Skocz do zawartości

Sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni - 530dA ( E-61 )


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy mógłby mnie ktokolwiek poinstruować jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni automatycznej ( 530dA - E61 ). Czy jestem w stanie to samodzielnie zrobić, bez pomocy serwisu? Posiadam kanał, mam podstawowe pojęcie o mechanice samochodowej, ale nigdy nie sprawdzałem poziomu oleju w skrzyni automatycznej. Wyczytałem jedynie, iż robi się to na ciepłym silniku. Nie nie wiem w jakim trybie skrzyni - N czy P ? Proszę o jakiekolwiek informacje, gdyż nie mogłem wyszukać dokładnych informacji na forum. Jeśli ktoś, gdzieś widział podobny temat, proszę o link'a.

Z góry dziękuję za wszelaką pomoc!

Opublikowano

Nie da sie sprawdzic poziomu, bo nie ma bagnetu. Dolewasz,az zacznie,sie przelewac - wtedy jest full.

 

Wysłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk

Opublikowano (edytowane)

olej w skrzyni zawsze sprawdza sie tylko gdy skrzynia jest w miare zimna bo jak bedzie rozgrzana do temp pracy olej powieksza swoja objetosc i jak bedziesz sprawdzal to moze ci sie wydawac ze jest go za duzo. jesli to jest 6 biegowa ( ZF 6HP26 ) skrzynia to albo bedzie z boku skrzyni niepamietam z ktorej strony,tak czy siak bedzie korek na imbusa 8. on bedzie zaraz ponad miska.

moze tez byc tak ze niebedzie po bokach skrzyni zadnego korka na imbus to wtedy sprawdza sie poziom przez korek w dnie miski. wtedy prawdopodobnie jest na 10 imbusa.

6biebowe jest ich pare rodzaji, ale zazwyczaj to jednym z tych dwoch sposobow sie w nich sprawdza. jesli bedziesz sprawdzal przez ten w dnie miski to uwazaj zeby nieprzeciagnac jak bedziesz zakrecal spowrotem, bo te skrzynie maja plastikowa miske i jak raz przeciagniesz korek o moze cieknac, i miska do wymiany

auto ma byc na P,silnik ma chodzic.

jesli masz 5 biegowa skrzynie ( GM 5L40E ) ale niewiem czy byly wogule montowane w e60 i e61, to w nich po lewej stronie skrzynie na imbus 8.

powodzenia

Edytowane przez Kamcio7
Opublikowano

ano i jesli odkrecisz i olej sie powoli wylewa to jest Ok, jesli nic nieleci to wypadalo by dolac. jesli bedzie duzo brakowac to szukaj skad cieknie, niejestem pewien czy w tych modelach jest tak,ale czasami system chlodzenia skrzyni jest wbudowany w glowna chlodnice czyli ze w chlodnicy od silnika jest wbudowana mala chlodniczka przez ktora przchodzi olej skrzyniowy i czasem potrafiaja sie rozszczelniac, takze ze albo plyn chlodniczy idzie to skrzyni,albo olej skrzyniowy do chlodzenia silnika.

Ale w bmw to sie raczej rzadko zdarza, w mercedesacg wiele czesciej. takze jesli mialbys malo oleju a niewidac wyciekow to warto zajrzec do zbiorniczka wyrownawczego czy tam wszystko ok. Watpie zeby komus takie cos sie trafilo,ale tak do wiadomosci uzytkownikow aut z automatami, takie cuda potrafia sie dziac :D

pozdrawiam

Opublikowano
:duh: :duh: :duh: maslo maslane...

w sumie faktycznie, link kolegi do strony ZFa bardzo dobrze pokazuje co i jak. :cool2:

Opublikowano

Hmm a tak z ciekawości, jaki olej jest najodpowiedniejszy do tej skrzyni? Ewentualnie, jaki olej wy lejecie do swoich skrzyń automatycznych?

Na internecie jest wiele różnych opinii...

Opublikowano

Oryginalnym olejem jest ZF-LifeGuardfluid 6,W ASO dostaniesz Shell M1375.4,ktory jest rekomendowany przez BMW.

Wiekszosc uzytkownikow (ja rowniez) uzywa oleju Ravenol 6HP,ktory tez posiada specyfikacje ZF-a oraz BMW.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam kolejne nurtujące mnie pytanie. Czy ktoś przeprowadzał samodzielnie resetowanie/adaptację skrzyni automatycznej w swoim BMW? Czy jest to czynność, którą również można samodzielnie wykonać? Oraz już ostatnie pytanie, czy ktokolwiek dodawał jakiś "uszlachetniaczy" do oleju skrzyń automatycznych w swoich bawarskich pięknościach? :wink:
Opublikowano
witam Kolegów mam do Was pytanko czy brak około 0.5 litra oleju w skrzyni to dużo czy nie, ostatnio zaobserwowałem dziwne czasami przebieranie biegów na ostrych zakretach np rondach i postanowiłem sprawdzic stan oleju okazało sie ze brakuje tak około 0.5 litra własnie go zamówiłem w ASO tylko zastanawia mnie czy brak oleju miał wpływ na przebieranie biegami ???
Opublikowano

ja do mojej skrzyni ZF 6HP26 przy wymianie kupiłem części od tego gościa:

http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=18239220

i jestem bardzo zadowolony. dodam że jak kupiłem moje 530d brakowało w skrzyni UWAGA!! 3,5 l oleju w sumie weszło 6,5 l a zlałem tylko 3 l.

Miska którą od niego kupiłem miała wszystkie numery i wszystkie literki wytłoczone identycznie jak w oryginale. A w ręku miałem też zamiennik i żadnych oznaczeń nie miał i kosztowała 500 zł

Opublikowano
witam Kolegów mam do Was pytanko czy brak około 0.5 litra oleju w skrzyni to dużo czy nie, ostatnio zaobserwowałem dziwne czasami przebieranie biegów na ostrych zakretach np rondach i postanowiłem sprawdzic stan oleju okazało sie ze brakuje tak około 0.5 litra własnie go zamówiłem w ASO tylko zastanawia mnie czy brak oleju miał wpływ na przebieranie biegami ???

A po czym to wywnioskowales,ze brakuje 0.5 ltra?

Jezeli chodzi o to czy to duzo czy nie?,to powiem ci ze nawet 300 ml mniej oleju w tej skrzyni robi ogromna roznice ;)

Opublikowano
pytanie jeszcze jedno do Kolegi pieczek czy po uzupułnieniu oleju w skrzyni trzeba zrobić adaptacje ( dolałem 0,8litr) pozdrawiam
Opublikowano
Witam, mam do Was pytanie. Czy po wymianie miski, filtra i oleju musze zrobić adaptację skrzyni? Na jakiej zasadzie to się odbywa? Jestem w stanie zrobić to sam czy potrzebny ktoś kto się na tym zna?....
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
co do ubytkow oleju w skrzyni to w 6HP czesto cieknie z glownej wtyczki. jest z tylu, cieknie po misce i wyglada jakby z miski sie lalo. pozdrawiam.
  • 4 lata później...
Opublikowano
Panowie a czy brakujace np 0.5 l oleju mozna dolac np Lifeguard czy revolta i nic sie nie stanie ?Bo chce dolac a nie wiem jak tam byl wczesnien wlany. I od razu prosze o instrkcje jak dolac czy na zimnym czy na cieplym silnilu? Czy na zgaszonym aucie czy na zapalonym ??
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)
Odnosnie skrzyn zf jest duzo informacji na necie lacznie z instrukcja jak poprawnie wymienic olej i wizualne ogledziny tego co wyplywa . Tak macie racje bmw nie zaleca wymiany bo ich klienci nie kupuja aut na lata tylko maksymalnie 3,4az sie zamortyzuje a dalej niech sie inny martwi zanim 10letnie auto nie wpadnie w rece maniaka bmw ktory chce jej przedluzyc zycie ,a wiec z tego co pamietam jak mi wymieniali na polczynskiej w w-wie to ostudzili auto aby olej w skrzyni mial 35+ stopni pomieszal dzwignia na r nastepnie d i ustawil na parking wlaczyl klimatyzacje silnik wlaczony i sprawdzili stan odkrecajac korek kontrolny po 240tys bylo ok zdemontowali miske na wylaczonym silniku wymienili jakies duperelki co moga przeciekac wypchneli sprezarka stary olej gdyz tak chcialem . Monaz nowej miski zalali olej przejazd techniczny do osiagniecia temperatury 75+stopni kontrol ponowne chlodzenie do35 uzupelnili stan zrobili adaptacje i lata bunia dalej.przed wymiana skrzynia dzialala ok troche jak wyjechalo sie zamiasto to nie mogla czasami zdecydowac sie na jakim biegu jechac bo zona jezdzi tylko po miescie i troche ja to nauczylo dziwnych nawykow . Temperatura oleju jest wazna bo mechanik mi mowil ze miedzy-40 plus 30 to jest roznica 1,5litra oleju a wiec nie ignorujcie tego bo mozna przedobrzyc. Zaplacipem cos kolo 1300zl z bo duzo oleju weszlo normalnie biora 1000zl pozdrawiam Edytowane przez zbyszek olsztyn
  • Zasłużeni forumowicze
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witajcie.

Prośba o pomoc. E60 M54B30 z 2003 roku. Chciałem skontrolowac poziom oleju w skrzyni automatycznej. Z tyłu na misce trochę się poci więc chce sprawdzic czy ubytek nie jest duży. Podpięta INPA, silnik odpalony, temperatura oleju 35 stopni, dźwignią zmiany biegów po 10 sekund na każdej pozycji i odkręcam korek. Nieco się zdziwiłem bo olejem chlustnęło, na szczęcie nie jakoś dużo, szybko zakręciłem myśląc, że olej jak najbardziej jest. Jedna rzecz tylko mi nie daje spokoju. Na 1 stronie tego posta napisane jest, że korek "rewizyjny" jest tuż nad miską czyli nr 3, ale jest jeszcze korek pod numerem 4. Który służy do kontroli i uzupełniania? Ja odkręcałem ten z nr 3 tylko jest on dośc nisko i nie jestem pewien czy odkręcałem właściwy

Link poniżej


http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NA71-EUR-06-2003-E60-BMW-530i&diagId=24_1043


Będę wdzięczny za rzetelną odpowiedź.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.