Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Temat był wielokrotnie przerabiany ale niekoniecznie odnośnie silnika N54. Kupiłem BMW z tym silnikiem. Ma 54 tyś przebiegu i chcę wymienić olej w ASO ale kupić samemu. Jeżdżę autem na codzień po mieście, ale mam ochotę rozkręcić od czasu do czasu większe obroty i poszaleć. Potrzebuję dobrej ochrony. Nie liczy się dla mnie koszt oleju. Myślę że zbyt wiele od niego zależy żeby akurat na tym oszczędzać. Myślałem o Motulu, Millersie. Co wlać, żeby nie zastanawiać się czy przy "przyciśnięciu" kupiłem olej który udźwignie ekstremalne traktowanie silnika.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witaj,

ja jestem w trakcie testowania Motula 300v 5w40 zmieniłem kilka dni temu, na razie spisuje się ok, ale po takim przebiegu nie mogę nic jeszcze konkretnego powiedzieć.

 

Do tej pory jeździłem na castrol edge 5w30 i oprocz szybko uciekajacego oleju przy obciazeniu silnika nie bylo widac wiekszych problemow

szybko tj: 160 km torowej jazdy - 0,5 litra oleju (i tak lepiej niz koles w subaru :) )

 

Srednio dolewalem litra na 3-4 tys km. A w zime w ogole,

 

Dlatego jestem ciekaw tego motula.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Millers , motul ( ja w swoim dieslu uzywam ) i liqui moly to sa oleje dla was

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Witam,ja tez zmienilem Castrola na MIllersa ,ale jeszcze nie wiem co i jak bo zalalem go w sobote,gosc mi go polecil w sklepie mowil, ze millers bardzo dobry, tanszy o 15fuli i piec litrow , uzywa go w swojej 330d i leja go do samochodow ktorymi jerzdza na rajdach,( bo maja naprawde swój tim ,to wiem) a za castrola to sie placi za ladny karnisterek,ale jak mowisz nie chodzi tak o kase jak o jakosc dlatego bylem troche sceptyczny,zobaczymy?

Ale jak chcesz zaszalec to moze ten castrol 0w60 dedykowany do M .

Opublikowano

na e90-forum.de wlasciciele 335i chwala Mobil 1 New Life 0W40 i prawie wszyscy na nim jezdza.

Sam kupuje za 3 dni 335i w przyszlym tygodniu zmienie wlasnie na taki olej.

Opublikowano

wybierz olej spełniający normę dla Twojego silnika (sprawdź w instrukcji obsługi) najpewniej BMW LL04.

 

Co do samych olejów to przeciętny użytkownik nie jest w stanie nic powiedzieć o oleju bo co można powiedziec jeśli się olej wleje i się jeżdzi po prostu autem? W większosci są to subiektywne odczucia, chodzi ciszej, głośniej itd.

 

Jedyna opcja to wziąć dwa takie same silniki, zalać dwa różne oleje i testowac w tych samych warunkach np 50 kkm, potem rozebrać silnik i dokładnie wszystko pooglądać

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
wybierz olej spełniający normę dla Twojego silnika (sprawdź w instrukcji obsługi) najpewniej BMW LL04.

 

Co do samych olejów to przeciętny użytkownik nie jest w stanie nic powiedzieć o oleju bo co można powiedziec jeśli się olej wleje i się jeżdzi po prostu autem? W większosci są to subiektywne odczucia, chodzi ciszej, głośniej itd.

 

Jedyna opcja to wziąć dwa takie same silniki, zalać dwa różne oleje i testowac w tych samych warunkach np 50 kkm, potem rozebrać silnik i dokładnie wszystko pooglądać

Skoro już mowa o normach to czy dobrze będzie jak wleje Castrol Edge 0W-40 spełniający norme LL01 do 320i :?:

Opublikowano
Dzięki za odpowiedzi. Nie ma jednoznacznych dostępnych testów i rankingów olejowych. Rozumiem że 5W50 to bezpieczna lepkość. Trzymać się zalecanych przez BMW norm LL01, LL04 itp? Jeżeli olej je spełnia to jest bezpieczny dla tego silnika? Czyli jeśli olej nie ma norm spełnionych to nie brać go pod uwagę? Motul 300v Power 5W50 nie ma specyfikacji BMW jak też inne wysokiej klasy oleje syntetyczne 5W50. Oznacza to że się nie nadają?
Opublikowano
w pierwszej kolejności trzymałbym się normy BMW i dla Twojego silnika to raczej jest LL04

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Natek- LL04 różni się tym od LL01 ze jest "wykastrowany" z metali ciężkich ze względu na Dpf (żeby go nie zapychac)

Spotkałem się z opiniami ze w silnikach benzynowych lepiej spełnia swoja role LL01/-

Pośrednio przez swój "bogatszy" skład.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj,

ja jestem w trakcie testowania Motula 300v 5w40 zmieniłem kilka dni temu, na razie spisuje się ok, ale po takim przebiegu nie mogę nic jeszcze konkretnego powiedzieć.

 

Do tej pory jeździłem na castrol edge 5w30 i oprocz szybko uciekajacego oleju przy obciazeniu silnika nie bylo widac wiekszych problemow

szybko tj: 160 km torowej jazdy - 0,5 litra oleju (i tak lepiej niz koles w subaru :) )

 

Srednio dolewalem litra na 3-4 tys km. A w zime w ogole,

 

Dlatego jestem ciekaw tego motula.

i bardzo dobrze zrobiłes powiem Ci ze wszystko tylko nie Castrol ostatnio po zdjęciu miski się załamałem silnik od nowosci na Castrolu nagaru tyle co zostawia co jakis tani minerał i to nie tylko moje zdanie człowiek ze sklepu z olejami powiedział mi ze to obecnie najbardziej osadoway olej na rynku

Opublikowano

Dobra, jeśli kogoś to interesuje: po zalaniu motula 300v 5w40 i spędzenia całego dnia na torze stwierdzam że nie uciekło nic, jak było max, tak jest max.

 

Czyli jednak zmiana z Castrola Edge 5w30 pomogła (którego uciekło nieco ponad pół litra).

 

Jedyne dziwne zjawisko to takie że ja pozwoliłem sobie na dłuższą przejażdżkę z prędkością maksymalną to licznik oleju pojawił się na połowie, po zatrzymaniu się na obiad w McDonaldzie (godzinka przerwy) odpaleniu ponownie autka, znów było max. Czy to normalne? :)

Opublikowano
No proszę, czyli jednak rodzaj oleju robi różnice. :cool2:

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

Że też dopiero teraz odkryłem ten olej... ale ze mnie łoś, że dolewałem tego castrola.... :)

Pewnie tego z czasem też trzeba będzie dolać, turbo żyje - turbo pije, ale na razie nic...

Opublikowano

Z ciekawostek: do swojego xd-ka zalałem na testy ukraińską technologię czyli XADO 5W-50. Pierwsze wrażenia po przejechaniu 800 km po autostradzie z prędkościami 190-200 kmh:

 

1. Zniknął delikatny mechaniczny stukot (stukocik :wink: ) z okolic głowicy, jakby szklanki zaworowej albo czegoś w tym stylu.

2. Ogólnie mechaniczne odgłosy pracy silnika są jakby stłumione, co zdawałoby się potwierdzać, że olej jest stabilniejszy (nie traci lepkość) w wysokiej temperaturze.

 

Za 2 kkm tą samą oliwą zaleję 335i, zobaczymy jak się sprawdzi.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
A co panowie polecacie do N52? 2.5L

 

Masz jakieś problemy z silnikiem, typu ubywanie oleju? Bo jeśli nie to lej zwykły olej dobrej klasy w lepkości zalecanej przez producenta, spełniający normę BMW. Masz niedoładowany, nie mocno obciążony termicznie silnik. Nie musisz inwestować w oleje typu Motorsport, w rodzaju Motula 300V itd. Chyba że katujesz furę.

 

Byle nie Castrola, przynajmniej ja nie polecam.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
A co panowie polecacie do N52? 2.5L

 

Masz jakieś problemy z silnikiem, typu ubywanie oleju? Bo jeśli nie to lej zwykły olej dobrej klasy w lepkości zalecanej przez producenta, spełniający normę BMW. Masz niedoładowany, nie mocno obciążony termicznie silnik. Nie musisz inwestować w oleje typu Motorsport, w rodzaju Motula 300V itd. Chyba że katujesz furę.

 

Byle nie Castrola, przynajmniej ja nie polecam.

 

Nie stwierdzilem zeby olej znaczaco ubywal-raczej normalnie-samochodu nie katuje ale wiadomo od czasu do czasu do czerwonego pola wskazowka pojdzie na 1 i 2 biegu.

I tu wlasnie problem bo myslalem o 0w40 od Castrola jak sie nie myle Castrol Edge sport 0w40 taki bynajmniej podpowiada konfigurator na stronie castroledge.

Wiec jakie moge miec jeszcze alternatywy? Przebieg 85tys km.

Opublikowano
Kolego, skoro nie masz problemów ze znikającym olejem to równie dobrze możesz lać to co do tej pory. Choćby EDGA. W twojej sytuacji raczej nie będzie to miało wielkiego znaczenia. Jeśli koniecznie chcesz pomóc silnikowi to zmieniaj częściej oliwę.

Pozdrawiam

Alek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.