Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A4b6 ma wg mnie tylko 3 punkty wyraźnej przewagi nad e46:

 

1. nieco lepsze zabezpieczenie antykorozyjne

2. silnik diesla 1.9 Tdi 131 koni - trwały, mocny , oszczędny i prosty

3. napęd quattro (aczkolwiek wsrod e46 tez mozna znaleźć auta z napedem 4x4)

 

 

jesli szukasz podstawowego benzyniaka, bez quattro... to jak dla mnie zwycięża e46

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A4b6 ma wg mnie tylko 3 punkty wyraźnej przewagi nad e46:

 

1. nieco lepsze zabezpieczenie antykorozyjne

 

czy ja wiem? oglądając z kumplem ostatnio kilka sztuk A4 B6, kiedy szukał samochodu dla siebie zauważyłem że w prawie każdym gdzieś wyłazi rdza... głównie progi, ranty błotników. no i układ wydechowy tez szybko łapie. a np. w moim E46 kiedy wyciąłem środkowy tłumik to wyglądał jak nowy, mógłbym go spokojnie wymyć i wkręcać że to nufka sztuka z ASO.

Opublikowano

No moze rzeczywiscie masz rację. Ostatni raz wnikliwie oglądałem kilka sztuk a4b6 jakies 4 lata temu - wtedy trzymały się niezle. Jak widac czas jest nieubłagany takze dla audi.

Jak chodzi o jakość tłumików, to rzeczywiscie BMW ma moim zdaniem świetne.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Również mam doświadczenia z Audi i BMW. Mój ojciec jest miłośnikiem Audi. Obecnie śmiga B7 2.0TDI, przedtem B5 1.8T, 90, 80... Niestety przez B6 nie przeszedł. Ogólnie szukając samochodu patrzyłem właśnie za e46 330i i B6 3.0 ale ciężko było coś sensownego znaleźć a zależało mi tylko na trzy litrowych silnikach w kombiaku. Ogólnie po zdaniu prawka bardzo dużo latałem B5 i złego słowa nie mogę powiedzieć o Audi. Wnętrze, fakt ładniejsze w e46, jakość plastików o niebo lepsza ale tylko pod względem zużywania się, w Audi są lepiej spasowane i z biegiem lat i km nie trzeszczą tak jak w BMW. Fotele powiedziałbym że w Audi wygodniejsze na dłuższe trasy >1000km, Prowadzenie chyba BMW, zawieszenie 100% Audi lepiej tłumi nierówności ale też szybciej pojawiają się stuki. Zewnętrznie - kwestia gustu mi podoba się i Avant i Touring. Usterkowość - na pewno Audi, chociaż w BMW nic poważnego mi się nie popsuło to wkurzają duperele zwłaszcza elektryka, tego w żadnym Audi nie doświadczyliśmy.

Ogólnie dla mnie remis. Następne auto będzie to na 99% Audi, nie dlatego że zraziłem się do BMW ale dlatego że Audi ma coś w ofercie czego nie ma BMW czyli S4 Avant. W BMW pozostaje jedynie M3 coupe które dla mnie pod względem funkcjonalności nie wchodzi w grę.

Opublikowano
To teraz nieco ja opowiem o swojej buni. Kupilem 3 miechy temu 318 ci z 2004 r z salonu Polskiego) Przebieg 180 tys km. Zrobilem moze z 3000 tys km i dolozylem do auta w tej chwili 2.5 tys. Do glownej wymiany nalezalo wymiana uszczelki pod glowica i na misce olejowej. Do tej pory nie moge zrozumiec jak tej klasy auto premium z takim przebieg juz ma problemy z wyciekaniem. Strach pomyslec co bedzie dalej. Moj brat mial audi a4 1.9 td 131 km. Jakosc wnetrza zdecydowanie gorsza od bmw. Technicznie tez sie psula, a to zaraz mu poszla dwumasa, a tu silnik od wycieraczki itp. Bmw ma to cos, tym sie po prostu chce jechac, ale czy gra jest warta swieczki i doplacac non stop za super jazda? Moim zdaniem lepiej pieniadze przeznaczyc na pozyteteczniejsze cele. Najbardzie co mnie denerwuje to inny kierowcy widzac moje bmw. Patrza sie z taka nienawiscia, nie wiem. Nastepne auto jakie wybiore bedzie marka toyoty lub mazdy. Mniej komfortowe, mniej respektu, ale za to mniej bezawaryjne niz to cale bmw.
Opublikowano
Do glownej wymiany nalezalo wymiana uszczelki pod glowica i na misce olejowej. Do tej pory nie moge zrozumiec jak tej klasy auto premium z takim przebieg juz ma problemy z wyciekaniem.

 

Wg mnie kwestia uszczelki pod głowicą, to głównie kwestia zaniedbania ze strony własciciela. Za niski stan plynu chłodniczego i uszczelka poleciała. Takie rzeczy jak olej, plyn chłodncizy sie sprawdza co jakis czas. Niezależnie czy to Fiat, czy mercedes czy toyota czy BMW. Dziś ludzie odzwyczaili sie od codziennego dbania o swoje auto. Leją benzynę i jadą, aż auto nie stanie. To bardzo złe nawyki.

 

Na niesprawdzanie oleju czy płynu mogą sobie pozwolić nabywcy nowych aut, jak auto ma rok czy dwa. Ale jak piszesz - Twoje BMW ma 180 tys km. To nie jest juz tak mało, szczególnie jak na silnik 4-cylindrowy. Jak dbasz - tak masz i dotyczy to każdej marki. Jak chodzi o trwałosc uszczelek to BMW nie jest ani na plus ani na minus w porownaniu do innych marek, tak sądze. Np. uszczelka korka zbiornika od płynu wspomagania w e46 potrafiła sie pocić nawet w aucie 5-6 letnim.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Do autora wątku: kolego, wrzuć sobie filtr na A4 B6, nawet niech będzie benzyna i napęd na 1 oś i 20 tys. o których wspominałeś. Kupisz zwłoki albo pacjenta do dużych inwestycji. Z drugiej strony jeżeli już A4 to grzechem byłoby nie szukać quattro. Natomiast potwierdzam że A4 jest bardzo dobre do dalekich podróży, e46 jest bardziej zabawką niż dupowozem, według mnie dodatkowo nieporozumieniem jest jeżdżenie e46 po mieście. Od tego są hatchbacki. Weź jeszcze jedną rzecz pod uwagę - w Twoim zakresie cenowym kupisz 10 letnie lub starsze auta, w tym wieku auta już może dojść do kosztownych awarii. Moja rada byłaby taka żebyś poszukał jakiegoś mniejszego i młodszego auta.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no to juz odpowiadam dlaczego zmienilem.bo w rodzince sie bmw x5 pojawilo no wiec chcialem zobaczyc jak auto tej samej klasy co a4 w bmw sobie radzi.no nie radzi sobie.powiem wam tak panowie, auta tej klasy co e46 maja jezdzic, jedzic, jezdzic.tym autem sie juz nie polansuje.chyba ze m3.bmw e46ma wykonywac prace przewozenia tylka z punktu a do puntku b.koniec kropka.nie jest od tego aby stalo w garazu zepsute.mam swoje od jakis 6ciu miesiecy.i teraz: od samego poczatku trzeslo autkiem, jakos udalo sie naprawic.wymieniona przeplywka i odma(kto robil to wie, jak pomyslowi panowie z bmw ja umiescili pod kolektorem ssacym :mad2: ).zaraz po tym stwierdzilem wyciek oleju gdzies z tylu silnika.pompa vacuum :mad2: .nieszczelna( kto robil to wie...)zrobilem ja raz, lala, za drugim razem sie udalo ale po miesiacu sie rozwalila do konca.slabe hamulce.wymienione.mysle bedzie dobrze..bylo na dwa miesiace....servo siadlo :mad2: .jeszcze w zadnym aucie mi servo nie siadlo!teraz hamulce sa.centralny zamek raz otwiera drzwi kierowcy raz nie,...noi te trzeszczace uszczelki drzwi!!!aha bylbym zapomnial...ostatnio zaczela brac olej, przy przebiegu 130.000km!niech mi tu nie pisza,ze cofana byla, nie byla.no ja jej juz robic nie bede.sprzedam autko.jesli chodzi o srodek to w bmw tez tak samo jak w audi rysuje sie konsola kolo biegow i na drzwiach.w audi, fakt, jest gorzej.ktos pisal ze bmw bo w necie support ma lepszy.ja nie chce support.auto ma jezdzic a nie sie psuc, dosc powaznie.jesli chodzi o e46, to nigdy wiecej, inne bmw moze tak ale raczej nie.bedzie powrot do audi w przypaku e46 i chyba mercedes ml w przypaku x5.aha; panowie nie piszcie ze audi to vw!ferrari to tez fiat.podoba mi sie marka bmw.mysle ze autka sie fajnie prezentuja i swietnie prowadza ale mamy 2012 rok i nawet windows sie poprawil.niech ktos mi napisze, ze ma e46 i nic w niej nie robil przez 100.000km, co ja pisze... przez 10.000km.w audi niestety, nie popsulo sie nic!!!mialem i a4ki i a6tki.nigdy ich nie naprawialem!nie wiem co to forum audi jest.pozdrawiam
Opublikowano
Nie wiedziałem ,że samochody z napędem na przód sie lepiej prowadzą niż auta z napędem na tył... Bo według niektórych tu ludzi tak jest :shock:
Opublikowano

Co do aut, które mają jeździć, jeździć, jeździć a nie psuć się to takie przestały być produkowane jakieś 15-20 lat temu, i to niezależnie od marki...

e46 owszem, ma niedoróbki i wady, które nie powinny występować w aucie tej klasy i które było sprzedawane jako nowe za 150-200 tys. zł, ale cóż...

Opublikowano
NIGDY nikomu nie polecę e46!! szrot i tyle. i jak kolega pisał wyżej - dopiero po kupnie bmw zaczyna sie jazda po necie i forach żeby ktoś pomógł czy doradził bo ręce opadają... NIGDY nie kupujcie starego BMW!!
Opublikowano

Kupiłeś starego diesla i płaczesz (podobnie jak 90% marzycieli).

Autor szuka benzyny i chwała mu za to.

Opublikowano
Kupiłeś starego diesla i płaczesz.

Autor szuka benzyny i chwała mu za to.

otóż to.

 

Poza tym ilość potencjalnych problemów jest wprost proporcjonalna do stopnia komplikacji i zaawansowania auta. Jak coś jest proste jak cep typu 1.9TDI z szybami na korbkę to się nie popsuje i tyle. Oczywiście zdarza się też, że ktoś komplikuje na siłę proste rzeczy (pozdrowienia dla inżynierów BMW), a producenci klepią teraz auta nastawiając się przede wszystkim na zysk z serwisu.

Opublikowano
NIGDY nikomu nie polecę e46!! szrot i tyle. i jak kolega pisał wyżej - dopiero po kupnie bmw zaczyna sie jazda po necie i forach żeby ktoś pomógł czy doradził bo ręce opadają... NIGDY nie kupujcie starego BMW!!
Kolego, to ze Ty masz szrota, nie oznacza ze kazdy! Moim zdaniem BMW nie jest autem dla kazdego. Trzeba je kochać "na dobre i zle". Jestem pewny, ze przy kupnie swojego "szrota" jak sam to okresliłes, poleciałes na niska cene.. I widac własnie skutki. Jak dla mnie BMW to duma i prestiż... Co za tym idzie? Nie jest to auto dla "dusigroszy". Wiekszosc posiadaczy dokładnie rozumie o czym mowie. Nie zapominaj, ze jest to forum dla milosnikow tej marki. Ja pomimo tego, ze juz sporo wlozyłem w swoja Bunie, nie zmienie marki do konca zycia. Jest to auto drogie w utrzymaniu, ale cóż.. Milosc nie wybiera :) Za przyjemnosci trzeba płacic. Jeśli chodzi o moja opinie na temat BMW- audi, to wolalbym jezdzic zmęczonym E30 i dokladac do niego kupe kasy, niż miec audi a4 b6. I to na tyle.
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano
NIGDY nikomu nie polecę e46!! szrot i tyle. i jak kolega pisał wyżej - dopiero po kupnie bmw zaczyna sie jazda po necie i forach żeby ktoś pomógł czy doradził bo ręce opadają... NIGDY nie kupujcie starego BMW!!

 

Nigdy nie kupujcie starego BMW, ale od ludzi nie dbajacych o auta, za cenę dużo nizszą niż rozsądna srednia.

 

Ja swoje e46 mam prawie 4 lata - i jestem bardzo zadowolony. Ale zapłacilem ponad 7 tys zł wiecej niż była w tym czasie srednia cena allegrowa takiego auta jak moje. Powiem wiecej - przed e46 mialem auto nowe z salonu od nowości. I elementy , które w tamtym wymagały wymiany po 50 czy 70 tys km - w moim BMW mimo 194 tys km są oryginalne. Wiec czy e46 to taka kicha? Na pewno nie.

 

Ale jak kupujecie zużytego szrota z prawdziwym przebiegiem 500 tys km, to potem sie nie dziwcie że psuje sie....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
więc skoro to ja mam szrota a inne są super to dlaczego zawsze kiedy odwiedze brata w warsztacie to jakas e46 stoi na parkingu i kiedy go pytam to sie śmieje, że jedna wyjedzie i stawiają na to miejsce następną. Nawet żartuje, że ma jedno miejsce zerezerwowane tylko dla e46 a często stoi po 2-3 bmw. Nie mówcie mi, że bmw to takie super auto bo psuje sie jak wszystkie "dziadki" i to może zasługa tego, że w tym aucie jest tak napchane wszystkiego, że zawsze coś jest do naprawy. BMW to piękne auta i zawsze będą mnie fascynować a widząc ładne bmw serce szybciej zabije, ale niestety ile było funduszy to takim sie jeździ... również uważam, że o ile starczy pieniędzy to zamienię na inne bmw ale NIGDY takie stare. nie chodzi o koszty naprawy ale już mnie męczy, że co chwile coś jest do wymiany :duh: kolejne auto (bardzo możliwe że bmw) minimum 2005-2007r. nie chce zeby moje auto stało pod warsztatem, więc wole odkładać dłużej i być zadowolony ze swojego zakupu.
Opublikowano

Czyli twoja rada taka, żeby nie kupować starego BMW, tylko młode?

Z tym nie da się polemizować, choć odkrywczość niska.

 

Autorze, dozbieraj jeszcze drugie tyle, co teraz i szukaj e90 lub A4 b7. Reszta psuje się jak wszystkie "dziadki".

Opublikowano
z Panem "zielo" jak z dzieckiem. chodziło mi o to, w tych pieniądzach NIE DA się kupić dobrego bmw więc na miejscy autora w ogóle zrezygnowałbym z zakupu bmw za 20 tys. i poszukał czegoś młodszego albo wstrzymał się z zakupem aż konto urośnie
Opublikowano
z Panem "zielo" jak z dzieckiem. chodziło mi o to, w tych pieniądzach NIE DA się kupić dobrego bmw więc na miejscy autora w ogóle zrezygnowałbym z zakupu bmw za 20 tys. i poszukał czegoś młodszego albo wstrzymał się z zakupem aż konto urośnie
Nie obraz sie, ale gadasz glupoty.. Myslisz ze młodsze sie nie psuja? To juz nie te czasy.. A po drugie, autor nie prosi nas o rade "z jakich lat kupic auto" tylko o opinie mniedzy dwoma wymienionymi.
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano
z Panem "zielo" jak z dzieckiem

Z dzieckiem, które nie kupuje szrotów.

W przeciwieństwie do wielu znawców.

Opublikowano
masz racje "mniędzy"
Czepiasz sie do literowek, bo zabraklo Ci argumentów i wiedzy na podważenie mojej opinii?
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.