Skocz do zawartości

[M50B20] Falowanie obrotami. Nieszczelny dolot, a przepływka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio postanowiłem się w końcu zabrać za falowanie obrotami na zagrzanym silniku. Sprawdziłem węże i jeden od odmy jest popękany, nie wiem tez jak jest z połączeniem przepływki z zabezpieczeniem, które chroni filtr przed strzałem z LPG, bo nie jest pasowane zbyt ciasno. Próbowałem psikać samostartem, ale nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika. Natomiast po odłączeniu przepływomierza silnik zaczyna chodzić równo. Już miałem zamawiać przepływkę, ale po głębszym zastanowieniu stwierdziłem, że bez przepływki to silnik nawet nie wie którędy ssa powietrze ;).

 

Mam rację? Jeśli mam sprawny przepływomierz, a nieszczelny dolot to po jego odłączeniu falowanie by ustało?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jak jeszcze mogę znaleźć te nieszczelności?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Możesz mieć nieszczelność na tłoczysku pedału hamulca w miejscu, gdzie wchodzi do servo. Sprawdź czy nie słychać odgłosu tłoczenia lub skrzyopienia jak naciskasz hamulec. Przy naciskaniu powinny spadać obroty jak jest nieszczelność.
Opublikowano

Jutro mam w planach od rana brać się do roboty. Poskładam dolot, wstawke od LPG uszczelnię czerwonym sylikonem i sprawdzę jeszcze to tłoczysko. Zresetuję sterownik i od razu lecę po kabel żeby zrobić diagnostykę. Jeśli to ten czujnik to powinno wywalić błąd?

 

Mam jeszcze pytanie co do tego zabezpieczenia przed rozerwaniem filtra. Wygląda ono tak, że po strzale domyka się blaszka i ciśnienie uchodzi prze otwory, na ktore nałożona jest guma. Z twgo też wychodzi wąż do krokowca. Ale to jest tak zbudowane, że wciśnie się gaz mocniej to zasysa powietrze mimo tej gumy. Mogę je zamknąć na szczelno? Mam grzybek na kolektorze, więc jeśli może być w 100% szczelne to bym to jakoś zaklejił.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Jeśli to jest to co myślę montowane między przepływką a przepustnicą to wywal to całkiem bo niemasz w m50 przepływomierza klapkowego więc montaż tego mija się z celem .

A co do czujnika to w tamtym artykule chyba komp niewidział tego błędu i u mnie też go nie widzi ale niby trzeba go wykręcić i nagrzać (spróbuje znaleźć ten temat ) u mnie nie reaguje na odłączenie tego czujnika więc muszę najpierw wiązkę sprawdzić

Opublikowano
Mam nadzieje, że u mnie obędzie się bez wymiany połowy osprzętu samochodu :| . Tam silnik faluje nawet zimny, a u mnie tylko po rozgrzaniu. Myślę, że to dolot i chyba będę musiał trochę na ślepo szukać... Jakoś będę musiał sobie poradzić.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Dolot uszczelniłem i chodzi równo, poza schodzeniem z wysokich obrotów. Schodzi niżej i faluje aż obroty się uspokoją i znowu pracuje jak należy. Dalej jakaś nieszczelność? Przy gwałtownym przegazowaniu słychać jakby ciągnął gdzieś pod kolektorem, nie wiem czy tak ma być? Większość lewego powietrza ciągłą przez luźno zwisający wężyk... mechanik o nim chyba zapomniał :duh: . Ma on być wpięty w skrzynke z filtrem, a więc przed przepływką, teraz go zaślepiłem, bo nie bardzo wiedziałem co to. Jest tam taki mały zaworek i wyglada jakby miały być 2 krućce, ale jeden mam na pewno ułamany. Kojazy ktoś co to jest? Wieczorem wrzuce filmiki z jak pracuje silnik i co mnie jeszcze gnębi ;).

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Przy filtrze powietrza z 2 krućcami jest chyba tylko zawór od podgrzewania przepustnicy ale jakbyś miał 1 złamany to płyn z chłodnicy by ci walił . Z prawej strony kolektora od spodu jest taki jeszcze plastik z wężykiem montowany na oring . Mi tam ciągnęło
Opublikowano

Nie zauważyłem czy faluje przy odpaleniu. Po zagrzaniu silnik pracuje tak:

http://www.youtube.com/watch?v=XCJyC-Gz9fw&feature=youtu.be

 

Słychać jeszcze ssanie w okolicy krokowca. Nie wiem czy tak ma być? Chodzi mi o to "ssst" po wciśnięciu przepustnicy.

 

http://www.youtube.com/watch?v=db4aTXVbcLU&feature=youtu.be

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Zasysanie w kazdym aucie bedziesz slyszał, tak juz jest w benzynie. Natomiast pierwszy film wskazuje jednak na jakas mała nieszczelnosć w dolocie.
Opublikowano
Jeśli patrzeć w linii prostej to jest pion ;)

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Z nawet takim falowaniem przy schodzeniu z obrotów tragicznie się jeździ... Przy redukcji na 1 kangury, a przy wysprzęglaniu potrafi zgasnąć. Wywaliłem element od isnstalacji gazowej, ale jest jeszcze gorzej. Teraz faluje tak jak na początku. Jeszcze jakieś propozycje gdzie szukać nieszczelności? Albo jak? Na słuch nic więcej nie znajdę. Wszędzie cisza.

 

Jeszcze przy gaszeniu slychać takie gulgotanie. Może to ma coś wspólnego?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Ostatnio podciągnąłem lekko przepustnice i eureka po roku czasu od kiedy mam ten samochód przestał falować . Ale ona już tak miała jak ją przygarnąłem.

Powody falowania to :

głównie nieszczelności . równierz korek wlewu oleju

przypchana odma

brudny lub niesprawny krokowy

czujnik temp dolotu

przepływomierz

 

jak coś pominąłem to niech ktoś dopisze

ten temat już był tyle razy że naprawdę trzeba pól silnika przekopać

Opublikowano
Już doszedłem do tego, że falowało tylko przy schodzeniu z obrotów, ale po próbie kolejnego uszczelnienia jest jeszcze gożej... Wczoraj chyba 5razy ściągałem gumę i próbowałem obklejać taśmą, poskręcałem nawet wszystkie węże opaskami... Nic nie pomaga. Chyba muszę podnieść kolektor, bo już nie mam pomysłu. Wcześniej uszczelniłem 2 miejsca w gumie i zaślepiłem ogrzewanie przpustnicy i było znośnie. Teraz nic nie pomaga. Nawet po odłączeniu przepływki silnik dalej faluje, dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest dobrze, przy czym schodzi z obrotów dalej za nisko :evil:

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdziłeś czujnik temp płynu?Sonda pracuje?Kolego na chybił trafił to wymienisz pół auta.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Gumy pod kolektorem od krokowca albo oringi jeden masz przy wejściu do kolektora od krokowca a drugi jak stoisz od strony kolektora to po prawej od szyby pod spodem kolektora od silnika . Tam jest też wpinka z oringiem . Jeszcze możesz odłączyć cienki przewód od węża kolektor-serwo .na końcu tego cienkiego wężyka jest elektrozawór który znajduje się przy pedałach kierowcy i chyba też przy nogach pasażera

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.