Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem tu nowy, więc witam wszystkich fanów BMW i nie tylko.

Mam nadzieje, że mój tytuł do tematu nie spowoduje lawiny krytyki spowodowanej porównaniem do BMW model Audi, no ale o to mi chodzi, czyli zacznę od początku. Zamierzam się z kupnem samochodu za około 20 tyś. zł. wybór padł na BMW E46 lub Audi A4 B6 w benzynie 1.8 lub 2.0 do późniejszego zagazowania w BRC, moje pytanie, co radzicie.... i dlaczego BMW? :norty: (czego się spodziewać na forum BMW, że doradzą Audi...??? :nienie: ) Powiem szczerze, że podobne pytanie zadałem na forum Audi i dostałem satysfakcjonujące odpowiedzi o Audi B6, ale.... jeden gość wtrącił ni z gruszki ni z pietruszki, że brałby obecnie BMW E46 niż Audi (na forum Audi... :duh: ...niespotykane!). Proszę o odpowiedź na pytanie o BMW E46, czy za około 20 tyś. znajdę coś sensownego bez przeszłości wypadkowej? Ile trzeba doliczyć po zakupie na tzw. pierwszy serwis, czyli wymiana płynów, klocków, filtrów, ...rozrządu chyba nie bo łańcuch, itp. Jak z blacharką, rdzewieje czy nie? Czy drogie jest w utrzymaniu takie E46? Słyszałem, że koła zamachowe szybko padają a to spory wydatek? No i proszę o opinie dlaczego BMW a nie Audi? Wiem, wiem, że sporo tych pytań ale gdzie zapytać o BMW jak nie na forum BMW?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i zainteresowanie.

  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
sam musisz podjąć tą decyzję, ale skoro mam okazję to się wypowiem w temacie. Kiedy jeździłem autem praktycznie codziennie nic zbytnio się nie działo z moją 320d, ale od kiedy po przyjeździe tutaj do Norwegii auto stoi i czeka średnio około 6 tygodni na kolejną trasę do PL (często przez Niemcy 2150km w jedną stronę) to zawsze po powrocie do domu coś zaczyna szwankować... może lawina krytyki poleci na mnie ale jakoś od tego czasu nie jestem juz tak entuzjastycznie nastawiony do e46 z niezłym stażem ('98)
Opublikowano

mówi się ze pojazd jak stoi nie jeżdżony to "niszczeje" - i nie tyczy to się tylko dziadkowych 126p itp na osiedlowych parkingach

audi co prawda nie miałem ale miałem przed e46 passata 2004r 130km, nie ma porównania, passat przyrząd a bmw samochód

a4 ( 80 ) z 3er walczy w klasie od zawsze, ostatnio przegrało, przedtem nie pamiętam ale ja w ogóle audi a4 pod uwagę nie brałem

jedynie z większych minusów bez względu na silnik to wielowahaczowe zawieszenie w audi

zresztą masz wszystko w gazetach typu motor i auto świat

Opublikowano

Mi tam się A4 b6 podoba, ładne auto - szczególnie Avant.

Blachy są dokładniej spasowane niż w E46 - A4 b6 ma mniejsze szczeliny - oczywiście egzemplarze bezwypadkowe... :mrgreen:

Opublikowano
z większych minusów bez względu na silnik to wielowahaczowe zawieszenie w audi

 

Kolega w Audi ma wybite któreś wahacze (po niedawnej wymianie... drogi robią swoje...), a komfort jazdy pod dziurawych drogach i tak jest lepszy :| Za to Beta to królowa szybkich wiraży :twisted:

Opublikowano
miałem ten sam dylemat , dlaczego wybrałem bunie..? po pierwsze nie mogłem znależć Audi z fajnym wyposazeniem , po drugie przed zakupem sprzedałem passata B5 więc chciałem cos innego ... pozdrawiam
Opublikowano

W Audi jest na pewno lepsza blacha, w BMW - wszystko inne, ale to subiektywna ocena :mrgreen:

Jeśli kupisz Audi to niewykluczone że później zmienisz je na BMW, jeśli najpierw wybierzesz BMW to znając życie później już nie będziesz chciał Audi :mrgreen: Chyba że trafisz na zwłoki i się zniechęcisz, ale to już inna sprawa...

Co do kosztów utrzymania to obstawiam że są podobne, wszystko oczywiście zależy od stanu auta które się kupi. Najlepiej chyba przejechać się obydwoma i zdecydować którym przyjemniej się jeździ (BMW? :mrgreen: ). Jeśli kupisz dobrze utrzymany egzemplarz w benzynie to wbrew pozorom e46 nie jest kosmicznie drogie w utrzymaniu, zaletą jest też bardzo dobry support w necie - jeśli nie masz dwóch lewych rąk to baaaardzo wiele rzeczy jest do ogarnięcia samemu jedynie po kosztach części :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no to ja sie wypowiem.akurat tak sie sklada ze przed e46 bylo a4 b6 wiec cos wiem.na twoim miejscu wybralbym....audi.powody:znacznie mniej awaryjne.nie mialem z audi zadnych problemow a naklepalem ze 100.000km a z bmw zawsze cos.pozatym:w bmw denerwujacy:brak miejsca na napoje!!!, za male kieszenie w drzwiach, na tylnych drzwiach nie ma wcale!!!,tragiczne ustawianie foteli, bardzo slabe swiatla, zbyt mala regulacja fotela, same fotele mniej wygodne niz w audi, duzo gorsze audio, brzydsza deska rozdzielcza i podswietlenie zegarow itp, itd.w audi denerwujace to ze prawie zaden nie ma podlokietnika i sterowania z kierownicy.tempomat tez jest lepiej obslugiwac w bmw.bardzo wazna roznica jest to ze bmw znacznie lepiej sie prowadzi.znacznie lepiej.podsumowujac: raczej wroce do audi.za bardzo denerwuja mnie usterki ktore siadaja w bmw.jesli chodzi o gaz, ktory chcesz zalozyc, to ja w swoim bmw mam i sprawuje sie b.dobrze.
Opublikowano

hmm czemu więc zmieniłeś Audi na BMW skoro ma same wady widoczne na pierwszy rzut oka? :>

Co do audio się zgadzam - gra tragicznie biorąc pod uwagę klasę auta :mad2:

Opublikowano

Dla mnie porównanie Audi do BMW jest totalnie bez sensu, od zawsze wiadomo że Audi to VW czyli auto dla ludu. Wsiadając do BMW czuje się to coś i przyjemność z jazdy czego o Audi nie mogę powiedzieć. W E46 dużo lepsze materiały we wnętrzu i zdecydowanie ładniejsza bryła samochodu. Passata (czytaj a4) nie chciałbym oglądać na moim podwórku.

Oczywiście o gustach się nie rozmawia, kolego sugeruję przejechać się obiema markami, tylko radzę w pierwszej kolejności wsiąść do audi bo z BMW już nie zechcesz wysiadać.

Opublikowano
zobaczcie sobie w dowolnym A4 B6 przyciski na konsoli, od otwierania szyb, itd... wszystko rysuje się od paznokcia, większość w autach z 2000-2004 jest już totalnie wytarta, pozdzierana, itd. jakość materiałów jest moim zdaniem tragiczna.
Opublikowano
Dla mnie porównanie Audi do BMW jest totalnie bez sensu, od zawsze wiadomo że Audi to VW czyli auto dla ludu. Wsiadając do BMW czuje się to coś i przyjemność z jazdy czego o Audi nie mogę powiedzieć.

 

Kolega troszkę przesadził.. Np mieć okazję przejechać się quattro to też swoją drogą inne odczucia. "Dla ludu" można nazwać wszystko.. :) Ale ok, tutaj mowa o silnikach 1.8, 2.0, wiem. Wiec ja koledze zakładającemu tutaj ten wątek odpowiem tak: Przy kupnie sam miałem taki dylemat A4 czy e46.. :) Przyznam się bez bicia, Beti od początku miała przewagę, ładniejsza i zakochałem się po pierwszej jeździe. Bo właśnie było w niej 'to coś'.. :)

Także popieram przedmówców.. "przejedź się obydwiema". A przed kupnem porozmawiaj z kimś kto posiada e46 jakiś czas lub poczytaj dokładniej forum, ja myślałem, że 'wszystko wiem' i troche mnie kosztowało poprawienie tego i owego..

Opublikowano (edytowane)

Zacznijmy od tego, że nie kupisz sensowej ( nie składanej z 5 szt) B6. Egzemplarze "sensowne" zaczynają się od 24 tys. W okolicach 20tys są B5 po lifcie roczniki 2000-2002

BMW E46 kupisz za ta kwotę w rocznikach pomiędzy 2000 a 2003.

Zarówno BMW jak i Audi ma swoje + jak i -.

Jeździłem Audi przez rok (50tys km), teraz BMW przez pół roku (20tys km) i jak na razie Audi było mniej awaryjne. Komfort jazdy jest większy w BMW (wygodniejsze fotele), ale Audi lepiej się prowadzi jak dla mnie(wielowachaczowe zawieszenie).

Sam mam dylemat jakiego następnego auta szukać... :)

Ale chyba jednak będzie to Audi ze względu na prostszą budowę a co za tym idzie mniejsze problemy przy naprawach i lepszy dostęp do części zamiennych :)

Edytowane przez lapidem
Opublikowano
no to ja sie wypowiem.akurat tak sie sklada ze przed e46 bylo a4 b6 wiec cos wiem.na twoim miejscu wybralbym....audi.powody:znacznie mniej awaryjne.nie mialem z audi zadnych problemow a naklepalem ze 100.000km a z bmw zawsze cos.pozatym:w bmw denerwujacy:brak miejsca na napoje!!!, za male kieszenie w drzwiach, na tylnych drzwiach nie ma wcale!!!,tragiczne ustawianie foteli, bardzo slabe swiatla, zbyt mala regulacja fotela, same fotele mniej wygodne niz w audi, duzo gorsze audio, brzydsza deska rozdzielcza i podswietlenie zegarow itp, itd.w audi denerwujace to ze prawie zaden nie ma podlokietnika i sterowania z kierownicy.tempomat tez jest lepiej obslugiwac w bmw.

 

Zgadzam się ze wszystkim z powyższych oprócz opinii o fotelach i o desce rozdzielczej i zegarach :)

Opublikowano

Ja jeżdżę E46 coupe, mój ojciec - B7 avant, czyli to praktycznie to samo co B6. Ja mam benzynę, on diesla 2.0. Moje spostrzeżenia są przede wszystkim takie, że długie trasy w Audi mniej męczą niż w BMW - auto jest jednak znacznie lepiej wyciszone. Szum opon, hałas silnika, czy opływ powietrza słychać minimalnie, podczas gdy w moim e46 konkretnie szum opon to coś strasznego. Wiadomo - może to też kwestia samych opon i jednak nieco większej szerokości.

Komfort jazdy - to zależy, co przez to rozumiesz. Zawieszenie Audi moim zdaniem jednak fajniej tłumi nierówności, sprawia wrażenie większego komfortu. Z drugiej strony moim coupe zdecydowanie przyjemniej wchodzi się w zakręty, autem nie buja, prowadzi się moim zdaniem nieco pewniej. Co do wykonania wnętrza, to trudno mi się opowiedzieć, jednak muszę zwrócić uwagę, że w nowszych Audi (chyba właśnie od b6 w górę) wykonanie np. przycisków na desce rozdzielczej woła o pomstę do nieba. Przy przebiegu ok. 160 tys. km zaczęły się pojawiać pierwsze przetarcia np. na włączniku czujników parkowania, czy przyciskach od szyb. W BMW wygląda to nieco solidniej, chociaż np. z tunelu środkowego gdzieniegdzie odchodzi taka "miękka powłoka", zatem też nie jest to w 100% trwałe.

Faktem jest jednak to, że w moim samochodzie, który ma jeszcze poniżej 90 tys. km na blacie odkrywam w środku więcej stuków niż u ojca, który ma w swoim samochodzie nabite dwa razy tyle ;) A to tylna półka, a to apteczka pod fotelem, a to schowek, a to ch*jwieco, itd. W Audi stuka tylko tylna roletka i to by było na tyle :)

Ponadto zauważyłem, że w B7 szyby są powleczone jakąś dodatkową folią, dzięki czemu słońce tak nie pali na rękach. U mnie tego niestety brak ;)

 

Należy mieć na uwadze, że premiera E46 miała miejsce w roku 98, B6 - w 2000. Te dwa lata różnicy w motoryzacji to jednak dosyć sporo i moim zdaniem samochody te różnią się nieco technologicznie. Trudno porównać coupe i kombi pod kątem zawieszenia, jednak gdybym miał wybrać auto na długie trasy - wybrałbym A4. Na krótsze dystanse, do miasta - E46. Jeśli cenisz sobie naprawdę świetne, pewne i szybkie prowadzenie w zakrętach - również wybierz BMW :)

Opublikowano
ale jaja co? kto by się spodziewał, że na forum bmw padnie tyle opinii, które przemawiają za audi? a jednak! nigdy nie miałem audi ale z bmw jesteś średnio zadowolony (pomijając spalanie i różnice w cenie, którą musiałbym dopłacić do audi)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w bmw denerwujacy:brak miejsca na napoje!!!

 

fakt, ale za dwie stówki kupujesz sobie i zamieniasz miejscami z roletką pod podłokietnikiem :cool2: swoją drogą powinien to być standard :oops:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg mnie a4 przy e46 to kanapa, nie ma tak bezpośredniego układu kierowniczego i nie prowadzi się tak dobrze. Wygląd kwestia gustu, dla mnie wnętrze a4 to nieporozumienie, jak wsiadam do niego z e46 to słabo mi się robi :? Jeśli chodzi o awaryjność to wciągu roku jazdy 320d 2003r. poza olejem, filtrami, separatorem oleju wymieniłem sprężyny z tyłu, bo jedna była pęknięta, dwie sztuki Lesjofors za 280 zł już z przesyłką, drążki kierownicze Lemforder jakieś 90 zł/szt. i tuleje dolne tylne przednich wahaczy Meyle HD - 200 zł za dwie i tyle. Wszystko zależy za ile kupisz dane auto, cena jest przeważnie adekwatna to stanu :roll: jak kupisz 320d z 2000r za 14 tysi to włożysz 50% ceny na starcie, to samo z 2003-4 za 20 :nienie:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Zależy co kto lubi.

 

Sportowiec - zdecydowanie BMW. Koncepcja wyważenia i tylnego napędu mówi sama za siebie. Jesli Audi to tylko quattro

 

Konsument - Audi. Mcdrive i można żreć w samochodzie. (przy okazji w aucie się nie je, jak zobacze że ktoś je to zgłoszę na policję tak jak chcecie to zrobić z blogomotivem)

 

Ceniący komfort - zdecydowanie Audi. Po 200 km w BMW wychodzę połamany jak po wypadku na nartach...czego nie mam w żadnym aucie grupy VW

 

Esteta - tutaj w zasadzie remis. Obydwa auta są nudne i należą do kategorii aut anonimowych. Wydaje mi się jednak, że Audi ma bardziej ponadczasową sylwetkę.

Opublikowano

Fireman interesuj się obydwoma modelami, przy ostatecznej konfrontacji(dokładnych oględzinach) wybierz te autko które jest w lepszym stanie technicznym i teoretycznie przysporzy mniej problemów w niedalekiej przyszłości.

 

Jakub nie spodziewałem się od Ciebie komentarza, że e46 pod względem estetycznym są nudne ............. :wink: .

Opublikowano
No i proszę o opinie dlaczego BMW a nie Audi? Wiem, wiem, że sporo tych pytań ale gdzie zapytać o BMW jak nie na forum BMW?

 

Widze ze szukasz auta benzynowego, więc moim zdaniem dużo lepiej kupic e46 , gdyż to auto na dużo lepsze benzyniaki niz A4. Silniki Audi są duzo gorsze jak chodzi o trwałosc. Majac do dyspozycji ok. 20 tys zł w A4b6 masz do wyboru silniki 2.0 i 1.6. 2.0 jest mocno usterkowy i nietrwały. 1.6 jest trwały, ale bardzo słaby i dosc paliwozerny jak na swoją moc. Audi ma dobry silnik 1.8T, ale nie kupisz dobrego A4b6 z tym silnikiem w granicach 20 tys zł.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.