Skocz do zawartości

318i Źle wykonane kasowanie inspekcji


mlynekas85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam touringa z 96r 1.8 M43

Przejdę do rzeczy a mianowicie zmostkowałem nie te piny w gnieździe przez pomyłkę tzn. 7 z 18 :evil: . Z początku się nie kapnąłem jak się kwadraciki nie zapaliły

ponieważ zwaliłem to na nie domkniętą klapę bagażnika. Drugi raz podszedłem po czasie zmostkowałem piny co trzeba zapaliły się wszystkie zielone kwadraciki.

Nie odpalałem auta tego dnia tzn wczoraj. Dzisiaj doszło do mnie że coś jest nie tak ponieważ te kwadraciki po przekręceniu stacyjki cały czas się palą. Spróbowałem odpalić auto ale nie dało rady nawet po resecie ecu. Objawy są następujące: silnik kreci z przerwami jakby akumulator był słaby, słychać jakiś

przekaźnik jak się przełącza po przekręceniu stacyjki w pozycje numer 2 , wskazówka od poziomu paliwa wskoczyła na połowę skali i nią delikatnie buja przy kręceniu silnikiem. Moje pytanie czy może po drodze jakiś przekaźnik padł, a może komputer jest do wymiany, mam nadzieję że tylko on a może jeszcze zegary albo coś więcej. Ten pin 18 jak wyczytałem to "programing line" więc przypuszczam że albo przed kompem padła cewka któregoś z przekaźników, albo zrobiłem kuku komputerowi i trzeba na nowo programować lub wymienić. Więc jeśli ktoś miał do czynienia z zaistniałą sytuacją i sobie jakoś poradził to proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Koledzy dzisiaj sprawdziłem miernikiem wszystkie bezpieczniki w komorze silnika i są w porządku. Teraz pytanie w sprawie przekaźników tzn. mam chyba winowajce

a mianowicie przekaźnik od DME w komorze silnika i chcę spytać czy ktoś zna właściwą rezystancję cewki tego przekaźnika? U mnie pokazało 61.3 ohm i wydaje mi się że jest to już za dużo ponieważ gdy rezystancja przekracza wartość właściwą dla cewki to też nie będzie działać i nie zewrze styku w przekaźniku tzn. nie za steruje stykiem. Wartość rezystancji cewki przekaźnika DME porównałem z tym obok chyba od pompy paliwa i na tym wyszło 60 ohm. Myśle że właśnie tyle powinna wynosić rezystancja cewki ale to tylko domysły i muszę znać właściwą wartość tej rezystancji dla cewki od DME. Jest jeszcze jedno wyjście a mianowicie zasilacz na 12 VDC i przyłożenie napięcia na

końce cewki co spowoduje że cewka w przekaźniku zostanie zadziałana i być może zewrze styk i miernik pokaże przejście na tych wyprowadzeniach od styku jeżeli będzie dobra albo nie jeżeli cewka będzie zła ale to muszę skombinować zasilacz. Także prosiłbym jeżeli ktoś zna wartość dla dobrej cewki o podanie jej lub jeżeli ktoś może

zmierzyć miernikiem to trwa chwilę to prosił bym. Cewka w tym przekaźniku to bolce numer 85 i 86 jakby ktoś nie wiedział na tych drugich nic nie pokaże ponieważ cewka

nie bedzie pod napięciem. Także proszę o odzew i pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego kto mierzy przekazniki?Prostownik podpiąć pod pin 85 i 86 i po sprawie.Co ma przekaznik do tego co Ci się przytrafiło?Na pinie 18 z tego co dobrze pamiętam jest dostęp do softu sterownika a ty po prostu go zjarałes.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skasuj 7 i 18 to będziemy się zastanawiać czemu Ci się nie udało :D .Pin 7 to kasowanie inspekcji olejowej a 19 to tylko masa.Udało Ci się że trafiłeś na mase z tym 12.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - BK Cewka zapłonowa, sygnał wychodzący ze sterownika Motronic

6 - WT/BK SRS Poduszki powietrzne

7 - WT/GN Reset wskazań przeglądowych

11 - BK/YL Rozrusznik, sygnał rozruchu (+50)

12 - BU Alternator, sygnał ładowania(D+)

14 - RD Akumulator

15 - WT/YL Motronic Control Unit(RXD)

16 - GN/WT Sygnał z sondy lambda

18 - GN/BU Motronic Control Unit(Pin do programowania sterownika)

19 - BR BR Masa(G103)

20 - WT/VI Motronic Control Unit(TXD)

tel. 514.99.46.99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Przejdę od razu do konkretów a mianowicie wymieniłem DME i auto teraz jeździ ale pojawiła się kolejna usterka. Mam klimatronika 2 strefowego

i nie mam nawiewu na szybę tzn. ledwo czuć jak leci powietrze (włączony przycisk nadmuchu na szybę, prędkość maksymalna). Przed tym zdarzeniem z kasowaniem inspekcji ładnie dmuchało z kratek. Wygląda na to że nie otwiera nie wiem jak to nazwać obiegu na szybę. Odpowiedzialny za to jest jakiś

silniczek przesłony tak to nazwę i chyba on jest spalony. Moje pytanie jak się do niego dostać? Czy trzeba ściągać deskę kokpit? Czy może jak wyczytałem

pod maską przy podszybiu gdzie jest kratka chyba wlotu powietrza znajduje się tam silniczek. Trzeba tylko zdemontować kratkę żeby tam się dostać

i czy to będzie ten silniczek? Nie chciałem zakładać nowego tematu i jeżeli złamałem regulamin to przepraszam. Jak trzeba to założę nowy

temat a jeżeli chodzi o obecny to proszę moderatora o zamknięcie. Także proszę o pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.