją dokładnie tak jak napisałeś, robię tak od 2004r, już wtedy ASO BMW stosowało przeglądy/płyny LOOOOOONG LIFE :D

 

z 200 zl to trchę przesadziłeś, tyle to kosztuje olej, który leje ASO :wink:

 

8l, CASTROL EDGE SPORT 0/40 lub MOTUL SPECIFIC LL 04 5/40 (dla BMW) to bliżej 300zł, dodatkowo filtr ~70 zł + wymiana ~30zł...

po całości wychodzi ~ 400zł :mrgreen: , czyli jeden bak benzyny...

 

ogólnie stara dobra zasada: MYŚLI I PRZEWIDUJ ma tu swoje zastosowanie w praktyce ...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Skoro serwis twierdzi, ze wymiana oleju nie jest koniczena, komputer też na to nie wskazuje, dawają to na piśmie, to niby czym mam się stresować? Jeśli coś padnie, to mam podkładkę. Nadgorliwość jest gorsza od... ;)

 

Podobno BMW i MB mierza jakosc oleju - ale nie wiem jakie konkretnie parametry. Rozmawialem kiedys na ten temat z kier serwisu MB, facetem ktory dlugie lata przepracowal w branzy zarowno u nas jak i w de, i on sam w swoim nowym dieslu nie zmienia oleju czesciej niz producent nakazuje.

 

żadne seryje auto z grupy BMW/MB nie mierzy jakości oleju, w kompie jest zapisany algorytm powiązany z spalaniem, więcej palisz = jedziesz ostrzej = wymieniasz olej co x tys. km, mniej spalasz = mniej katujesz = rzadziej wymieniasz,

w zależności jak wyżyłowany (rodzaj softu) jest motor to zapis o km jest różny, chodzi głównie o odprowadzanie ciepła a nie jak potocznie się mówi o smarowanie

 

jak uważacie, że można jeździć na oleju 50k/ x lat to poczytajcie o "olejach", tych nowych LONG LIFE...jak nie chce wam się czytać i nie macie dostępu do laboratorium to zróbice test wzrokowy na silnikowym filtrze powietrza, filtr ten wg. zaleceń ASO należy wymieniać co 3 wymianę oleju (90-150 tys. km), wyciągnijcie filtr i zobacie jak wygląda po 15 tys.km, następnie zastanówcie się czy wytrzyma/będzie właściwie filtrował 10x więcej/dłużej...

 

nie chodzi nawet o to, że kupujecie nowe auto i sprzedacie je z przebiegiem ~60tys. km (poniżej granicy zepsucia podzespołów) czy mniej, auto z takimi przeglądami po prostu gorzej jedzie...

 

edit 1: dlaczego uważsz, że SUBARU przesadziło, miałem te auto i aby nie stracić gwarancji musiałem wymieniać olej co 7 tys. km a i tak największą wadą tego silnika była pękająca głowica ...myślisz, że jakby zwiększyli do 15/30/50 tys. km to głowica wytrzymałby dłużej :wink:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

tak na szybko http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?954499-BMW-oil-change-sensing-system a jakby poszukac dluzej niz 2 min to pewnie by sie znalazlo tego wiecej. Do pdf'a w tym topicu nie mam dost - jak ktos ma konto na tamtym foum niech upnie plik w dla naszego grwemium dostepnym miejscu

 

Mi to mowil gosciu, ktoremu moge zaufac i ktory mi bajek nie opowiadal. Ostatnio pisali rowniez o tym w "motorze". Z tamtego artykjulu pamietam, ze jakosc oleju mierzy wlasnie BMW i Mercedes, ale juz np VW nie.

 

Czesta wymiana oleju to temat stary jak swiat. Wymieniajcie jak chcecie. Ja w poprzednim 2.0T benzyna wymienialem co 7,5K a byli acy, ktorzy robili to 2x czesciej. Ale tam silnik byl troche bardziej wysilony a i warunki pracy zupelnie inne. Wymiana oleju u mnie w aktualnym klekocie to ~1000zl i uwazam ze kazda wymiana czestsza niz kompjuter prawi to zmarnowane 1000 zl.

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano

z 200 zl to trchę przesadziłeś, tyle to kosztuje olej, który leje ASO :wink:

8l, CASTROL EDGE SPORT 0/40 lub MOTUL SPECIFIC LL 04 5/40 (dla BMW) to bliżej 300zł, dodatkowo filtr ~70 zł + wymiana ~30zł...

po całości wychodzi ~ 400zł :mrgreen: , czyli jeden bak benzyny...

No tak, ja mam tylko 4 cylindry to leje za 200zł :wink:

Opublikowano
dlaczego uważsz, że SUBARU przesadziło, miałem te auto i aby nie stracić gwarancji musiałem wymieniać olej co 7 tys. km a i tak największą wadą tego silnika była pękająca głowica ...myślisz, że jakby zwiększyli do 15/30/50 tys. km to głowica wytrzymałby dłużej :wink:

 

Przeciez Subaru to chłam wiec co nie ma co o tym myslec :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

2.5 padaly regularnie i trzeba raczej zadac pytanie czy gdybys wymianial olej co 100km to czy tych pekniec byloby mniej :roll:

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano

Mi to mowil gosciu, ktoremu moge zaufac i ktory mi bajek nie opowiadal. Ostatnio pisali rowniez o tym w "motorze". Z tamtego artykjulu pamietam, ze jakosc oleju mierzy wlasnie BMW i Mercedes, ale juz np VW nie.

 

... Wymiana oleju u mnie w aktualnym klekocie to ~1000zl i uwazam ze kazda wymiana czestsza niz kompjuter prawi to zmarnowane 1000 zl.

dziennikarze piszą różne rzeczy, ja czytam tylko wyniki pomiarowe, wnioski wyciągam sobie sam np. o stanie oleju po przepracowaniu pod obciążeniem 600 roboczo godzin,

 

intersuję się motoryzacją/mechaniką, jak możesz dać link na konkretne urządzenie (nazwa/indeks/typ...), które "bada" olej (a nie ma prymitywnego algorytmu z spalania) byłbym wdzięczny, z przyjmenością poczytam o czymś o czym nie wiem, może też być rysunek z realoem...

 

mamy identyczne silniki N57, wchodzi do niego 7,2l oleju, najlepszy olej MOTULA: SPECYFIC LL 04 5W/40 kupiłem w tym miesiącu w INTERCARSIE 8l=269zł, filtr Knechta też INTERCARS (lepszy materiałowo od wkładanego na starcie MANNA) OX 560D = 69,20 zł, wymiana w FUERCIE = 30 zł...wychodzi 368,7 zł brutto...

 

nie wychodzi 1000zł, może w ASO jak zaleją "najtańszą normę", włożą "najtańszy filtr" i policzą stawkę za "super usługę wymagającą specjalistycznego sprzętu i wiedzy" wyjdzie z ich marżą 1000zł...i tak nie będzie to zmarnowane 1000zł tylko zdecydowanie przepłacone ...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Ile osób, tyle opinii. Wskazania zostały wysłane do BMW w celu sprawdzenia co jest przyczyną, bo nie jest to normalne, ale też sprawdzali soft i wszystko gra, wskazania były prawidłowe. Ale dlaczego takie właśnie, nie potrafili określić. My tu o oleju, a kolumna kier. do wymiany ;)
Opublikowano

Trzeba sobie odpowiedzieć na jedno bardzo ważne pytanie :wink: :

Jaki interes ma BMW by wymienić ten olej tak rzadko ?. Koszt to dla nich bardzo mały, a jeszcze jak byś przyjechał to może nowe felgi lub kubek byś akurat dokupił :)

Dla mnie sprawa jest jasna, nic nie robią dla dobra klienta za friko, kończy się gwarancja to turbinkę smarowana olejem, zawory, głowicę .... i co jeszcze chcecie, trzeba już zrobić za kasę klienta

Opublikowano
Nie no Wojtek dbaj o ta furę najlepiej jak się da :wink: Pamiętam, że jako chyba pierwszy na tym forum miałeś F30, pamiętaj że tutaj mogą obserwować twój egzemplarz przyszli nabywcy :D
Opublikowano
Ja dbam o samochód bardzo i nie żałuję na jego utrzymanie, ale nie jestem nadgorliwy i jeśli po 20 minutach rozmowy w których wymieniam argumenty z serwisantem, dochodzę do wniosku, że człowiek zna się lepiej i podaje sensowne argumenty to postanawiam tak, a nie inaczej. Pewnie gdybym żyłował samochód jak duża część osób tutaj, to komputer wskazałby wymianę oleju jakieś 20tys km wstecz i wykonałbym oczywiście wymianę. Kompletuje pełną dokumentację, każdy "Historical key data" itd, więc nawet jeśli po gwarancji coś się wydarzy i okaże się, że przyczyną było to, że olej wymieniłem przy 50K km to będę miał spore argumenty i poradzę sobie nawet z BMW, a jeśli nie, to zapłacę za swoje ruchy i tyle. To, że wymianie podlega kolumna kierownicy, to pewnie też moja wina... ;)
Opublikowano

no wlasnie co sie stalo z kolumna? wjechales w cos czy sama z siebie sie zesr...

 

Co do oleju .. Pierwsza i najwazniejsza sprawa... Wymiana oleju nie szkodzi , moze tylko pomoc i wydluzyc zywotnosc podzespolow. Koszt 400-500zl (czesto na FVAT) przy aucie wartym 200tys raz na 15tys(nawet jakby to bylo co 3miesiace ) to naprawde niewiele.

Koncern Audi rowniez zalecal longlify... i walki w 2.5TDI (oczywiscie obarczone wada fabryczna) pekaly jak krakersy :D . Przy stosowaniu wymian co 12-15tys zywotnosc walkow wzrastala konkretnie i potem jendemu pekaly/wycieraly sie przy 100-200tys a innemu przy 350 (pomijam fakt ze na liczniku bylo np 199 :wink: )

 

pozdr

Opublikowano

Co do kolumny, to tak jak już pisałem na forum, słyszałem stukania przy jeżdzeniu po dziurawych drogach, przy niskich prędkościach, najczęściej gdyb samochód był zimny. Ponieważ nie jestem specjalistą, myślałem, że coś się obluzowało w obudowie kolumny (dźwięk sprawiał wrażenie tak jakby plastik o plastik stukał). Ale zgłosiłem to podczas wczorajszej wymiany oleju. Serwisant przejechał się autem i stwierdził, że ewidentnie kolumna do wymiany, podobny przypadek już robili i dlatego byli w stanie tak szybko zdiagnozować problem.

 

Co do oleju, to absolutnie zgadzam się z wszystkimi opiniami które tutaj są (a raczej z ich większością), miałem wiele nowych aut przed 328i i tam olej najczęściej był wymieniany nawet przy 15-20tys km, pod rygorem utraty gwarancji. Nawet po tym, jak gwarancja się kończyła, wszystkich wymian dokonywałem i dokonywał będę tylko w autoryzowanych serwisach itd. Więc to nie jest tak, że nie robię czegoś bo mi się nie chce, lub żałuję na to. Tą decyzję podjąłem wraz z serwisem i na podstawie argumentów które mi przytoczyli (nie mówię teraz o ich słuszności). Mam nadzieję, że konsekwencje takiego a nie innego zachowania będą tylko pozytywne i autko będzie spisywało się tak jak do tej pory. :)

Opublikowano
Co do kolumny, to tak jak już pisałem na forum, słyszałem stukania przy jeżdzeniu po dziurawych drogach, przy niskich prędkościach, najczęściej gdyb samochód był zimny. Ponieważ nie jestem specjalistą, myślałem, że coś się obluzowało w obudowie kolumny (dźwięk sprawiał wrażenie tak jakby plastik o plastik stukał). Ale zgłosiłem to podczas wczorajszej wymiany oleju. Serwisant przejechał się autem i stwierdził, że ewidentnie kolumna do wymiany, podobny przypadek już robili i dlatego byli w stanie tak szybko zdiagnozować problem.

 

Co do oleju, to absolutnie zgadzam się z wszystkimi opiniami które tutaj są (a raczej z ich większością), miałem wiele nowych aut przed 328i i tam olej najczęściej był wymieniany nawet przy 15-20tys km, pod rygorem utraty gwarancji. Nawet po tym, jak gwarancja się kończyła, wszystkich wymian dokonywałem i dokonywał będę tylko w autoryzowanych serwisach itd. Więc to nie jest tak, że nie robię czegoś bo mi się nie chce, lub żałuję na to. Tą decyzję podjąłem wraz z serwisem i na podstawie argumentów które mi przytoczyli (nie mówię teraz o ich słuszności). Mam nadzieję, że konsekwencje takiego a nie innego zachowania będą tylko pozytywne i autko będzie spisywało się tak jak do tej pory. :)

 

Wojtek, u mnie było podobnie. Wymienili kolumnę i nie było poprawy. Serwis ustalił, że przekładnia stukała i faktycznie tak było. Po wymianie przekładni cisza. Jestem ciekaw czy u Ciebie jest to samo czy faktycznie to kwestia wymiana kolumny.

Opublikowano

Co do oleju, to absolutnie zgadzam się z wszystkimi opiniami które tutaj są (a raczej z ich większością), miałem wiele nowych aut przed 328i i tam olej najczęściej był wymieniany nawet przy 15-20tys km, pod rygorem utraty gwarancji.

 

Skoro BMW sobie wymyśliło w ten sposób, to raczej wiedzieli co robią. Pamiętajcie, że w tej wymianie jest jeszcze spory zapas.

Mnie zawsze uczono, że auto na krótkich przebiegach powinno mieć wymieniany częściej niż auto używane w trasie. No, ale teraz Panie KOMPUTERY, więc mam nadzieję, że ów KOMPUTER liczy ilość uruchomień, analizuje sposób eksploatacji i przewiduje wymianę we właściwym momencie.

U mnie 30tys. z racji tego, że jeżdżę kilkoma pojazdami, wypadnie pewnie za jakieś 3 lata :twisted:

 

 

Bywałem kiedyś w krajach arabskich. Arabowie uwielbiają Toyoty zwłaszcza LandCruiser. Kiedys zapytałem, dlaczego akurat właśnie tę markę preferują? Usłyszałem: bo bez oliwy żaden samochód nie pojedzie a Toyota ... pojedzie.

Przy okazji dowiedziałem się też, do czego służy czerwona lampka z symbolem oliwiarki (zawsze sądziłem, że wskazuje alarmowo niskie ciśnienie oleju w silniku). Otóż informuje arabskiego właściciela tego samochodu, że trzeba dolać "oliwy".

Wymianę filtra oleju robią co 3 "dolewki", czyli raz na ładnych parę lat.

Filtr powietrza opukują, wysypują piasek i dalej na nim śmigają. Wymieniają, jak się już nie da z nim nic zrobić.

Jakoś te samochody u nich jeżdżą.

 

Ps.

ja miałem stukanie w podszybiu na zimnym silniku. Poprzednio ASO szukało i d*pa. Tym razem im pokazałem palcem i zrobili - zamocowali luźny element w podszybiu. Teraz mam ciszę.

17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Opublikowano

Mi to mowil gosciu, ktoremu moge zaufac i ktory mi bajek nie opowiadal. Ostatnio pisali rowniez o tym w "motorze". Z tamtego artykjulu pamietam, ze jakosc oleju mierzy wlasnie BMW i Mercedes, ale juz np VW nie.

 

... Wymiana oleju u mnie w aktualnym klekocie to ~1000zl i uwazam ze kazda wymiana czestsza niz kompjuter prawi to zmarnowane 1000 zl.

dziennikarze piszą różne rzeczy, ja czytam tylko wyniki pomiarowe, wnioski wyciągam sobie sam np. o stanie oleju po przepracowaniu pod obciążeniem 600 roboczo godzin,

 

intersuję się motoryzacją/mechaniką, jak możesz dać link na konkretne urządzenie (nazwa/indeks/typ...), które "bada" olej (a nie ma prymitywnego algorytmu z spalania) byłbym wdzięczny, z przyjmenością poczytam o czymś o czym nie wiem, może też być rysunek z realoem...

 

mamy identyczne silniki N57, wchodzi do niego 7,2l oleju, najlepszy olej MOTULA: SPECYFIC LL 04 5W/40 kupiłem w tym miesiącu w INTERCARSIE 8l=269zł, filtr Knechta też INTERCARS (lepszy materiałowo od wkładanego na starcie MANNA) OX 560D = 69,20 zł, wymiana w FUERCIE = 30 zł...wychodzi 368,7 zł brutto...

 

nie wychodzi 1000zł, może w ASO jak zaleją "najtańszą normę", włożą "najtańszy filtr" i policzą stawkę za "super usługę wymagającą specjalistycznego sprzętu i wiedzy" wyjdzie z ich marżą 1000zł...i tak nie będzie to zmarnowane 1000zł tylko zdecydowanie przepłacone ...

 

Trudno sie nie zgodzić. Zreszta w ASO po znizkach za wymianę z podstawowym przeglądem kasuja mnie na jakieś 80 zł. Oczywiscie olej mój (lepszy niż ten z ASO). Mowa o silniku 4cylindrowym. W jednym aucie mam jeszcze pakiet serwisowy i tu tez daje swój olej plus oczywiscie wymiany w połowie przebiegu obliczonego przez kompa.

Mimo, ze przejechalem na silnikach N47 ponad 250 tys km nie spotkałem sie z szurającym, czy zerwanym łańcuchem który to ponoć jest strasznym problemem. Sumarycznie koszt wymiany w moim przypadku to tez ok 300 zł. Dwa razy do roku to nie jest pieniądz ktory warto oszczędzać. Mimo, ze pewnie i tak robię prezent następnemu właścicielowi.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.