Skocz do zawartości

[M50B20] Falowanie obrotami. Nieszczelny dolot, a przepływka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Sprawdziłeś czujnik temp płynu?Sonda pracuje?Kolego na chybił trafił to wymienisz pół auta.

 

Wcześnien po uszczelnieniu autko chodziło, ale teraz musiałem coś poruszać i znowu "sapie" :( . Jak znajdę czas w weekend do rozbiorę cały dolot. Zastanawia mnie też odma, bo po odkręceniu korka nie ma żadnej reakcji. Trzeba podnosić pokrywe zaworów, żeby ją wyczyścić?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzałeś zawór odpowietrzenia zbiornika?ten obok filtra węglowego.Może się nie zamyka.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po odpaleniu silnika musi się zamknąć.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Sprawdzałeś zawór odpowietrzenia zbiornika?ten obok filtra węglowego.Może się nie zamyka.

 

Jak wygląda ten zawór? Od filtra idzie mi wężeyk do elektrozawrou, ale elektrozawór już nie jest nigdzie wpięty. Miałem się tym zająć po montażu LPG. O to chodzi?

 

P.S.: Guma od przepływomierza do przepustnicy będzie pasowała od M50B25? Na realoem są te same rysunki, a taką zamówiłem, bo znalazłem po okazyjnej cenie.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Coraz więcej niedociągnieć po macherze wychodzi...

 

Muszę ogarnąć ten dolot w końcu, bo na 90% jestem pewny, że łapie lewe powietrze. Zaczynając od przepływki odąc w stronę silnika:

- wężyk po prawej do krokowca

- wężyk po lewej do odmy

Z przepustnicy 3(?) wężyki

- do elektrozaworu od filtra węglowego

- do termostatu w obudowie filtra

- trzeci nie wiem?

- od kolektora z prawej do serwo chamulcowego

- pod kolektorem krokowiec

 

Co pominąłem i co jeszcze sprawdzać?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Od przepustnicy do filtra węglowego idzie jeden wężyka a nie 3 bo 2 to są od podgrzewania przepustnicy . Wężyka do elektrozaworu przy pedałach idzie od węża do serwo i jeszcze jeden wężyk pod kolektorem od szyby on jest wpinany w kolektor na oring
Opublikowano

Te od podgrzewania wychodzą z dołu? Mają być oba wpięte w termostat w obudowie filtra? Tam nie mam podpiętego żadnego, jeden króciec pęknięty, a do układu chłodzenia to też w ogóle nie jest podpięte...

 

edit: teraz już trochę tego nie rozumiem. Z dołu przepustnicy mam 3 węże. 2 idą w blok (czyli w nich chyba płynie ciecz chłodząca). Jeden wychodzi w stronę filtra powietrza i węglowego. Myślałem, że ma być podłączony w termostat przy filtrze powietrza, ale jedna w elektrozawór od filtra węglowego. Co więc ma być podłączone w termostat przy filtrze powietrza?

 

http://obrazki.elektroda.net/14_1282921577.jpg

 

Na elektrodzie piszą, że to od podgrzewania przepustnicy.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Kolektor podniesiony. Co jeszcze zrobić poza wyczyszczeniem krokowca? Przewody są w dobrum stanie, ale jak podnosiłem kolektor to pękły jakieś zaczepy, chyba w miejscu gdzie wąż od krokowca wchodzi w kolektor. Dokupię je? Czy składać bez?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Ogólnie ja to wogóle wywaliłem ale z pamięci od lewej przy przepustnicy 1 przewód idzie do tego zaworu co masz na foto i potem wraca do głowicy pod kolektorem . 2 przewód idzie do głównego przewodu powrotnego do chłodnicy a 3 całkiem z prawej do elektrozaworu i do filtra węglowego .

Jak ułamało ci się zapiecie od krokowego przy kolektorze to lipa bo możesz tego inaczej nie uszczelnić więc kupić . Jak już masz rozebrane to polecam wymienić oringi tu i z prawej strony od spodu kolektora co taki przewód cienki też jest na taką wpinke . Jak masz gaz to popatrz czy kolektor niemam jakiegoś pęknięcia od jakieś strzała

Opublikowano

Wygląda na to, że ja mam to zrobione z opminięciem tego termostatu.

 

Poskładałem dzisiaj dolot, falowała nadal. Od przodu kolektora miałem coś klejone albo przypalone. Zawaliłem to klejem duskładnikowym i... eureka, falowanie zniknęło, poza nierównym schodzeniem z obrotów, al tak dzieje się nawet bez przepływki. Długo się jednak nie cieszyłem. Przegazowałem auto mocniej i znowu zaczęło falować... Ja jestem już całkiem zrezygnowany. Jutro chyba odwożę auto do mechanika niech zrobi instalacje LPG i może jemu uda się coś znaleźć. Nadal jetem prawie pewien, że to lewe powietrze, ale nigdzie nie mogę się doszukać żadnej nieszczelności. Jest jeszcze antystrzał na kolektorze, ale on wygląda na szczelny.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Z tego co mi kiedyś ktoś napisał to ten termostat odcinał podgrzewania dolotu gdy temperatura powietrza była wyższa niż 30 albo trochę więcej

może sprawdź przepustnice lub ją wyczyść bo jedni mówią że tam być mała szparka a drudzy że nie . Ja u siebie minimalnie zwiększyłem tą szparkę i mam spokój ale u mnie poprzedni właściciel tam grzebał

Opublikowano
Jeszcze się prześpie z decyzją do rana i może podniosę jeszcze raz kolektor i wywale antystrzał. Przepustnicę mam domkniętą całkiem, ale tym zajmę się po uspokojeniu tych dużych wachań, bo delikatnie po schodzeniu z obrotów faluje nawet z odłączoną przepływką.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Dostałem kolektor, który wg opisu pochodzi z M50B20 Vanos, ale czujnik temp ma u dołu, a nie z przodu. Jednak jest od M50B25? Tak czy siak spasuje, a za 28zł dostałem kolektor, wąż od krokowca i czujnik temperatury, więc kupiłem za bezcen :D . Biorę się za wymianę i mam nadzieje, że lewe powietrze dostawało się przez antystrzał...

 

EDIT:

 

Kolektory różnią się też numerem mój stary ma 1 720 615-2,0 ; a ten który kupiłem 1 735 725-2,0 kojaży ktoś w czym tkwi różnica? Poza różnym umieszczeniem czujnika temp, a co za tym idzie wejścia na podciśnienie do regulatora ciśnienia paliwa.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Znalazłem na allegro. Opisany był jako: "BMW E34 Vanos 2,0B 92r. " Wg. RealOEM w 2,5 i 2,0 chodziły takie same. W katalogu są za to 2 kolektory w tym jeden dla wersji krajowej, może tu jest ta różnica?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Ważne, że średnice pasują :). W sumie są 3 różnice, inne wyjście na wężyk, który idzie do kabiny, wyjście do servo w troche innym miejscu i pod innym kontem i czujnik temp w innym miejscu. Do wszystkiego starczy mi kabli i wężyków więc luzik.

 

 

Jeszcze mam pytanie co robi ten wężyk, który wchodzi do kabiny przy nagrzewnicy? Jak się nie myle to jest podłączony do jakiegoś urządzonka po lewej stronie kierownicy. Niedawno wymieniłem nagrzewnice, więc i tam mogę mieć nieszczelności.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Wydaje mi się, że on wchodzi w "coś" co aż chciałoby się nazwać pierdolnikiem, bo nie mam pojęcia jak to nazwać :P . Kopułka, a w środku jakiś element eletroniczny... Zielonego pojęcia nie mam co to może mieć na zadanie.

 

 

Kolektory wyglądają z gróbsza tak:

http://zapodaj.net/images/3930d877e3124.jpg

http://zapodaj.net/images/f618f7118ae04.jpg

http://zapodaj.net/images/4e8b92705c9f4.jpg

 

Ten z rocznika '90 ma litere B, a drugi z '92 E, więc może to jakieś drobne lifty związane z przystosowaniem do jakichś zmian czy poprawą błędów konstrukcyjnych.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Kolektor wymieniony, ale problem nie zniknął. Dziaij jak pracował sobie na wolnych to chodził równo. Czasem wskazówka się pokiwała i znowu równo. Jak tylko temp. doszła do pionu to taniec... Falował też przy włączeniu świateł czy dmuchawy. Coś z prądem? Cewki nie błyskają, gumy w dobrym stanie. Nie sprawdziłem jeszcze świec, ale czy to mogłaby być przyczyna?

 

 

P.S.: Ma ktoś jakąś sprawdzoą paczke do zainstalowania DIS'a? viewtopic.php?f=97&t=186306

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Czyli kolektor znowu do góry... Który z koleji od rozrządu jest do kompa? I jaki opór powienien mieć?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.