Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po 2 tygodniach użytkowania 328i mogę już co nieco napisać co mi się podoba a co nie:

 

Minusy

- drzwi - trzeba użyć dużej siły żeby zamknąć

- bagażnik - nie dość, że jest niezbyt równa podłoga to jest na tyle beznadziejna wykładzina, że wszystko lata po bagażniku, a dołączona siatka przy najmniej dla mnie jest mało użyteczna (bez dodatkowej maty ani rusz)

- dostęp komfortowy - poza za dużym kluczykiem to zaoszczędzili na czujnikach na klamkach w tylnich drzwiach i można otwierać/zamykać tylko na przednich

- dostęp komfortowy bagażnik - otwieranie bagażnika "z kopa" działa beznadziejnie, czujniki pod bagażnikiem raz zareagują raz nie

- iDrive - bluetooth - mimo wgrania aktualizacji wciąż zdarza się że rozłącza mi telefon (HTC) mimo, że np. w X5 E70 nigdy mi się to nie zdarzyło

- iDrive - office, sms - jak już się na coś takiego zdecydowali to przynajmniej powinni to udostępnić dla większej ilości telefonów - a teraz działa raptem na kilku i nie są to wcale popularne modele

- Speed Limit Info działa dość ułomnie - często "zapomina", że krzyżówka kasuje zakazy/ograniczenia - chociaż pewnie na autostradzie sprawuje się znacznie lepiej

 

Z plusów:

- spalanie - 7,6 (tyle że na razie spokojna jazda)

- bardzo wygodne fotele sportowe z ustawieniami trzymania bocznego

- przełącznik ECO/Comfort/Sport - zmienia samochód nie do poznania - REWELACJA

- rewelacyjne światła (ksenony + adaptacyjne+ asystent świateł drogowych) - działają zupełnie inaczej niż np. E70, tj. nie tylko doświetlają zakręty ale w zależności od sytuacji na drodze oświetlają właściwe miejsca (np. przy włączonych światłach drogowych i samochodzie jadącym z naprzeciwka, lewa lampa obniża się i przygasa, a prawa oświetla pas którym jadę i pobocze) działa to naprawdę bardzo dobrze

- jazda w trybie COMFORT jest naprawde komfortowa mimo 18" kół - rzecz baaardzo dobrze widziana w mieście

- znana mi już wcześniej automatyczna skrzynia biegów jest bardzo dobra - nie ma czego się przyczepić

- zestaw Hi-Fi - nie dość, że dźwięk jest bardzo dobry to przy USB z podłokietnika pokazuje na ekranie też album art co bardzo ładnie wygląda na wyświetlaczu

I to by było na razie na tyle :-)

 

Ogólnie z zakupu jestem zadowolony chociaż na pełniejszą ocenę przyjdzie czas zapewne po dłuższym okresie użytkowania, szczególnie walorów "sportowych" auta (na razie samochód "na dotarciu")

 

pzdr

swde

  • Odpowiedzi 751
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No dobrze, spróbuję teraz ja skonfrontować swoje wrażenia:

 

Zacznijmy od wad:

 

- drzwi powolutku chyba się już "wyrabiają",

- dostępu komfortowego nie zamawiałem, nie widziałem takiej potrzeby, natomiast mogę powiedzieć, że b. skuteczne jest otwieranie bagażnika z pilota - nie ma potrzeby chwytania klapy dłonią,

- na samo wykończenie bagażnika w moim egzemplarzu nie narzekam; za to dywaniki z przodu mogłyby być lepiej dostosowane kształtem

 

- wadą z mojego punktu widzenia jest brak możłiwości trwałej dezaktywacji funkcji auto-start-stop; na dodatek aktywuje się ona każdorazowo po zmianie trybu jazdy sport/comfort/eco pro i trzeba pamiętać o jej wyłączeniu,

 

- póki co wadą jest także nieco większe (tak o 1,5 l/100) spalanie niż powinno. Co prawda dotąd w większości auto spędzało czas stojąc w korkach w sparaliżowanej Warszawie , więc trudno się dziwić. Prawdopodobnie z tym "trybem życia" związane jest także wskazanie serwisowe - po przejechaniu 700 km dystans do najbliższej obsługi wyświetlany na tablicy przyrządów zmniejszył się o 4.000 km :cry:

 

Z zalet, poza silnikiem, najważniejsze jest rzeczywiscie funkcjonowanie przełącznika trybu jazdy oraz zawieszenia adaptacyjnego. Zarówno tryb comfort jak i sport są niesamowite, każdy w innym znaczeniu.A różnica pomiedzy nimi jest ogromna i natychmiast wyczuwalna.

Co do innych zalet także podzielam Twoje zdanie. Z tym, że ja tym razem nie zamawiałem foteli sportowych, a ze standardowych jestem zadowolony.

Primator
Opublikowano

To ja też się wypowiem:

 

- drzwi, po 2,5 miesiącach użytkowania, zamykają się idealnie

- bagażnik - ja tam nie widzę nic do czego mógłbym się przyczepić, a podobnie jak Primator korzystam z otwierania bagażnika z pilota - hmm, nie przypominam sobie żeby otwierał kiedykolwiek naciskając przycisk na klapie

 

- jeśli chodzi o fukncję auto-start-stop, to albo mi się to śniło, albo w instrukcji jest opisane jak zatrzymać samochód, aby system nie wyłączył silnika, sprawdze to dzisiaj, czy mam omamy czy to fakt i jest taki zapis :)

 

Spalanie miasto: 8,8l

 

Bardzo fajną dla mnie rzeczą jest też czujnik parkowania z tyłu. Idealnie wykalibrowany - polecam.

Opublikowano

Jeśli chodzi o otwieranie bagażnika - posiadając dostęp komfortowy teoretycznie można go otworzyć wsuwając i wyjmując stopę spod bagażnika. Nie zawsze to niestety działa. A przecież po to wziąłem dostęp komfortowy żeby nie wyjmować kluczyka.

 

Aby funkcja auto start stop się nie włączyła np. na skrzyżowaniu, wystarczy mocniej docisnąć na chwilę hamulec po zatrzymaniu.

Opublikowano

Jezdziłem ostatnio A4 ze start stopem - piramidalna bzdura...coś tak absurdalnego i irytującego...że po prostu brak słów...przecież można "kurwicy" dostać od tego badziewia...

 

I to wszystko w imię czego ? 0,5 l/100 km mniej :duh: :mad2:

 

Na szczęscie można to cholerstwo odłączać.

Opublikowano
Ja bym nawet dopłacił przy zakupie nowego samochodu, żeby mi w fabryce start-stop nie montowali. :duh:

 

No właśnie,problem w tym, że nie możesz :D

Primator
Opublikowano
Ja wczoraj odebrałem 520d i pojeździłem dziś trochę po mieście. Nie wiem, może to kwestia przyzwyczajenia, ale ten start-stop na początku przynajmniej jest nie do wytrzymania. Trzęsie całym samochodem, szczególnie denerwujące jest to w przypadku, gdy przejedzie się 5 m i silnik znowu gaśnie. Nie ma opcji, żeby pogrzebać w programie i odłączyć na stałe? :)
Opublikowano
A ja czekam na ten m pakiet miał być w kwietniu teraz początek maja mam pytanie jak długo czekaliscie na samochód reszta skonfigurowana rabaty to jakiś żart dziwne ze jeszcze odpowiedni urząd sie tym nie zajął wystarczy przekroczyć granice i lekko ma sie 10 do 12 % a u nas gadają ze jak dieler da wiecej to jakieś kary ale jaki kraj takie prawo
Opublikowano
Niby mocne naciśniecie hamulca przy zatrzymaniu wyłącza to coś, niestety nie u mnie... Zauważyłem, że jak bardzo delikatnie się zatrzymuje i absolutnie nie naciskam mocno na koniec hamulca, to silnik nie gaśnie. Beznadziejne to jest. Ciekawe czy serwis to może wyłączyć.
Opublikowano

To że można dostać czegoś od działania tego systemu to jedno.

 

A drugie, to to, że silniki będą padały jak muchy, bo zakładając że standardowo uruchamiasz dziennie silnik 5 razy, to z włączonym systemem silnik uruchamia się 25 razy, a więc 5 razy krótsza żywotność elementów które odpowiadają za start jednostki.

Opublikowano
A ja czekam na ten m pakiet miał być w kwietniu teraz początek maja mam pytanie jak długo czekaliscie na samochód reszta skonfigurowana rabaty to jakiś żart dziwne ze jeszcze odpowiedni urząd sie tym nie zajął wystarczy przekroczyć granice i lekko ma sie 10 do 12 % a u nas gadają ze jak dieler da wiecej to jakieś kary ale jaki kraj takie prawo

 

M-Pakiet miał być dostępny w produkcji dopiero po przerwie wakacyjnej. Natomiast co do start-stopu to nie ma jakiegoś bezpiecznika od tego? Szukaliście po bimmerpost'ach i innych forach?

Opublikowano
M - pakiet ma sie pojawić w cenniku w maju pierwsze sztuki w Europie zjada w lipcu w USA po wakacjach a co do akcyzy to ona jest 13 % ale na sam powyżej 2 l pojemności na poniżej jest 3 coś tam
Opublikowano
Podpisuje sie wypełni pod haslem precz z klekotami juz w paru miejscach jeździłem 328 i i w autach testowych nigdzie nie było spalania większego jak 9,5 l a wiadomo jak sie takimi autami jezdzi ale te tylne drzwi to wada wszystkich modeli
Opublikowano
Jak ktoś nie ma ochoty oszczędzać na paliwie powinien mieć możliwość rezygnacji z "dobrodziejstwa", tak jak wyłączenie kontroli trakcji. Nie rozumiem dzisiejszej motoryzacji.

 

Toteż masz taką możłiwość, tyle że nie na stałe. Za każdym razem po uruchomieniu silnika musisz dezaktywować system.

 

Dodam jeszcze jedną wadę F30, poniekąd związaną z powyższą - brak systemu AutoHold. Bardzo dziwi, gdy system ten jest stosowany od paru lat w innych modelach.

 

Po złapaniu najbliższej złotej rybki zażądam od niej natychmiastowej wymiany AutoStartStop na AutoHold. Może się uda :mrgreen:

Primator
Opublikowano
Primator czy różnice miedzy sport a comfort są odczuwalne i czy w modelu 328 jest to do wykorzustania czy jest to zabawka naocniejszy samochod
Opublikowano

No właśnie cała zabawa na tym polega, że te tryby jazdy zdecydowanie się różnią. Jak już pisałem w innym poście, auto w trybie comfort zachowuje się jak klasyczna miękka limuzyna, a po przełączeniu na sport nabiera niebywałego wigoru, usztywnia się itp..

Trzeba co prawda zwrócić uwagę na to, że przełacznik trybów jazdy a adaptacyjne zawieszenie M to dwie różne sprawy. Pierwsza jest w serii, druga opcjonalna. Nie wiem jak jeździ auto bez zawieszenia adaptacyjnego.

 

Co do 328i - nie wiem, ale podejrzewam że warto, różnice w mocy/osiągach wobec 335i nie są jakieś szalone.

Primator
Opublikowano

Różnica w osiągach między 328i a 335 jest szalona...

 

Do 100 = ok 0,3-0,5 s (w testach) - da sie przeżyć.

 

Ale do 160 różnica wynosi 3s co jest bardzo dużą różnicą. Do 200 - 7s co jest w ogole inną ligą, przepaścią (335i - 19,5s, 328i 26s ).

 

Natomiast ja też wybrałem 328i ze względu na to, że za wypasione 335i naprawdę trzeba dać te 270-280 tys zł, bo w opcje trzeba zapakować niestety te 70 tys zł jak chce się mieć wypas.

 

Natomiast za 328 te 200-215 tys jest i tak olbrzymią kwotą , ale do przełknięcia.

 

Za 270-300 rzeczywiście można już kupić dobrze wyposażone i 300 konne A6 - uwzględniając rabaty na poziomie 12-14 % !!

 

Anfil - 328i to naprawdę szybkie auto - mam bezpośrednie porównanie z :

 

- Vovlo S60/80 T6 - 304 Km

- Audi A4 2,0 TFSI 211 km

- BMW E90 328i - 234 km i 267 km (z układem wydechowym Hartge)

- BMW F30 320d

- BMW E90 330i 258 i 272 KM

 

BMW F30 jest o wiele szybszym i zrywniejszym autem od w/w....Na papierze ma identyczne osiągi jak E90 330i 272 KM, ale odczucia są zupełnie inne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.