Skocz do zawartości

[e36] nie wiem co mam z nia zrobic


maniek8112

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

e36 318 tds , 94r

wszystko zaczelo sie (przynajmniej tak mi sie wydaje bo chodzil przedtem jak zegarek) od malej kolizji co spowodowale lekki wgniecenie nerek i przesuniecia a wlasciwie bujnecia silnika bo cos zawadzilo o miske i wylecial caly olej , miska zaspawana , poduszki nowe

Tydzien pozniej poszedl alternator - regeneracja itp i smiga

Kilka dni pozniej siadlo cos w ukladzie kierowniczym

Ogolne problemy na chwile obecna

 

Przy skretach maksymalnych cos trzeszczy , wspomaganie chodzi o ok 30-40% slabiej , z silnika drgania przechodza dosc mocno choc to diesel to naprawde w starych mercach tak nie trzesie w kabinie , po dluzej jezdzie czuc spod samochodu rozgrzany olej

 

Proby naprawy :

4 rozne pompy - wszystkie sprawne (wszystkie uzywki) przy ktorejs poszedl pasek

Wymioniony napinacz paska i pasek

Zamionione poduszki i troche pomoglo - zalozyli mi chyba na odwrot bo podobno takie same choc dla mnie jak pisze ze cos jest prawe to ma byc po prawej

Wymienione koncowki drazkow jeszcze cos ale juz tyle tego bylo ze nie pamietam

 

Mechanika zmienialem 2x wiec w okolicy niewielu mi ich zostalo a poszlo na to sporo kasy i nie chce tracic bezsensownie kolejnych setek

Co do osiagow to chyba sie nic nie zmienilo

 

Dzieki za jakakolwiek pomoc w znalezieniu problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pasek zerwało przy którejś pompie to sprawdzić trzeba czy wszystkie koła są współosiowe. Po kolizji mogło sie poprzestawiać coś. Nigdy nie wiadomo co po puknięciu sie przesuneło. Musi to ktoś obejrzeć czy cały silnik sie nie przesunął i leży tak jak powinien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim tdsem telepało jak pijakiem w delirce , wymieniłem olej (mechanior zalał 15w40) , kiedy ja leję 5w40 , do paliwa dolewam mixol i przestało telepać . A smród oleju masz bo jak pękła misa to najprawdopodobniej olej poleciał na wydech i śmierdzi. Co do pompy wspomagania to spróbuj przepłukać cały układ mój jęczał na wszystkich olejach poza orlenowskim atf.

Jak miałeś stłuczkę to od wstrząsu mógł urwać się kawałek syfu (opiłki zmieszane z płynem wspomagania) i przytkać wspomaganie (miałem taką historię tylko mi jeden z węży rozerwało) u mnie 1,5 litra ropy przepuszczonej przez układ wspomagania załatwiło sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik byl osadzany na nowo skoro poduszki byly wmieniane wiec powinien lezez w dobrej pozycji choc po tych mechanikach wszystkie mozna bylo sie spodziewac

 

Poslucham waszych rad zajze co z maglem i i czy metoda kajmana zadziala

 

A co do smrodu oleju to wystepowalo to tez przed kolizja z racji ze bylem nad morzem w zeszlym roku miesiac przed kolizja i po dojechaniu do celu jak wyszedlem z auta to wrecz trzeba bylo odejsc a co najlepsze patrzac pod spod nie ma nigdzie sladu morkego oleju badz innego plynu ale zobaczymy moze to ze wspomagania bo gdzies jest przytkana i gdzies ucieka czego nie widac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć,

 

najczęstszą przyczyna smrodu palonego oleju w bmw są uszkodzone uszczelniacze wybieraka w skrzyni oraz uszczelniacza wałka wychodzącego ze skrzyni, olej przekładniowy leje się wtedy prosto na wydech i pali - a przy tym śmierdzi.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.