Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie.

 

Potrzebuję Waszej pomocy i opinii.

 

Chciałbym kupić to autko:

http://otomoto.pl/bmw-540-manual-gaz-286-km-navi-tanio-C23411577.html

vin: WBADE51030BR90416

ale nie mam żadnych doświadczeń z bmw jeszcze.

 

Co sadzicie o tym konkretnym egzemplarzu? Może ktoś z Was ma do niego niedaleko?

 

I jeszcze kilka pytań:

1. czy tutaj występuje vanos (a jeśli tak, to czy sprawia (kosztowne?) problemy) ?

2. czy koło zamachowe jest dwumasowe (awaryjność?)

3. Silniczek jest 4,4 litra - jaką opinię mają te silniki? Padają czy są trwałe? Czy głowice i rozrząd się nie sypią?

4. Na co zwrócić uwagę przy kupnie 540, co może sprawiać problem?

 

NIe chcę wpakować się autko, na utrzymanie którego przy życiu nie będzie mnie stać z powodu usterek.

 

Dzięki z góry.

Opublikowano

wydech "tunink"

gałka "big tunink" :D

Może go używać jakiś młody gniewny którego nie stać na to auto, sądząc po niektórych smaczkach jakie dodał do tego auta. Gałka z tesco w takim aucie nie wróży nic dobrego :)

Opublikowano

Podnosze :) też jestem zainteresowany :)

 

Mam troche grosza więc wrazie czego mogę doprowadzić to auto do porządku ;)

Opublikowano

Kolego Jaron - jeśli chcesz koniecznie E-39 z 4.4 V8 to szukaj raczej ogłoszeń z ceną wyższą przynajmniej o jakieś 35-40% za przedliftowy egzemplarz.

Swego czasu jeden z Klubowiczów sprzedawał właśnie fajne, oryginalne 540i z 96 lub z 97 roku z tym że cena oscylowała wokół 26 tysięcy (warto polować na zadbane sztuki w dziale Ogłoszeń).

Oszczędności w wypadku zakupu tak wyjątkowych samochodów zemszczą się prędzej czy później.

 

Same opony, układ hamulcowy i koszty paliwa są spore nie mówiąc o usterkach, które muszą się dodatkowo przydarzyć.

Jeśli chcesz oszczędzać to E-39 540i jest na pewno kiepskim pomysłem na takie eksperymenty.

 

Tak na marginesie - o ile chcesz mieć gaz w swoim nowym nabytku to lepiej zamontować go własnym sumptem u polecanego fachowca oblatanego w temacie LPG + BMW.

Opublikowano
Kolego Jaron - jeśli chcesz koniecznie E-39 z 4.4 V8 to szukaj raczej ogłoszeń z ceną wyższą przynajmniej o jakieś 35-40% za przedliftowy egzemplarz.

Swego czasu jeden z Klubowiczów sprzedawał właśnie fajne, oryginalne 540i z 96 lub z 97 roku z tym że cena oscylowała wokół 26 tysięcy (warto polować na zadbane sztuki w dziale Ogłoszeń).

Oszczędności w wypadku zakupu tak wyjątkowych samochodów zemszczą się prędzej czy później.

 

Same opony, układ hamulcowy i koszty paliwa są spore nie mówiąc o usterkach, które muszą się dodatkowo przydarzyć.

Jeśli chcesz oszczędzać to E-39 540i jest na pewno kiepskim pomysłem na takie eksperymenty.

 

Tak na marginesie - o ile chcesz mieć gaz w swoim nowym nabytku to lepiej zamontować go własnym sumptem u polecanego fachowca oblatanego w temacie LPG + BMW.

 

 

 

 

Zgadzam się z Tobą :cool2:

 

Jaron jeśli masz przeznaczone na auto 15k to ja bym nie ryzykował.

 

Ad 1. Nie wiem czy w tym silniku nie było podwójnego VANOSA - jeśli pojedyńczy to wymiana Vanosa z paskami napinaczami pompą wody itd to około 5k, jeśli Vanos podwójny to koszt x1,5. Najlepiej zapytaj kolegi DRAY on Ci wszystko powie na temat VANOSA - zajmuje się również wymianą.

Tak działa niesprawny VANOS

- klekot gorszy niż w moim mondeo TDCi :P SPRAWDZAJ JAK SILNIK BĘDZIE ROZGRZANY.

 

Ad 2. Dwumasa jest - przy takim momencie obrotowym oraz mocy, sprzęgło przy każdym mocnym "depnięciu" auta poprostu by się paliło. Jeśli samochód mocno obciążany to istnieje szansa że moze za jakiś czas się posypać. Bo kto by kupował auto o takiej mocy jeżdżąc delikatnie. Ja w fordzie mondeo mk3 płaciłem 2700pln z robotą :mad2:

 

Ad 3. Silniki są trwałe - mają dużą pojemność więc są mniej narażone na obciążenia. Zakładając, że autem jeździł ktoś mądrze wymieniałem, olej, serwisował na czas (tego nigdy i tak się nie dowiesz) nie powinno nic się wydarzyć. Jeśli będziesz myślał o LPG to wiem, że ins to okołol 5-6k raż, że to V8, a dwa większość podzepołów jest poprostu inna do tak wielkiej pojemnośći - jeśli założysz coś taniego bądź na własną odpowiedzialność to w najlepszym przypadku przegrzejesz auto. Rozrząd jest na łańcuchu więc nie ma prawa się uszkodzić, ale nic nie jest IDIOTO ODPORNE. :duh:

 

Ad 4. Najlepiej na wszystko :) ale zadzwoń do ASO umów sie na badanie ( niewiem czy w ASO sprawdzają kompem), później do diagnosty. Jeśli wszystko będzie ok poproś właściciela ( nie jedź Ty ) żeby Cię przewiózł troszke szybciej tym autkiem niech depnie zobacz czy skrzynia szarpie czy hamuje prosto itd.. Przy Gorzowie Wlkp masz autostrade S3 więc jest gdzie auto sprawdzić :norty: :norty:

 

Ja szukam auto 1,5 roku - więc cierpliwości. Jeśli masz odłożone 8-10k na robote auta to jeśli to z ogłoszenia okaże się być przezwoite to ja bym brał- byle blachy i elektronika była ogarnięta. Sam mam około 25k i myśle czy nie kupić coś taniej i podreperować - wtedy wiesz, że wszystko masz pod kontrolą. Jeśli nie masz to sobie daruj bo wbijesz się w problem.

Opublikowano

Auto jest z 96r więc nie ma vanosa, jest to M62B44 bez vanosa.

W M62 nie ma czegoś takiego jak pojedynczy vanos albo nie ma wcale albo są dwa (od 09/98).

 

Co do rozrządu to ma prawo się uszkodzić i w autach z przebiegiem powyżej 200tyś tak się dzieje,

co z tego, że jest na łańcuchu - łańcuch też ma prawo się rozciągnąć, a jak się już rozciągnie to niszczy/ściera zęby w kołach.

Niszczą się też szyny, napinacze - nic nie jest wieczne.

 

Najbardziej trwaly jest silnik M60 - tam jest podwójny łańcuch.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po to jest ten temat, żeby dowiedzieć się coś o tym aucie, więc byłoby miło z Twojej strony :norty:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Po to jest ten temat, żeby dowiedzieć się coś o tym aucie, więc byłoby miło z Twojej strony :norty:

 

 

Odrazu powiem że nie jeździłem... Dla mnie handlarz skreślony z miejsca. Podjeżdżając było go słychać z daleka, amortyzator tak trzeszczał na co usłyszałem że się wylał/rozlał jak widać nic sobie z tego nie robi :mad2: więc zastanawia mnie reszta zawieszenia... Jadąc za nim zauwazyłem że ciągnie po ziemii obudowe od silnika :duh: Środek dostateczny, ale troche odrapany, wydech latający w poziomie, zderzak lekko opadnięty, nie wiem czy śruby już po tylu latach mają luzy czy może mała stłuczka jeśli tak to niech zmienią blacharza. Dla mnie osobiście odpada z powodu niedbalstwa. Auto ma blachy z południa Polski a handlarz z Gorzowa oczywiście handlarz użytkuje auto codziennie. Auto gorsze od tego, które byłem oglądać viewtopic.php?f=44&t=185668

 

Jeśli ktoś woli wkładać hajs w blacharke, środek i lakiernictwo etc. niż w silnik to polecam.

 

Cena to max 14k

Opublikowano
Jak widać po raz kolejny sprawdza się zasada że wraz z niską ceną idzie adekwatny do niej stan techniczny - nic dodać nic ująć...
Opublikowano
Byłem przejazdem bo oglądałem inne auto w pobliżu więc stwierdziłem że podjade zobaczyć to cudo... Gdyby blachy byly ok i środek ok to mógłbym się pokusić miałbym troche grosza żeby włożyć w silnik, ale jak mam blachy dopieszczać i środek to podziękuje.
Opublikowano

Po naprawdę ładne E39 535i, 530i, 540i najlepiej wybrać się do DE i przygotować na wydanie razem z opłatami ok 25-28 tys (535i) lub 35-40 tys zł (530i, 540i)...jak widać cholernie drogo jak na 10-14 letnie samochody....

 

Oczywiscie w PL idzie kupić taniej ładny egzemplarz...np ktoś na forum chyba przez pół roku próbował sprzedać ponoć naprawdę ładne 540i (2000r, salon pl, serwisowany, ori stan itp itd) za 27900 potem za 25900...za ile poszła w końcu nie wiem, ale już nie jest ogłaszana...jak widać w PL te auta nie mają takiej wartości jak w DE...jednak poszukiwania mogą trwać i rok...

 

Nie ma co gadać, że w PL ktoś da za 15-16 letnie E39 25 tys zł - jak ludzie mają poważne problemy żeby 9-10 letnie E39/E46 za tyle sprzedać....jezeli już ktoś jest przygotowany na wydanie większej kasy do pojedzie do DE i poszuka sobie prawdziwej igły od niemieckiego własciciela...

 

Tu 535i w DE :

 

Najtansze egzemplarze mają niskie ceny ( do 3k Euro, ale pewnie są zaniedbane - choć nie oznacza to, że sa g. warte)

 

http://suchen.mobile.de/auto/bmw.530%20gran%20turismo%20%20535.benzin.limousine.html?scopeId=C&isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&categories=Limousine&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=23&minFirstRegistrationDate=1998-01-01&maxFirstRegistrationDate=2000-12-31&fuels=PETROL&ambitCountry=DE

 

Srednie ceny za roczniki 1998/2000 oscylują w granicach 4500 Euro (wiadomo, że zawsze coś się jeszce utarguje) :

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searchresults.html?pageNumber=2&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=23&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=1998-01-01&maxFirstRegistrationDate=2000-12-31&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&categories=Limousine&lang=de

 

540i jest znacznie droższą zabawką :

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searchresults.html?pageNumber=2&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=24&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=1999-01-01&maxFirstRegistrationDate=2002-12-31&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&categories=Limousine&lang=de

 

Tutaj niezły przebieg :P :

 

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-540i-automatik-im-kundenauftrag-teublitz/160845170.html?lang=de&pageNumber=2&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=24&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=1999-01-01&maxFirstRegistrationDate=2002-12-31&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&categories=Limousine

Opublikowano
Właśnie wczoraj zacząłem latać po mobile. Bo niestety nie ma u nas nic ciekawego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.