Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Panowie z racji nabycia autka robię podstawowe wymiany, problem pojawia się przy wyborze oleju otóż nie ma żadnej kartki ani innego typu informacji jaki olej może siedzieć w środku. Nie wiem też kiedy była ostatnia zmiana, ale dodam że silnik nie kopci, nie dławi się, ma pełną moc, jest w miarę cichy i ogólnie nie mam do czego się przyczepić.

Jeśli chodzi o markę to wybór padł na castrola tylko nie wiem co dalej, mechanik polecił mi magnateca półsyntetyk. Liczę na jakąś radę, nie chciałbym zepsuć silnika złym olejem.

Edytowane przez seba.et
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5W30/40 będzie w sam raz :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
No ok, czyli pełny syntetyk. Co się stanie w przypadku gdyby okazało się ze francuz zalał półsyntetykiem a ja teraz naleje pełny syntetyk? W kraju jestem pierwszym właścicielem.
Opublikowano
BMW zaleca do silników wysokoprężnych E46 oleje normy jakościowej ACEA A3/B3 lub A3/B4 , normy lepkościowej 0w-...., 5w-...., 10w-..... A więc nie tylko syntetyki !!!
Opublikowano
BMW zaleca do silników wysokoprężnych E46 oleje normy jakościowej ACEA A3/B3 lub A3/B4 , normy lepkościowej 0w-...., 5w-...., 10w-..... A więc nie tylko syntetyki !!!

 

no nie do końca

w instrukcji obsługi E46 polift jest napisane : "Lepkość. Wszystkie dopuszczone przez BMW oleje "Longlife" można stosować w każdej temperaturze otoczenia. Dlatego nie ma potrzeby uwzględniania lepkości."

ma jakiś półsyntetyk aprobate longlife bmw ?

natomiast w instrukcji obsługi do E39 BMW pisze : "BMW zaleca stosowanie olejów klas SAE 0W-X lub SAE 5W-X. (...) Oleje klasy SAE 10W-X są dopuszczone tylko do silników Diesela. Na oleju tej klasy silnik może krótko pracować poniżej dolnej granicy temperatury." (chodzi o temp -15st Celcjusza). "Zdolność zimnego silnika do rozruchu może być gorsza".

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
Możesz sprawdzić kiedy mniej więcej był wymieniany olej. Po przekręceniu kluczyka przez ok 5s. na komputerze wyświetlana jest ilość km. która pozostała do wymiany oleju. Po zresetowaniu komputera po wymianie pisze 22tys i potem sukcesywnie spada aż do informacji o jego wymianie. Oczywiście jak kupiłeś auto to od razu wymień olej, nawet jak by komputer pokazywał, że jeszcze możesz trochę pojeździć - tak dla świętego spokoju bo nie wiadomo co kto tam lał. Ja też nie miałem kartki, wlałem 5w40 i jeździ już prawie 9tys bez utraty ani grama. Jeżeli komputer nie wykrywa żadnych nieszczelność bądź utraty ciśnienia to lej pełen syntetyk.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Opublikowano
Temperatura płynięcia dobrego półsyntetyka 10w wynosi -39 stopni (tyle samo co syntetyka 0w, 5w), a więc to bzdura o gorszym rozruchu silnika na zimno! Liczy się klasa jakościowa a nie jakiś "longlife". "Longlife" to znaczek lub ładny napis, który dana firma olejowa "kupuje" u producenta aut.
Opublikowano
Nie jestem specem, ale z tego co się na słuchałem, to kolejność lania jest następująca: syntetyk => pół syntetyk => mineralny i nigdy w odwrotnej kolejności. Pół syntetyk i w dół są gęstsze więc stosuje się je w układach, które są narażone bądź mają już jakieś nieszczelności. Pełne syntetyki są ponoć bardzo aktywne i w momencie zalania syntetyku do auta w którym był już półsyntetyk najczęściej kończy się to ponoć rozszczelnieniem silnika i wyciekami. Mój mechanik odradzał mi nawet lanie rzadszych syntetyków. Oczywiście filozofii jest wiele. Inny znajomy uważa, że do auta z przebiegiem 200 tys nic innego jak półsyntetyk. Nie wiem co na to spece od BMW. Na pewno nowoczesne diesle potrzebują lepszego smarowania ;)

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Opublikowano

Ta kolejność (syntetyk => pół syntetyk => mineralny) to mit - pozostałość po 125p. Zmieniałem w swoim poprzednim 320d olej półsyntetyczny 10w na 0w-40 i jedyną przypadłością była cichsza praca silnika.

Jeśli komuś zależy na kondycji silnika, powinien jak najdłużej jeździć na oleju syntetycznym. Zresztą ten temat był już milion razy poruszany na tym forum i w kółko ta sama dyskusja.

Opublikowano

zmieniałem już u kilku znajomych osób w tej samej kolejności , czyli z pół na pełny i nigdy nic się nie działo ...

mój silnik 270 tyś i pełny syntetyk zero wycieków oleju nie dolewam pomiędzy wymianami

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
ja też zmieniałem olej z 10W40 na 5W40. aktualnie zużycie oleju u mnie kształtuje się na poziomie średnio 0,5l na 15000km (bo co tyle wymieniam).
Opublikowano
Panowie lada chwila wybieram się na wymianę, wszystkie elementy do wymiany już dotarły także tylko dopić kawę i do roboty. Myślę że po weekendzie napisze pierwsze spostrzeżenia. Co myślicie o wymianie separatora odmy?
Opublikowano
Olej wymieniony na castrola edge'a 5W40 do tego tak jak pisałem wcześniej paski, rolki i napinacze. Efekt, cichsza praca silnika i nic poza tym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.