Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Auto posiadam od września obecnie z przebiegiem 168tys (nie rozpoczynajmy tylko dyskusji o tym czy to prawdziwy czy nie ;)). W zimę, gdy temperatury były niskie zacząłem słyszeć dziwny dźwięk przy zimnym silniku. Na początku był delikatny. Teraz zawsze po dłuższym postoju gdy silnik się wychłodzi, jest to samo. Chodzi o to, że gwiżdże turbo tak, że słychać w kabinie przy zamkniętych drzwiach. Gwiżdże od ok. 2000 tys. Gwizd ustaje, gdy silnik się nagrzeje tak do pierwszej kreski. Auto pali normalnie, przyspieszenie ma normalne i w samej jeździe nie widać żadnych niepokojących oznak, obroty, spalanie, wszystko gra poza tym gwizdem. Dodam jeszcze, że z zewnątrz nie jest on tak bardzo słyszalny (taki charakterystyczne syczenie). Gwizdu też nie ma po odpaleniu silnika, gdy jeszcze jego temperatura nie spadła. Mogę napisać jeszcze, że problem się nasilił, gdy reklamowałem łącznik elastyczny (za pierwszym razem, gdy mi strzelił była jakaś wada nowego i musieli na nowo go zakładać). Od tego czasu gwizd jest dużo bardziej wyraźny. Mechanicy, którzy mi to robili (zawsze u nich serwisuję wszystkie auta i mam do nich zaufanie) powiedzieli, że to turbo, ale żeby się tym nie przejmować. Pojechałem do innego, zaprzyjaźnionego mechanika i też stwierdził, że to turbo i że też mam się nie przejmować, bo diesle tak mają - wymienić jak się zepsuje ;) Jeżdżę już tak ze 2 miesiące i w sumie nic się z tym nie dzieje poza tymi paroma minutami na zimnym. Znalazłem już parę tematów, gdzie ludzie opisują podobny objaw i piszą, że jeżdżą z nimi po 50tys bez awarii. Jednak wolę się jeszcze upewnić, czy jest sens rozgrzebywać turbo i naprawiać coś, czy się tym rzeczywiście nie przejmować. I tak jeszcze pojadę z tym na komputer po zimie, zobaczyć co tam w aucie siedzi, ale wolę najpierw zasięgnąć Waszej porady. Dodam jeszcze, że dbam o to, aby nie ruszać od razu po odpaleniu, nie cisnę do puki silnik się nie rozgrzeje i czekam zawsze przed wyłączeniem silnika. Mam też wycięte klapki dolotu (na jednym forum wyczytałem, że po wycięciu tych klapek też u jednego gościa pojawiły się takie same objawy). Może ktoś z Was wie co to dokładnie jest, czy to padające turbo czy coś innego i na co się przygotowywać. Przy okazji jak wygląda regeneracja turbo? Na ile ma się unieruchomione auto? Jeżeli to turbo to wolę to zrobić teraz, niż jak miałaby mnie spotkać niemiła niespodzianka w trasie na wakacjach. Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Opublikowano

Powelt pierwsza sprawa co oznacza diagnoza tych mechaników pt: "turbina"... tzn że co?? że to ona gwiżdże, czy już nawala, czy co?? Bo to jakieś takie pobieżne... wiadomo że turbina świszczy, ale już po dźwięku rozpoznaje się wstępnie jej stan. Jeżeli wymieniłeś łącznik to możliwe, że gdzieś może być nieszczelność spawu i tamtędy rozchodzi się fala dźwiękowa i stąd ten objaw. Sprawdź luzy osiowe wałka wirników turbiny, zwracając szczególną uwagę na stan kołnierzy korpusów - czy nie są zeszlifowane.

 

PS. Nie lepiej zakupić własny interfejs i mieć na każdą chwilę niż wydawać kasę na każdą diagnozę w warsztacie??

Opublikowano
Mechanikom chodziło o to, że na pewno gwiżdże turbo a nie układ wydechowy. Nie chcę się z nimi kłócić bo dwa razy to sprawdzali łącznie z szefem, który raczej nie kantuje przy takich sprawach (skoro przyjął reklamacje łącznika bez marudzenia). 1 i 2 mechanik powiedział, że to dźwięk turbo ale nie oznaka wymiany turbiny, tylko specyfiki tego ustrojstwa - że po prostu niektóre gwiżdżą. Co do kompa - zastanawiałem się nad tym, ale szczerze - nie mam czasu się bawić z autem. Dużo czasu pracuję i jak trzeba to jadę na kompa do znajomego :)

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Opublikowano
u mnie występowały takie gwizdy na zimnym, ale miałem krzywe dwie łopatki wirnika,który wpadał w wibracje przy malejących obrotach i gwizd był tylko na zimnym, z obawy że może się rozsypać turbo dałem do regeneracji 3 dni robocze i było u mnie.Może nie masz tego samego co ja ale jak robili Ci z wydechem może zapomnieli jakiejś podkładki lub dali starą i jak się rozgrzeje metal się rozszerza i uszczelnia układ a wierz mi turbo ma ciąg mocny :wink: Pozdrawiam i powodzenia!!! :cool2:
Opublikowano

Co do Mobila 1 to jest tyle opinii co mechaników i właścicieli. Castrola zaleca niby same BMW i jak już to jakiś tam 0w coś tam, tak jak Renault zaleca Elfa i pewnie inne marki samochodów mają podpisane kontrakty jeszcze z innymi producentami - taki marketing. A mi się wydaje, że te wszystkie oleje to jest jedno i to samo i mają zbliżone parametry. Może w autach wyczynowych ma różnice Castrol czy Mobile. Mój mechanik np uważa, że Castrol niby zalecany ale Mobile 1 lepszy. Następnym razem najwyżej wleję Castrola i zobaczę czy będzie różnica ;)

Tak jeszcze wracając do tematu. Dziś zrobiło się trochę cieplej i autko postało trochę na parkingu na słońcu i po pracy jak wracałem do domu to nie było prawie słychać tego dźwięku. Zobaczę, jak będzie jutro z rana po wyciągnięciu z garażu ;)

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Opublikowano
A to tylko można wybierać między Castrolem, a Mobil1? Są inne lepsze marki olejowe - jednak jak wszędzie największą rolę odgrywa REKLAMA...Castrol/Mobil są jak Coca-Cola już 5 letnie dziecko zna te maki :)
Opublikowano
Tylko, że ja nie narzekam na olej, tylko na gwizd turbiny ;) Będę wdzięczny, każdemu kto może mi coś poradzić. Zresztą mam zamiar wybrać się w przyszłym tygodniu do mechanika bo na ostatniej wizycie na kompie coś mi marudził o tym, że przepływka zgłasza jakiś tam błąd. Więc przy okazji zobaczymy co z turbo, to wtedy napiszę co wyszło :)

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Opublikowano
Będę wdzięczny, każdemu kto może mi coś poradzić
Sprawdź luzy osiowe wałka wirników turbiny, zwracając szczególną uwagę na stan kołnierzy korpusów - czy nie są zeszlifowane.
Opublikowano
@yoshimura01 Tak, widziałem, oczywiście dziękuję za info. Moja uwaga była do tego, że temat zszedł na olej i jak zauważam, połowa tematów tutaj się tak kończy ;) A co do Twojej uwagi, Będę to sprawdzać w przyszłym tygodniu :) Pozdrawiam.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.