Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam kilka różnych chipów do tego silnika, na hamownię jeździć mi się nie chce więc nagrywam sobie filmy z przyśpieszenia na tym samym odcinku drogi w przedziale 2-5 tys obrotów na trójce (czyli ok 50-120kmh), bo zależy mi bardziej na dobrym przebiegu momentu niż max mocy.

Najlepszy do tej pory czas wyszedł mi 9,5s, jeżeli macie ochotę to porównać do swojego auta to napiszcie ile wam wychodzi, może skopiuję od kogoś program albo wyślę komuś swój.

 

Pisze o tym bo odpaliłem sobie Carsoft i sprawdziłem różne auta, seryjne e34 M5 w przedziale 2-5k RPM na trójce wychodzi 7.4s i to się zgadza idealnie z tym filmem http://www.youtube.com/watch?v=6LGtFaLbjoc

Natomiast jak odpaliłem w Carsofcie seryjne E34 535i manual to wyszło 12s, czyli całkiem duża różnica.

 

P.S. Warunki to 1 osoba w aucie (kierowca) i pełny bak 80l paliwa, opony 225.

Opublikowano

M30B35 to silnik o dużym potencjale, ale myślę że wymiana chip-a praktycznie nic nie da w tym zakresie który testujesz. Zmiana programu może powodować niewielki kilku % wzrost mocy, nawięcej na samej górze, ponieważ przesuwa odcięcie o kilkaset obrotów w górę.

Jak chcesz poprawić moc, to weź głowicę i osprzęt z S38B36 ponieważ oba silniki doły mają identyczne i ciesz się mocą 315 kucy :mrgreen:

Opublikowano
M30B35 to silnik o dużym potencjale, ale myślę że wymiana chip-a praktycznie nic nie da w tym zakresie który testujesz. Zmiana programu może powodować niewielki kilku % wzrost mocy, nawięcej na samej górze, ponieważ przesuwa odcięcie o kilkaset obrotów w górę.

Jak chcesz poprawić moc, to weź głowicę i osprzęt z S38B36 ponieważ oba silniki doły mają identyczne i ciesz się mocą 315 kucy :mrgreen:

 

Z tego co mi tunerzy mowili, to oprogramowanie do m30b35 jest bardzo konserwatywne i mozna sporo przyspieszyc zaplon uzyskujac calkiem widoczne korzysci w szerokim zakresie obrotow.

Opublikowano
Wg. mnie nie opłaca się chipować wolnossącej jednostke. W sumie to ja bym chyba w ogóle nie brał się za chipowanie. Kumpel miał auto świeżo po regeneracji turbiny, zmienił mapy w 320d e46. Z 130KM na 160KM. Najpierw posła pompa paliwowa, a potem dyfer. Wiem, że to przypadek jeden na x, ale jakoś mnie to zniechęciło :P

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Jeśli ktoś ma czas i niema na co wydać pieniędzy to czemu nie bawić się w chipy. Najpierw można pobawić się w wypolerowanie dolotu i uwolnienie wydechu. Zastosowanie lepszych filtrów paliwa i powietrza. Przyspieszenie zapłonu da teoretycznie więcej momentu. Może zmienić wałki. A na koniec jako wisienkę na torcie zrobić indywidualny program który da przyrost na poziomie 10 % czyli nawet nawet 20 KM.

Kiedyś na Wikipedii chyba widziałem info że po wycięciu katalizatora moc wzrasta o 7 kW z 155kW do 162 kW.

Opublikowano
Ostatnio w gazecie czytałem, że w niektórych modelach wycięcie kata powoduje szybsze zużycie uszczelki pod głowicą. Nie było napisane dlaczego i nie mogę się domyśkić w jaki sposób :D . Wie ktoś?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Ja wiem czy aż takie wyżyłowane? R4 ma 110KM, czyli tyle co Passat na wielopunktowym wtrysku. Wydaje mi się, że 150KM z 2.0 R6 to nie tak dużo.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Dzieciak na 12 miesięcy to waży tyle co nic a żona 45kg to chyba worek kartofli waży więcej .

A kolega zefir na może link do jakiego takiego projektu ?

 

Linka nie mam, ale M30B35 i S38B36 mają dokładnie ten sam dół :) można stosować wymiennie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mam kilka różnych chipów do tego silnika, na hamownię jeździć mi się nie chce więc nagrywam sobie filmy z przyśpieszenia na tym samym odcinku drogi w przedziale 2-5 tys obrotów na trójce (czyli ok 50-120kmh), bo zależy mi bardziej na dobrym przebiegu momentu niż max mocy.

Najlepszy do tej pory czas wyszedł mi 9,5s, jeżeli macie ochotę to porównać do swojego auta to napiszcie ile wam wychodzi, może skopiuję od kogoś program albo wyślę komuś swój.

 

Pisze o tym bo odpaliłem sobie Carsoft i sprawdziłem różne auta, seryjne e34 M5 w przedziale 2-5k RPM na trójce wychodzi 7.4s i to się zgadza idealnie z tym filmem

Natomiast jak odpaliłem w Carsofcie seryjne E34 535i manual to wyszło 12s, czyli całkiem duża różnica.

 

P.S. Warunki to 1 osoba w aucie (kierowca) i pełny bak 80l paliwa, opony 225.

 

Siema, swego czasu też się bawiłem w takie mierzenie, chociaż ja na 4biegu od 80km\h do 120km\h, czas jaki mi wyszedł powtarzalny do 8.4s, felga 15" i opony zimówki, bo to w lutym było.

Dwie osoby na pokładzie, paliwa nie pamiętam ile było.

Jak chcesz to możesz spróbować tak przejechać i porównać jaki czas Ci wyjdzie.

Pozdro.

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.