Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wymieniłem przednie amortyzatory i teraz auto jest wyższe z przodu o ok. 2 cm. Denerwuje nie teraz wyższy prześwit między błotnikiem a oponą :mad2:

Mechanik mógł coś źle zrobić przy montażu, a może jest jakaś inna przyczyna ?

Opublikowano
Jest inna przyczyna. Stare amorki miałeś na wykończeniu i już sprężyna nie była w stanie utrzymać ciężaru auta i się więcej poddawała. Teraz trzyma i spręzyna i amortyzator. :)
Opublikowano

I to jest właśnie prawidłowe ustawienie wysokości.Przyzwyczaisz się.

Zawsze możesz założyć stare jak ci się bardziej z nimi auto podoba :wink:

Opublikowano

dzięki,

zatem muszę się przyzwyczaić, ponieważ stare wylądowały w koszu :wink:

Opublikowano

ja też kilka miesięcy temu wymieniałem amorki i dalej przód jest podniesiony a zrobiłem z 2tys km.

Na starych zawsze będzie niżej, tak samo jak się spręzyny wymienia- efekt taki sam

Opublikowano

Witam.

Koledzy-stopień zużycia amortyzatorów nie ma żadnego wpływu na wysokość zawieszenia ,przecież nowy amortyzator można wcisnąć ręką,jak więc mógłby on podnieść całą karoserię? Wysokość zależy od sprężyny,jej wytrzymałości i długości. Również od jej osadzenia na kielichu amortyzatora.Nie wszystkie amortyzatory mają kielich osadzony na tej samej wysokości, dla tego po wymianie wysokość może się zmienić . Zły montaż też ma wpływ , nie wszyscy wiedzą że jest różnica w montażu lewego i prawego i są znaki jak zakładać.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Witam.

Koledzy-stopień zużycia amortyzatorów nie ma żadnego wpływu na wysokość zawieszenia ,przecież nowy amortyzator można wcisnąć ręką,jak więc mógłby on podnieść całą karoserię? Wysokość zależy od sprężyny,jej wytrzymałości i długości. Również od jej osadzenia na kielichu amortyzatora.Nie wszystkie amortyzatory mają kielich osadzony na tej samej wysokości, dla tego po wymianie wysokość może się zmienić . Zły montaż też ma wpływ , nie wszyscy wiedzą że jest różnica w montażu lewego i prawego i są znaki jak zakładać.

Pozdrawiam.

cały czas to samo mówia -- amortyzator nie ma siły by podnieś auto a różnica między gazowymi a olejowymi polega na zastosowaniu gazu by nie było pienienia oleju który jest w obu typach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No jednak ma wpływ.

Lekko unosi auto.

Ale jeszcze warto by się zapytać czy mechanik skręcił wahacze jak auto stało czy jak było podniesione? chyba , że nie luzował wahaczy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

witam. Panowie to nie jest tak. po kazdej ingerencji w zawieszeniu zaleca sie podjechac na geometrie. Geometria to nie tylko zbieznosc i katy pochylenia i wyprzedzania... jest tez wysokosc nadwozia. Przednie amorki do e39 maja naklejki (oznakowania) jak gleboko w piaste maja wchodzic i jak talerze maja sie ustawic. Bez tego ani rusz, nie zlapie sie ani kata pochylenia ani wyprzedzania no i oczywiscie autko moze dziwnie stac (wysoko, nisko albo nawet krzywo)... Ja po kilku mechaniorow musialem sam sciaga amorki i poprawiac az w koncu sie udalo :mrgreen:

 

Moja rada: niech kolega w internecie sprawdzi jaka dopuszczalna wysokosc nadwozia. Ta informacja powinna byc zawarta w wydruku z geometrii. Obnizyc autko o 2 cm to zaden problem ale czy tak ma byc?!

 

pozdrawiam

Opublikowano

mam zamontowane amortyzatory KYB.

Jestem umówiony na ustawienie zbieżności u najlepszego fachowca na śląsku tj. Pana Dudy w Katowicach.

Zobaczymy co on stwierdzi :?:

Opublikowano
wymieniłem przednie amortyzatory i teraz auto jest wyższe z przodu o ok. 2 cm. Denerwuje nie teraz wyższy prześwit między błotnikiem a oponą :mad2:

Mechanik mógł coś źle zrobić przy montażu, a może jest jakaś inna przyczyna ?

 

Kolego meczylem sie z tym samym problemem ponad dwa lata temu.

Tak jak mowia koledzy, najpierw sprawdz czy amory weszly do samego konca w zwrotnice. Maja tam taki rant i jak podniesiesz auto to z latwoscia sprawdzisz.

Po drugie sprawdz czy sprezyny sa poprawnie ulozone na kielichu amora. Bardzo latwo to sp.... jak mechanior cienki. Wejdz sobie na strone Sachs czyli ZF i znajdziesz tam w PDFie instrukcje montazu nowych amorow i ulozenia sprezyn na kielichu.

Po trzecie jak juz oba poprzednie testy nie dadza odpowiedzi to jedz do jakiegos mnormalnego mechaniora, niech poluzuje wszystkie cztery wachacze z przodu, potem opusci auto na kola i skreci wszystko jeszcze raz. Mozesz to zrobis sam jak masz kanal.

A na samym koncu geometria u fachowca i na wlasciwej laserowe maszynie.

Oczywiscie musisz wiedziec jaki masz typ zawieszenia i jaka powinna byc prawidlowa wysokosc z przodu mierzona od srodka kola w pionie do rantu blotnika.

Info do znalezienia w TISie. Jak wrzucisz VIN to na pewno ktorys z kolegow pomoze. Ja mam TISA ale tu zagladam bardzo rzadko odkad mam potomka bo po prostu na nic nie mam czasu. Powodzenia

O Tempora! O Mores!
  • 4 lata później...
Opublikowano

Siema. Jakieś miesiąc tremu zmieniłem sprężyny z przodu i mam ten sam problem. Prześwit między błotnikiem a kołem jest większy z przodu niż z tyłu o jakieś 15 mm.

Czy mechanior popełnił błąd przy montażu? Da się wymianą sprężyn spartolić?

Może mi ktoś z klubowiczów napisać jaki powinien być dystans od środka koła przedniego do błotnika? (vin CS26487 ). Kolejną sprawą jest to, że po wymianie często słyszą kompresor od nivo, nawet w czasie jazdy, tak jak by nie mógł wypoziomować auta. Przed wymianą sprężyn nigdy go nie słyszałem, nawet myślałem, że może być uszkodzony, ale w inpie nie mam żadnego błędu.

Jechać na geometrię i oni mi ustawią właściwą wysokość? Czy po prostu nowe sprężyny trzymają wyżej zawieszenie z przodu?

:?

Opublikowano
Siema. Jakieś miesiąc tremu zmieniłem sprężyny z przodu i mam ten sam problem. Prześwit między błotnikiem a kołem jest większy z przodu niż z tyłu o jakieś 15 mm.

Czy mechanior popełnił błąd przy montażu? Da się wymianą sprężyn spartolić?

Może mi ktoś z klubowiczów napisać jaki powinien być dystans od środka koła przedniego do błotnika? (vin CS26487 ). Kolejną sprawą jest to, że po wymianie często słyszą kompresor od nivo, nawet w czasie jazdy, tak jak by nie mógł wypoziomować auta. Przed wymianą sprężyn nigdy go nie słyszałem, nawet myślałem, że może być uszkodzony, ale w inpie nie mam żadnego błędu.

Jechać na geometrię i oni mi ustawią właściwą wysokość? Czy po prostu nowe sprężyny trzymają wyżej zawieszenie z przodu?

:?

 

Wbiłeś na temat dot e39 ale.. Może tak być, że nowa sprężyna trochę wyżej będzie niż stara. Na geometrii nie ustawią Ci wysokości sprężyny :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.