Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam . Mam przepływomierz Boscha 0280202134 w gniazdku jest pięć pinów . Na których pinach idzie zmierzyć oporność , dokładnie chodzi mi o sprawdzenie płynności czy nie ma jakiś przerw w sygnale .
Opublikowano
Panowie nikt nie wie ? Z tego co znalazłem to pin 1 i 4 to czujnik temperatury zasysanego powietrza . Gdy dmucham w czujnik to oporność się zmienia. Na pinach 2 i 3 po wychyleniu klapki powinna się zmieniać rezystancja . U mnie nic się nie zmienia ale nie mam pewności czy tak ma być . Czy któryś z kolegów mógłby sprawdzić miernikiem oporność na pinach 2 i 3 i czy pod wpływem ruchu klapki coś się zmienia .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z rysunku wynika że pin 3 i 4.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Panowie już jestem głupi ! Na innym forum miałem taką odpowiedź :

1 - 5V

2 - potencjometr

4 - IAT

5 – masa

Potencjometr jest na pinach 1, 2, 5, a czujnik temperatury 4, 5.

 

 

A za chwilę taką :

 

1-4 IAT, 3-2-4 - potencjometr klapki, 5 pin to kompensacja, ewentualnie regulacja CO jak kto woli

 

To na których pinach sprawdza się oporność potencjometru ? W szczególności chodzi mi o sprawdzenie płynności działania potencjometru (czy ścieżka nie jest powycierana)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba sprawdzić na który pin idzie zasilanie(5V),miernik w dłoń jeden kabel do masy auta drugim szukasz 5V we wtyczce przepływki.Jak masz pin od zasilania to jaki problem poruszać klapką i sprawdzać resztę pinów względem pinu zasilania.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Jeżeli wiesz że szwankuje ci przepływka to ją otwórz i wyczyść styki (gdzieś to opisywałem) zepsuć nic nie zepsujesz a święty spokój będziesz miał i dostęp do ścieżek żeby pomierzyć eszystko :wink:
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano

Właśnie nie wiem czy to przepływka dlatego chciałem miernikiem sprawdzić płynność rezystancji . Podmieniałem przepływke z innego auta ale dosłownie na dwie minuty i nic to nie dało . Fachowiec od bmw stwierdził , że muszę podmienić i tak z dwa dni pojeździć na innej i wtedy będę miał pewność ale skąd wziąć na dwa dni !

Chyba nie chodzi o pin zasilania tylko sygnału ?

Opublikowano
Z tym kolego że dokładnie nie sprawdzisz płynności na sucho dokładnie :wink: a co ci się dzieje wogóle?
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano

Problem pojawia się gdy wskazówka temperatury dojdzie do połowy niebieskiego pola aż do pionu. Gdy silnik obciążony jest elektrycznie np. szyba podgrzewana , dmuchawa na max , to gdy jadę na luzie obroty falują 500-1000 , gdy stanę ustabilizują się na 900 , tak samo jest po prze gazowaniu , spadają do 500 i podnoszą do 900 i tak trzymają . Gdy silnik nie jest obciążony elektrycznie to jest to znikome ale jest . Zawór biegu jałowego wymieniony na nowy, lambda nowa , ładowanie 13,8v , czujnik temp ok. , samochód był podpinany do kompa z 10-razy i za każdym razem zero błędów .Silnik osiągnie 90stopni wszystko jest ok. Fachowcy mówią żeby podmienić przepływomierz ale nie mam skąd go wziąć . Dlatego pytam jak miernikiem sprawdzić przepływomierz ?

Dodam jeszcze , że moje odczucie jest takie jakby silnik w tym przedziale temperatury miał zły skład mieszanki ,za ubogo i pod wpływem obciążenia zaczynają wariować obroty . Tak samo jest gdy parkuje kręcę dużo kierownicą i hamuje obroty tak samo spadają do 500 i wyrównują na 900

Dolot na 100% szczelny wszystkie węże sprawdzone wymienione , na łączeniach sylikonem uszczelnione , obejmy na wężach i.t.d Tps podmieniany na dwa tygodnie , przepustnica wyczyszczona i ustawiona , akumulator podmieniany.

Wszystko zaczęło się trzy lata temu , zawsze po odpaleniu ciepłego silnika po prze gazowaniu obroty spadały do 500 , i tak z dwa razy i było ok. Potem działo się to tylko jak było ciepło w zimę wszystko ok. a od tej zimy cały czas to samo.

Są takie momenty ale bardzo rzadko , że wszystko jest ok.

 

 

 

 

 

Pin 2 i 5 napięcia ok. podczas ruchu klapką napięcie się zmienia . Wytłumaczy mi ktoś czemu jak wyciągnę przepływomierz z auta i mierze rezystancje na pinie 2 i 5 to nic się nie dzieje ?

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.