Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odświeżę trochę temat Valvetronica.

LPG ma być montowane do e46 z n42b20.

Od dwóch renomowanych instalatorów usłyszałem trochę odmienne zdanie co do Staga montowanego w tym silniku. Wg. jednego nie ma żadnego problemu. Drugi twierdzi, że lepszym rozwiązaniem jest LR Omegas, bo Stag jest trudniejszy w ustawieniu i nie chodzi to idealnie.

Osobiście zależałoby mi na Stagu. Ponad 5 lat temu robiłem konwersję z 2gen. na sekwencję 300-4, no i ten sterownik zyskał moje uznanie głównie dzięki wsparciu producenta - dostępne oprogramowanie, instrukcje, itd.

Samo AC twierdzi, że sterowniki współpracują z Valvetronicami.

Chciałbym się od Was dowiedzieć jak w praktyce wygląda strojenie tych silników. Po puszczeniu autokalibracji ustawia się jakoś mnożnik czy reguluję się jedynie korektę po obrotach? Oczywiście potrzebny będzie do tego program typu INPA i obserwowanie korekcji na ECU.

 

Jeszcze pytanie o podzespoły. Jeżeli Stag to plus lub isa2, wtryski Hana zielone no i reduktor... co teraz jest na topie? :)

 

Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Co do samego sterownika to bez obaw mogę się zdecydować na Staga? Dobrze ustawiony nie różni się od LR jeżeli chodzi o pracę silnika na LPG?

Co powiecie na temat TECH 316?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

stag w e46 na valvetronicu, stag w e53 na valvetronicu.parowniki omvl.wtryskiwacze omvl.podgrzewacze lovato.zero problemow.wysterowanie mapy w realu bo autoadaptacje za ubogo.korekty po obrotach.polecam.auta chodza jak malowane. :cool2:

ps.w e46 jesli pompa nagrzewnicy jest razem z zaworami trzeba przerobic ta pompe.niestety moj gazownik nie ustrzegl sie tego bledu co zaowocowalo malymi problemami w zime...chyba, ze jest inna mozliwosc podlaczenia parownika niz tak jak jest to u mnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
napewno sa lepsze niz te co mam. nie sa to omvl niebieskie tylko ciemnoszare.gazownik mowil, ze sa polimerowe jakies i bedzie ok, noi jest.nie mam z instalacja zadnych problemow.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Czy reduktor BRC Genius MB 1500 jest odpowiedni do tego silnika? Kilka tygodni temu zrobiłem uszczelkę pod głowicą i mechanik powiedział mi , że ten reduktor jest za slaby do tego auta ( 143 KM ) i że należałoby zamontować mocniejszy lub nawet dwa reduktory. Dzwoniłem do serwisu BRC i usłyszałem, że ten reduktor obsługuje do 170 KM i głupotą było by montowanie mocniejszego reduktora.
Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana.
Opublikowano
Mam jeden reduktor. A dwa reduktory polecał mechanik (ten od uszczelki) - nie gazownik.
Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana.
Opublikowano

BRC MB 1500 jest zdecydowanie za słaby do twojego silnika. Wymień na Zavoli S albo AC R01 albo KME Silver. Jeśli chodzi o serwis BRC do którego dzwoniłeś to niestety kłamią w żywe oczy.

 

-> lobo.

Montowanie dwóch reduktorów do silnika 143KM nie jest absurdem dyskwalifikującym gazownika. Można założyć np dwa reduktory Tomasetto Alaska i nie będzie to żadna przesada ani druciarstwo.

Opublikowano (edytowane)

Dlaczego będzie za słaby? Może mi to ktoś wytłumaczyć? Przecież Genius MB 1500 jest do 170 KM. Zawyżone są dane? Czy może same KM nie są wyznacznikiem do montażu? Dzwoniłem do serwisu CZAKRAM w Tarnowie i jestem w takim razie niemile zaskoczony wprowadzaniem klienta w błąd. :/

 

Popatrzyłem na ceny w internecie i tak :

Genius MB 1500 - 400 zł

Zavoli S - 200 zł

AC R01 : do 150 KM (czarny) 230 zł

do 250 KM (czerwony) 300 zł

- Który wybrać?

KME Silver - cena ok 200 - 300 zł w zależności od mocy ( wszystkie powyżej 200 KM ).

Sugerując się cenami reduktorów wynikało by , że ten Genius jest najlepszy..

Pomóżcie coś wybrać, bo we wtorek jadę do gaziarza BRC - bo taką mam instalację i wcześniej by pasowało go poinformować, że chciałbym wymienić reduktor. Pytanie na jaki i czy to wszystko bedzie ze sobą współgrało. Słabo znam się na gazie - wiem , że mam ten reduktor Genius MB 1500 i wtryskiwacze BRC. No i instalację zakładałem w Czakramie.

Gdybym wcześniej poczytał to forum i nie sugerowal się opiniami znajomych, to za Chiny ludowe bym BRC nie założył.

Jeszcze dorzucę pytanie - czy to normalne, że musiałem dolewać płynu chłodniczego co około 1000 km ( około szklanki, może dwie ). ? Ktoś mi sugerował ,że to wina słabych opasek ( że niby mają być jakieś miedziane, niklowane czy Bóg wie jakie , a ja mam jakieś najzwyklejsze )..

Edytowane przez MI-24
Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana.
Opublikowano

Tak, są zawyżone - w twoim silniku będą znaczne spadki ciśnienia gazu przy bucie. Póki nie zmienisz reduktora staraj się jeździć delikatnie żeby nie zniszczyć głowicy.

 

Dane producenta w większości przypadków mocno przekraczają możliwości danego reduktora. Dobry przykład to KME Gold gdzie producent podaje do 380KM, a gaz zamarza już przy 200KM. Problem w tym, że gazownicy ślepo wierzą w dane producenta i potem montują maleńki reduktor do silnika V8.

Opublikowano (edytowane)

Póki co nie odważyłem się jeździć na gazie, bo nie stać mnie na taki luksus , jakim była by kolejna naprawa uszczelki, czy też głowicy...

Dzwoniłem przed chwilą do innego serwisu BRC i mi gazownik powiedział, że ten Genius jest dobry do mojego auta, a nawet za dobry, i że można by było słabszy zamontować. :shock: Tłumaczył to spalaniem gazu. I na moją sugestię o o założeniu jeszcze mocniejszego reduktora , odpowiedział, że może palić więcej gazu.

Edytowane przez MI-24
Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana.
Opublikowano
Max 3-4 tys obrotów... No niestety odpada, bo jeżdżę w terenie "górskim" :) więc nie da rady.. Ustosunkujesz sie może jeszcze do moich wcześniejszych wpisów? Jak Ty mi odpowiadałeś to ja w tym czasie edytowałem , by nie zrobił się burdel, a jednak się nie udało i małe zamieszanie powstało. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc. :cool2:
Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana.
Opublikowano

Spalanie gazu l/100km nie ma absolutnie nic wspólnego z reduktorem, gość wyraźnie nie ma pojęcia o czym mówi. Gdybyś założył zestaw 4 bardzo mocnych reduktorów to podczas normalnej eksploatacji samochód paliłby dokładnie tyle samo co na jednym reduktorze. Większy wpływ na spalanie ma wystrojenie instalacji i stan wtryskiwaczy gazowych.

 

Możesz mi wierzyć na słowo - ten reduktor jest za słaby do twojego silnika. Jeśli nie wierzysz to podłącz laptopa przez interfejs kupiony za 25zł na allegro, przebutuj parę razy do odcięcia i zobacz sam jak ciśnienie gazu leci na łeb na szyję, a wtryskiwacze zapętlają.

 

Na twoim miejscu wkładałbym któryś z AC R-01.

 

Spalanie wody było przed wymianą uszczelki pod głowicą?

 

Jeszcze jedna sprawa - pokaż fotki spod maski, chodzi o połączenia wtryskiwaczy z kolektorem dolotowym.

Opublikowano

Niestety nie posiadam kabla ani oprogramowania. W takim razie wierzę na słowo. Choć rozmawiałem z trzema różnymi gaziarzami BRC i upierali się , że ten Genius MB 1500 jest wystarczający :duh:

Spalanie wody było od samego montażu instalacji. Później większe, sa sprawą uszczelki. Teraz jak jeżdżę na samej benzynie to nic nie znika płyn chłodniczy.

 

http://img833.imageshack.us/img833/1238/p1210543.jpg

http://img9.imageshack.us/img9/9779/p1210544.jpg

 

Zrobiłem zdjęcia, lecz na pewno nie takie o jakie prosiłeś bo za bardzo nie mialem się jak za to zabrać.... Podpowiesz mi ( na przykładzie tych zdjęć ) gdzie zrobić to zdjęcie?

Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana.
Opublikowano

No i oczywiście jak w prawie każdej instalacji BRC - długie wężyki łączące wtryskiwacze z kolektorem dolotowym. Przy okazji wymiany reduktora poproś gazownika żeby je skrócił. W tym celu warto zrezygnować z osłony kolektora. No i jeszcze jedna bardzo ważna sprawa, gdyby gazownik tego nie wiedział, wszystkie wężyki muszą być koniecznie tej samej długości.

 

Po raz trzeci powtarzam - producent znacznie zawyża możliwości reduktora. Znam parę osób z silnikami nawet 130 koni gdzie ten reduktor nie radzi sobie ciśnieniowo.

 

Jeśli zużycie wody zniknęło po wymianie uszczelki pod głowicą to nie masz się czym przejmować.

Opublikowano
No póki co się nie przejmuję, ale obawiam się, że jak znowu zacznę jeździć na gazie, to ponownie będzie płynu ubywać. Co może być przyczyną?
Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana.
Opublikowano
Przeoczyłeś pewnie moją informację, że od samego początku jak założyłem gaz to mi połykało około szklanki, może dwie na jakieś 1000 km, już dokładnie nie pamiętam.Dopiero po dokładnie roku od założenia instalacji pojawił się problem z uszczelką - zakładam , że to było po tym jak podczas ostrej jazdy( do odcięcia paliwa) wywaliło mi grubego węża od układu chłodzenia.Wtedy to zacząłem dolewać więcej i częściej.
Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wiesz, obserwuje twoj post i zastanawiam sie czy masz prawidlowo podlaczone wodne zasilanie (ogrzewanie) reduktora? tam jest w naszym silniku, aucie pewien problem. jak wiemy weze wodne trzeba wpiac pomiedzy pompa ogrzewania a zaworami nagrzewnicy. w tym modelu z tym silnikiem jest to niemozliwe bez przerobek. gazownicy tego nie zauwazaja. moze twoj reduktor jest poprostu niedogrzany i ma slabsza moc co powoduje niedostatki gazu. musialbym zobaczyc fotke jak masz wpiete przewpdy wodne. pozatym kolega wyzej mial racje odnosnie umiejscowienia wtryskiwaczy. mozna je ladnie nad kolektorem umiejscowic lekko przerabiajac, nie pozbywajac sie, oslony silnika. wezyki sa wtedy o polowe krotsze. sam u siebie zmienialem bo bylo podobnie do twoich.pozatym, dodatkowo zastosowalem podgrzewacz lovato i jest naprawde bardzo dobrze. temperatura gazu w fazie lotnej osiaga 80 stopni przy temeraturze reduktora 95.sluze pomoca
Opublikowano

Dzięki za zainteresowanie i za sugestie, bo dużo wnoszą do tematu. Ktoś mi powie o co chodzi z długością tych wężyków? Co przeszkadza, że one są takie długie?

musialbym zobaczyc fotke jak masz wpiete przewpdy wodne.

Co do zdjęcia, to konkretnie nie wiem o jakie zdjęcie Ci chodzi... reduktora?

Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zasada jest znana pod ponad 10lat jak nie wiecej, wezyki im krotsze, tym lepsze, dokladniejsze napenianie cylindrow. idealnie byloby tak jak benzynowe, w samym kolektorze :D . musialbys wyjac cala puche filtra aby zrobic zdjecie parownika i jak ida weze wodne.napewno parownik masz po prawej stronie badz centralnie na samym dole bo inaczej sie nie da w tym aucie.
Opublikowano
To dlaczego w serwisach BRC o tym nie wiedzą ? :nienie: Parownik mam po lewej jak otwieram maskę. http://img819.imageshack.us/img819/5554/p1210552.jpg http://img69.imageshack.us/img69/9030/p1210539x.jpg
Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.