Skocz do zawartości

BMW E46 czy Audi A4 B6 ?


fireman

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

ja tam nie narzekam jakoś na hamulce.

mam klocuchy i tarcze bmw a nie jeżdżę powoli.

a nawet jakbym po Wawie nie rozpędzał się za bardzo to na majówce zrobiłem z 3 tysie na autostradzie i też nie było krzywdy :mrgreen:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Tourning 1460kg własna i 2000 całkowita

Compact 1395 kg i 1895 kg

65 kg raptem ale u mnie naprawdę hamuje jak brzytwa,może dlatego że na pusto ciągle jeżdżę.

zresztą na tle konkurencji 36 z hakiem źle nie jest.

no i dużą rolę gra styl jazdy.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

na każdej stronie inaczej piszą.

1505 1470 dla odmiany znalazłem.

nieważne na pewno jest lżejszy i krótszy ale mi heble działają naprawdę :cool2:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się jceel - tylne tarcze e46 330i mają 320 mm - mój błąd, po prostu tarcz z tyłu jeszcze nie zmieniałem a kojarzyłem tylko z katalogów Edytowane przez mcgyver7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie podpinając się do tematu, powiem swoje zdanie na ten temat.

BMW to auto a nie wyrób samochodowo -podobny, które ma swoją duszę i klasę. Można powiedzieć że jest tylko dla wybranych, bo jak widać nie każdy lubi taki styl fury (sportowy). Zaś Audi to dla mnie bardziej elegancja niż sport a co za tym idzie, może wygodniejsze na długie trasy typu Polska- Holandia. Jak ktoś już z kolegów powiedział jeżeli Audi to tylko quattro.

Jeżeli chodzi o serie 3 BMW a dokładnie o model E46 to jest to chyba ostatni wypust tak kultowego samochodu z bawarskiej fabryki podobnie jak E30 :D Chodzi mi tu o prawdziwy styl BMW (nachylenie deski pod kierowcy, zegary, grill, i cały styl tego samochodu). Można to zauważyć jak wyszła E90. Dla mnie E90 nie ma już tego prawdziwego stylu BMW- płaska deska, wygląda jak starsze piątki :p

Pytanie czy BMW E46 czy Audi A4 B6?

Wybór należy do Ciebie. Ale BMW to radość z jazdy :P :lol:

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po lifcie wszystkie poza 330 też mają małe ( kapkę większe na koła 16stki ), pomijałem, 330 i 330d bo ich akurat jest najmniej

 

Poliftowe 316i, 318i oraz 318d mają chyba wogóle małe tarcze bo fabrycznie też wychodziły na kołach 15 cali.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po lifcie wszystkie poza 330 też mają małe ( kapkę większe na koła 16stki ), pomijałem, 330 i 330d bo ich akurat jest najmniej

 

Poliftowe 316i, 318i oraz 318d mają chyba wogóle małe tarcze bo fabrycznie też wychodziły na kołach 15 cali.[/quot

 

takich szczegółów jak te najmniejsze i najsłabsze modele nie brałem pod uwage

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Kolego czy ty sam nie potrafisz zdecydować co Ci bardziej pasuje Audi czy BMW. Proponuję pojeździć jednym i drugim i się przekonać co Ci bardziej odpowiada. Każdy ma inny gust i upodobania, a tym tematem wywołujesz kolejną nie potrzebną dyskusję. Pozdrawiam fanów marki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja myślę ,że wszystkie niemieckie marki są dobre (oprócz opla moim zdaniem ) każda z nich ma swoje zalety i wady . Jaką byś nie wybrał będziesz pewnie zadowolony jeśli nie trafisz na zajechany już egzemplarz .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lubię swoje E46 za:

 

1. Tylny napęd (nie lubię gdy auto daje mi do zrozumienia: "stary puść gaz bo nie ruszymy")

2. Dobre hamulce

3. Świetne prowadzenie

4. Konsole środkową zwróconą do kierowcy

5. Niskie koszty eksploatacji

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja cos dopowiem. MIalem różne.. A4b5 i b6 również. Teraz mam e46. Różnice na plus audi to przede wszystkim bezawaryjnosc. BMW psuje sie jak fiaty i pisze to na podstawie wlasnych obserwcji a prowadze warsztat. prowadzenie e46 lepsze? hmm zalezy kto czego oczekuje ale quattro w audi to rewelacja a audi bez quattro to wogole inna bajka poniewaz ma nawet inna bude (nie da sie dolozyc quattro). srodek audi jest wykonany z nieco gorszych materiałow ale to wady audi tamtych lat. Poza tym audi jest bardziej przyjazne rodzinie cupholdery schowki itp. Ogółem Audi z dobrym silnikiem (benzyna v6) ewentualnie mocne 1.9tdi tylko z quattro a nigdy nie zmienisz na inna marke i inny naped. jesli jednak zwyczajny 2.0 1.8 badz 2.5tdi to bmw ma lepsze silniki z mniejszych pojemnosci natomiast wieksze sa porownywalne. Zawieszenie audi wcale nie jest slabe lemfoerder po 100tys km nie wykazuje luzu

 

mam teraz e46 dla tylnego napedu i m52b28 bo chcialem sprobowac czegos nowego, zebym mial rodzine i na dluzsza mete audi z quattro... Aha quattro tez mam w garazu z 2.7biT zeby nie bylo ze tak zachwalam a zamienilem na bmw.. nie zamienilem tylko dokupilem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja cos dopowiem. MIalem różne.. A4b5 i b6 również. Teraz mam e46. Różnice na plus audi to przede wszystkim bezawaryjnosc. BMW psuje sie jak fiaty i pisze to na podstawie wlasnych obserwcji a prowadze warsztat. prowadzenie e46 lepsze? hmm zalezy kto czego oczekuje ale quattro w audi to rewelacja a audi bez quattro to wogole inna bajka poniewaz ma nawet inna bude (nie da sie dolozyc quattro). srodek audi jest wykonany z nieco gorszych materiałow ale to wady audi tamtych lat. Poza tym audi jest bardziej przyjazne rodzinie cupholdery schowki itp. Ogółem Audi z dobrym silnikiem (benzyna v6) ewentualnie mocne 1.9tdi tylko z quattro a nigdy nie zmienisz na inna marke i inny naped. jesli jednak zwyczajny 2.0 1.8 badz 2.5tdi to bmw ma lepsze silniki z mniejszych pojemnosci natomiast wieksze sa porownywalne. Zawieszenie audi wcale nie jest slabe lemfoerder po 100tys km nie wykazuje luzu

 

mam teraz e46 dla tylnego napedu i m52b28 bo chcialem sprobowac czegos nowego, zebym mial rodzine i na dluzsza mete audi z quattro... Aha quattro tez mam w garazu z 2.7biT zeby nie bylo ze tak zachwalam a zamienilem na bmw.. nie zamienilem tylko dokupilem :)

Z tym psuciem BMW wcale nie jest tak źle. Audi też ma swoje za uszami, ale Audi/VAGa jest duuużo więcej. Więcej mechaników to ogarnia a na forach Audi można znaleźć wszystko i na każdy temat (w BMW jest ciężej znaleźć gotowe rozwiązanie i mechanika, który ogarnia auto).

Prowadzenie E46 w porównaniu do FWD Audi - przepaść, dla kogoś kto lubi jeździć. Dla zwykłego użytkownika jest to bez znaczenia.

Audi ma Q, BMW ma X - podejrzewam, że X lepiej prowadzi się od Q. Sam napęd to nie wszystko, jest jeszcze rozkład mas i układ kierowniczy a tutaj BMW wiedzie prym. Praktycznie każde Audi Q wyjeżdża przodem z zakrętu, mimo rozdziału napędu 50/50.

Wykonanie Audi w środku - im starsze, tym lepsze. Wykonanie i materiały sporo lepsze w B5 niż w B6, ale to już taka przypadłość nowych aut.

Awaryjność wielowahaczowego zawieszenia w Audi - bajka. Jest wytrzymałe i wcale nie jest droższe niż w E46.

 

Co do Q, to w B5 faktycznie Q nie jest plug&play. W B6/B7 dokładasz bez żadnej rzeźby (tylny most, zbiornik, skrzynia i w weekend ogarnięte).

 

A powyższe z własnego doświadczenia (miałem B5, coś tam pojeździłem B6 i nadal obracam się w towarzystwie Audi, więc coś tam wiem nt. temat).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E46: każde daje przyjemnosc z jazdy, nawet 1.8 czy 1.9 R4.

 

A4b6: przyjemnosc z jazdy daje tylko 2.4 lub 3.0 quattro, albo 1.8T quattro. A zwykłe 2.0, TDI, czy nie mówiąc o podstawowym 1.6 - to takie ładniej zrobione passaty. Zero w tym temocji czy przyjemności z jazdy.

 

 

 

Także porównując BMW 330XI oraz A4b6 3.0 quattro - auta rzeczywiście idą niemal łeb w łeb.

Ale modele podstawowe - dużo bardziej wolałbym BMW.

 

 

Jak chodzi o diesle: BMW ma super 3.0d, a Audi kiepskie 2.5 TDI... czyli w dieslach BMW też wygrywa!!!

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie udzielam jakoś mocno na tym forum, głównie dlatego, że nie mam BMW, ale tutaj chciałbym wtrącić parę słów od siebie.

Słuchajcie, dobrze wszyscy wiemy że rynek polskich aut używanych, szczególnie tych wysokiej klasy jest jedną wielką ściemą. Wśród setek aut z niejasną historią znaleźć można od czasu do czasu niezłe auto. Spędzamy ogromne ilości czasu na poszukiwaniu, wydajemy kupę kasy na telefony, dojeżdżanie na oględziny, ekspertyzy w serwisach by po tym wszystkim dojść do takiego samego wniosku. Ja tego za bardzo nie rozumiem, dlaczego większość osób chcących kupić dobry egzemplarz liczą, że to właśnie im się uda inwestując i rozczarowując się - raz za razem. Kupując auto wyższej klasy w kwocie 20.000 zł TRZEBA przyjąć 20% więcej na koszty okołozakupowe (podstawowe wymiany, oleje, filtry, płyny, paski, niejednokrotnie zawieszenie, klocki, tarcze. Do tego dochodzą bardzo często 2 komplety opon (letnie i zimowe) a także rejestracja (np. akcyza) + ubezpieczenie. I odpiero po zapłaceniu wszystkiego możemy zacząć korzystać z auta względnie bezstresowo. Jasne, że niektórym się udaje i doinwestują 10% wartości i tacy będą mówić, że da się taniej. Tak, da się, ale trzeba założyć zawsze około 20 a nawet 25%, a gdy uda się taniej to tylko się cieszyć. Czyli przy cenie 20.000 zł auto ostatecznie kosztować nas będzie 24.000 - 25.000 zł. Jeśli zaś auto sprowadzamy od niemca, to dodatkowe 5% (1000 zł).

I jak już wiemy, że możemy tyle wydać te 25.000 zł to robimy sobie filtr DO 20.000 zł. Ja proponuję skorzystać z mobile.de i zapodać sobie np. taki filtr: KLIK

 

Dam sobie uciąć rękę, że spośród obecnych 31 ogłoszeń jest gdzieś egzemplarz, który byłby do kupienia. Wiemy wtedy, że mamy 1000 zł na podróż i sprowadzenie auta, mamy kasę na przegląd i wymiany, mamy na opony i ubezpieczenie. Czy to nie jest lepsza droga niż naparzanie głową w ścianę szukając perełki na stercie złomu?

 

Taka mnie naszła refleksja.

A jeżdżę Seatem Leonem 1.9 TDi, i tylko dlatego, że na dobry BMW w dieslu brakło funduszy, a na Seata wystarczyło. Ale kupię sobie kiedyś swoje wymarzone Touring R6 w dieslu z automatem i iDrivem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.