Skocz do zawartości

[E90] Podczas jazdy na wprost kierownica nie jest prosto.


poli_x

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie,mimo tego ze jade prosto to kierownica nie jest idealnie prosto ustawiona,jest delikatnie skrecona w prawo doslownie moze 1-2cm,co moze byc tego przyczyna?

Nie ma luzow,samochodu nie sciaga podczas gdy jedzie prosto,czy podczas hamowania,jedynie kierownica jest pod lekkim katem w prawo skrecona.

Czy moze byc przyczyna fakt ze z przodu jedna opone mam runonflat a druga normalna?

A moze ktos kiedys zdejmowal kierownice i pod zlym katem ja zamontowal?

Moze kwestia zbieznosci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OMG masz na jednej osi różne opony? :shock:

 

Zacząłbym od sprawdzenie zbieżności, a potem ściągnął kierownicę i przestawił ją na frezie.

 

Pzdr.

Mnie tez to przeraza,w Irlandii mozesz miec 4 rozne opony,grunt zeby mialy bieznik....

A samochod juz tak kupilem,obecnie szukam nowych oponek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komuś podczas ustawiania zbieżności nie chciało się ustawić prosto kierownicy i jej zablokować podczas kręcenia. Takie są później skutki. Co do dwóch różnych opon na osi to u nas POlandi można dowód stracić podczas kontroli drogowej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczne wiec od zbieznosci,dzieki wszystkim za rady.

Co do przepisow Irlandzkich sa mocno powalone.

Tu przegladu samochod nie przejdzie jak wycieraczki sa zuzyte lub lusterko pekniete.

Ale jak kazda opona jest inna i ma inny bieznik to nie ma problemu.

A jako ciekawostke-samego podatku drogowego na 2.5l silnik placi sie 1005€

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miesiąc temu robiłem geometrię przy okazji przeglądu, wymiany filtrów i płynów oraz kół na letnie. Na diagnostyce wyszło mi, że po zimie miałem minimalnie przestawioną zbieżność na przodzie oraz źle ustawione kąty na tylnej osi (dokładnie lewe tylne koło). Oczywiście podczas jazdy było to nie wyczuwalne auto nie ściągało ani w inny zauważalny sposób nie ściągało. Warsztat specjalizuje się w BMW ma nawet maszynę do geometrii HUNTER a taką jaka była do niedawna używana przez ASO BMW (wszystkie ASO musiało je wymieniać ze względu, że nie obsługuje ona tylnej osi skrętnej w X6). Cena promocyjna 120 zł za kompletną geometrię.

Tak wtrącając w Auto Fus w pod koniec listopada 2011 r. skasowano mnie za geometrię coś ponad 600 zł (tak mam na fakturze za naprawę drobnej stłuczki parkingowej - kobieta uderzyła moje auto w tylne lewe koło i widocznie przestawiony miałem kąt, auto ściągało podczas jazdy i choinka na desce od systemów, na szczęście nie ruszyła mi zawieszenia ). Wnioskuje, że podczas naprawy ustawili mi jedynie te nieszczęsne tylne prawe koło na geometrii kasując za pełną geometrię - dobrze, że to nie ja płaciłem za naprawę a sprawca.

Ponadto należy pamiętać, że geometrię w E9X ustawia się pod obciążeniem. W przypadku E92 dwie osoby na pokładzie z przodu takie wypasione po 90kg najlepiej, w przypadku sedana dodatkowo z obciążonym tyłem - piszę to bo może ktoś tego jeszcze nie wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Mam podobny problem.

Moja beta miała już 4 razy ustawianą zbieżność. 2 razy w ASO MCars i 2 razy ASO Misiak w Krakowie. Po każdej wizycie twierdzą, że jest idealnie... a kierownica raz skręcona w lewo, raz w prawo...

Pan z serwisu powiedział, że z samochodem na 100% jest wszystko ok. Po prostu maszyna do zbieżności ma "tolerancję" stąd delikatne "przechylenia" kierownicy.

Jakaś masakra....

Czy zna ktoś inny serwis w Krakowie, który potrafiłby owe skręcenie wyeliminować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem.

Moja beta miała już 4 razy ustawianą zbieżność. 2 razy w ASO MCars i 2 razy ASO Misiak w Krakowie. Po każdej wizycie twierdzą, że jest idealnie... a kierownica raz skręcona w lewo, raz w prawo...

Pan z serwisu powiedział, że z samochodem na 100% jest wszystko ok. Po prostu maszyna do zbieżności ma "tolerancję" stąd delikatne "przechylenia" kierownicy.

Jakaś masakra....

Czy zna ktoś inny serwis w Krakowie, który potrafiłby owe skręcenie wyeliminować?

 

by się wstydzili gadając takie głupoty, że tak musi być, że kierownica krzywo i że maszyna ma jakąś tolerancję....

przed ustawianiem blokuję się kierownik w pozycji w jakiej ma być i się wtedy kręci kołami. sami specjaliści w tych serwisach, albo im się porządnie nie chce zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja też mam kierownicę lekko w prawo przestawioną.

Geometrę robiłem 3 razy u Misiaka w Krakowie i zawsze to samo. Na wydruku wszystko pięknie, doradca serwisowy odbywa jazdę próbną bez zastrzeżeń.

Po ostatniej wizycie przez jakiś tydzień było idealnie prosto, ale po tygodniu jazdy po naszych drogach jest minimalnie przestawiona.

U mnie za każdym razem geometria była ustawiana bez obciążenia.

Niedługo planuję wymienić skórę na kierwonicy i jak kiera będzie ściągnięta to sobie na wrezie przestawie.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zbierzność robiłem 10 dni temu i jest zbierzność ok bez obciążenia bo są programy że obciążenie nie jest potrzebne co do kierownicy kazałem koledze który ustawiał zapalić po ustawieniu lekko kierownicą pomachać ustawić na wprost zablokować powtórnie zgasić silnik i sprawdzić. Bo tak wyczytałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.