Skocz do zawartości

F30 wady i zalety


swde

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 751
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Moim zdaniem dla kogoś kto nie jest wrogiem diesli 320d będzie lepszym wyborem. Różnica duża w osiągach do setki na korzyści 328i, ale już jeśli chodzi o elastyczność przy normalnych drogowych prędkościach do wyprzedzania, to takich dużych różnic nie będzie. Jeśli chodzi o spalanie przy dużych prędkościach to doświadczenia tutaj nie mam, ale moim zdaniem nie będzie dramatycznych różnic między tymi silnikami. Za to duża będzie w mieście, pewnie około 4 litrów.

 

oj, różnica jest spora w osiągach: 328i vs 320d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja sie dziwie ludzia ktorzy jada ze srednia predkosc maja 190km/h a nawet wiecej - jadac z taka predkoscia powyzej 4h to naprwde jest meczace - bo czesto sie hamuje ( ktos wyprzedza i jedzie 140km/h lub tir tira mija...) zakrety deszcz itp. to dziwie sie jadac samochodem 3er z taka predkoscia tak dlugo - gratuluje rozsadku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że spora, ale różnica 0,5 s w czasach od 80 do 120 (które tak naprawdę mają znaczenie w pozaautostradowej eksploatacji) nie jest moim zdaniem aż tak istotna.

 

Ale 80-180 różnica jest już powalająca. Za rok o tej porze na większości tras, które dzisiaj pokonuję pociągiem albo samolotem będę popylał autostradami i ten parametr będzie jak najbardziej istotny. Taka A1 od Torunia do Gdańska jest puściutka i prędkości rzędu 200 odpowiednim autem, które przy 200 ma jeszcze zapas mocy, potrafi wyhamować z tej prędkości bez stopienia klocków i nie wywróci się na łuku wcale nie są abstrakcyjne.

 

maja22 - piszesz jakbyś nigdy nie jechał(a?) autem, który masz w podpisie..., ba nawet nie wyobrażała sobie sytuacji, która większości osób tu piszących chyba nie dziwi jakoś szczególnie. Do tego piszesz w stylu baaaaardzo zbliżonym do jednego z moich faworytów pojawiającego się co jakiś czas na tym forum.

Edytowane przez Miatamad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

maja22 - piszesz jakbyś nigdy nie jechał(a?) autem, który masz w podpisie..., ba nawet nie wyobrażała sobie sytuacji, która większości osób tu piszących chyba nie dziwi jakoś szczególnie. Do tego piszesz w stylu baaaaardzo zbliżonym do jednego z moich faworytów pojawiającego się co jakiś czas na tym forum.

 

 

....wiesz ostatnio jechalem sred.180-190 km/h na A1 ( ~ 1h) i powiem tyle -bylem bardziej zmeczony niz mialem predkosc sred.155km/h.ta sama trasa (powrot A1)

...a dziwie sie tym ktorzy pedza srednio prawie 200km/h przez dluzej niz 3h - no chyba , iz ma cos wciagniete w nos:)- ok, moze ja juz wyroslem z takiej adrenaliny i staje sie starszy... :| :)

 

to ze mam pod maska 200 czy 300Km to nie zmusza mnie to jazdy ze stala predkoscia 200km/h - lubie miec dobra elastycznosc ( bezpieczenstwo przy wyprzedzaniu itp.) a tak na marginesie - dbam o moje auta:)

 

 

wracajac do tematu spalanie zalezy od wielu czynnikow ktos przy predkosci 180km/h ma 9l/100km a drugi bedzie mial 15l/100km

- wazne jest gdzie tyle jechal, jaka trasa

- jakie mial warunki atmosferyczne

- no i jaka skrzynia biegow bo automat ma 8 przelozen a manual 6 i tu jest troche inaczej jest przy takich predkosciach

- jaki ciezar mial samochod - 2,3,4 osoby.....

Edytowane przez maja22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale 80-180 różnica jest już powalająca.

 

To bez dyskusji. W 320d zadowalające osiągi skończą się przy 140- 160 km/h

przemekk23 masz racje powyzej 150km 320d nie ma juz przyspieszenia a do tego jak bedzie na pokladzie 4 osoby to mowimy juz o 130km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce wchodzić w dyskusje, ale warunki: niemiecka autobana, prędkość 170-190, odcinek od Hamburga do Goerlitz, spalanie na poziomie 9l... Mowie to na podstawie i komputera i tego co lałem do baku. No chyba, ze niemieckie dystrybutory leja 100 litrów a kasują za 60, a bak ma dodatkową komorę, wtedy się zgodzę, że moje spalanie jest nieprawidłowe.

 

Dobra, my tu mielimy powietrze a jedyna konkretna wypowiedź zginęła w dywagacjach o tym kto ma większe cojones na autobahnie ;) Wojtek - ty masz 328i tak? Bardzo dobry wynik. W 530d miałem 9/100 przy średniej 160 ale jeździe baardzo spokojnej. W benzynach zawsze mi jakiś kosmos spalaniowy wychodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lemon jeżeli dużo jeździsz i spalanie jest waże polecam 320d...uwierz te 184 konie i świetna elastyczność naprawdę wystarczy, a i tak objedziesz 90 % aut w PL...przy tym spalanie będziesz miał naprawdę niskie...średnio nawet o 3-4 a nawet 5l (jezeli jezdzisz duzo po miescie) mniej od 328i.

 

Dodatkowo 320d jest tańsze od 328i o te 7 tys zł.

chyba niestety jestem skazany na diesla (w dupowozie oczywiście :wink: ). muszę się jeszcze przejecachać 184 konnym, bo w F30 tylko siedziałem.

Nie chce wchodzić w dyskusje, ale warunki: niemiecka autobana, prędkość 170-190, odcinek od Hamburga do Goerlitz, spalanie na poziomie 9l... Mowie to na podstawie i komputera i tego co lałem do baku. No chyba, ze niemieckie dystrybutory leja 100 litrów a kasują za 60, a bak ma dodatkową komorę, wtedy się zgodzę, że moje spalanie jest nieprawidłowe.

dzięki bardzo Wojtku :)

Ja sie dziwie ludzia ktorzy jada ze srednia predkosc maja 190km/h a nawet wiecej - jadac z taka predkoscia powyzej 4h to naprwde jest meczace - bo czesto sie hamuje ( ktos wyprzedza i jedzie 140km/h lub tir tira mija...) zakrety deszcz itp. to dziwie sie jadac samochodem 3er z taka predkoscia tak dlugo - gratuluje rozsadku.

ja mówię tylko o autostradach. przy 150km/h to na autobahnie się zasypia ;)

 

F30 bardzo mi się podoba, na 5kę troche za młody jestem i mam dylemat- świeże E90 vs 2-3 letnie E60 vs F30 (drogoooo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnie spalanie w aucie testowym u Smorawinskiego 328 10,2 ale jak zobaczyłem jaka trasa głownie miasto plus odcinki 2 pasmowe ( gdzie dusilem po 170)to stwierdzam ze przy normalnej jeździe ten sam nie może wiecej palić jak 7-9 l jedno jest pewne Panowie tak jak w moim przypadku ten samochód nie zastąpi nigdy mocnego diesla (audi3,0tdi) to taka wersja eko na otarcie łez !,,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie dziwie ludzia ktorzy jada ze srednia predkosc maja 190km/h a nawet wiecej - jadac z taka predkoscia powyzej 4h to naprwde jest meczace - bo czesto sie hamuje ( ktos wyprzedza i jedzie 140km/h lub tir tira mija...) zakrety deszcz itp. to dziwie sie jadac samochodem 3er z taka predkoscia tak dlugo - gratuluje rozsadku.

 

Trzeba jeszcze rozróżniać co to jest średnia prędkość. Nikt chyba z tutaj piszących nie pisze o średniej pokazywanej przez komputer, tylko o średniej jaką jedzie gdy warunki na to pozwalają, a gdy warunki pozwalają w 70% pokonywać trasę z taką prędkością to chyba można stwierdzić, że średnia wskazanie licznika wynosiło około powiedzmy 170km/h. maja22 widocznie jeszcze nie poruszała(e)ś się jeszcze nigdy w takich warunkach, więc gratulacje przyjmuję :) ;)

 

Dobra, my tu mielimy powietrze a jedyna konkretna wypowiedź zginęła w dywagacjach o tym kto ma większe cojones na autobahnie ;) Wojtek - ty masz 328i tak? Bardzo dobry wynik. W 530d miałem 9/100 przy średniej 160 ale jeździe baardzo spokojnej. W benzynach zawsze mi jakiś kosmos spalaniowy wychodził.

 

Tak, mam 328i. Mam F30 od 3 miesięcy i 4 dni i wiem, że dokonałem słusznego wyboru (samochód i silnik są fanstastyczne, ale następne auto to będzie na pewno R6 lub więcej ;)

 

A tak na marginesie to myślałem o m3 sedan znalazł mi kumpel z przełomu 2010 -2011 faul opcja tv inne bajery 14000 przebiegu za 270 na gotowość

Genialny samochód. To właśnie moje następne auto, tylko czekam na nową M3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesz się z F30 328i , to też jest naprawdę genialne auto, w zasadzie pod każdym względem poza liczbą cylindrów (brakuje jednak tych 2 do kultowej R6).

 

I zawaliłem sprawę, że wziąłem zawieszenie M, zamiast adaptacyjnego :( 2tys zł tylko różnicy. Trudno, następnym razem będę mądrzejszy. Auto jak dla mnie na M zawieszeniu jest za miękkie. Nie chce myśleć jak to wygląda w standardowym wydaniu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie jest spalanie przy stałej prędkości 180-200km/h ?? obecnie mam E90 320d po remapie i auto jest bardzo, bardzo ekonomiczne. przy F30 mam duży dylemat 20d czy 28i.

trasa Kassel-Szczecin-Kassel (~1100km), 4 dużych mężczyzn (~400kg) + 4x mały bagaż (~60kg), but cały czas w podłodze (200-250km/h), średnie spalanie: 23l/100km, chałas uniemożliwiający rozmowę czy słuchanie radia, od 6 tys. obrotów dźwięk od silnika typu "litości rozwalam się"...

 

jak w mieście czy w trasie do 150km/h to super :cool2: to powyżej 200km/h mega porażka :duh:

 

Powyżej 200 km/h szum powietrza zagłusza dźwięk silnika, więc nie siej propagandy oto dowód:

 

Ciesz się z F30 328i , to też jest naprawdę genialne auto, w zasadzie pod każdym względem poza liczbą cylindrów (brakuje jednak tych 2 do kultowej R6).

 

I zawaliłem sprawę, że wziąłem zawieszenie M, zamiast adaptacyjnego :( 2tys zł tylko różnicy. Trudno, następnym razem będę mądrzejszy. Auto jak dla mnie na M zawieszeniu jest za miękkie. Nie chce myśleć jak to wygląda w standardowym wydaniu....

 

Przecież sportowe zawieszenie jest najtwardsze, wszelkie adaptacyjne, seryjne tylko je zmiększają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem zawieszenie sportowe (stałe) w E91 , obecnie mam adaptacyjne w F30. Wydaje mi się, że owo stałe z E91 odpowiada mniej więcej sportowemu trybowi w F30 z adaptacyjnym .Ale z kolei nie wiem jak wygląda owo "stałe" w F30 :D
Primator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg porównań na innych forach (f30post) wychodzi, że zawieszenie adaptacyjne w pozycji sport jest minimalnie twardsze niż sportowe pasywne. Mogę tylko potwierdzić, że w adaptacyjnym sport jest ogromna różnica, szczególnie jeśli chodzi właśnie o zawieszenie i kierownicę

 

A co do spalania to wciąż mam poniżej 8l/100km mimo, że już przekroczyłem magiczne 2000 km przebiegu ;-)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Krotko o zaletach napisze porownujac A4 2.0 TFSI vs BMW 328i f30

 

BMW :

+ wyglad

+ silnik( osiagi )

+ komfort podrozy

+ uklad kierowniczy

+ automatyczna skrzynia

+ wyposazenie

+ cena

 

Audi

+ naped 4x4

+ wyciszenie kabiny

+ spasowanie elementow

 

No powiem tylko tyle ze A4 wiekszoci przegrywa i tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cena to raczej jest plus Audi, bo mimo, że auta po odopwiednim i podobnym doposażeniu kosztują prawie tyle samo , to jednak na Audi dostanie się taki rabat, że A4 wyjdzie taniej o jakieś 18-20 tys zł. Co w przypadku tych stanowi około 10 % ceny, więc jest to istotna kwota.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
zgadza sie w Audi maja dobra polityke cenowa ( dobre rabaty nawet do 12% za nowy samochod) Edytowane przez maja22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.