Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
prosilbym uzytkownikow owegoo motoru o opinie na temat tego auta jak wygladaja wasze koszty utrzymania ,co sie czesto psuje ,czy jestescie zadowoleni z zakupu czy zamienilbyscie na cos innego .kolega sie przypala na to autko od kilku tygodni i codziennie mnie meczy zebym sie czegos dowiedzial takzze siedze obecnie w dwuch dzialach e60 i e70 ;)pozdr
Opublikowano

Nie odpowiem Ci jezeli chodzi o awaryjnosc tego modelu, poniewaz mam go dopiero od miesiaca.

Moge sie jedynie wypowiedziec na temat poziomu satysfakcji. Do tej pory jedzilem zawsze klekotami, nie liczac Forda Probe wieki temu ;) Szukalem dlugi czas e70 ktora spelniala by moje wymagania odnosnie wyposazenia, niestety w dieslu jest niemozliwe znalezc taki egzemplarz, przynajmniej ja od roku nie moglem nic namierzyc co by mnie w pelni satysfakcjonowalo, az trafila sie benzynka w takiej konfiguracji jaka sobie wymarzylem. Ale ze to prawie 5 litrowy potwor, to zaczalem sie zastanawiac czy warto. Odpowiedz bez zadnych watpliwosci brzmi TAK. Moc tej bestii i dziwek V8 wydobywajacy sie spod maski powala. Nie zamienil bym go na diesla, nawet jakby mi doplacali ;)

Co do awaryjnosci, po rozmowach z zaprzyjaznionymi mechanikami wiem jedno. Najbardziej awaryjne sa teraz diesle, poniewaz z nieduzych silnikow wyciska sie duzo mocy (turbo, etc) a wiec dzisiejsze diesle to juz nie te same silniki co dekade temu na ktorych bez problemu przejezdzalo sie 0,5 mln km, dolewajac tylko olej. Do tego problemu z filtrami czastek stalych i ogolnie duze koszty serwisu. Osobiscie wole jezdzic czesciej od stacji do stacji wlewajac Pb i omijajac warsztaty mechaniczne.

Lecz to zdanie czlowieka ktory dopiero od niedawna przesiadl sie na benzynke, wiec lepiej bedzie jak wypowiedza sie na temat tego autka koledzy z wiekszym stazem.

Opublikowano

Kilka dni temu minely dwa latka od kiedy jezdzimy 4,8.

Przebieg - tylko 21tys. Problemy byly tylko na poczatku. Padla pompka przednich spryskiwaczy (wymiana na gwarancji).

Raz zwariowal elektroniczny hamulec reczny. Wlaczyl mi sie i nie chcial wylaczy, z potem w trakcie jazdy wlaczyl sie czesciowo (nie docisnal na maksa) ale podymilo z klockow... W serwisie zlikwidowal blad i gra.

Mialem jescze jeden irytujacy problem z kluczykiem (mam comfort acces), auto odpalalo bez wkladania kluczyka, ale caly cas sygnalizowalo slaba baterie. Blad byl w kluczyku. Sprowadzili nowy kluczyk i gra.

Mam M-Pakiet, auto jest twarde. W Polsce nie wzialbym tak twardego auta (szczegolnie odczuwalne jak ktos jedzie z tylu).

Jezdze w 90% w miescie - zuzycie 17,4 l/ 100km.

Wlosy mi juz siwieja ale powiem tylko: auto z tym silnikiem to czad.... :) (napisalem najpierw cos bardzij dosadnego, ale system nie pozwolil :) )

Opublikowano
Wlosy mi juz siwieja ale powiem tylko: auto z tym silnikiem to czad.... :) (napisalem najpierw cos bardzij dosadnego, ale system nie pozwolil :) )
:D

a x5m jak kto jeżdzi to nie ma chyba okreslenia na dzwiek tej maszyny -4.8 to ostatnie silniki bez spreżarek i innych wynalazków,nie do zdarcia-pilnowac tylko olej i płyn,a reszta to może pasc jak w kazdym innym e70.co do x5m trzeba uważac na spreżarki bo musza ostygnac po sporcie,a kosztuja pare złotych.bratu jedna padła po 15tkm.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Posiadam tego potworka od lipca 2011 i zrobilem nim obecnie 38tys km. Auto kupiłem używane więc nie mialem wpływu na użytkowanie auta przez poprzednika ale jedynie co musiałem zrobić to wymienić świece i i czujniki położenia wału( dwukrotnie wyskoczył błąd koszt 670 zł zakup w serwisie). Dziś nie zamienie na żadnego diesla nawet z dopłatą, brak jakich kolwiek usterek czy problemów, powalający dzwięk silnika i tłumników ( mam Cb i wielokrotnie słyszałem pochlebne opinie osób które wyprzedzałem). Wiec śmiało mogę powiedzieć ze wybór poprawny i z resztą też długo szukałem tego auta z motorem 4,8 w dodatku srebrny. Spalanie przy mojej jeździe to 14-15l/100KM.

Opublikowano

Witam!

Posiadam od marca 2011r x5 z tym silnikiem z 2008r , przebieg obecnie 177tyś km.Jestem drugim właścicielem.Po zakupie wymieniłem wszystkie filtry, olej w skrzyni biegów i jeżdżę sobie bezproblemowo.Jestem bardzo zadowolony z tego silnika! jego brzmienie i moc ! :D

Spalanie w trasie( do Toskanii) z prędkością 130-140 km/h wyniosło 12,5 l/100km.

Obecne zużycie paliwa oscyluje przy mojej, raczej, spokojnej jeździe wynosi 14-15 l/100km

W zimie ok 16-17 l/100km.

Opublikowano

To ja może kilka słów od siebie.

 

Jestem użytkownikiem takiego auta od mniej więcej roku. Przejechałem w tym czasie około 40 kkm.

 

1. Spalanie. To pytanie jeżeli ktoś zastanawia się nad tym autem to w ogóle nie powinno paść. Pali dużo, czasem bardzo dużo. Ale to jest fizyka - duża masa, duża pojemność silnika, bardzo dynamiczne auto. Co do liczb - komputer zazwyczaj pokazuje mi średnie spalanie w okolicach 17l. Minimalnego rekordu nie podam, bo nigdy nie próbowałem jechać "żeby jak najmniej spalić". Ale - czasem komputer średnie spalanie pokazuje w okolicach 25l (miasto). Generalnie paliwożerne są: korki i jazda autostradą (mi na autostradzie nie udaje się zejść poniżej 20l).

W danych bardziej użytkowych - zbiornik paliwa starcza mi na około 450 km (tankuję jak kliknie, że mam to zrobić). Aczkolwiek raz spieszyłem się w jedno miejsce i na zbiorniku przejechałem 250 km. Do stacji dojechałem na oparach (ale naprawdę się spieszyłem.....).

 

2. Przyjemność jazdy. Cóż - jakiekolwiek słowa tu są zbędne. Jak masz możliwość - po prostu przejedź się tym autem na pustej leśnej drodze (a najlepiej gdzieś w tunelu), wyłącz muzę, otwórz okno. I.... zrozumiesz co mam na myśli.

 

3. Dynamika. Jak wrzucisz na DS a jeszcze dołożysz Adaptive w tryb Sport.... Cóż - zap.... to jak szatan. Kompletnie nie czujesz, że jedziesz ponaddwutonowym bydlęciem. Zarówno mam na myśli dynamikę (nieziemską), jak i coś co nazwałbym stabilnością i czuciem drogi. Jedzie zaj...

 

4. Pierdoły - mnie osobiście czasem wkurzają. A to włączy się jakiś błąd i okazuje się, że to jakiś kabelek się przetarł i trzeba wymienić (chociaż błąd sugeruje co innego), a to coś przez moment nie działa jak powinno. To są pierdoły, ale czasem denerwujące i.....

 

5. ...Kosztowne. Przygotuj się, że wszystko w tym samochodzie kosztuje. Koszt paliwa i elementów eksploatacyjnych (klocki, płyny, itd.) to jedno, a pierdoły to drugie. Przykład - wymiana filtra powietrza (są dwa) - koszt samego filtra to jakieś 4x tyle co analogiczny w innych markach. Podobnie z innymi rzeczami. Popatrz na ceny różnych elementów eksploatacyjnych bmw i innych marek a będziesz wiedział co mam na myśli.

 

To tyle z mojej strony. Jakby co - pytaj.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
To ja może kilka słów od siebie.

 

Jestem użytkownikiem takiego auta od mniej więcej roku. Przejechałem w tym czasie około 40 kkm.

 

1. Spalanie. To pytanie jeżeli ktoś zastanawia się nad tym autem to w ogóle nie powinno paść. Pali dużo, czasem bardzo dużo. Ale to jest fizyka - duża masa, duża pojemność silnika, bardzo dynamiczne auto. Co do liczb - komputer zazwyczaj pokazuje mi średnie spalanie w okolicach 17l. Minimalnego rekordu nie podam, bo nigdy nie próbowałem jechać "żeby jak najmniej spalić". Ale - czasem komputer średnie spalanie pokazuje w okolicach 25l (miasto). Generalnie paliwożerne są: korki i jazda autostradą (mi na autostradzie nie udaje się zejść poniżej 20l).

W danych bardziej użytkowych - zbiornik paliwa starcza mi na około 450 km (tankuję jak kliknie, że mam to zrobić). Aczkolwiek raz spieszyłem się w jedno miejsce i na zbiorniku przejechałem 250 km. Do stacji dojechałem na oparach (ale naprawdę się spieszyłem.....).

 

2. Przyjemność jazdy. Cóż - jakiekolwiek słowa tu są zbędne. Jak masz możliwość - po prostu przejedź się tym autem na pustej leśnej drodze (a najlepiej gdzieś w tunelu), wyłącz muzę, otwórz okno. I.... zrozumiesz co mam na myśli.

 

3. Dynamika. Jak wrzucisz na DS a jeszcze dołożysz Adaptive w tryb Sport.... Cóż - zap.... to jak szatan. Kompletnie nie czujesz, że jedziesz ponaddwutonowym bydlęciem. Zarówno mam na myśli dynamikę (nieziemską), jak i coś co nazwałbym stabilnością i czuciem drogi. Jedzie zaj...

 

4. Pierdoły - mnie osobiście czasem wkurzają. A to włączy się jakiś błąd i okazuje się, że to jakiś kabelek się przetarł i trzeba wymienić (chociaż błąd sugeruje co innego), a to coś przez moment nie działa jak powinno. To są pierdoły, ale czasem denerwujące i.....

 

5. ...Kosztowne. Przygotuj się, że wszystko w tym samochodzie kosztuje. Koszt paliwa i elementów eksploatacyjnych (klocki, płyny, itd.) to jedno, a pierdoły to drugie. Przykład - wymiana filtra powietrza (są dwa) - koszt samego filtra to jakieś 4x tyle co analogiczny w innych markach. Podobnie z innymi rzeczami. Popatrz na ceny różnych elementów eksploatacyjnych bmw i innych marek a będziesz wiedział co mam na myśli.

 

To tyle z mojej strony. Jakby co - pytaj.

 

Milo slyszec, ze w X-sie ten silnik tez sie sprawdza. U mnie w 650isrednio spala 13-14 l na setke. Co do kosztow, to w serwisie BMW, jak u innych, zdzieraja. Jak masz pojecie "co i jak" to ich po prostu unikaj. Dokladnie te same czesci mozna w wiekszosci dostac poza serwisem i ceny sa co najmniej 2 razy mniejsze. Wspomniane filtry powietrza, firmy Mann, oczywiscie z weglem kosztowaly mnie jakies 160 zl za komplet. Wymiana to 5 minut. W serwisie kosztuje to bodajze 400-500 zl.

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie cytujemy postu znajdującego się bezpośrednio nad pisanym :nienie:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
pytanko jeszce takie mam czy posiada ktos z was jasny srodek na przyklad jak na tym zdjeciu http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqV,!r!E88gToO!zBPfFWzULsw~~_27.JPG czy w tego typu aucie ten srodek bardzo jest podatny na zanieczyszczenia i uszkodzenia w porownaniu do czarnego wiem ze moze to glupie pytanie ale mniej wiecej chodzi mi o to czy bardziej sie niszczy niz czarny przy normalnym uzytkowaniuna przyklad bardziej widoczne przetarcia itp
Opublikowano

Skóra to skóra, przetarcia będą pojawiać się niezależnie od koloru, to tylko kwestia czasu.

Jeżeli chodzi o utrzymanie jasnego środka w czystości, to faktycznie większe wyzwanie. Sam posiadam jasne skóry i nie jest to szary welur do którego wsiadasz i jeździsz, oddając go tylko raz do roku na myjnie. Również miałem na początku wątpliwości, czy dam radę utrzymać taki kolor wnętrza w czystości. Nie jest to tak ciężkie, jakby się mogło wydawać. Jednak wygląd środka w jasnym kolorze powoduję, że chcę się o niego dbać. Dla mnie osobiście samochód tej klasy w ciemnym kolorze wnętrza powinien istnieć tylko dla osób oczekujących takiego właśnie wykończenia. Jasna skóra powinna być wręcz standardem.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Również coś dołożę od siebie odnoście tego auta, modelu.

Samochód to BMW X5 4.8i z 2007r. posiadam od maja 2009.

Miał przejechane 85000km jak go kupiłem, teraz ma ok 130000km

 

Co do spalania:

przy normalnej jeździe 14-17l/100km.

Jak Ci się będzie naprawdę spieszyło tak jak tu ktoś opisywał spalanie będzie ok. 50l/100k albo i więcej. Generalnie jak dosuwasz to widać spadającą wskazówkę od paliwa.

 

Jedyny MINUS tego auta wg. mojej oceny to koła 20" Run Flat (rozmiar tył 315 i przód 275).

Jeżeli droga jest jak stół to jedzie się rewelacyjnie, jak pojawiają się koleiny - jedzie się fatalnie.

 

Teraz: jak założysz mniejsze koła o wyższym profilu to jazda będzie ok lecz wizualnie auto straci na wyglądzie.

Jedyne rozwiązanie to lepsze drogi.

 

Posiadam w wyposażeniu miedzy siedzeniami dodatkowy ekran na którym można wyświetlać np. bajki dla dzieci - no fajnie tylko nie wszystkie mogą oglądać podczas jazdy rozumiesz... czyli mało się przydaje praktycznie wcale.

 

Reszty nie będę opisywał - zgadzam się z kolegami powyżej.

  • 1 rok później...
Opublikowano
To ja może kilka słów od siebie.

 

Jestem użytkownikiem takiego auta od mniej więcej roku. Przejechałem w tym czasie około 40 kkm.

 

1. Spalanie. To pytanie jeżeli ktoś zastanawia się nad tym autem to w ogóle nie powinno paść. Pali dużo, czasem bardzo dużo. Ale to jest fizyka - duża masa, duża pojemność silnika, bardzo dynamiczne auto. Co do liczb - komputer zazwyczaj pokazuje mi średnie spalanie w okolicach 17l. Minimalnego rekordu nie podam, bo nigdy nie próbowałem jechać "żeby jak najmniej spalić". Ale - czasem komputer średnie spalanie pokazuje w okolicach 25l (miasto). Generalnie paliwożerne są: korki i jazda autostradą (mi na autostradzie nie udaje się zejść poniżej 20l).

W danych bardziej użytkowych - zbiornik paliwa starcza mi na około 450 km (tankuję jak kliknie, że mam to zrobić). Aczkolwiek raz spieszyłem się w jedno miejsce i na zbiorniku przejechałem 250 km. Do stacji dojechałem na oparach (ale naprawdę się spieszyłem.....).

 

2. Przyjemność jazdy. Cóż - jakiekolwiek słowa tu są zbędne. Jak masz możliwość - po prostu przejedź się tym autem na pustej leśnej drodze (a najlepiej gdzieś w tunelu), wyłącz muzę, otwórz okno. I.... zrozumiesz co mam na myśli.

 

3. Dynamika. Jak wrzucisz na DS a jeszcze dołożysz Adaptive w tryb Sport.... Cóż - zap.... to jak szatan. Kompletnie nie czujesz, że jedziesz ponaddwutonowym bydlęciem. Zarówno mam na myśli dynamikę (nieziemską), jak i coś co nazwałbym stabilnością i czuciem drogi. Jedzie zaj...

 

4. Pierdoły - mnie osobiście czasem wkurzają. A to włączy się jakiś błąd i okazuje się, że to jakiś kabelek się przetarł i trzeba wymienić (chociaż błąd sugeruje co innego), a to coś przez moment nie działa jak powinno. To są pierdoły, ale czasem denerwujące i.....

 

5. ...Kosztowne. Przygotuj się, że wszystko w tym samochodzie kosztuje. Koszt paliwa i elementów eksploatacyjnych (klocki, płyny, itd.) to jedno, a pierdoły to drugie. Przykład - wymiana filtra powietrza (są dwa) - koszt samego filtra to jakieś 4x tyle co analogiczny w innych markach. Podobnie z innymi rzeczami. Popatrz na ceny różnych elementów eksploatacyjnych bmw i innych marek a będziesz wiedział co mam na myśli.

 

To tyle z mojej strony. Jakby co - pytaj.

 

Ciekawy opis z pierwszej ręki. Takie rzeczy cieszą, bo mozna sobie wyrobic jakąs opinię w oparciu o fakty z uzytkowania a nie artykuły z auto-swiata :)

 

Ale mam jedno pytanie - jak wygląda kwestia komfortu na dziurach, koleinach w e70? Wiele osob na to narzeka.... masz może porownanie do innych aut? tego segmentu, lub segmentów E, F. Jest miękko, wygodnie czy jednak dosc sztywno? jakies porownanie do innych modeli BMW? e60, f10, e39, e53???

 

to tez pytanie do wszystkich uzytkowników e70 :)

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Myśle że bmw postawiło raczej bardziej na prowadzenie i dynamike niż na komfort, jezdziłem ostatnio Ml 350 stał na 19 ale i na 20 podejrzewam ma bardziej komfortowe zawieszenie a to przez to że pnełmatyka ,ale to suv do spokojnej jazdy myśle, nie zamienił bym swojej e70 na ML

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.