Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam problem jak w temacie a mianowicie pedał gazu reaguje jak dla mnie późno. Objawy są mniej więcej jak przy automatycznej skrzyni biegów wciskam gaz a auto zaczyna reagować dopiero po chwili, na luzie również jak przyciskam gaz do podłogi to na obroty wkręca się po chwili, wygląda to tak że do 1500 obrotów wkręca się normalnie potem jest z 2-3 sekundy takiego „przydławienia” a potem powoli wkręca się na wyższe obroty. Zalałem lepszym paliwem nic to nie dało wiec pisze do was może ktoś się już z tym spotkał i wie czym to jest spowodowane. Samochód kupiłem parę dni temu wiec nie wiadomo co tam było do końca robione.

Samochód z silnikiem 2.0d 165 KM bez DPF. Skrzynia manualna.

Opublikowano
Nikt nie wie co to może być??

 

Jak zwykle przyczyn może być wiele i nikt wróżką nie jest. Ja na twoim miejscu zacząłbym od przeczyszczenia przepustnicy, sprawdziłbym również przepływomierz. Zalałbym również jakiś preparat do czyszczenia wtrysków. Jak nie pomoże należy dalej kombinować. Oczywiście najpierw podłączenie pod kompa, który może wypluje jakieś błędy.

Ponadto jeżeli nie wiesz co to za auto i jak je poprzedni właściciel serwisował to podstawą po zakupie jest wymiana oleju i filtrów oraz jeżeli przebieg +100kkm to również wymieniłbym odmę.

Opublikowano
Przebieg jest 167 tys. Do komputera juz go podpiolem i nie bylo zadnych bledow. Jesli chodzi o preparat do wtryskow to polecasz cos konkretnego?
Opublikowano
Porównałem to dzisiaj z BMW od kumpla i moje obawy się potwierdziły bo u niego idzie to płynnie u mnie na wysokości 2000 obrotów coś wcina na moment i idzie dalej.
Opublikowano
kolego prawdopodobnie to problem z kierownicami turbiny,tak mi sie wydaje,miałem taki problem w tamtym roku,poznije zjawisko ustało,natomiast jak zrobiło sie cieplej znow mam podobne objawy do Twoich,w weekend zmieniam filtr tak wiec,zobaczymy co bedzie po wymianie!
Opublikowano

A moze ktos przy okazji odpowie na moje pytanie?

U mnie nic nie przerywa,wkreca sie ok,problem jednak polega na tym ze pedal gazu reaguje z delikatnym opoznieniem...moze jakies 0.5s

Ktos wie co moze byc przyczyna?

Opublikowano

Co mają kierownice turbiny do opóźnienia na wciśnięcie gazu z dołu. Niech ktoś ci zrobi przegląd, powymienia oleje filtry ( paliwa, powietrza ) ta odmę można sprawdzić, wyczyścić przepustnice i powinno pomóc wedlug mnie.

 

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

chyba wiem o czym piszesz mam takie samo wrażenie w mojej bmw, robiłem moda silnika i Tuner pytał czy zmienić reakcję na pedał gazu tak by reagował natychmiastowo i mocno, wtedy zdecydowałem pozostawić, taka umiarkowana reakcja na wciskanie pedału gazu na pewno wpływa na mniejsze zużycie sprzęgła i całego przeniesienia napędu. Teraz niestety szukam czasu, żeby jechać i trochę zmodyfikować program, tak by reagował szybciej i mocniej.

W moim aucie reakcja na gaz jest może natychmiastowa po wciśnięciu gazu coś zaczyna się dziać ale zdecydowany przyrost mocy to dopiero jak u ciebie po 0,5 sekundy. Mam jeszcze octavię modyfikowaną na 140KM i tam po wciśnięciu gazu auto przyspiesza natychmiast, ma to szczególne znaczenie kiedy chcę wyprzedzać z pod zderzaka.

Podsumowując to program silnika mógł by pomóc.

Opublikowano

Panowie byłem dzisiaj na diagnozie tej mojej E90 i dowiedziałem się że jakiś program jest w tryskach a mianowicie przy obrotach DO 2200 2 wtryski mają jakieś strasznie wysokie parametry 2 pozostałem są w normie ale co najdziwniejsze i tego też nie potrafili zrozumieć ci na tym serwisie że powyżej 2200 obrotów wszystkie parametry wtrysków spadają do normy i wszystko jest ok. Dopływ paliwa potencjometr pedału gazu tez ok.

Padła propozycja że może ktoś grzebał i wgrał jakiś lewy program. Co o tym myślicie ??

Opublikowano
Panowie byłem dzisiaj na diagnozie tej mojej E90 i dowiedziałem się że jakiś program jest w tryskach a mianowicie przy obrotach DO 2200 2 wtryski mają jakieś strasznie wysokie parametry 2 pozostałem są w normie ale co najdziwniejsze i tego też nie potrafili zrozumieć ci na tym serwisie że powyżej 2200 obrotów wszystkie parametry wtrysków spadają do normy i wszystko jest ok. Dopływ paliwa potencjometr pedału gazu tez ok.

Padła propozycja że może ktoś grzebał i wgrał

 

wygląda to tak że do 1500 obrotów wkręca się normalnie potem jest z 2-3 sekundy takiego „przydławienia” a potem powoli wkręca się na wyższe obroty

 

No to teraz kolego trochę rozjaśniłeś sytuację.

Miałem taki przypadek w golfie 2.0 tdi. Objawy po rozgrzaniu silnika samochód szedł normalnie do 2200 rpm powyżej delikatne poszarpywanie (czkawka, dławienie się jak zwał tak zwał) i tak do ok. 2500 rpm a wyżej się wkręcał jak jakiś SDI. Na komputerze wyszło, że pompowtrysk na 1 cylindrze trochę przelewa ale jeszcze się mieści w normie, żadnych innych błędów nie było. Więc wszystkie diagnozy poszły w inną stronę między innymi została wymieniona turbina. Nie będę się rozpisywał bo walczyłem z tym trochę.

Skończyło się na wymianie wszystkich 4 pompowtrysków na regenerowane (sama wymiana na 1 cylindrze nic nie dała) i jak ręką odjął.

 

Na pocieszenie napiszę ci, że wymiana / regeneracja CR jest tańsza niż PD w VW.

 

Także znajdź sobie dobry warsztat który ci je wyciągnie / zamontuje i zakoduje oraz dobry warsztat który zajmuje się regeneracją wtrysków CR

Opublikowano (edytowane)

jak wyciagasz i wkladasz wtrysk to nie trzeba nic kodowac... Jak wkladasz wtryskiwacz o tym samym numerze (BOSCH i BMW) , np w 320d tez nic nie trzeba kodowac(kolega sprawdzal).

Koszt regeneracji CR to ok 600zl /sztuka.

Montaz demontaz ok 200-300zl zalezy kto Ci to bedzie robic.

 

dowiedziałem się że jakiś program jest w tryskach a mianowicie

 

i to nie nazywa sie trysk ... tylko WTRYSKIWACZ - on nie tryska, tryska to siusak :mrgreen:

Edytowane przez mmcv
Opublikowano
opóźniona reakcja pedału gazu i czkawka przy 1800 - 2200 obr/ to chyba różne sprawy, taką czkawkę miałem w octavii przy prog. na 160KM, po zmniejszeniu na max 140KM ustąpiła. Octavia natychmiastowo regowała na gaz, tylko zaskoczona na 4 biegu przy prędkości 70km/h to jest około 1800 obr/min dostawała czkawki. Teraz borykam się z opóźnioną reakcją w 320d, jak pisałem będę próbował programem.
Opublikowano
czkawka jest spowodowana najczesciej nieprawidlowym dzialaniem przeplywomierza... stad po zmniejszeniu mocy ustapila... tuner moze do konca nie wiedzial co robi... bo parametry pracy przeplywomierza mozna "oszukiwac" modyfikujac mapy silnika. Poprostu sie dlawil bo moze bylo za duzo powietrza w mieszance paliwowej ... , za mala jego ilosc daje sporego baka
Opublikowano

Panowie chyba ta dyskusja zbacza w niewłaściwą stronę.

1. To czy Lexico ma wgrany jakiś lipny program da się ustalić. Najlepiej podjechać do gości którzy zajmują się chiptuningiem (nie do tych co wgrywają programy ściągnięte z netu w stodole oraz nieposiadającym hamowni) oni są w stanie to ustalić. Ponadto zawsze można wrzucić auto na rolki i sprawdzić jak się auto zachowuje.

2. Jeżeli auto jest niesprawne, chipem się go nie naprawi. Chipuje się auta w pełni sprawne wtedy to ma sens.

3. Lexico nic nie napisał, że jest złe dawkowanie tlenu do silnika, auto dym itd. Pisze, że wykazało dwa wtryskiwacze nie trzymające parametrów. Ponadto walnięta przepływka powinna wyjść na diagnostyce.

4. Kolego rozet, jakoś nie dziwi mnie to, że twoje 320d zaczyna sprawiać problemy. Masz w aucie zrobiony bardzo mocny mod: 222 koni i ponad 430 niutonów (zakładam, że masz to zrobione na standardowych gratach) i musisz się liczyć, że taki program daje w kość autu. Z 320d nie zrobisz 330d. Nie ma w tym co piszę żadnej złośliwości w stosunku do ciebie.

PS.Twoje drugie auto octavia 1.9 tdi. Zakładam, że w serii 90-110 koni ( w zależności od typu) mod na 160 koni też wydaję się pod maxa. Może dlatego auto też nie radziło sobie do końca na takim programie.

 

Podsumowując ja osobiście bym poszedł w stronę wtryskiwaczy, tak jak napisałem wcześniej.

Opublikowano
też, polecam doświadczonego tunera, kacpercio uważam moje softy za lajtowe, octavia z nim przejechała 295 000km z wymianą tylko duch przepływek, pozdro. chodziłem do szkoły w Różanie
Opublikowano
też, polecam doświadczonego tunera, kacpercio uważam moje softy za lajtowe, octavia z nim przejechała 295 000km z wymianą tylko duch przepływek, pozdro. chodziłem do szkoły w Różanie

 

1. Widziałem gdzieś na forum twój wykres. Całkiem niezły co nie zmienia faktu, że w 320d 177km ,trzymająca serię jak w twoim przypadku, program na 222 KM i 434 Nm to według mnie mocny program jak na 2 litrówkę. Ponadto nie twierdzę, że MR Motors jest niedoświadczonym tunerem i robi jakąś lipę (ludzie na forum raczej ich chwalą - ja co prawda nie miałem z nimi do czynienia ale kto wie, może się skuszę na delikatną zmianę). Jak to mówią klient nasz pan i jak klient chce 220koni i się da to się robi. Według mnie dla 320d tak optymalnie jest 200KM i około 400Nm ale zaznaczam nie jestem, żadnym specem w tej kwestii. Może niech się ktoś wypowie kto dłubnął kilkadziesiąt aut

2. Dyskusja nie na temat. Może założysz jakiś wątek?

3. W Różanie tylko do podstawówki chodziłem :D Świat jest mały :)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

opisze moja przypadlosc, może ktoś z was pomoze

odnoszę wrazenie, ze podczas lekkiego przyspieszania samochod dostaje lekkiej czkawki. tak jakby na ułamek sekundy sciagnac noge z gazu

zauważam to gdzies w okolicach 1cm wcisnietego pedalu gazu. mam tez wrazenie, ze dzieje się to nawet gdy nie przyspieszam ale mam wcisniety lekko pedal gazu. postanowiłem sprawdzić to na autostradzie na tempomacie i problemu nie ma. nie ważne jaka predkosc zawsze jedzie płynnie. niedawno wymieniałem olej i wszystkie filtry, przed i po wymianie wrazenie to samo. wykonałem test równomiernej pracy wtryskow i wyszlo OK. za to okazało się, ze jedna swieca zarowa ma jakiś problem, jest do wymiany.

i teraz pytanie, czy takie delikatne czkawki mogą być spowodowane wlasnie ta swieca (nie ukrywam, ze nie wiem po co sa te swiece) czy może przy pedale gazu jest jakiś potencjometr, który w pewnym swoim zakresie jest zużyty/uszkodzony?

czy można to jakos sprawdzić i jak ewentualnie wymienić taki potencjometr?

 

z góry dziekuje za Wasza pomoc

Opublikowano
(...)odnoszę wrazenie, ze podczas lekkiego przyspieszania samochod dostaje lekkiej czkawki. tak jakby na ułamek sekundy sciagnac noge z gazu

zauważam to gdzies w okolicach 1cm wcisnietego pedalu gazu. mam tez wrazenie, ze dzieje się to nawet gdy nie przyspieszam ale mam wcisniety lekko pedal gazu. (...)

 

Obstawiam klapy zawirowań w kolektorze dolotowym lub EGR. W momencie kiedy naciskasz więcej gazu, EGR powinien się zamknąć/przymknąć a klapy otworzyć. Wystarczy, że masz uszkodzone/przybrudzone elektrozawory, co spowoduje, że te elementy będą reagowały z lekkim opóźnieniem.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Może masz wycięte klapki, u mnie jest taki sam objaw po usunięciu klapek, dlatego kupiłem drugi kolektor i założę jeszcze raz z klapkami i dam znać.
Opublikowano
nie wiem czy mogę mieć klapki wycięte, nikt tego nigdy nie rozbieral ani tam nie zagladal. auto chodzilo dobrze przez 2lata i teraz taka lekka przypadlosc. macie może inny pomysl? chciałbym uniknąć wizyty w serwisie bmw inchape we wroclawiu z pewnych wzgledow (cos czuje, ze niedługo opisze co się tam wyprawia :shock: )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.