Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie zmienia to jednak faktu, że - po uśrednieniu kosztów swoich, rodziny i kolegów posiadających BMW lub Audi wyszłoby (w przybliżeniu oczywiście), że właściciele Audi za utrzymanie płacą co najwyżej 50% sumy ponoszonej na utrzymanie przez właścicieli BMW.

 

Widzisz ja mam doswiadczenia zupełnie odwrotne - w rodzinie i wsród znajomych 2 sztuki A4b5, 1 szt A4b6, 2 szt e46 i 1 szt e34.

I w tym wypadku audiki generują duuużo wyzsze koszty, nie mówiac ze a4b5 z niby niezniszczalnym 1.9 TDi okazała sie strasznym gniotem. Drugie a4b5 ma silnik 2.4 benzyna i ono już nie genrowało strasznych kosztów, ale i tak wyzsze niz moje oraz kuzyna e46. Inna sprawa ze ta A4 była kupiona z org. przebiegem 150 tys km, a i tak wykazywala wieksza usterkowosc niz porównywalne wiekowo i przebiegowo e46. Nie mówiac ze wymiana rozrządu w takiej V6 mocno bije po kieszeni. Do tego zawieszenie w ktorym stale pojawiaja sie luzy, mnóstwo wahaczy.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
W audi technologia jest super jak jest nowa tj. w świetnym stanie, ale kiedy mamy do czynienia z 10-latkiem wystarczy popatrzeć na wymianę rozrządu, maglownicy czy ogólnie zawieszenia - masakra. Mówiąc skrótem - w audi serwis jest droższy w porównaniu do e46 gdzie dużo rzeczy sami możemy naprawić czy wymienić nie rozbierając połowy auta.
Opublikowano

No to ja oddam swoj glos na BMW. Mam E46 320d 136 KM (2001). Zostalo kupione ponad 2 lata temu przy przebiegu 202 000 (z perspektywy czasu obstawiam, ze przebieg byl oryginalny). Obecnie mam 282 000 i nie robilem przy tym aucie praktycznie nic. Wymienilem jedynie podnosnik od szyby - podobno typowa usterka e46 przed liftem oraz zrobilem zawieche z przodu (delikatnie stukalo od kupna). Poza tym wymieniam olej i filtr co 15 000 (mobil 0w40 td), nie co 22 000 jak wskazuje komp. Na moje oko oleju nie bierze. Konkluzja jest taka - poprzedni wlasciciel dbal o auto i ja tez dbam, i z autem nic sie nie dzieje - i nie zgodze sie, ze E46 to szrot.

 

Cos w tym jest, ze jak sie posmakuje E46 to nie chce sie innego auta. Ostatnio kuzyn zakupil A4 Avanat z 2001 r., mialem okazje prowadzic to auto. I co? Fotele jakies takie niewygodne, nie moglem znalezc odpowiedniej pozycji za kierownica. Plastki jak dla mnie tandeta w A4 - bez porownania do E46.

 

Najlepszym podsumowaniem konfrontacji E46 vs A4 jest sformulowanie redaktora Maznasa z Automaniaka (co prawda odnoszace sie do E90 i chyba A4 B7) - BMW jest jak garnitur szyty na miare u krawca, Audi to dobry markowy garnitur. Co wybral? Garnitur szyty na miare...

Opublikowano
Kolega z pracy ma A4 z 2002r 1.9TDI, gdy przejechał się moim E46 był pod wrażeniem prowadzeniem, a najbardziej mało zauważalną turbo-dziurą :D . BMW to przedewszystkim napęd na tylną oś . Pod względem prowadzenia jest praktycznie bezkonkurencyjne :cool2: :D Jedyną awarię jaką miałem od 2lat to regeneracja 4 wtrysków
Spolszczenie CCC na PW ;)
Opublikowano

witam

postanowie się wypowiedzieć iż miałem 2xAudi A6,A4 (2.0 Najgorszy silnik)E39 523 i teraz E46 320D,szczerze powiedziawszy to wybrałbym BMW E39 gdybym miał wybierać pomiędzy A6 iż się dużo lepiej prowadzi,wnętrze to kwestia gustu,ale audi jest dużo ładniej podświetlone zwłaszcza widać to w nocy,prowadziło mi się lepiej ale jedną z A6 iż była w quattro:-)inaczej to tylko E39,teraz porównując A4 do E46 uważam że ciszej,ładniej i bardziej nowocześnie jest w A4,silnik jaki miałem to 2.0benz istna tragedia(problemy z pijącym olejem przez ODME(fabryczny problem)brak mocy itd....jeśli chodzi o budę to kwestia gustu,teraz mam E46 2.0D,prowadzi się lepiej niż 2u napędowe Audi,środek ciężkośći istna poezja,wg. mnie środek brzytszy(kwestia gustu),tylny napęd daje dużo frajdy w bmw,wydaje mi się że w bmw mogę zrobić dużo więcej rzeczy sam jeśli chodzi o jakieś naprawy.Ogólnie dwa auta super ale BMW ma to coś w sobie jakby DUSZE a do Audi się nie mogę przywiązać.A i jeszcze dodam że jakbyś kupił BMW z 6 cylindrowym motorem to jest BAJKA.

Podsumowywując jeśli nie jesteś fanem motoryzacji,nie ma auto dla Ciebie duszy,nie masz zamiaru sam nic przy nim robić to weź sobie A4 miękkie bardziej komfortowe a BMW to auto twardsze z odrobiną sportowego!

pozdro!

Opublikowano

A ja Wam powiem, że po pół roku jeżdżenia e 46 nie kupiłbym go ponownie.

Dlaczego:

- jest niewygodny

- dużo, jak na swoją moc pali

- mój(318i) jest mułowaty

 

Jeśli kupię jeszcze kiedyś BMW to serię "5". Tylko nie wiem czy kupię ze względu na spalanie. Za dużo jeżdżę po mieście, żeby mieć klekota, a jeździć zagazowanym autem się po prostu wstydzę. Może kupię skodę octawię 1,4 TSI.

 

Póki co pokulam się trochę BMKą bo wciągnąłem całą rodzinę w jej poszukiwania i głupio byłoby mi teraz sprzedać.

 

Audi A4 mi się bardzo podoba, ale to w tej budzie 2004-2007(nie pamiętam jakie ma oznaczenie). Ale nie jeździłem także nie mogę porównać z BMW.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Moim zdaniem nie da sie kupić dobrej e46 za 20 tys.

 

 

Absolutnie się z Tobą nie zgodzę. Za moją 318i z 2000 roku zapłaciłem w listopadzie, łącznie ze wszystkimi opłatami i kosztami jakie poniosłem na poszukiwania około 17,5tyś zł. A mam BMW od pierwszego właściciela(facet rocznik '53, kupił auto w salonie dla siebie i jeździł nim 5 lat, a potem kolejne 6 lat jeździł jego trzydziestoletni syn) jedynym wkładem finansowym była wymiana wężyka do dolatującego powietrza(30zł- choć się sfrajerzyłem bo miałem dać chłopakowi, który to robił na piwo, ale z grzeczności się spytałem ile chce, a on na to, że 30zł :shock: ), mata wyczuwająca czy ktoś siedzi na fotelu (20zł) i diagnoza na komputerze, żeby to wszystko odkryć(50zł).

 

Ale pomimo tego iż trafił mi się super egzemplarz. Za może trochę wygórowaną cenę, ale jednak z wkładem finansowym tylko 100zł. To więcej e46, ani żadnej małej BMKi nie kupię z przyczyn o jakich napisałem wyżej.

No chyba, że mi się odmieni... Na razie jestem na nie.

Opublikowano
Nieziemskie to e24 :D Kiedyś kupię sobie takie jako drugie autko. Tylko czy jak będzie mnie na to stać to do tego czasu jeszcze jakieś zostaną... :cry2:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

 

Audi A4 mi się bardzo podoba, ale to w tej budzie 2004-2007(nie pamiętam jakie ma oznaczenie). Ale nie jeździłem także nie mogę porównać z BMW.

 

 

Jest to model A4b7. Jedziłem trochę takim. W sumie poza fajną stylistyka auta z zewnatrz nic specjalnego. W środku wieje nudą, materiały gorsze niz w e46 (jezdziłem podstawowa wersja tego audi). Mechanicznie b7 jest bardzo zbliżony do b6, to w sumie b6 po lifcie stylistycznym. Co do wrażen z jazdy, to mi bardziej pasuje e46 od A4b7.

 

Wiadomo ze są wersje b7 które są na prawdę doskonałe (np. 3.0TDI quattro, czy s4), ale e46 tez ma doskonałe wersje, choćby M3.

 

Gdybym miał wybierac miedzy topową S4b7 a M3 e46, to wybrałbym bez wahania M3, nawet jesli byłoby starsze rocznikowo o jakies 2 lata.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
he miałem ten sam dylemat chciałem kupić audi a auta szukałem 1,5 roku i zamiast audi a4 b6 wyszła zadbana bunia od pierwszego właściciela:)z Niemiec po auto byłem osobiście i oczywiście z prywatnych rąk a audi a4 b6 ciężko dostać za dobre pieniądze i wy stanie bdb:) chyba że w Polsce to inna bajka:D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no to juz odpowiadam dlaczego zmienilem.bo w rodzince sie bmw x5 pojawilo no wiec chcialem zobaczyc jak auto tej samej klasy co a4 w bmw sobie radzi.no nie radzi sobie.powiem wam tak panowie, auta tej klasy co e46 maja jezdzic, jedzic, jezdzic.tym autem sie juz nie polansuje.chyba ze m3.bmw e46ma wykonywac prace przewozenia tylka z punktu a do puntku b.koniec kropka.nie jest od tego aby stalo w garazu zepsute.mam swoje od jakis 6ciu miesiecy.i teraz: od samego poczatku trzeslo autkiem, jakos udalo sie naprawic.wymieniona przeplywka i odma(kto robil to wie, jak pomyslowi panowie z bmw ja umiescili pod kolektorem ssacym :mad2: ).zaraz po tym stwierdzilem wyciek oleju gdzies z tylu silnika.pompa vacuum :mad2: .nieszczelna( kto robil to wie...)zrobilem ja raz, lala, za drugim razem sie udalo ale po miesiacu sie rozwalila do konca.slabe hamulce.wymienione.mysle bedzie dobrze..bylo na dwa miesiace....servo siadlo :mad2: .jeszcze w zadnym aucie mi servo nie siadlo!teraz hamulce sa.centralny zamek raz otwiera drzwi kierowcy raz nie,...noi te trzeszczace uszczelki drzwi!!!aha bylbym zapomnial...ostatnio zaczela brac olej, przy przebiegu 130.000km!niech mi tu nie pisza,ze cofana byla, nie byla.no ja jej juz robic nie bede.sprzedam autko.jesli chodzi o srodek to w bmw tez tak samo jak w audi rysuje sie konsola kolo biegow i na drzwiach.w audi, fakt, jest gorzej.ktos pisal ze bmw bo w necie support ma lepszy.ja nie chce support.auto ma jezdzic a nie sie psuc, dosc powaznie.jesli chodzi o e46, to nigdy wiecej, inne bmw moze tak ale raczej nie.bedzie powrot do audi w przypaku e46 i chyba mercedes ml w przypaku x5.aha; panowie nie piszcie ze audi to vw!ferrari to tez fiat.podoba mi sie marka bmw.mysle ze autka sie fajnie prezentuja i swietnie prowadza ale mamy 2012 rok i nawet windows sie poprawil.niech ktos mi napisze, ze ma e46 i nic w niej nie robil przez 100.000km, co ja pisze... przez 10.000km.w audi niestety, nie popsulo sie nic!!!mialem i a4ki i a6tki.nigdy ich nie naprawialem!nie wiem co to forum audi jest.pozdrawiam

 

coś mi się wydaje że się zrobił temat dla tych którzy kupili szroty bmw.

nawet w marce premium zdarzają się rupiecie jak ktoś nie dba i zakatuje albo po akwizytorze z nakulanymi bezmyślnie kilometrami.

tylny napęd i prowadzenie to jest to.

na śnieg średnio się nadające ale za to w lato jaka frajda z jazdy w porównaniu do przedniego napędu

już odpowiadam:

40 tkm dwie wymiany oleju i filtrów, nawet klocki i tarcze jeszcze ori bo kupiłem po dużym przeglądzie.

silnik marzenie dla każdego posiadacza klekota.

zresztą o czym my tu mówimy.

za 20 tys podstawowy model każdej marki do porobienia jeszcze, który daje zero przyjemności z jazdy

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Ja lubię swoje E46 za:

 

1. Tylny napęd (nie lubię gdy auto daje mi do zrozumienia: "stary puść gaz bo nie ruszymy")

2. Dobre hamulce

3. Świetne prowadzenie

4. Konsole środkową zwróconą do kierowcy

 

Bezawaryjne nie jest, ale przesadnie często się nie psuje.

 

Co do serwisowania E46 to jest masakra. Jednak trzeba mieć świadomość, że auto zostało zaprojektowane aby dawać radość z jazdy a nie radość z naprawiana.

 

Na A4B6 bym swojego E46 nie zamienił.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do serwisowania E46 to jest masakra.

 

W jakim sensie? Finansowym? Trudności napraw czy może awaryjności?

Opublikowano
Ja lubię swoje E46 za:

 

1. Tylny napęd (nie lubię gdy auto daje mi do zrozumienia: "stary puść gaz bo nie ruszymy")

2. Dobre hamulce

3. Świetne prowadzenie

4. Konsole środkową zwróconą do kierowcy

 

Bezawaryjne nie jest, ale przesadnie często się nie psuje.

 

Co do serwisowania E46 to jest masakra. Jednak trzeba mieć świadomość, że auto zostało zaprojektowane aby dawać radość z jazdy a nie radość z naprawiana.

 

Na A4B6 bym swojego E46 nie zamienił.

 

2. hamulce akurat są makabrycznie słabe, 2x 200km/h i drewno, nawet po małym vs po mieście puchną i drętwieją - przerabiane wiele razu także nie mój wymysł

 

ale żeby nie było w większości zwykłych wozów też są cieńkie, w e46 tym bardziej w przedlifcie, duża masa, małe tarcze

moim zdaniem większe tarcze, sportowe klocki i powinno być lepiej

 

bo do zwykłej ( czyt, przepisowej jazdy ) są jak najbardziej super, nieskatowane, nieprzegrzane, proste hamują w "miejscu' z przepisowych prędkości ( nei wiem jak mniejsze przedlifty )

gorzej na autostradzie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"...Jeśli kupię jeszcze kiedyś BMW to serię "5". Tylko nie wiem czy kupię ze względu na spalanie. Za dużo jeżdżę po mieście, żeby mieć klekota, a jeździć zagazowanym autem się po prostu wstydzę. Może kupię skodę octawię 1,4 TSI...."

 

 

 

ludzie duzo lepszymi autami na gaz jezdza niz twoja upragniona "5"tka kolego.wstydz to ty sie raczej takich wypowiedzi....

Opublikowano

bo do zwykłej ( czyt, przepisowej jazdy ) są jak najbardziej super, nieskatowane, nieprzegrzane, proste hamują w "miejscu' z przepisowych prędkości ( nei wiem jak mniejsze przedlifty )

 

Przedliftowy 323i ma hamulce bardzo dobre, dużo lepsze niz auta którymi jezdzilem wczesniej: Peugeot 406, Peugeot 307, Mazda 626, Audi a4b5 i b6.

 

 

Oczywiscie nie są to hamulce auta sportowego czy wyczynowego i ostre hamowanie kilka razy od 200 km/h do zera, albo podczas jazdy sportowej mocno je obciąża. Ale jak na auto cywilne, w dodatku z lat 90-tych - moim zdaniem są bdb.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano (edytowane)
Podobnie e46 330i przed liftem ma wystarczająco dobre hamulce. Nie znam innego auta klasy średniej o tak dużych tarczach hamulcowych, tj. 325 mm przód i 300 mm tył - myślę że średnica mówi sama za siebie, więc trudno tu mówić o słabych hamulcach... Edytowane przez mcgyver7
Opublikowano (edytowane)

przecież każde hamulce można zagotować :) kwestia uporu kierowcy. Po prostu ważne są tarcze jak i klocki założone odpowiednie (nie zawsze znana firma znaczy dobre cześci). Jak ja widze auta podobnych wymiarów co e46 a mają z przodu tarcze mniejsze niż ja z tyłu, a z tyłu mają bebny to jak oni hamują skoro tutaj narzekacie ? :)

 

jeden z użytkowników forum w 330d raz zahamował z 200 do prawie zera na wydawać by się mogło dobrych hamulcach (tarcze brembo z tego co pamietam miał) i pozamiatane :D jedno hamowanie i tarcze krzywe

Edytowane przez K3m0T1989
szukam
Opublikowano
Podobnie e46 330i przed liftem ma wystarczająco dobre hamulce. Nie znam innego auta klasy średniej o tak dużych tarczach hamulcowych, tj. 325 mm przód i 300 mm tył - myślę że średnica mówi sama za siebie, więc trudno tu mówić o słabych hamulcach...

 

tył przecież jest 320mm.

Opublikowano

Co do serwisowania E46 to jest masakra.

 

W jakim sensie? Finansowym? Trudności napraw czy może awaryjności?

 

Chodziło o trudność napraw i czasochłonność przy serwisowaniu.

 

Żeby wymienić filtr powietrza trzeba osłonę silnika zdejmować :duh: . Dużo trzeba się nagimnastykować przy wymianie poduszek silnika. Jak wymieniałem termostat EGR to musiałem chłodnice spalin poluzować bo jakiś gamoń umieścił nad śrubką rurkę (chyba od pompy podciśnienia).

Opublikowano

bo do zwykłej ( czyt, przepisowej jazdy ) są jak najbardziej super, nieskatowane, nieprzegrzane, proste hamują w "miejscu' z przepisowych prędkości ( nei wiem jak mniejsze przedlifty )

 

Przedliftowy 323i ma hamulce bardzo dobre, dużo lepsze niz auta którymi jezdzilem wczesniej: Peugeot 406, Peugeot 307, Mazda 626, Audi a4b5 i b6.

 

 

Oczywiscie nie są to hamulce auta sportowego czy wyczynowego i ostre hamowanie kilka razy od 200 km/h do zera, albo podczas jazdy sportowej mocno je obciąża. Ale jak na auto cywilne, w dodatku z lat 90-tych - moim zdaniem są bdb.

 

wielu posiadaczy 320d przed liftem pisało o hamulcach a z tego co wiem to 320d i 320 przed liftem ma małe tarcze ( na koła 15stki ), a po lifcie wszystkie poza 330 też mają małe ( kapkę większe na koła 16stki ), pomijałem, 330 i 330d bo ich akurat jest najmniej

a że sam mam większe hamulce, bo po lifcie, pomijając 330 to mogę stwierdzić że są cienkie strasznie ... i nie mówie o sportowej jeżdzie ale sporadycznym przegonieniu samochodu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.